Spring naar bijdragen

Blijde gebeurtenis of bijbelse vervulling?


Aanbevolen berichten

Vicarius Filii Dei is nooit een pauselijke titel geweest. Is niet terug te vinden op attributen, kunststukken/schilderijen. Slechts in het hoofd van de Ellen Gould White die toevallig volgens het zelfde goocheltrucje ook het nummer 666 opgespeld kan krijgen;

ELLen GoVLD VVhIte 50+50+5+50+500+5+5+1=666

"In de protestantse traditie" kan je overigens gewoon weglaten, het is slechts in de traditie van de zevendedagsextremisten en vast nog wat andere splintergroeperinkjes.

Serieus ik kan je adviseren om wat meer tijd te steken in je geloof in Christus in plaats van je anti-geloof in de katholieke Kerk. Een stuk beter voor de geestelijke gezondheid en wie weet bereik je er eens geestelijke verdieping mee.

 

 

 

 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 127
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Mooi dat de Lutheranen en katholieken steeds meer nader tot elkaar komen. De gemeenschappelijke verklaring omtrent de rechtvaardiging tussen de katholieke Kerk en de Lutherse wereldfederatie heeft ove

Ik ken geen groep die zoveel andere (christelijke) groeperingen schoffeert dan de JG, dat is de reden waarom ik er ben uitgestapt en me eens heb toegelegd op theologie en inmiddels bezig ben aan mijn

Beste ik heb ook nergens het woord hel gebruikt, dat is wat Sjako uit mijn woorden interpreteert, juist zoals hem goed geleerd is, en hoe hij nu als een klein kind zijn leer verdedigt door mijn leugen

Posted Images

1 uur geleden zei Thorgrem:

Vicarius Filii Dei is nooit een pauselijke titel geweest. Is niet terug te vinden op attributen, kunststukken/schilderijen. Slechts in het hoofd van de Ellen Gould White die toevallig volgens het zelfde goocheltrucje ook het nummer 666 opgespeld kan krijgen;

 

"

 

 

 

 

 

 

Kardinaal Manning in zijn argumenten voor de ontwikkeling van de pauselijke heerschappij noemt elf maal de Paus  bij deze titel ( The Temporal Power of the Vicar of Jezus Christ) pp.8,13,17,21,48,141,190,231,232,244)

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei bernard 3:

En ik zag een van zijn koppen als ten dode gewond : Deze kop die ten dode gewond is staat voor het pausdom . In februari 1798 werd paus Pius VI gevangen genomen door de Franse generaal Berthier

Beste Bernard, dank voor het uitgebreide antwoord op mijn vraag hoe je er zeker van bent dat met de beesten in Openb 13 de RRK en USA worden bedoeld.
Erg veel tekst maar in feit is dit de kern van je betoog, waarbij ik tot de conclusie kom dat het slechts eigen invulling betreft en dat je dit (de kop staat voor het pausdom) niet uit de teksten hebt gehaald. En dat was mijn vraag. Wie zegt dat de gewonde kop staat voor het pausdom? Het staat nergens, het is eigen invulling.

Vervolgens wordt het nog erger als je op zoek gaat naar een land dat het tweede beest moet voorstellen. Het uitgangspunt dat dit een land moet zijn is ook eigen invulling. Waarom geen voetbalclub? Real Madrid ? Anyway, dan zoek je naar een land dat rond 1800 is ontstaan en je zegt dat dit alleen maar de USA kan zijn, waarvan 24 jaar eerder de onafhankelijkheid werd uitgeroepen. Waarom dan niet de Franse Republiek of het Duitse Rijk, die in dezelfde periode ontstonden ?
Het is allemaal eigen invulling, en je hebt het niet uit de Bijbel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
51 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Beste Bernard, dank voor het uitgebreide antwoord op mijn vraag hoe je er zeker van bent dat met de beesten in Openb 13 de RRK en USA worden bedoeld.
Erg veel tekst maar in feit is dit de kern van je betoog, waarbij ik tot de conclusie kom dat het slechts eigen invulling betreft en dat je dit (de kop staat voor het pausdom) niet uit de teksten hebt gehaald. En dat was mijn vraag. Wie zegt dat de gewonde kop staat voor het pausdom? Het staat nergens, het is eigen invulling.

Vervolgens wordt het nog erger als je op zoek gaat naar een land dat het tweede beest moet voorstellen. Het uitgangspunt dat dit een land moet zijn is ook eigen invulling. Waarom geen voetbalclub? Real Madrid ? Anyway, dan zoek je naar een land dat rond 1800 is ontstaan en je zegt dat dit alleen maar de USA kan zijn, waarvan 24 jaar eerder de onafhankelijkheid werd uitgeroepen. Waarom dan niet de Franse Republiek of het Duitse Rijk, die in dezelfde periode ontstonden ?
Het is allemaal eigen invulling, en je hebt het niet uit de Bijbel.

Zoals ik reeds vele malen zegde: Kijk, wees aandachtig wat er op vandaag aan het gebeuren is met zowel de RKK als de toestand en ontplooiing van de USA en hun onderlinge verhouding. En laat zo de tijd de scherprechter zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei bernard 3:

Zoals ik reeds vele malen zegde: Kijk, wees aandachtig wat er op vandaag aan het gebeuren is met zowel de RKK als de toestand en ontplooiing van de USA en hun onderlinge verhouding. En laat zo de tijd de scherprechter zijn.

En waar DBI je bij herhaling op wijst is dat je niets analyseert, maar slechts teksten bij een mening zoekt. De tijd zal inderdaad, voor de zoveelste keer, laten zien dat de zoveelste slappe poging de Bijbel te verklaren naar de actualiteit op drijfzand, een ongezond Apocalyps-fetisjisme en zuivere onnozelheid is gebaseerd. Dat is niet erg overigens, mensen als jij zijn van alle eeuwen, en het is goed dat jullie je in je eigen clubjes opsluiten. Beter voor jezelf en beter voor de rest van de wereld.

(He, toe, maak een inkopper van de soort "zie je wel, katholieken deugen niet!")

Link naar bericht
Deel via andere websites
53 minuten geleden zei Thorgrem:

Nou, vandaag is het dan zo ver als ik het goed begrepen heb de herdenking van 500 jaar reformatie.

Iemand nog wat actiefs gedaan met deze herdenking?

Jazeker.Want dit is een goede gelegenheid om de mensen op feiten te wijzen en zo te tonen wat er op vandaag in de wereld van de gelovigen aan het gebeuren is. Daarom heb ik zowel persoonlijk het boekje met als titel "100 Jaar na Luther" aan mensen overhandigd als het via internet verzonden.

En het is te vinden op de welkomstpagina van http://www.promiseministry.nl (klikken op de afbeelding 2017-500 jaar na Luther)

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Flash Gordon:

Ik heb het gevierd met slingers, lekker eten en cadeautjes

Nice, een soort van vervroegd sinterklaasfeestje dus. Met het hele gezin en ook met gedichtjes (in oud-Nederlandsche berijming en gezongen) op hele noten? En de slingers waren bedrukt met de welbekende 95 stellingen?

Lekker eten is overigens een goede aanrader voor vrijwel elke dag.

Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei Thorgrem:

Nice, een soort van vervroegd sinterklaasfeestje dus. Met het hele gezin en ook met gedichtjes (in oud-Nederlandsche berijming en gezongen) op hele noten? En de slingers waren bedrukt met de welbekende 95 stellingen?

Lekker eten is overigens een goede aanrader voor vrijwel elke dag.

Jazeker. Het hoogtepunt was wel

 

Moeder, ga voor je kindje staan

Daar komt Maarten Luther aan!

(Plagiaat)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 25-10-2017 om 18:48 zei bernard 3:

God voorspelde (Openb1:1) in Zijn Woord dat er twee Godvijandige machten, een religieuze en een staatsmacht, zouden opkomen die door Satan zullen gebruikt worden om strijd te voeren tegen zijn volk en hen uiteindelijk zullen vervolgen en verdrukken.

 Op vele plaatsen in de Bijbel maar speciaal in Hoofdstuk  13 van het boek Openbaring worden onder andere bepaalde van hun specifieke kenmerken alsook hun onderling band weergegeven. Waarbij zodoende kan vastgesteld worden dat met het beest uit de zee de RKK wordt bedoeld en de kenmerken en de tijd van de opkomst van het beest uit de aarde overeenstemmen met de opkomst (het ontstaan) en het gedrag van de USA .

Persoonlijk denk ik dat "het beest", als in de man met het getal van het beest, wel eens van buitenaardse afkomst kan blijken te zijn. 
 

 

En ik denk (maar weten doe ik dat helemaal niet, ik denk dat het zo is, en we merken het vanzelf wel hoe het werkelijk zal blijken te zijn) dat met "men berekene zijn getal, het is 666 (of 616)" het sexagesimale getallenstelsel uit Babylonië bedoelt.  616 (ik weet niet meer waar, maar Flash schreef dacht ik ergens dat er in werkelijkheid 616 staat) is dan net zo steekhoudend, misschien nog wel meer. 

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Sexagesimaal

De "god" Thoth (= de Giekse Hermes = een zoon van Enki) heeft rond 640 voor Christus de toenmalige 360 dagen tellende kalender veranderd in 365 dagen!

De "goden" in Babylonië cq Soemerië waren volgens mij buitenaardsen. Ik ben bepaald niet de enige die daarvan uitgaat.

Deze vind ik ook wel interessant, documenten van de Amerikaanse overheid sedert eind jaren 40 !  

 

Goede docu van een helaas minder getalenteerd spreker 

 

Volgens de Soemerische keitabletten was de ark van Noach werkelijk een schip. Enki (een Anunnaki die het bevel kreeg over de aarde; hij heette eerst Ea, maar toen hij van zijn vader het leiderschap over de aarde kreeg, kreeg hij de naam Enki) heeft Noach (=ook Ziusudra genoemd) opdracht geven hoe hij de ark moest bouwen, omdat de Nephilim, ook wel Anunnaki genoemd, geweten hebben dat de zondvloed zou komen, omdat zij astronomische kennis hadden en wisten welke kosmische gebeurtenis die zondvloed zou veroorzaken. (namelijk de nadering van hun thuisplaneet, die overigens maar 1 keer van de honderden keren dat deze de aarde naderde, destructie veroorzaakte, namelijk tijdens de vloed). 

De Anunnaki (ook wel Nephilim genoemd) zijn aangezien voor goden (de Bijbel zegt dat "zij die uit de hemel nederdaalden" zich de dochteren der mensen tot vrouw namen). Daar kwamen halflingen uit. De Anunnaki’s waren fysieke, dus grofstoffelijke wezens, net als wij. Ze werden heel oud en waren sterfelijk. In hun gelijkenis net aardlingen (mensen), alleen veel groter.

De Egyptische faraos waren, uitgezonderd één of twee, geboren uit een aardling-moeder en een Anunnaki.
Toth, de Griekse Hermes, was een zoon van Enki. Ik weet niet meer wie de moeder was. Zo zijn veel mytische helden geboren uit aardling-moeders en Anunnaki.

Volgens de Soemerische kleitabletten werden de Anunnaki zo oud, omdat hun planeet een veel lagere omloopsnelheid had en een veel langere omloopbaan. Misschien was dat met en op de aarde oorspronkelijk ook het geval, en werden de mensen vóór de Vloed daarom zoveel honderden jaren oud en daarna niet meer.  Maar het kan ook zo zijn dat het verval in leeftijd ontstond doordat er geen Anunnaki-genen meer beschikbaar waren. Hoe dan ook is en blijft het de Allerhoogste onzichtbare enige ware God, zonder wiens toestemming niets tot stand komt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei Dolce Vita:

Persoonlijk denk ik dat "het beest", als in de man met het getal van het beest, wel eens van buitenaardse afkomst kan blijken te zijn. 
 

 

En ik denk (maar weten doe ik dat helemaal niet, ik denk dat het zo is, en we merken het vanzelf wel hoe het werkelijk zal blijken te zijn) dat met "men berekene zijn getal, het is 666 (of 616)" het sexagesimale getallenstelsel uit Babylonië bedoelt.  616 (ik weet niet meer waar, maar Flash schreef dacht ik ergens dat er in werkelijkheid 616 staat) is dan net zo steekhoudend, misschien nog wel meer. 

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Sexagesimaal

De "god" Thoth (= de Giekse Hermes = een zoon van Enki) heeft rond 640 voor Christus de toenmalige 360 dagen tellende kalender veranderd in 365 dagen!

De "goden" in Babylonië cq Soemerië waren volgens mij buitenaardsen. Ik ben bepaald niet de enige die daarvan uitgaat.

Deze vind ik ook wel interessant, documenten van de Amerikaanse overheid sedert eind jaren 40 !  

 

Goede docu van een helaas minder getalenteerd spreker 

 

Volgens de Soemerische keitabletten was de ark van Noach werkelijk een schip. Enki (een Anunnaki die het bevel kreeg over de aarde; hij heette eerst Ea, maar toen hij van zijn vader het leiderschap over de aarde kreeg, kreeg hij de naam Enki) heeft Noach (=ook Ziusudra genoemd) opdracht geven hoe hij de ark moest bouwen, omdat de Nephilim, ook wel Anunnaki genoemd, geweten hebben dat de zondvloed zou komen, omdat zij astronomische kennis hadden en wisten welke kosmische gebeurtenis die zondvloed zou veroorzaken. (namelijk de nadering van hun thuisplaneet, die overigens maar 1 keer van de honderden keren dat deze de aarde naderde, destructie veroorzaakte, namelijk tijdens de vloed). 

De Anunnaki (ook wel Nephilim genoemd) zijn aangezien voor goden (de Bijbel zegt dat "zij die uit de hemel nederdaalden" zich de dochteren der mensen tot vrouw namen). Daar kwamen halflingen uit. De Anunnaki’s waren fysieke, dus grofstoffelijke wezens, net als wij. Ze werden heel oud en waren sterfelijk. In hun gelijkenis net aardlingen (mensen), alleen veel groter.

De Egyptische faraos waren, uitgezonderd één of twee, geboren uit een aardling-moeder en een Anunnaki.
Toth, de Griekse Hermes, was een zoon van Enki. Ik weet niet meer wie de moeder was. Zo zijn veel mytische helden geboren uit aardling-moeders en Anunnaki.

Volgens de Soemerische kleitabletten werden de Anunnaki zo oud, omdat hun planeet een veel lagere omloopsnelheid had en een veel langere omloopbaan. Misschien was dat met en op de aarde oorspronkelijk ook het geval, en werden de mensen vóór de Vloed daarom zoveel honderden jaren oud en daarna niet meer.  Maar het kan ook zo zijn dat het verval in leeftijd ontstond doordat er geen Anunnaki-genen meer beschikbaar waren. Hoe dan ook is en blijft het de Allerhoogste onzichtbare enige ware God, zonder wiens toestemming niets tot stand komt.

Toch maar even wel. Kan het niet laten.  Het is jammerlijk te zien dat een welbespraakt iemand zoals jij zo blindelings die Sitchin rommel gelooft. Het moge duidelijk zijn dat de volgens mij welgeteld één keer dat je met een wetenschappelijk artikel kwam van een wetenschappelijk bron, je dit of niet snapte of niet gelezen had.  Je werd daar door 3 of 4 mensen op gewezen, want het sprak je gemaakte punt zelfs tegen. Je schiet altijd enorm in een arrogante houding als het om 'kennis gaat, en je hebt blijkbaar veel gelezen. maar als t on atheisten en depressies gaat als je de plank mis, als t om boeddhisme gaat kom je behalve hooghartige opmerkingen in de trant van "jij weet niets en ik ben geen leraar" niet veel verder inzake door mij gemaakte punten (welke ook door een ander hier werden onderschreven, logisch, want ze zijn algemeen bekend), en nu over Anunnaki en de vloedmythes etc. Je hebt ongetwijfeld zelf geen kleitablet gelezen, bent de diverse scripten niet machtig maar weet wel te praten over kleitabletten die over langere omloopbanen van planeten verhalen en zelfs rampen veroorzaken hier. Er zijn diverse wetenschappers (zeg maar wel met post-doctorale credentials) die de moeite hebben genomen dit soort rommel te weerleggen. Desnoods wil ik je wat informatie geven. Maar er zal wel weer een verhitte reactie komen over hoe verhit ik ben en de waarheid niet aandurft enzo. Je bent gevoelig voor alu-hoedjesmateriaal ----, en daar is niets mis mee, je lijkt me verder best aardig, maar een tikkeltje minder explosief arrogant over je pseudowetenschap mag best.

 

Naam verwijderd. We gebruiken hier elkaars forumnaam en niet de echte naam als men daar niet van gediend is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Robert Frans:

Lijkt me ook niet leuk voor de aliens. Denkt zo'n alien hier goed te komen doen, om ons een handje vooruit te helpen op het gebied van wetenschap en wereldvrede, wordt hij gelijk als het beest bestempeld...

Wat er leuk is voor wie is uit Bijbels perspectief bekeken niet zo relevant. Overigens gaat men ook in de Kerk ervanuit dat er net als onder de mensheid meer goeden en meer slechten onder hen zijn. 

De paus zou, als hij hen ontmoette, hen wel willen dopen. En ja, ik weet dat dat een ludieke manier was van hem om aan te geven dat mensen van buiten de kerk die gedoopt willen worden, op hun verzoek gedoopt dienen te worden, maar hij gebruikt die beeldspraak niet voor niets.   (Bovendien is er op Mars - hij haalde Marsmannetjes aan - geen intelligent leven, volgens planning wordt de planeet Mars  per 2024 permanent door mensen  gekoloniseerd, lijkt me niet dat men dat zou doen zonder te weten of het wel "leeg staat" daar). 

Hiermee komen we dan op een lastig theologisch punt. De Heilige Schrift zegt niets over een eventuele Relatie tussen God en andere delen van de schepping, naast de mens.  De christelijke God is een God van de Relatie. Wanneer er in de kosmos intelligent leven mocht bestaan, maar God wil daarmee geen Relatie onderhouden, dan is de situatie God-alien uit oogpunt van de mens volkomen onduidelijk.  Tegelijkertijd staat in de Heilige Schrift beschreven dat de gehele schepping in barensnood verkeert en dat ooit God alles in alles zal zijn.    Hoe dan ook, de Heilige Schrift zegt daar verder niets  over.   Een  christen heeft in elk geval geen alien "saviour" te verwachten, maar Onze Heer Jezus Christus, die voor ons mens is geworden en nu een verheerlijkt Lichaam heeft en woning maakt in de mens. :)  Wij hebben de verlossing niet van een ufo te verwachten.

Het heil is niet van andere planeten te verwachten en het Leven, dat ertoe doet, is op de aarde te vinden. In de Heilige Schrift wordt duidelijk dat de Heer de hemelen, net als de aarde, zal oprollen als een boekrol.  De "hemelingen" zullen moeten buigen voor onze Heer.

Fil. 2: 9 Daarom heeft Hem ook God uitermate verhoogd, en heeft Hem een Naam gegeven, welke boven allen naam is;
10 Opdat in den Naam van Jezus zich zou buigen alle knie dergenen, die in den hemel, en die op de aarde, en die onder de aarde zijn.
11 En alle tong zou belijden, dat Jezus Christus de Heere zij, tot heerlijkheid Gods des Vaders.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid