Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

4 minuten geleden zei Thinkfree:

Dat is nu net het punt ik hou geen van de schaduwgeboden, en alle koninklijke geboden.

Mensen die 1 schaduwgebod houden moeten dan ook alle houden, mensen die 1 koninklijk gebod houden moeten alle houden.

Je blijft maar volhouden dat daar onderscheidt in is. Maar aangetoond is dat het niet zo is. De Wet is de Wet. Je ziet niet in dat er Wetten overgenomen zijn in de Wet van de Christus waar we nu onder staan. Maar dat is geen Wet in steen meer, zoals de Bijbel het zo mooi poëtisch verteld, maar een wet in harten. 

1 minuut geleden zei Thinkfree:

Omdat het geprofeteerd is, en is een illussie van satan. Want het niet houden van het 4de is het begin van de wetteloosheid.

Het probleem is dat Christenen van de zondag een sabbat hebben gemaakt. Dat is idd niet de bedoeling. Maar een vrije dag houden is natuurlijk altijd goed.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 590
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Niet zelf doen wat je een ander verwijt, Bernard 3. Jezus zei niet "dat er geen jota of titel van de wet mag veranderd worden". Hij zei "dat er geen jota of titel van de wet mag veranderd worden eer a

Het is inmiddels duidelijk dat de 7e dag/sabbat/zaterdag heilig is voor Bernard. En een ieder die daar niet in mee wil gaan moet het ontgelden. Simpelweg elkaar de ruimte gunnen om zelf de rustdag te

Mag ik aangeven wat Joseph Prince aanhaalt? Handelingen 13:38-39 SVV 38 Zo zij u dan bekend, mannen broeders, dat door Dezen u vergeving der zonden verkondigd wordt; 39 En dat van alles, w

1 minuut geleden zei sjako:

Je blijft maar volhouden dat daar onderscheidt in is. Maar aangetoond is dat het niet zo is. De Wet is de Wet. Je ziet niet in dat er Wetten overgenomen zijn in de Wet van de Christus waar we nu onder staan. Maar dat is geen Wet in steen meer, zoals de Bijbel het zo mooi poëtisch verteld, maar een wet in harten. 

Dat is er ook, het grote gebod is Gods onveranderijk absoluut het aanhangsel niet.

"Gij zult de Here, uw God, liefhebben met geheel uw hart en met geheel uw ziel en met geheel uw verstand. Dit is het grote en eerste gebod. Het tweede, daaraan gelijk, is: Gij zult uw naaste liefhebben als uzelf. Aan deze twee geboden hangt de ganse wet en de profeten."

4 minuten geleden zei sjako:
4 minuten geleden zei Thinkfree:

Omdat het geprofeteerd is, en is een illussie van satan. Want het niet houden van het 4de is het begin van de wetteloosheid.

Het probleem is dat Christenen van de zondag een sabbat hebben gemaakt. Dat is idd niet de bedoeling. Maar een vrije dag houden is natuurlijk altijd goed.

Klopt, waarom van de nood geen deugd maken zodat men niet fout kan zitten. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Thinkfree:

Aan deze twee geboden hangt de ganse wet en de profeten.

Met deze twee geboden vervul je de hele Wet, niet meer door al die regeltjes te houden, die geen mens kan houden. Het is niet zo dat onder deze twee nog eens een heel stelsel hangt. In Romeinen 13:10 staat ; daarom is de liefde de vervulling van de wet. Of in Galaten 5:14 Want de gehele Wet wordt in één gezegde vervuld, namelijk: Gij moet uw naaste liefhebben als uzelf. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei sjako:
10 minuten geleden zei Thinkfree:

Aan deze twee geboden hangt de ganse wet en de profeten.

Met deze twee geboden vervul je de hele Wet, niet meer door al die regeltjes te houden, die geen mens kan houden. Het is niet zo dat onder deze twee nog eens een heel stelsel hangt. In Romeinen 13:10 staat ; daarom is de liefde de vervulling van de wet. Of in Galaten 5:14 Want de gehele Wet wordt in één gezegde vervuld, namelijk: Gij moet uw naaste liefhebben als uzelf

Je moet begrijpen dwt dit vermeld wordt aan mensen die God al liefhadden ter aanvulling en de naaste als jezelf.

Het zou ook onlogisch zijn om het grote gebod te splitsen en de kern waar alles om draait eruit te laten.

Ook dit is een illusie van satan 

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Thinkfree:

Je moet begrijpen dwt dit vermeld wordt aan mensen die God al liefhadden ter aanvulling en de naaste als jezelf.

Het zou ook onlogisch zijn om het grote gebod te splitsen en de kern waar alles om draait eruit te laten.

Er staat toch dat de gehele Wet vervult is.

Romeinen 10:4 zegt duidelijk dat Christus het einde van de Wet is, zodat ieder die geloof oefent, rechtvaardigheid verkrijgt. Niet meer door werken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei sjako:

Er staat toch dat de gehele Wet vervult is.

Romeinen 10:4 zegt duidelijk dat Christus het einde van de Wet is, zodat ieder die geloof oefent, rechtvaardigheid verkrijgt. Niet meer door werken.

Dat klopt, daardoor blijft alleen het grote gebod over, ook die is vervuld. Maar wordt niet vernietigd want juist dit gebod is de kern waar alles om draait.

Voor de zondaars tot straf onder het grote gebod.

En voor bekeerden een liefde dienst in Jezus boven het grote gebod.

(Met boven de wet wil niet zeggen dat je deze niet hoeft te doen )

Maar wil doen in Jezus 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei sjako:
8 minuten geleden zei Thinkfree:

Maar wordt niet vernietigd want juist dit gebod is de kern waar alles om draait.

Niet vernietigd nee, maar onder een andere noemer geplaatst. Het is niet meer de Mozaïsche wet. 

Dat houdt in dat alle schaduwgeboden overbodig zijn, enkel Gods/christus zijn grote gebod blijft over.

Men kan kan geen enkele titel verwijderen uit Gods 10 geboden (grote gebod)

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei sjako:
2 minuten geleden zei Thinkfree:

Dat houdt in dat alle schaduwgeboden overbodig zijn, enkel Gods/christus zijn grote gebod blijft over.

Maar de sabbat heeft nu andere invulling. Dus je kan het niet zo zwart/wit stellen.

Klopt het is geen verbodsdag maar een onderzoekende vrije dag in christus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Thinkfree:

Klopt het is geen verbodsdag maar een onderzoekende vrije dag in christus.

Het is meer een situatie waarin je komt: de vrijheid in Christus. Je gaat een grotere rust binnen. De sabbat is geen verplichte dag meer en wordt ook niet op zondag gehouden. Het is mogelijk dat het een praktische dag was voor de eerste Christenen. Ik ga ook op zondag naar onze bijeenkomst, maar dat is puur omdat het praktisch is en daar is dus niks mis mee. Wat wel mis is dat sommige Christenen zeggen dat je op zondag nikst meer MAG doen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei sjako:
9 minuten geleden zei Thinkfree:

Klopt het is geen verbodsdag maar een onderzoekende vrije dag in christus.

Het is meer een situatie waarin je komt: de vrijheid in Christus. Je gaat een grotere rust binnen. De sabbat is geen verplichte dag meer en wordt ook niet op zondag gehouden. Het is mogelijk dat het een praktische dag was voor de eerste Christenen. Ik ga ook op zondag naar onze bijeenkomst, maar dat is puur omdat het praktisch is en daar is dus niks mis mee. Wat wel mis is dat sommige Christenen zeggen dat je op zondag nikst meer MAG doen. 

Volgens christus blijft elke titel van het grote gebod geldig, het houden van de zevende dag is bij mij een erkenning van de ware schepper die alles schiep. En doe het met vreugde.

Ook laat ik mijn gehoorzaamheid en erkenning voor de ware schepper zien.

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Thinkfree:

Volgens christus blijft elke titel van het grote gebod geldig, het houden van de zevende dag is bij mij een erkenning van de ware schepper die alles schiep. En doe het met vreugde.

Als je uit erkenning een dag houdt is daar niks mis mee, zolang je het maar niet wetsmatig doet. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei sjako:
27 minuten geleden zei Thinkfree:

Volgens christus blijft elke titel van het grote gebod geldig, het houden van de zevende dag is bij mij een erkenning van de ware schepper die alles schiep. En doe het met vreugde.

Als je uit erkenning een dag houdt is daar niks mis mee, zolang je het maar niet wetsmatig doet. 

Die wet=> Gods grens in moraal=> is mijn liefde geworden door Jezus chrisus => hij schreef die in mijn hart.

Hij schreef die in mijn hart, daardoor sta ik boven de wet en wil niet mijn oude plek onder de wet in nemen. Bij het toch in zwakheid vallen onder die wet vraagt mijn geest onmiddelijk vergeving die alreeds geschonken is in christus. Hij houdt mij boven de wet.

Alles in mij vecht tegen hetgene dat onder de wet is.

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites
20 uur geleden zei Thinkfree:

Jezus is mijn grondlegger.

Jezus is de belangrijkste persoon in ons geloof, zonder Hem zou ik nooit tot God zijn gekomen. Met grondleggers doel ik op de personen welke getuigden van het leven van Jezus, wat hij volbracht heeft. De zo gezegde ooggetuigen van Zijn grote werk. Zonder hun inzet hadden wij nooit van Jezus gehoord. Ik hecht dan dus ook waarde aan wat zij ons geleerd hebben en vertrouw hun goede intenties.

Voor de rest sluit ik mij in deze discussie volledig aan bij wat Sjako al vermeld heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Thinkfree:

SABBAT

1) Gewijde rustdag 2) Israëlische rustdag 3) Joods feest 4) Joods weekeinde 5) Joodse rustdag 6) Laatste dag van de week (joods) 7) Rust voor joden ? Rustdag 9) Rustdag van de joden 10) Sjabbes 11) Wekelijkse israëlische feestdag 12) Zaterdag 13) Zaterdag (joods) 14) Zondag 
Gevonden op http://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoordenboek

Ongezuurde broden is pesach niet de sabbat, sterker nog op sabbat wordt vaak challe gegeten dat is gegist brood. 

Ongezuurd brood is zonder gist, gewoon bloem met water niks meer. Je kan letterlijk een beetje bloem met een klein beetje water mixen en bakken in de koekenpan en je hebt ongezuurd brood 

Ongezuurde broden is 1x per jaar begint as vrijdag en duurt een week  

bewerkt door nikie90
Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei Oyarsa:
21 uur geleden zei Thinkfree:

Jezus is mijn grondlegger.

Jezus is de belangrijkste persoon in ons geloof, zonder Hem zou ik nooit tot God zijn gekomen. Met grondleggers doel ik op de personen welke getuigden van het leven van Jezus, wat hij volbracht heeft. De zo gezegde ooggetuigen van Zijn grote werk. Zonder hun inzet hadden wij nooit van Jezus gehoord. Ik hecht dan dus ook waarde aan wat zij ons geleerd hebben en vertrouw hun goede intenties.

Voor de rest sluit ik mij in deze discussie volledig aan bij wat Sjako al vermeld heeft.

Ik hecht pas waarde aan iets, als het overeenkomt met de gehele schrift. 

16 minuten geleden zei nikie90:

Ongezuurde broden is pesach niet de sabbat, sterker nog op sabbat wordt vaak challe gegeten dat is gegist brood. 

Ongezuurd brood is zonder gist, gewoon bloem met water niks meer. Je kan letterlijk een beetje bloem met een klein beetje water mixen en bakken in de koekenpan en je hebt ongezuurd brood 

Pesach begint as vrijdag en duurt een week, dat is het ongezuurde broden feest

Klopt daarbij behandeld men de eerste en laatste dag als sabbatdagen, 

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Oyarsa:

Jezus is de belangrijkste persoon in ons geloof, zonder Hem zou ik nooit tot God zijn gekomen. Met grondleggers doel ik op de personen welke getuigden van het leven van Jezus, wat hij volbracht heeft. De zo gezegde ooggetuigen van Zijn grote werk. Zonder hun inzet hadden wij nooit van Jezus gehoord. Ik hecht dan dus ook waarde aan wat zij ons geleerd hebben en vertrouw hun goede intenties.

Zo zijt gij dan niet meer vreemdelingen en bijwoners, maar medeburgers der heiligen, en huisgenoten Gods; Gebouwd op het fondament der apostelen en profeten, waarvan Jezus Christus is de uiterste Hoeksteen; Op Welken het gehele gebouw, bekwamelijk samengevoegd zijnde, opwast tot een heiligen tempel in den Heere; Op Welken ook gij mede gebouwd wordt tot een woonstede Gods in den Geest. (Ef.2:19-22, SV)

Jezus maakt als Hoeksteen ook deel uit van dat fundament.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Zo zijt gij dan niet meer vreemdelingen en bijwoners, maar medeburgers der heiligen, en huisgenoten Gods; Gebouwd op het fondament der apostelen en profeten, waarvan Jezus Christus is de uiterste Hoeksteen; Op Welken het gehele gebouw, bekwamelijk samengevoegd zijnde, opwast tot een heiligen tempel in den Heere; Op Welken ook gij mede gebouwd wordt tot een woonstede Gods in den Geest. (Ef.2:19-22, SV)

Jezus maakt als Hoeksteen ook deel uit van dat fundament.

Jezus is de hoeksteen waar alles op rust

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Kaasjeskruid:
5 minuten geleden zei Thinkfree:

Jezus is de hoeksteen waar alles op rust

Zonder die Hoeksteen is het fundament waardeloos en zal het uiteenvallen. Althans uitgaande van de toenmalige bouwtechnieken.

Precies, alle het gezegde van de apostelen dient men te toetsen aan de hoeksteen, zij spreken deze niet tegen. Maar maken het plaatje compleet.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Thinkfree:

Precies, alle het gezegde van de apostelen dient men te toetsen aan de hoeksteen, zij spreken deze niet tegen. Maar maken het plaatje compleet.

Daar ben ik het niet mee eens. De apostelen hoeven niet getoetst te worden maar spreken de waarheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Kaasjeskruid:
2 minuten geleden zei Thinkfree:

Precies, alle het gezegde van de apostelen dient men te toetsen aan de hoeksteen, zij spreken deze niet tegen. Maar maken het plaatje compleet.

Daar ben ik het niet mee eens. De apostelen hoeven niet getoetst te worden maar spreken de waarheid.

'Ik ben de weg de waarheid en het leven'

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Kaasjeskruid:
3 minuten geleden zei Thinkfree:

'Ik ben de weg de waarheid en het leven'

En je punt is?

Jezus is de waarheid, als jij stelt dat de apostelen de waarheid spreken. Dient men dit te toetsen met de hoeksteen die de waarheid zelf is. Voor het complete plaatje.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid