Spring naar bijdragen

Vrouwen in het ambt


Aanbevolen berichten

4 minuten geleden zei Robert Frans:

Kortom, zij die geloven dat er wonderen gebeuren, handelen vanuit vrome, zuivere intenties en zij die dat niet doen, doen dat niet? Overzichtelijk wereldbeeld, dat dan weer wel.

Alleen, wat dan te doen met hen die geloven dat Jezus ook vandaag de dag zeker wel wonderen verricht, maar dat die altijd een opmaat vormen tot de navolging van Christus zelf, ook als je lijdt en ook als je helemaal niets ervaart? Dat het uitsluitend najagen van de door jou bedoelde wonderen daarom uiteindelijk geen blijvende vruchten oplevert, omdat ze nooit op zichzelf staan en nooit het einddoel van het geloof zijn?
Die geloven dat het grootste wonder en de grootste genezing de vergeving van zonden is, het ontvangen van Christus zelf in de gedaanten van brood en wijn en zo de genezing en vervolmaking van de ziel en dat elk wonder dus ook uiteindelijk dáárheen verwijst?
Die samen met Franciscus van Assisi bidden:

Heer, maak mij een instrument van Uw vrede.
Laat mij liefde brengen waar haat heerst,
laat mij vergeven wie mij beledigde,
laat mij verzoenen wie in onmin leven,
laat mij geloof brengen aan wie twijfelt,
laat mij waarheid brengen aan wie dwaalt,
laat mij hoop brengen aan wie wanhoopt,
laat mij licht brengen aan wie in duisternis is,
laat mij vreugde brengen aan wie bedroefd zijn.

Laat mij niet zoeken getroost te worden, maar te troosten,
niet begrepen te worden, maar te begrijpen,
niet bemind te worden, maar te beminnen.
Want het is toch door te geven, dat men ontvangt
door te verliezen, dat men vindt
door te vergeven, dat men vergiffenis ervaart
door te sterven, dat men verrijst tot het eeuwige leven. Amen.

Hebben zij dan volgens jou de goede of de kwade intenties? Of hebben zij misschien van allebei wel wat, hebben eigenlijk álle gelovigen dat wel en is het misschien wel daarom ook niet aan jou of mij om daarover te oordelen?

Najagen van wonderen is zinloos en is zover mij bekend ook nergens geadviseerd hier.

De schrift laat wel zien dat wie geloofd en vertrouwt in hetgeen hij bidt, zal ontvangen.
De voorwaarde is dus vertrouwen.
Ook zien we dat rond dat thema zaken staan als G'd Zijn Wil doen.

Aan ieder persoonlijk om ZELF onderzoek te doen in samenwerking met de Heer.
Want wanneer G'd niet op gebeden reageert en geen wonderen verricht, dan is dat niet omdat G'd geen wonderen meer verricht.
Maar heeft dat alles te amken met de voorwaarden welke G'd eraan stelt.

Daar moet ieder zelf over oordelen, we kunnen als mede christenen allen wijzen op hetgeen G'd ons gegeven heeft in de Schrift.
Wie er niet in wonderen wil geloven zal ze in ieder geval ook niet ontvangen.
Zelfs Yeshua zei het tegen zijn discipelen toen ze onverrichte zaken terugkwamen en wonderen uitblebven, wat is uw geloof toch klein.

Ook moeten we de waarschuwing niet vergeten dat de vijand wolven in schaapsklederen heeft in onze kuddes.
Die zich voordoen als een schaapje van Yesua maar het absoluut niet zijn, met als doel het geloof in vertrouwen van andere schaapjes te ondermijnen.
(waarmee ik niemand direct wil aanwijzen als een wolf overigens)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 416
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Voor zover ik het kan inschatten gaat het hier om een principiële keuze. En niet om een strategische...

Ik denk niet dat een van de groeperingen binnen de GKv zich nadrukkelijk als progressief ziet of zou willen zien. Maar dat het eerder iets is als de eigen uitgangspunten (het "ecclesia reformata sempe

Tegen prediking door vrouwen heeft men iets als men een tekst als de volgende uitlegt als "ten allen tijde en op elke plaats van toepassing voor de Gemeente" (i.p.v. als plaatselijke ordening van dien

1 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Man hou het toch eens ontopic. Altijd hetzelfde gezeur met die obsessieve benadering van een wonderen verrichtende Jezus.

Wat jij doet is voortdurend mij aanvallen, als ik over wonderen heb. Dat is nadrukkelijk op dit forum verboden. Het is jou heel duidelijk gezegd dat je mij de ruimte dient te geven om mijn geloof te kunnen uiten. Kan je dat niet, dan moet je me gewoon negeren. Dat ik hier één wonder noemde was volledig ontopic, aangezien het mijn fundamentele reden is waarom ik voor vrouwen in het ambt ben.  En dat begon al lang voor ik mijn vrouw heb leren kennen. Immers toen ik mij verdiept heb in hoe de huiskerkbeweging van China ontstaan is, bij het lezen van het boek over Broeder Jun die met deze beweging begon, na een wonder dat bij hem thuis ontstaan was. Het genezen van zijn vader die op sterven lag door Jezus. Dat Jezus ook zijn moeder toesprak en zij als vrouw mensen bij elkaar riep om de getuigenis te geven van wat Jezus gedaan had. Ze deelde het en begon met hen God te prijzen om wat Hij gedaan had. De zoon, broeder Yun (die ook op Opwekking gesproken heeft) die uiteindelijk gevlucht is naar Duitsland begon als evangelist het land in te trekken en zo ontstonden de huiskerken die ieders ook weer evangelisten er op uit stuurden. Bij hen gebeurden veel wonderen waardoor mensen zagen dat God werkelijk bestaat en het niet slechts en theologische verhandeling is. Dit staat allemaal opgeschreven in het boek "De Hemelse man" van Paul Hattaway.

Jij geloofd het allemaal niet, dat is mij duidelijk, maar val mij met jouw ongeloof niet lastig en laat me dan met rust. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Dat gaat niet als je steeds offtopic gaat met dat wonderengekeuvel.

Als je dat boek leest, dan lees je iets ontopics botte dwingeland! Die moeder van broeder Yun deed in de samenkomst de mond gewoon open. Of wil je soms beweren dat de huiskerken van China ook vals zijn, nou?

 

En ga je me beloven dat je me nu met rust laat of niet? Want ik ben jou spuug zat!

6 minuten geleden zei Lobke:

Graag weer ontopic!!!! Ik word hier zo intens moe van.

Dan moet je zelf ook geen olie op het vuur gooien! Je hebt zelf dit vuur weer aangewakkerd! Door hem bevestigen dat ik zou fantaseren! Iets wat ik jou enorm kwalijk neem! Sluit het topic maar. Voor mij is dit topic grondig verziekt! Bahhh!!! 

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Gaitema:

 dat ik zou fantaseren! Iets wat ik jou enorm kwalijk neem! Sluit het topic maar. Voor mij is dit topic grondig verziekt! Bahhh!!! 

@ Gaitema,
Herken de geesten en de vruchten die ze als boom (niet) voortbrengen.
Vereet niet dat de wolven in onze kudde er juist zijn om onrust te zaaien en twijfel.
En zoals wolven in schaapsklederen betreft, lijken ze op veel vlakken als schaapjes van de kudde.

Blijf je geloofservaringen delen hier en probeer de wolven te negeren, want door weg te blijven speel je ze juist in de kaart.
Door de wolven te negeren en te blijven delen ongeacht hun negatieve reacties; werk je ze het meeste tegen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Gaitema:

Als je dat boek leest, dan lees je iets ontopics botte dwingeland! Die moeder van broeder Yun deed in de samenkomst de mond gewoon open. Of wil je soms beweren dat de huiskerken van China ook vals zijn, nou?

 

En ga je me beloven dat je me nu met rust laat of niet? Want ik ben jou spuug zat!

Dan moet je zelf ook geen olie op het vuur gooien! Je hebt zelf dit vuur weer aangewakkerd! Door hem bevestigen dat ik zou fantaseren! Iets wat ik jou enorm kwalijk neem! Sluit het topic maar. Voor mij is dit topic grondig verziekt! Bahhh!!! 

Het is niet jouw topic, maar dat van Lobke. En als je er niet aan mee wil doen, fijn, doe dat dan ook niet en laat anderen gewoon over het onderwerp schrijven.
Zou wel mooi zijn als dat zonder jouw religieuze psychoses kan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Kelderworm:

probeer de wolven te negeren, want door weg te blijven speel je ze juist in de kaart.
Door de wolven te negeren en te blijven delen ongeacht hun negatieve reacties; werk je ze het meeste tegen.

Pfff, jij komt niet met mij mee als er een kudde schapen bewaakt moet worden. Geen behoefte aan duikers. Als er sprake is van wolven worden ze aangepakt bij mij.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Kelderworm:

@ Gaitema,
Herken de geesten en de vruchten die ze als boom (niet) voortbrengen.
Vereet niet dat de wolven in onze kudde er juist zijn om onrust te zaaien en twijfel.
En zoals wolven in schaapsklederen betreft, lijken ze op veel vlakken als schaapjes van de kudde.

Blijf je geloofservaringen delen hier en probeer de wolven te negeren, want door weg te blijven speel je ze juist in de kaart.
Door de wolven te negeren en te blijven delen ongeacht hun negatieve reacties; werk je ze het meeste tegen.

@Kelderworm dan graag in een topic over ""wonderen"" en niet over "Vrouwen in het ambt". Misschien zou je dat zelf kunnen doen, zonder Gaitema "op te stoken'' daar is hij nogal gevoelig voor. Jij gaat tegen het advies van zijn vrouw en therapeut in, ik hou me in maar ik weet wat ik daar van denk.

bewerkt door Lobke
Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei Lobke:

@Ik sluit geen topic omdat meneer Gaitema dat wenst! Alleen wanneer de mods het wenselijk vinden. Ik mag schrijven wanneer ik het met iemand eens bent, kun je hier niet tegen dan vraag ik me af wat je op een forum doet. En ik ben het helemaal beu!!

En ik ben het beu te horen dat ik alles maar uit mijn duim zuig!!! Te moeten vernemen dat jullie mij maar achtelijk vinden! Te zien dat jullie totaal geen enkel respect tonen! Mij de mond willen snoeren en voortdurend lopen te zwarte pieten!

modbreak Trajecto: De dingen die je beleeft/meemaakt hoeven niet per se uitgelegd te worden op de wijze als jij het doet. Anderen denken niet dat je het uit je duim zuigt, maar soms wel dat de verklaring ervoor die jij eraan geeft vermoedelijk anders is of kan zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei Lobke:

Graag weer ontopic!!!! Ik word hier zo intens moe van.

Ik heb begrepen dat Junia, als vrouw, tot de apostelen werd gerekend. En Paulus schrijft in zijn brief aan de Romeinen dat Prisca een van zijn medewerkers is in de dienst aan Jesjoea. Dat lijken mij aanwijzingen om over na te denken in dit vraagstuk. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Het is niet jouw topic, maar dat van Lobke. En als je er niet aan mee wil doen, fijn, doe dat dan ook niet en laat anderen gewoon over het onderwerp schrijven.
Zou wel mooi zijn als dat zonder jouw religieuze psychoses kan.

Jij moet ook je mond houden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Gaitema:

En ik ben het beu te horen dat ik alles maar uit mijn duim zuig!!! Te moeten vernemen dat jullie mij maar achtelijk vinden! Te zien dat jullie totaal geen enkel respect tonen! Mij de mond willen snoeren en voortdurend lopen te zwarte pieten!

We zijn het niet me je eens. dat is wat anders. Kan het ook niet helpen dat jij het opvat als 'achterlijk vinden'  als er op wordt gewezen dat wat je zegt, niet mogelijk of erg onwaarschijnlijk is.

Zojuist zei Gaitema:

Jij moet ook je mond houden.

Ik moet helemaal niks.
Het gaat niet echt lekker met je de laatste dagen he ?

Scheelt er wat, kunnen we je helpen ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Gaitema:

En ik ben het beu te horen dat ik alles maar uit mijn duim zuig!!! Te moeten vernemen dat jullie mij maar achtelijk vinden! Te zien dat jullie totaal geen enkel respect tonen! Mij de mond willen snoeren en voortdurend lopen te zwarte pieten!

@Gaitema

Ik wil je niet opjutten maar je emotie gaat teveel met je op de loop, niets van wat jij schrijft heb ik ooit gedaan. Maar een karikatuur van geloven maken ben ik zat in dit topic; wat jullie in Wonderen doen ga je gang.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Dat beloof ik:

We zijn het niet me je eens. dat is wat anders. Kan het ook niet helpen dat jij het opvat als 'achterlijk vinden'  als er op wordt gewezen dat wat je zegt, niet mogelijk of erg onwaarschijnlijk is.

Het is wel degelijk mogelijk. Want Jezus leeft! Dat jij als atheïst voortdurend bevestiging zoekt in jouw ongeloof is duidelijk. En je vind genoeg argumenten van die Lobke en Kaasjeskruid hier dat God niet zou bestaan. Prijs je gelukkig! Maar ik zeg je: je slaan de plank volledig mis!

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Lobke:

@Kelderworm dan graag in een topic over Wonderen en niet over "Vrouwen in het ambt". Misschien zou je dat zelf kunnen doen, zonder Gaitema "op te stoken'' daar is hij nogal gevoelig voor. Jij gaat tegen het advies van zijn vrouw en therapeut in, ik hou me in maar ik weet wat ik daar van denk.

Hoezo? Zit de vrouw van Gaitema dan ook op dit forum?
Ik stook niemand op, maar bevestig slechts dat wonderen door G'd heden ten dage nog volop gebeuren !
En dat de vijand van G'd wolven heeft uitgezet in de kudde van Christus om het tegendeel te laten gelden.

Overigens blijft het eveneens een feit dat wonderen getoetst moeten worden.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Lobke:

@Gaitema

Ik wil je niet opjutten maar je emotie gaat teveel met je op de loop, niets van wat jij schrijft heb ik ooit gedaan. Maar een karikatuur van geloven maken ben ik zat in dit topic; wat jullie in Wonderen doen ga je gang.

Wat wij doen is geheel bijbels en het begon ermee dat ik jou deelde over wat Jezus mijn vrouw liet zien over een vrouwelijke dominee. En daar begon het vergif spuwen van Kaasjeskruid. Ik was dus volledig on topic! En oprecht! 

2 minuten geleden zei Kelderworm:

Hoezo? Zit de vrouw van Gaitema dan ook op dit forum?
Ik stook niemand op, maar bevestig slechts dat wonderen door G'd heden ten dage nog volop gebeuren !
En dat de vijand van G'd wolven heeft uitgezet in de kudde van Christus om het tegendeel te laten gelden.

Overigens blijft het eveneens een feit dat wonderen getoetst moeten worden.

 

Mijn vrouw en therapeut adviseerden mij om niet meer op dit forum deel te nemen, juist omdat hier er mensen zijn zoals vooral Kaasjeskruid die zich telkens misdragen.

Ik vind het oprecht jammer dat vooral Kaasjeskruid hier de boel loopt te verzieken. Er is immers best wat te leren hier 

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Gaitema:

Wat wij doen is geheel bijbels en het begon ermee dat ik jou deelde over wat Jezus mijn vrouw liet zien over een vrouwelijke dominee. En daar begon het vergif spuwen van Kaasjeskruid. Ik was dus volledig on topic! En oprecht! 

Kaasjeskruid geeft gewoon een andere mening, zoals dat hoort op een forum. Het is aan jou om daar op basis van argumenten op te reageren ipv te gaan schelden. bij schelden houdt alle redelijkheid immers op.

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Kelderworm:

@ Gaitema,
Herken de geesten en de vruchten die ze als boom (niet) voortbrengen.
Vereet niet dat de wolven in onze kudde er juist zijn om onrust te zaaien en twijfel.
En zoals wolven in schaapsklederen betreft, lijken ze op veel vlakken als schaapjes van de kudde.

Blijf je geloofservaringen delen hier en probeer de wolven te negeren, want door weg te blijven speel je ze juist in de kaart.
Door de wolven te negeren en te blijven delen ongeacht hun negatieve reacties; werk je ze het meeste tegen.

Ik zal er over na denken.?

4 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Kaasjeskruid geeft gewoon een andere mening, zoals dat hoort op een forum. Het is aan jou om daar op basis van argumenten op te reageren ipv te gaan schelden. bij schelden houdt alle redelijkheid immers op.

Hij geeft niet gewoon een mening en met argumenten komt hij nooit. Hij zegt altijd: "wonderen gebeuren, maar dat ze bij jou gebeuren geloof ik niet, en ook niet bij dominee Piet of bij Truus, in jouw kerk, in Afrika niet etc.. Het is allemaal maar een circus!

Het enige wat hij mij bewijst, dat hij totaal geen ervaringen heeft met bepaalde gaven van de Heilige Geest, net zo min als jij dat hebt. 

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Gaitema:

Ik vind het oprecht jammer dat vooral Kaasjeskruid hier de boel loopt te verzieken. Er is immers best wat te leren hier 

Ik vind het oprecht jammer dat je dat slappe aftreksel van wat Jezus indertijd deed, durft te benoemen als een voortzetting van Zijn werk! 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

Ik vind het oprecht jammer dat je dat slappe aftreksel van wat Jezus indertijd deed, durft te benoemen als een voortzetting van Zijn werk! 

Het is een klap in het gezicht van Jezus dat je Zijn werk een slap aftreksel noemt. En wie is er nu offtopic aan het reageren? Jij toch!!

Wil je me nu met rust laten alstublieft? 

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Gaitema:

Mijn vrouw en therapeut adviseerden mij om niet meer op dit forum deel te nemen, juist omdat hier er mensen zijn zoals vooral Kaasjeskruid die zich telkens misdragen.

OK duidelijk Gaitema,
Schudt al die misdragingen die je ziet van je af is mijn advies.
Analyseer maar eens, degenen waar je mee worstelt en vraag jezelf af:

- Leveren ze zelf positieve bijdragen of kraken ze alleen maar af en trappen alles in de grond?
- Delen zij hun persoonlijke ervaringen?
- Wat weten zij aan persoonlijke zaken over jou en wat weet jij aan persoonlijke zaken over hen?

Probeer anders jou bijdragen minder persoonlijk te brengen maar meer algemeen, dan zal kritiek je minder gaan raken.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Kelderworm:

OK duidelijk Gaitema,
Schudt al die misdragingen die je ziet van je af is mijn advies.
Analyseer maar eens, degenen waar je mee worstelt en vraag jezelf af:

- Leveren ze zelf positieve bijdragen of kraken ze alleen maar af en trappen alles in de grond?

Op zich leveren ze wel bijdragen, maar het komt vooral uit hun hoofden. Ze trappen veel positieve bijdragen de grond in. Veel van wat mij van anderen interesseerd wordt ook bij hen de grond in getrapt.

Citaat


- Delen zij hun persoonlijke ervaringen?

Nee, want die hebben ze niet. Ze hebben niets wat mij weet te overtuigen van hun gelijk. En dat hebben ze ook niet. Ze hebben geen gelijk.

Citaat


- Wat weten zij aan persoonlijke zaken over jou en wat weet jij aan persoonlijke zaken over hen?

Ze weten wel wat van mij, maar laten zelf niets zien.

Citaat

Probeer anders jou bijdragen minder persoonlijk te brengen maar meer algemeen, dan zal kritiek je minder gaan raken.

 

Dat lijkt me een nuttige tip.

 

41 minuten geleden zei Levi:

Ik heb begrepen dat Junia, als vrouw, tot de apostelen werd gerekend. En Paulus schrijft in zijn brief aan de Romeinen dat Prisca een van zijn medewerkers is in de dienst aan Jesjoea. Dat lijken mij aanwijzingen om over na te denken in dit vraagstuk. 

Wie is Junia en wat deed Prisca eigenlijk?

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Dat gaat niet. Je verhaalt steeds over een wonderlijke God. Maar als ik dan kijk naar je leven, dan zet je God gewoon voor schut in mijn optiek. Als God nu een God van wonderen is, waarom gaat het dan voortdurend op het randje van kritiek in jou leven? Daar gaat toch een geheel tegenstrijdig signaal vanuit? Ik kan niet anders dan dit met argwaan aanzien.

Dat is een ander onderwerp. Daarvoor kan je een topic openen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ik vrees dat dit niet gaat helpen. Het onderwerp beweegt zich namelijk van topic naar topic in de vorm van Gaitema.

Kort antwoord maar: ieder moet zijn kruis dragen. Dwars door het vuur maakt God ons rein en puur. Christenen zijn niet volmaakt. Daarom moeten ze gelauterd worden. Echter het is maar hoe je naar iets kijkt. Een glas is half vol of half leeg. Ik spaar in geen jaren meer, geld is telkens op. Maar we maken nooit schulden.

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid