Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei sjako:

Het is veel logischer dat het meisje en Lazarus zoals oa Prediker al zegt dat ze van niets wisten. 

Het is van geen enkel belang om het meisje of Lazarus hun verhaal te laten doen over de periode dat zij gestorven waren. Het is slechts van belang wat de Heer Jezus hierover in bv. Lc.16 meedeelt. Dat zij in de canon niet aan het woord komen wil niet zeggen dat zij zonder ervaring waren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 502
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Blijf het maar een vreemde term vinden. Ik zie dan echt zo'n keurmeester voor me, waarbij op een soort lopende band mensen voorbijkomen en hij sommigen een stempel geeft: goedgekeurd. Of een keurmee

Patroon bij Sjako: als de inhoudelijke argumenten weg zijn, dan op de vlucht en de verantwoordelijkheid daarvoor bij de ander neerleggen.  

Klopt wie niet bij Noach in de ark werden gebracht stierven, maar die in de ark waren stierven ook! Weet u nog, het tijdelijke leven en het eeuwige leven. In de Hades had de Heer Jezus alle mensen wel

44 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Hel staat niet in contrast met Gods liefde. Ze is een consequentie op het voortdurend afwijzen van de liefde van God.

Je ziet het als een zakelijke, kille overeenkomst.

Het staat geheel in contrast met liefde. Voor jou is liefde ruilhandel. Je mist daarmee de essentie van liefde. Liefde zit vol emoties, het is geen overeenkomst.

Je hebt blijkbaar geen kinderen. Vraag eens aan een moeder wat moederliefde is.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Om zodoende onvolmaakte liefde te vergelijken met de volmaakte liefde van God? Die logica ontbreekt mij.

Je zou daarmee een begin kunnen maken met het beseffen dat liefde vooral veel emotie is en geen kille, zakelijke overeenkomst.

En als je daar dan iets in begint te dagen, zou het zomaar kunnen dat je eens gaat beseffen dat volmaakte goddelijke liefde nog veel breder en mooier is.

Dat moeders nooit hun kind opgeven, er altijd van houden, ook als het kind niet meer iets van de moeder wil weten. Je zou een glimp op kunnen vangen van wat onvoorwaardelijke liefde is.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

Het is een komma fout. Ik zeg u vandaag, u zult met mij in het Paradijs zijn.

Denkt u @sjako dat het WT-bestuur vanwege hun WT-paradigma de Bijbel op dit punt zelf hebben aangepast door de "comma" ergens anders te plaatsen, of is het overgeschreven uit een andere (en dus aanwijsbare!) vertaling?

2 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Als Jezus zegt dat de (ex) moordenaar vanaf heden (dus m.i.v. nu) samen met Jezus in het paradijs zal zijn en Jezus daalt vervolgens drie dagen af naar het dodenrijk, dan moet dit paradijs toch in hades liggen lijkt mij.

Een goede conclusie, die erop duidt dat er in het 'dodenrijk' verschillende sferen zijn. Bij Abraham was dat zonder pijn en aan die kant kon men zelfs ook van het water (beeld van leven) drinken. (vs24)

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei HJW:

Je zou daarmee een begin kunnen maken met het beseffen dat liefde vooral veel emotie is en geen kille, zakelijke overeenkomst.

En als je daar dan iets in begint te dagen, zou het zomaar kunnen dat je eens gaat beseffen dat volmaakte goddelijke liefde nog veel breder en mooier is.

Dat moeders nooit hun kind opgeven, er altijd van houden, ook als het kind niet meer iets van de moeder wil weten. Je zou een glimp op kunnen vangen van wat onvoorwaardelijke liefde is.

Ook onvoorwaardelijke liefde kan je niet redden als je deze weigert.

12 minuten geleden zei Fritsie:

Een goede conclusie, die erop duidt dat er in het 'dodenrijk' verschillende sferen zijn. Bij Abraham was dat zonder pijn en aan die kant kon men zelfs ook van het water (beeld van leven) drinken. (vs24)

Ja, daarmee verdween ook de negatieve connotatie die dodenrijk toch had voor mij.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ook onvoorwaardelijke liefde kan je niet redden als je deze weigert.

Onvoorwaardelijke Liefde zal jou en mij en wie dan ook nooit verloren laten gaan. Je snapt in het geheel de Liefde niet.

Je bent ook niet bereid om liefde te leren kennen. En dus blijf je hangen in de overtuiging dat het een kille, zakelijke overeenkomst.

Maar dat zeg iets over jouw beperking, het zegt niets over God over de liefde.

Je kiest er bewust voor om je ervoor af te sluiten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Voor jou visie op onvoorwaardelijke liefde inderdaad. Deze delen we niet.

Onvoorwaardelijke Liefde is nou eenmaal onvoorwaardelijk. Daar zit geen kille, zakelijke component in.

Je hebt geen behoefte om echte liefde te leren kennen. Dat is je keuze. Maar het zegt niets over God of over de echte liefde.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
55 minuten geleden zei HJW:

Onvoorwaardelijke Liefde is nou eenmaal onvoorwaardelijk. Daar zit geen kille, zakelijke component in.

Je hebt geen behoefte om echte liefde te leren kennen. Dat is je keuze. Maar het zegt niets over God of over de echte liefde.

En welke rechtvaardigheid schuilt er in geen straf?

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

En welke rechtvaardigheid schuilt er in geen straf?

Welke rechtvaardigheid schuilt in de doodstraf voor het een keer jatten van een koekje ?

Op deze aarde zijn er regels nodig om het leefbaar te houden.

Maar het hemelse is een compleet andere dimensie. En dat vat je niet. Jij denkt over God als een soort mens.

En je kunt niks met liefde. Dat is wel helder.

Goede nieuws is dat het goddelijke ook voor jou eindeloos geduldig is.

Totdat jij ook gaat beseffen wat Liefde is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei HJW:

En je kunt niks met liefde. Dat is wel helder.

Goede nieuws is dat het goddelijke ook voor jou eindeloos geduldig is.

Totdat jij ook gaat beseffen wat Liefde is.

Je lijkt me ex wel ?

Ik denk altijd maar zo: voor iemand die die de realiteit van de hel ontkent, zal dit leven zeker een hel worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Je lijkt me ex wel ?

Ik denk altijd maar zo: voor iemand die die de realiteit van de hel ontkent, zal dit leven zeker een hel worden.

Tja......hel, oordeel, lijden, satan. Daar heb je meer mee. Dat is wel helder.

Ik wens je er veel plezier mee.

bewerkt door HJW
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei HJW:

Tja......hel, oordeel, lijden, satan. Daar heb je meer mee. Dat is wel helder.

Op het moment dat iemand ligt te slapen en zijn huis staat in de fik, dan heeft het weldegelijk enige prioriteit om deze kwestie luidkeels kenbaar te maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Op het moment dat iemand ligt te slapen en zijn huis staat in de fik, dan heeft het weldegelijk enige prioriteit om deze kwestie luidkeels kenbaar te maken.

Maar tegen iemand schreeuwen dat zijn huis in de fik staat, terwijl er niets aan de hand is en dat jij dingen ziet die er niet zijn........dan is het een heel ander verhaal.

Jij denkt dat iemands huis in de fik staat, terwijl dat huis prima in orde is.

Het is beter een andere vergelijking te maken:

je probeert een geneesmiddel te slijten voor een aangepraatte ziekte. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei sjako:

De dood is een vloek. Geen zinnig mens leeft toe naar zijn dood, behalve mensen die zeer ziek zijn oid,

Volstrekte onzin. Zonder de dood zou je niet eens kunnen leven. De buitenste laag van je huid bestaat uit dode cellen die continue vervangen worden door onderliggende cellen die hierdoor afsterven. Als de cellen van de vliezen tussen je vingers ergens tijdens de ontwikkeling van de foetus niet collectief besluiten zelfmoord te plegen wordt je, in plaats van met vingers, met twee stellen wanten geboren. Daar kom je ook niet ver mee. Bij veel mensen ontwikkeld zich geen kanker omdat een kanker cel spontaan zelfmoord pleegt, het gaat pas mis als een kankercel dat niet doet. Op cellulair niveau kun je zeker niet zonder de dood, en aangezien je uit cellen bestaat...

Er zijn ook mensen die gewoon levensmoe zijn, of vinden dat ze een voltooid leven hebben of die gewoon zo oud zijn dat ze het wel mooi geweest vinden. In jou definitie zijn al die mensen op een of andere manier ziek. Volgens mij komt er bij iedereen in zijn leven wel een moment waarop je beseft dat de dood een onderdeel is van je leven, ik zou dat geen ziekte willen noemen, maar leven.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Om zodoende onvolmaakte liefde te vergelijken met de volmaakte liefde van God? Die logica ontbreekt mij.

Geef mij de liefde van een moeder voor haar kind maar. Zij zal er alles aan doen om haar kind voor alle kwaad te behoeden.

God laat het blijkbaar koud wat er met zijn kinderen gebeurt. Dat er na de dood iets beters zou zijn is niet meer dan een aanname.  Lijkt mij vooral vreselijke verveling iemand te aanbidden zonder dat er een einde aan komt. De meeste mensen gaan na een halfuurtje in de kerk op hun klokje kijken of het aanbidden al afgelopen is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Jacobus:

God laat het blijkbaar koud wat er met zijn kinderen gebeurt. Dat er na de dood iets beters zou zijn is niet meer dan een aanname.  Lijkt mij vooral vreselijke verveling iemand te aanbidden zonder dat er een einde aan komt. De meeste mensen gaan na een halfuurtje in de kerk op hun klokje kijken of het aanbidden al afgelopen is.

Oke, als God niet voldoet aan jou definitie, dan doe je dat toch niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Fritsie:

En u denkt dat de Heer Jezus daar aan 'gevallen engelen' heeft gepredikt? Waarom, om ze tot bekering te brengen? Engelen bekeren zich niet, en hun wordt door God geen barmhartigheid bewezen!

Ja, dat weet ik wel zeker. Bewijs is de brief van Judas vers 6. Hier worden deze zelfde geesten genoemd.

En de engelen die hun oorspronkelijke positie niet hebben behouden maar hun eigen woonplaats hebben verlaten, houdt hij met eeuwige ketens in diepe duisternis gevangen in afwachting van het oordeel van de grote dag. 

Wat is trouwens deze 'grote dag' volgens u?

8 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Om zodoende onvolmaakte liefde te vergelijken met de volmaakte liefde van God? Die logica ontbreekt mij.

Als jij liefde zou kennen zou je het begrijpen. Liefde is de kern van het Christelijk geloof. Beetje zorgelijk dat jij die logica niet inziet. Punt om aan te werken!

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Oke, als God niet voldoet aan jou definitie, dan doe je dat toch niet.

Ik twijfelde of ik zou reageren, aangezien ik alleen maar mensen zie reageren die niet in volle overgave christenen zijn, maar ik wilde jou het graag wel zeggen: Dat mensen in de "hel" komen is niet omdat God hen erin gooit, maar omdat God niemand kan redden die zijn Licht niet aan wil nemen. Die Jezus die het Licht der wereld is niet aan wil nemen. God is Licht en kan zich niet verenigen met duisternis. Dus het automatische gevolg is dat wie in duisternis wandelt, dan ook verloren gaat. Dat is Gods beslissing niet, maar de keuze van de mensen zelf. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Bonjour:

Bron?

De Gods ganse bijbel 

Het enige wat je in de bijbel ziet is dat Jezus een oordeel uitspreekt over wie in het poel van vuur terecht komt. Maar deze staat van zijn is geheel op basis van het aanwezige licht of duisternis in de mensen.  Als de mensen niets deden voor de broeders van Jezus en dus in de duisternis leefden, dan is het vuur het gevolg.

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid