Spring naar bijdragen

schepping vs evolutie deel 4633


Aanbevolen berichten

1 minuut geleden zei Hermanos2:

In de bijbel lezen we vaker dat God natuurverschijnselen gebruikt zoals aardbevingen, donder, bliksem, stormen... 

Ik kan me goed voorstellen dat Hij tijdens de Schepping ook wel eens een ontploffing of een knal gebruikt heeft. Dus een big bang die aan de basis ligt van Genesis? Waarom niet? 

Ik ontken niet dat er iets kan ontploffen. Ik ontken dat een ontploffing van waterstof en helium verantwoordelijk zijn voor ons universum en alle elementen erin. Er is geen enkel model dat zoiets kan verklaren zonder in speculaties te vallen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 1,9k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Niet elk gesprek hoeft gevoerd te worden. Een discussie is alleen mogelijk wanneer iets van het onderwerp bekend is bij elk van de partijen en een afspraak gemaakt kan worden over de betekenis van beg

Vermeend bewijs dus. Het probleem met de wetenschap zit em niet in de ratio, maar in de emotie. Conformistisch van aard als de mens is, zwicht ze voor de druk van de meerderheid. En de populaire opini

Welke kennis en welke wijsheid is door het christendom vernietigd? Specificeer dit alsjeblieft zodat ik het ook kan volgen. Anders blijft het allemaal zo vaag. 

Posted Images

40 minuten geleden zei Hermanos2:

In de bijbel lezen we vaker dat God natuurverschijnselen gebruikt zoals aardbevingen, donder, bliksem, stormen... 

Ik kan me goed voorstellen dat Hij tijdens de Schepping ook wel eens een ontploffing of een knal gebruikt heeft. Dus een big bang die aan de basis ligt van Genesis? Waarom niet? 

Als God spreekt dondert het. Daar kan ik nog wel in mee gaan. Maar ik hoop van harte dat je geen theïstische evolutionist bent.

Link naar bericht
Deel via andere websites
53 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Als God spreekt dondert het. Daar kan ik nog wel in mee gaan. Maar ik hoop van harte dat je geen theïstische evolutionist bent.

Ik heb helemaal niks met evolutie. Komt rechtstreeks uit de fabeltjeskrant en werd ons vroeger op school gepresenteerd als de waarheid. 

Maar zoals gezegd kan ik me voorstellen dat het Scheppen geluiden met zich meebracht. Op dezelfde manier verwacht ik dat Jezus' wederkomst ook gepaard gaat met luidruchtige natuurverschijnselen. Eén van mijn favoriete bijbelteksten is het neerdalen van God op de Horeb in het boek Exodus. Kippevel! 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Hermanos2:

Ik heb helemaal niks met evolutie. Komt rechtstreeks uit de fabeltjeskrant en werd ons vroeger op school gepresenteerd als de waarheid. 

Maar zoals gezegd kan ik me voorstellen dat het Scheppen geluiden met zich meebracht. Op dezelfde manier verwacht ik dat Jezus' wederkomst ook gepaard gaat met luidruchtige natuurverschijnselen. Eén van mijn favoriete bijbelteksten is het neerdalen van God op de Horeb in het boek Exodus. Kippevel! 

Sterker, de geluiden/vibraties zijn de scheppende kracht (niet Schepper)

Alles heeft een eigen frequentie.

"En God zei..... " God is de Schepper en Zijn Woord is daad.

 

 Hebrews 11:3 By faith we understand that the universe was created by the word of God, so that what is seen was not made out of things that are visible

Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Wat wil je laten zien met dit filmpje ? 
Ik zie niets buitengewoons.
Het is nooit om te zien en volledig uit te leggen.
Daar komt geen God aan te pas.

Dat materie zich schikt naar de frequentie. De frequentie is dan het Woord van God. Zie die plaat als het universum en het zand als de materie.

Uiteraard is het uit te leggen. Een universum uit waterstof en helium wat minder.

 

 

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Fundamenteel:

Sterker, de geluiden/vibraties zijn de scheppende kracht (niet Schepper)

Alles heeft een eigen frequentie.

"En God zei..... " God is de Schepper en Zijn Woord is daad.

Hebrews 11:3 By faith we understand that the universe was created by the word of God, so that what is seen was not made out of things that are visible

Nonsens. Ook frequenties zijn geschapen en kunnen niet bestaan zonder materie. God creëerde ex nihilo en niet als eoa trillende piepert.

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Nonsens. Ook frequenties zijn geschapen en kunnen niet bestaan zonder materie. God creëerde ex nihilo en niet als eoa trillende piepert.

Pfff :)

Het Woord wordt door God gesproken en ontstaat in wat Hij zegt dat het moet ontstaan....  God is de Schepper en het Woord dat Hij spreekt wordt materie. Het Woord is dan synoniem voor frequentie in de beeldspraak.

 Vat je wat ik wil zeggen? 

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Fundamenteel:

Pfff :)

Het Woord wordt door God gesproken en ontstaat in wat Hij zegt dat het moet ontstaan....  God is de Schepper en het Woord dat Hij spreekt wordt materie. Het Woord is dan synoniem voor frequentie in de beeldspraak.

 Vat je wat ik wil zeggen? 

Nee. Jij veronderstelt dat er frequenties waren voor de schepping aan. Dat is nonsens en het gevolg voor de oorzaak zetten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Nee. Jij veronderstelt dat er frequenties waren voor de schepping aan. Dat is nonsens en het gevolg voor de oorzaak zetten.

Neen jij veronderstelt dat ik dat stel. Ik zette tussen haakjes er duidelijk bij dat de frequentie niet de schepper is. Misschien was scheppende kracht wat te letterlijk voor sommigen.

Het begint allemaal bij God uiteraard. Mijn punt is dat het logischer is van een Schepping uit te gaan dan voor een dom model als de big bang. Helium en waterstof was eerst niets en werd al dit, ongeveer wat het leert in een notendop.

Alle waarneembare materie is vibratie in ons universum. Je kan atomen zelfs niet accuraat meten omdat ze te snel resoneren.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Fundamenteel:

Alle waarneembare materie is vibratie in ons universum.

Alweer nonsens. Materie is niet hetzelfde als frequentie, maar materie heeft frequentie. Zonder materie geen frequentie, er bestaat dus een relatie en geen synoniem.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Alweer nonsens. Materie is niet hetzelfde als frequentie, maar materie heeft frequentie. Zonder materie geen frequentie, er bestaat dus een relatie en geen synoniem.

Materie is geen frequentie maar HEEFT wel een frequentie. Lees eens wat ik zeg aub. 

Het is dus ook: zonder frequentie geen materie. 

Een atoom staat nooit statisch stil. Die bewegingen ervan vormen een patroon vanuit die frequentie.

en als het nu nog nonsens is, dan vrees ik dat je te weinig van Tesla las. Het is in die film verfilmd met dat zand op die plaat waar ze frequenties door geleiden. Dat positioneert alles. (Hoewel dat op grote schaal is en niet per deeltje)

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Fundamenteel:

Neen jij veronderstelt dat ik dat stel. Ik zette tussen haakjes er duidelijk bij dat de frequentie niet de schepper is. Misschien was scheppende kracht wat te letterlijk voor sommigen.

Het begint allemaal bij God uiteraard. Mijn punt is dat het logischer is van een Schepping uit te gaan dan voor een dom model als de big bang. Helium en waterstof was eerst niets en werd al dit, ongeveer wat het leert in een notendop.

Alle waarneembare materie is vibratie in ons universum. Je kan atomen zelfs niet accuraat meten omdat ze te snel resoneren.

Over het heelal of de materie, zelfs een atoom heeft in verhouding dezelfde afstanden in zich van eletron tot neuron, als de zon tot aan Pluto. Even grofweg. 

Een filmpje (uit 1977) toonde die bijzonderheid in ruimtelijke impressie;
https://r.search.yahoo.com/_ylt=AwrJ3s.BRRlf1WoAGgsmAopQ;_ylu=X3oDMTBtdXBkbHJyBHNlYwNmcC1hdHRyaWIEc2xrA3J1cmw-/RV=2/RE=1595520513/RO=11/RU=https%3a%2f%2fwww.shortoftheweek.com%2f2016%2f07%2f05%2fpowers-of-ten%2f/RK=2/RS=w2SkIJ9iWIiI2bsl0Az_e.a5Lig-  

En of de aarde dan plat is, en of het heelal vloeibaar? Geen idee, maar het blijft interessant.

De Adem Gods is ook zo'n uitdrukking die past in het in- en uitdijen van alles, als cycli in de eeuwigheden. :-)

En dan is de mens de kroon van de schepping.. en zie eens waar wij dolen, en wat wij elkaar toewensen.
 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei thom:

Over het heelal of de materie, zelfs een atoom heeft in verhouding dezelfde afstanden in zich van eletron tot neuron, als de zon tot aan Pluto. Even grofweg. 

Een filmpje (uit 1977) toonde die bijzonderheid in ruimtelijke impressie;
https://r.search.yahoo.com/_ylt=AwrJ3s.BRRlf1WoAGgsmAopQ;_ylu=X3oDMTBtdXBkbHJyBHNlYwNmcC1hdHRyaWIEc2xrA3J1cmw-/RV=2/RE=1595520513/RO=11/RU=https%3a%2f%2fwww.shortoftheweek.com%2f2016%2f07%2f05%2fpowers-of-ten%2f/RK=2/RS=w2SkIJ9iWIiI2bsl0Az_e.a5Lig-  

En of de aarde dan plat is, en of het heelal vloeibaar? Geen idee, maar het blijft interessant.

De Adem Gods is ook zo'n uitdrukking die past in het in- en uitdijen van alles, als cycli in de eeuwigheden. :-)

En dan is de mens de kroon van de schepping.. en zie eens waar wij dolen, en wat wij elkaar toewensen.
 

Amen.

As above, so below. Alles komt vanuit een singulariteit en is complexer geworden door zichzelf te herhalen. Ik zeg tegen je fractals en je weet meteen wat ik bedoel. That’s what I like about you . Ik toonde al eens zo een film waar een punt een lijn wordt en steeds complexer tot een sneeuwvlokje. 

Dat is het Woord Gods in actie en is volgens mij een nooit eindigende rit, voor ons allen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Fundamenteel:

Materie is geen frequentie maar HEEFT wel een frequentie. Lees eens wat ik zeg aub. 

Het is dus ook: zonder frequentie geen materie. 

Een atoom staat nooit statisch stil. Die bewegingen ervan vormen een patroon vanuit die frequentie.

en als het nu nog nonsens is, dan vrees ik dat je te weinig van Tesla las. Het is in die film verfilmd met dat zand op die plaat waar ze frequenties door geleiden. Dat positioneert alles. (Hoewel dat op grote schaal is en niet per deeltje)

Het blijft nonsens wat je beweert, want je blijft hetzelfde beweren maar dan in wat andere bewoordingen. Je stelt duidelijk:

28 minuten geleden zei Fundamenteel:

Alle waarneembare materie is vibratie in ons universum.

Dus je lult maar wat uit je nek om dit recht te praten. Volgens mij ben je discussieziek en wil je koste wat kost gelijk hebben. Vaak een teken van een broos zelfbeeld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Het blijft nonsens wat je beweert, want je blijft hetzelfde beweren maar dan in wat andere bewoordingen. Je stelt duidelijk:

Dus je lult maar wat uit je nek om dit recht te praten. Volgens mij ben je discussieziek en wil je koste wat kost gelijk hebben. Vaak een teken van een broos zelfbeeld.

Noem,mij dan eens 1 deeltje dat stil blijft als we het voldoende uitvergroten via microscoop? Als je geen kunt benoemen verkoop jij nonsens vanuit uw onwetendheid. Uw grote mond wilt altijd gelijk hebben, ik heb al meermaals bewezen mijn ongelijk toe te geven en meningen bij te schaven.

 

4 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Het blijft nonsens wat je beweert, want je blijft hetzelfde beweren maar dan in wat andere bewoordingen. Je stelt duidelijk:

Dus je lult maar wat uit je nek om dit recht te praten. Volgens mij ben je discussieziek en wil je koste wat kost gelijk hebben. Vaak een teken van een broos zelfbeeld.

Neen, alle materie bestaat uit atomen en geen enkel atoom staat stilt maar vibreert aan ongeziene snelheid. Piepert.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Fundamenteel:

Bijvoorbeeld dat de dood al in de wereld voor de zondeval was, dat er geen paradijs was...

Corine schrijft:

Ik denk dat het bij Genesis 2-3 laat zien dat de mens niet meer had hóeven sterven, maar dat hij door naar God te luisteren eeuwig leven had kunnen ontvangen.

Waar lees jij dat de mens niet zou sterven in de tuin van Eden?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Wouter Philippaerts:

Corine schrijft:

Ik denk dat het bij Genesis 2-3 laat zien dat de mens niet meer had hóeven sterven, maar dat hij door naar God te luisteren eeuwig leven had kunnen ontvangen.

Waar lees jij dat de mens niet zou sterven in de tuin van Eden?

Genesis 3:22-23 Toen zeide de Heere God: Ziet, de mens is geworden als Onzer een, kennende het goed en het kwaad! Nu dan, dat hij zijn hand niet uitsteke, en neme ook van den boom des levens, en ete, en leve in eeuwigheid. Zo verzond hem de Heere God uit den hof van Eden, om den aardbodem te bouwen, waaruit hij genomen was.

Aldus in het paradijs stond een boom die ons eeuwigheden liet leven, maar omdat we gevallen waren konden/mochten we niet meer eeuwig leven. Ook zie je dat mensen steeds jonger beginnen sterven doorheen de bijbel.

Het is dus echt andersom dan ze un daar pogen wijsmaken. Discriminatie etc zit ook niet in ons dna gebakken. Het is mijn inziens de prullenbak waardig, sorry.

En je quoteert haar buiten context, ze schrijft letterlijk:

Citaat

De dood was al heel lang in de wereld. Ik geloof niet dat er een paradijselijke toestand is geweest waarin de dood niet bestond, 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ga je nog moeten volgen in deze:

     [3] ‘behalve die van de boom in het midden van de tuin. God heeft ons verboden van de vruchten van die boom te eten of ze zelfs maar aan te raken; doen we dat toch, dan zullen we sterven.’  Gen.3

     [12] Door één mens is de zonde in de wereld gekomen en door de zonde de dood, en zo is de dood voor ieder mens gekomen, want ieder mens heeft gezondigd. Rom. 5.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Wouter Philippaerts:

Ik ga je nog moeten volgen in deze:

     [3] ‘behalve die van de boom in het midden van de tuin. God heeft ons verboden van de vruchten van die boom te eten of ze zelfs maar aan te raken; doen we dat toch, dan zullen we sterven.’  Gen.3

     [12] Door één mens is de zonde in de wereld gekomen en door de zonde de dood, en zo is de dood voor ieder mens gekomen, want ieder mens heeft gezondigd. Rom. 5.

Moeten niet neen :) Ik heb dat ook van anderen "moeten" leren hier....

Genesis is doorheen de hele tijd consistent gebleven. Lijkt alles steek te houden? Neen. Maar dat is nu eenmaal geloven, aanvaarden dat niet alles verklaard kan worden.

Ook heb ik me meer dan 10j in de evolutietheorie verdiept en is het me beginnen opvallen dat er geen abstract bewijs is en teveel tegenstrijdigheden. Wie vragen durft stellen en terecht botst op een klimaat van demoniseren etc . Of dan verwijzen ze je door naar een museum of boek waar ze zelf niets uit kunnen samenvatten.

In dat klimaat ontstonden veel meelopers en veel mense  die geen kritiek meer durfde uiten. Wie in de nineties een UFO zag zei dat ook niet tegen iedereen. Terwijl er wel degelijk meer is dan ze willen toegeven. De realiteit zoals we ze krijgen is binnnen enkele lijnen van een elite bepaald.

And they hate our Father.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Wouter Philippaerts:

Ik kan Corine wel volgen als ze schrijft dat Genesis niet letterlijk genomen moet worden en dus een gelovige verklaring geeft.

Ik raad creationisten toch aan 0,0 van die evil lucion in hun geloof te mixen.

Vragen stelling is goed, maar ze dan opvullen met halve waarheden maakt het niet beter. Kijk maar eens naar vurige betogers van de evil lucion theorie, ze zijn weinig creatief en kunnen over quasi niets meer mee praten zonder te trollen.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Fundamenteel:

Vragen stelling is goed, maar ze dan opvullen met halve waarheden maakt het niet beter. Kijk maar eens naar vurige betogers van de evil lucion theorie, ze zijn weinig creatief en kunnen over quasi niets meer mee praten zonder te trollen.

Wie bedoel je hiermee? Creationisten of mensen die moeite doen om huidige wetenschap in harmonie te krijgen met christelijke theologie? Trollen kan alleen op persoonlijk niveau tegengehouden worden door inhoudelijk, consistent en met 'peer review' te communiceren. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Wouter Philippaerts:

Wie bedoel je hiermee? Creationisten of mensen die moeite doen om huidige wetenschap in harmonie te krijgen met christelijke theologie? Trollen kan alleen op persoonlijk niveau tegengehouden worden door inhoudelijk, consistent en met 'peer review' te communiceren. 

Ja dat bedoel ik. Geloven dat we bv een gemeenschappelijke voorouder met de chimpansee delen? Of dat ons universum miljarden jaren nodig had om tot leven te komen...

Als God zegt dat er licht moet zijn, is er licht. En God wist heel goed dat de 2 hemellichamen (zon/maan) onze dagen, weken, maanden en seizoenen zouden bepalen. Er wordt gezegd dat de creatie 6 dagen nodig had en dan geloof ik dat.

Ook zei God dat ieder dier naar diens soort werd geschapen. Ook was er een zondvloed waarna een nieuwe bio diversiteit ontstond.

Dat is wat ik geloof. Dus ik geloof wel dat er evolutie plaatsneemt, maar niet zoals Darwin het leerde. De echte wetenschappelijke kennis over de evil lucion theorie komt niet eens van Darwin.

Genetische drif en natuurlijke selectie zijn de belangrijkste vormen van evolutie (in context van de theorie) die wetenschappelijk aan te tonen is. Evolutie door mutatie waaruit extra informatie bij komt is pseudowetenschap. Enkelcelligen dat al dit werden? Dan moet ik een lobtomie ondergaan wil ik dat geloven.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid