Spring naar bijdragen

Vrouwen in het ambt


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 416
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Voor zover ik het kan inschatten gaat het hier om een principiële keuze. En niet om een strategische...

Ik denk niet dat een van de groeperingen binnen de GKv zich nadrukkelijk als progressief ziet of zou willen zien. Maar dat het eerder iets is als de eigen uitgangspunten (het "ecclesia reformata sempe

Tegen prediking door vrouwen heeft men iets als men een tekst als de volgende uitlegt als "ten allen tijde en op elke plaats van toepassing voor de Gemeente" (i.p.v. als plaatselijke ordening van dien

3 uur geleden zei Kelderworm:

Wat ik zie is dat je duidelijke aanwijzingen in de Schrift van G'd over de positie van de vrouw neerlegt naast geboden van G'd inzake de wereldse machten en dat deze door G'd Zijn ingesteld. En die laatste geboden dat de overheden door G'd zijn aangesteld grijp je vast om de eerste mee te ontkennen en dus je aan de aardse wetten te houden ipv die van G'd.

Ik ontken helemaal niets. Ik zie ze beide onder ogen en concludeer dat ze niet te verenigen zijn.

3 uur geleden zei Kelderworm:

Het zou betekenen dat G'd wil dat vrouwen in Nederland wel een ambt mogen bekleden en in bijvoorbeeld Iran en Afganistan niet.

Nee , dat betekent dat God in Nederland heersers toelaat die voor gelijkheid zijn, en in Iran en Afghanistan heersers die daar tegen zijn.

3 uur geleden zei Kelderworm:

Volgens mij gaat je inzet van deze citaten hierop mank.

Ik zou  niet weten waarom. Omdat dan duidelijk wordt dat het één niet samen gaat met het ander? De citaten komen gewoon uit de Bijbel en zijn helder.

3 uur geleden zei Kelderworm:

Maar het betekent dat we als christen ons dan niet moeten verzetten tegen de aardse wet beslissingen, maar dat is iets anders dan er actief aan deelnemen.

Dus je verzet je niet tegen de beslissing dat discriminatie op grond van geslacht niet mag, maar je neemt er niet actief aan deel. M.a.w.: je accepteert dat er niet mag worden gediscrimineerd, maar je discrimineert wel. Dit is volkomen nonsens.  

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Gaitema:

Wat het gedeelte in de bijbel over het zwijgen van vrouwen betreft, ik denk dat Paulus hierin doorschoot. Ook hij kan moeite hebben gehad met het verstaan van Gods stem. Hij was ook maar een mens. Ik geloof niet dat God wil dat vrouwen geheel zwijgen. 

Het feit dat veel christenen tegenwoordig moeite hebben om G'd te verstaan, of sommigen zelfs helemaal niet, kan je denk ik niet bij Paulus neerleggen.
Paulus was een speciale gazant van Yeshua immers met een speciale taak.
De kracht zit niet in Paulus maar in G'd. G'd is het immers Die Paulus deze speciale taak gegeven heeft.
G'd is het Die Paulus het evangelie wilde en heeft laten brengen aan ons uit de heidenen.

-Zou G'd Die alles in 6 daagjes met door slechts te spreken alles te schapen niet in staat zijn om Paulus het juiste te laten zeggen en opschrijven?
-Zou G'd Die alles in 6 daagjes met door slechts te spreken alles te schapen niet in staat zijn om de Schrift met daarin Zijn Woord correct over te laten brengen door de mensen?
-Zou G'd Die tot in de kleinste details Zich bemoeide met de bouw van de Joodse tempel in Jeruzalem, met de Ark, met de Tabelnakel Zich vervolgens niet zo bemoeien in detail met iets belangrijks als Zijn Woord in de Schrift?
-Zou G'd Die de de kennis en vaardigheden in de werkers legde voor de bouw van de Joodse tempel in Jeruzalem, met de Ark, met de Tabelnakel deze kennis in vaardigheden niet in de mensen hebben gelegd die zich bezig hielden met G'd Zijn Woord op papier te zetten?

Velen twijfelen over de Schrift als Woord van G'd afkomstig door te wijzen op de zwakheid van de mensen, maar de mensen konden slechts doen hetgeen G'd hen ingegeven heeft net als bij de voorbeeldenTempel, Ark, Tabernakel. Daar heeft G'd toch ook niet deze Dingen opnieuw laten vervaardigen omdat de mens het verprutste?
Zouden we niet terecht minder moeten twijdelen aan de zwakheid vand e mens maar meer vertrouwen op de Kracht en ALmacht van onze G'd ?

2 uur geleden zei Dat beloof ik:
4 uur geleden zei Kelderworm:

Het zou betekenen dat G'd wil dat vrouwen in Nederland wel een ambt mogen bekleden en in bijvoorbeeld Iran en Afganistan niet.

Nee , dat betekent dat God in Nederland heersers toelaat die voor gelijkheid zijn, en in Iran en Afghanistan heersers die daar tegen zijn. 

Bedoel je hier dat G'd dus de vrouwen in Nederland (westerse wereld) wel gelijkehid gunt, maar in Iran (het midden Oosten) niet?

2 uur geleden zei Dat beloof ik:
4 uur geleden zei Kelderworm:

Maar het betekent dat we als christen ons dan niet moeten verzetten tegen de aardse wet beslissingen, maar dat is iets anders dan er actief aan deelnemen.

Dus je verzet je niet tegen de beslissing dat discriminatie op grond van geslacht niet mag, maar je neemt er niet actief aan deel. M.a.w.: je accepteert dat er niet mag worden gediscrimineerd, maar je discrimineert wel. Dit is volkomen nonsens.  

Ik verzet mij wel binnen de christelijke wereld tegen deze onbijbelse zaken, maar verzet mij niet in de aardse wereldse leven.
Dus wanneer een vrouw de kansel betreedt om te spreken dan zal ik na afloop wijzen op de Schrift en dus op de overtreding. Bij voortzetting ervan zal ik niet meer komen.

In het burgerleven buiten de kerk ben ik ook tegen een vrouwelijke burgermeester, want laat haar beter voor haar kinderen gaan zorgen, maar ik bemoei mij er verder niet mee. Derhalve volg ik zelfs gemeentelijke opdrachten op die van een vrouwelijke burgermeester komen. Immers laat de wereld de wereld.

Maar, de burgerij ZOU ook met haar neus buiten zaken binnen kerkelijke instanties moeten blijven, zij heeft daar evenmin niets te zoeken. Dus wanneer een kerk een vrouwelijke voorganster terecht op bijbelse gronden weigert, dan heeft de aardse wet daar niets te zoeken noch te betekenen.

Voor wie meer tekstvergelijkingen wil is hieronder de link naar diepere informatie

https://getrouwevertaling.nl/div-200412-nbvnegenpunten.html

 

bewerkt door Kelderworm
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Kelderworm:

Het feit dat veel christenen tegenwoordig moeite hebben om G'd te verstaan, of sommigen zelfs helemaal niet, kan je denk ik niet bij Paulus neerleggen.
Paulus was een speciale gazant van Yeshua immers met een speciale taak.
De kracht zit niet in Paulus maar in G'd. G'd is het immers Die Paulus deze speciale taak gegeven heeft.
G'd is het Die Paulus het evangelie wilde en heeft laten brengen aan ons uit de heidenen.

-Zou G'd Die alles in 6 daagjes met door slechts te spreken alles te schapen niet in staat zijn om Paulus het juiste te laten zeggen en opschrijven?
-Zou G'd Die alles in 6 daagjes met door slechts te spreken alles te schapen niet in staat zijn om de Schrift met daarin Zijn Woord correct over te laten brengen door de mensen?
-Zou G'd Die tot in de kleinste details Zich bemoeide met de bouw van de Joodse tempel in Jeruzalem, met de Ark, met de Tabelnakel Zich vervolgens niet zo bemoeien in detail met iets belangrijks als Zijn Woord in de Schrift?
-Zou G'd Die de de kennis en vaardigheden in de werkers legde voor de bouw van de Joodse tempel in Jeruzalem, met de Ark, met de Tabelnakel deze kennis in vaardigheden niet in de mensen hebben gelegd die zich bezig hielden met G'd Zijn Woord op papier te zetten?

Velen twijfelen over de Schrift als Woord van G'd afkomstig door te wijzen op de zwakheid van de mensen, maar de mensen konden slechts doen hetgeen G'd hen ingegeven heeft net als bij de voorbeeldenTempel, Ark, Tabernakel. Daar heeft G'd toch ook niet deze Dingen opnieuw laten vervaardigen omdat de mens het verprutste?
Zouden we niet terecht minder moeten twijdelen aan de zwakheid vand e mens maar meer vertrouwen op de Kracht en ALmacht van onze G'd ?

An zich ga ik helemaal in die logica mee. Echter loop ik in dit specifieke geval aan tegen het feit dat bij ons in evangelische kringen soms de gave van profetie ook onder vrouwen aanwezig is en dat in de samenkomsten vrouwen van de Heer zo ook woorden krijgen om te delen. Ze geven dat vaak weer in toestemming van of via de voorganger. Dan is er van helemaal zwijgen via vrouwen in de samenkomsten van Gods wegen al geen sprake meer. Ik zie Paulus niet als volmaakt. Neem nu ook David. Hij keek weer heel anders naar zijn vijanden dan Lot. David wilde maar wat graag de ondergang van zijn vijanden zien, terwijl Lot pleite bij God voor Sodom en Gemorra. Er zit iets eigens van de mensen in het weergeven van de woorden van God. Toch is het dat door hen heen God tot ons spreekt. Dat maakt het allemaal niet altijd eenvoudig. Vandaar dat je dus heel begrijpelijk  verschillende kerken hebt. In de ene mag de vrouw alleen psalmen zingen (is dat zwijgen trouwens?) en in de andere is ze dominee.

 

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Kelderworm:

In het burgerleven buiten de kerk ben ik ook tegen een vrouwelijke burgermeester, want laat haar beter voor haar kinderen gaan zorgen, maar ik bemoei mij er verder niet mee. Derhalve volg ik zelfs gemeentelijke opdrachten op die van een vrouwelijke burgermeester komen. Immers laat de wereld de wereld.

Ook de man zou een dergelijke functie niet moeten willen ambiëren vermoed ik. Want politiek en christelijk is een te absolute tegenstelling i.m.o. Al helemaal in een democratisch bestel als Nederland waar altijd water bij de wijn zal moeten worden gedaan om je doel te bereiken. De Bijbelse normen en waarden laten zich niet opdringen.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Ook de man zou een dergelijke functie niet moeten willen ambiëren vermoed ik. Want politiek en christelijk is een te absolute tegenstelling i.m.o. Al helemaal in een democratisch bestel als Nederland waar altijd water bij de wijn zal moeten worden gedaan om je doel te bereiken. De Bijbelse normen en waarden laten zich niet opdringen.

Hier hebben we de CU aan de macht. Lijkt me prima door een christen te doen :) .

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Gaitema:

Hier hebben we de CU aan de macht. Lijkt me prima door een christen te doen :) .

Om mee te kunnen doen met regeren heeft de CU bijvoorbeeld water bij de wijn moeten doen wat betreft abortus en euthanasiestandpunten.

https://www.rtlnieuws.nl/algemeen/politiek/artikel/1658396/akkoord-over-euthanasie-en-embryo-onderzoek-komt-dichterbij

Dat kan je niet maken als christen... Wat voor nonsens signaal geef je daarmee af aan de onbekeerde mens? Omdat ze willen regeren en christelijke normen en waarden willen ventileren, kunnen de meest kwetsbaren het weer eens ontgelden. Ze zijn net zo goed medeplichtig in mijn optiek aan die moord van een mens dat nog niet eens kan schreeuwen. En dat mogelijkheden niet verruimt worden wbt euthanasie betekent niet dat je niet akkoord gaat met het reeds bestaande. Daar geef je net zo goed je akkoord voor.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
42 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Om mee te kunnen doen met regeren heeft de CU bijvoorbeeld water bij de wijn moeten doen wat betreft abortus en euthanasiestandpunten.

https://www.rtlnieuws.nl/algemeen/politiek/artikel/1658396/akkoord-over-euthanasie-en-embryo-onderzoek-komt-dichterbij

Dat kan je niet maken als christen... Wat voor nonsens signaal geef je daarmee af aan de onbekeerde mens? Omdat ze willen regeren en christelijke normen en waarden willen ventileren, kunnen de meest kwetsbaren het weer eens ontgelden. Ze zijn net zo goed medeplichtig in mijn optiek aan die moord van een mens dat nog niet eens kan schreeuwen. En dat mogelijkheden niet verruimt worden wbt euthanasie betekent niet dat je niet akkoord gaat met het reeds bestaande. Daar geef je net zo goed je akkoord voor.

Toch ben ik blij dat er christenen zijn in de politiek. Anders komt er helemaal niks meer van dit land terecht. Ik zie de CU niet verantwoordelijk voor deze onschuldige doden. Dat zijn de partijen die het in hebben gevoerd en het overeind houden. Maar ik dacht dat we het over de burgermeester hadden. Hier zie je plaatselijk werkelijk een christelijk beleid. Nou ja.. Dat zou het moeten zijn :D . De CU hier is hopeloos.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 25-10-2018 om 13:23 zei Kaasjeskruid:

Volgens mij schrijft Paulus daar niet dat het de vrouw niet is toegestaan om burgemeesteres te zijn.

Het is maar hoe je het bekijkt. Een Christen in de politiek is eigenlijk not done.

23 uur geleden zei Gaitema:

Wat het gedeelte in de bijbel over het zwijgen van vrouwen betreft, ik denk dat Paulus hierin doorschoot. Ook hij kan moeite hebben gehad met het verstaan van Gods stem. Hij was ook maar een mens. Ik geloof niet dat God wil dat vrouwen geheel zwijgen.

Nee hoor, Paulus begreep alles prima. Het is natuurlijk niet zo dat een vrouw geen aandeel in een dienst of prediking mag hebben. Alleen in de gemeente is de leiding aan de man. Het waarom heeft @Kelderworm al uitgelegd.

1Tim 3:1 gaat nog wat verder over de vereisten van een opziener in de gemeente.

Deze verklaring is betrouwbaar: als iemand opziener wil worden, streeft hij naar een goed werk.  2 De opziener moet daarom onberispelijk zijn, de man van één vrouw, matig in gewoonten, verstandig, ordelijk, gastvrij, een goede onderwijzer,  3 geen dronkaard, niet gewelddadig, maar redelijk, geen ruziezoeker, niet iemand die van geld houdt,  4 iemand die zijn eigen huisgezin goed leidt en zijn kinderen in alle ernst in onderworpenheid heeft  5 (want als iemand zijn eigen huisgezin niet kan leiden, hoe zal hij dan voor de gemeente van God kunnen zorgen?)

Hieruit blijkt ook weer dat het een man moet zijn.

3 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Dat kan je niet maken als christen... Wat voor nonsens signaal geef je daarmee af aan de onbekeerde mens? Omdat ze willen regeren en christelijke normen en waarden willen ventileren, kunnen de meest kwetsbaren het weer eens ontgelden. Ze zijn net zo goed medeplichtig in mijn optiek aan die moord van een mens dat nog niet eens kan schreeuwen. En dat mogelijkheden niet verruimt worden wbt euthanasie betekent niet dat je niet akkoord gaat met het reeds bestaande. Daar geef je net zo goed je akkoord voor.

Soms zijn we het helemaal eens!

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 uur geleden zei Kelderworm:

-Zou G'd Die alles in 6 daagjes met door slechts te spreken alles te schapen niet in staat zijn om de Schrift met daarin Zijn Woord correct over te laten brengen door de mensen?

Men zou geneigd zijn om hierop 'ja' te zeggen, ware het niet dat er talloze verschillende versies zijn en niemand weet welke de 'correcte' is.

20 uur geleden zei Kelderworm:

-Zou G'd Die tot in de kleinste details Zich bemoeide met de bouw van de Joodse tempel in Jeruzalem, met de Ark, met de Tabelnakel Zich vervolgens niet zo bemoeien in detail met iets belangrijks als Zijn Woord in de Schrift?
-Zou G'd Die de de kennis en vaardigheden in de werkers legde voor de bouw van de Joodse tempel in Jeruzalem, met de Ark, met de Tabelnakel deze kennis in vaardigheden niet in de mensen hebben gelegd die zich bezig hielden met G'd Zijn Woord op papier te zetten?

Men zou wellicht geneigd zijn hierop 'ja' te antwoorden. Maar als je nu ziet dat van de Tempel, de Ark en de Tabernakel niets meer over is, en er dagelijks (ook hier) ruzie wordt gemaakt over wat nu de 'correcte' versie is van Zijn Woord, kun je maar 1 conclusie trekken, en die is dat dit allemaal niet het geval is.

20 uur geleden zei Kelderworm:

Velen twijfelen over de Schrift als Woord van G'd afkomstig door te wijzen op de zwakheid van de mensen, maar de mensen konden slechts doen hetgeen G'd hen ingegeven heeft net als bij de voorbeeldenTempel, Ark, Tabernakel. Daar heeft G'd toch ook niet deze Dingen opnieuw laten vervaardigen omdat de mens het verprutste?
Zouden we niet terecht minder moeten twijdelen aan de zwakheid vand e mens maar meer vertrouwen op de Kracht en ALmacht van onze G'd ?

Aangezien de zaken die je hier opnoemt allemaal niet mee bestaan, kun je bij de laatste  vraag maar 1 antwoord geven en dat is 'Nee'. 

20 uur geleden zei Kelderworm:

In het burgerleven buiten de kerk ben ik ook tegen een vrouwelijke burgermeester, want laat haar beter voor haar kinderen gaan zorgen, maar ik bemoei mij er verder niet mee. Derhalve volg ik zelfs gemeentelijke opdrachten op die van een vrouwelijke burgermeester komen. Immers laat de wereld de wereld.

Maar, de burgerij ZOU ook met haar neus buiten zaken binnen kerkelijke instanties moeten blijven, zij heeft daar evenmin niets te zoeken. Dus wanneer een kerk een vrouwelijke voorganster terecht op bijbelse gronden weigert, dan heeft de aardse wet daar niets te zoeken noch te betekenen.

Dus jij mag wel wat vinden van een vrouwelijke burgemeester (het is burgemeester, niet burgermeester) maar van een vrouwelijke voorgangster mag een normale burger niets vinden? Je meet met 2 maten. Eentje voor jezelf en eentje voor anderen.   

24 minuten geleden zei sjako:

1Tim 3:1 gaat nog wat verder over de vereisten van een opziener in de gemeente.

Deze verklaring is betrouwbaar: als iemand opziener wil worden, streeft hij naar een goed werk.  2 De opziener moet daarom onberispelijk zijn, de man van één vrouw, matig in gewoonten, verstandig, ordelijk, gastvrij, een goede onderwijzer,  3 geen dronkaard, niet gewelddadig, maar redelijk, geen ruziezoeker, niet iemand die van geld houdt,  4 iemand die zijn eigen huisgezin goed leidt en zijn kinderen in alle ernst in onderworpenheid heeft  5 (want als iemand zijn eigen huisgezin niet kan leiden, hoe zal hij dan voor de gemeente van God kunnen zorgen?)

Hieruit blijkt ook weer dat het een man moet zijn.

Nee hoor, hieruit blijkt dat het volgens het boek 1 Timotheus een man moet zijn.
Er zijn ook geschriften bekend uit, bv uit de Nag Hammadi vondst, waarin Eva de lerares is van Adam en er voor zorgt dat het stoffelijk omhulsel van Adam een ziel krijgt.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Oorsprong_van_de_Wereld

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Nee hoor, hieruit blijkt dat het volgens het boek 1 Timotheus een man moet zijn.

Ik ben een Christen dus houd ik me aan Gods Woord zoals die is. Fijn dat je toegeeft dat het een man moet zijn. Daar is juist discussie over te doen. Wat er in een apocryphe bron staat geef ik totaal niks om.

Link naar bericht
Deel via andere websites
39 minuten geleden zei sjako:

Het is maar hoe je het bekijkt. Een Christen in de politiek is eigenlijk not done.

Nee hoor, Paulus begreep alles prima. Het is natuurlijk niet zo dat een vrouw geen aandeel in een dienst of prediking mag hebben. Alleen in de gemeente is de leiding aan de man. Het waarom heeft @Kelderworm al uitgelegd.

1Tim 3:1 gaat nog wat verder over de vereisten van een opziener in de gemeente.

Deze verklaring is betrouwbaar: als iemand opziener wil worden, streeft hij naar een goed werk.  2 De opziener moet daarom onberispelijk zijn, de man van één vrouw, matig in gewoonten, verstandig, ordelijk, gastvrij, een goede onderwijzer,  3 geen dronkaard, niet gewelddadig, maar redelijk, geen ruziezoeker, niet iemand die van geld houdt,  4 iemand die zijn eigen huisgezin goed leidt en zijn kinderen in alle ernst in onderworpenheid heeft  5 (want als iemand zijn eigen huisgezin niet kan leiden, hoe zal hij dan voor de gemeente van God kunnen zorgen?)

Hieruit blijkt ook weer dat het een man moet zijn.

Dit snap ik. Maar dat een vrouw helemaal dient te zwijgen vind ik verdacht ver gaan.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei sjako:

Dat is ook niet zo. Het gaat om leiding geven in de gemeente.

En dat baseer je op 1 Timotheus 3.
Dan geldt dus ook dat zo iemand buiten de gemeente een goede reputatie moet hebben. Dat wordt voor een JG lastig, want die hebben liever geen contacten buiten de gemeente.
Er staat daar ook dat een goed leider niet te veel mag drinken, of niet overvloedig wijn mag nuttigen. Hoe komt het dat de regels van de JG daar van afwijken en alcohol verbieden?

Oeps...

Link naar bericht
Deel via andere websites
38 minuten geleden zei Gaitema:

Dit snap ik. Maar dat een vrouw helemaal dient te zwijgen vind ik verdacht ver gaan.

Nu staat er eens onomwonden en glasheler in de Bijbel hoe over een bepaalde zaak te denken en dan ga je daar alsnog aan twijfelen? Waarom staat het in de Bijbel dan en wat kunnen we volgens jou vandaag de dag met deze wijsheid? Schrappen? Hebben we dan een achterhaalde Bijbel en is deze wellicht overcompleet?

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
40 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Nu staat er eens onomwonden en glasheler in de Bijbel hoe over een bepaalde zaak te denken en dan ga je daar alsnog aan twijfelen? Waarom staat het in de Bijbel dan en wat kunnen we volgens jou vandaag de dag met deze wijsheid? Schrappen? Hebben we dan een achterhaalde Bijbel en is deze wellicht overcompleet?

Och, jij twijfelt ook zo vaak aan wat God vandaag doet of zegt. Ik twijfel daar dus aan. :)

en wat de bijbel is, dat is samengesteld.

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Dat beloof ik:

Dan geldt dus ook dat zo iemand buiten de gemeente een goede reputatie moet hebben. Dat wordt voor een JG lastig, want die hebben liever geen contacten buiten de gemeente.

Wat een onzin. We zoeken de mensen juist op. Je zou eens moeten kijken hoeveel geïnteresseerden er zijn op een bijeenkomst. We moeten er stoelen bijzetten. 

6 uur geleden zei Dat beloof ik:

Er staat daar ook dat een goed leider niet te veel mag drinken, of niet overvloedig wijn mag nuttigen. Hoe komt het dat de regels van de JG daar van afwijken en alcohol verbieden?

We lusten best een glaasje hoor. Niks mis mee. Dus voortaan eventjes wat meer onderzoek doen voordat je weer eens iets zegt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
42 minuten geleden zei Gaitema:

Ik heb dat al gezegd. 

Dit is wat je aangeeft:

7 uur geleden zei Gaitema:

Dit snap ik. Maar dat een vrouw helemaal dient te zwijgen vind ik verdacht ver gaan.

Verder dan een verdachtmaking kom je dus niet. Vind je dat niet een wat vreemde boodschap van de Heilige Geest?

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid