Spring naar bijdragen

Europa zou instorten zonder de instroom van immigranten


Aanbevolen berichten

Binnen het kader van het topic zouden we dan enkel jongeren importeren om hier de vergrijzing op te vangen, ik stel me alvast de vraag hoe men dat gaat organiseren. Gaan we dan enkel wezen importeren om gezinshereniging te vermijden? Gezinshereniging zou immers betekenen dat er nog meer ouderen onderhouden moeten worden, niet echt een goede zaak gezien de doelstelling, meen ik. Het blijft natuurlijk een lugubere gedachte gezien de vele alternatieven die we kunnen bedenken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 126
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik volg de serie "the walking dead"  Daarin komt ook een dominee voor, die altijd probeert te bidden en Gods hulp vraagt. Op gegeven moment  wordt een gemeenschap belaagd door zombies en een groep m

Op zich kunnen er nog wel mensen bij, maar je moet natuurlijk niet enkel kijken naar leefruimte. Je moet ook kijken naar wat ieder mens gemiddeld (minimaal) verbruikt aan natuurlijke grondstoffen. Als

Het gaat mis bij de verdeling ja. Het blijft hangen bij rijkere landen die veel meer zoet water verbruiken en bijvoorbeeld gewassen te verbouwen die op zijn beurt ook weer gebruikt worden voor de vlee

1 uur geleden zei Gaitema:

Ik weet niet wat raar is.. ik weet het gewoon niet

Heb je enige reden om aan te nemen dat de om auto's, mobiele telefoons, geld, spareribs-all-you-can-eat, goedkope vakanties en een McDonalds om de hoek schreeuwende consument opeens genoegen gaat nemen met minder? Welnee, de kapitalistische inslag verspreid zich over de wereld iedereen wil meer. De honderden miljoenen die de opkomende middenklasse vormen in landen als China, India, Rusland, Brazilië etc etc willen allemaal leven als een koning. Net als ons. En de commercie gaat ze dat geven.

 

Als we niet heel snel hele grote wetenschappelijke doorbraken op bepaalde gebieden gaan bewerkstelligen, gaan we ten onder aan de vleesindustrie welke de aarde opwarmt, aan gebrek aan schoon drinkwater, verdergaande ontbossing (ook goed voor opwarming van de aarde), vervuiling en uitbreiding van de woestijnen. Uiteraard de armen en zwakkeren eerst, dus wellicht redden we t uiteindelijk toch wel weer..

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei MysticNetherlands:

Heb je enige reden om aan te nemen dat de om auto's, mobiele telefoons, geld, spareribs-all-you-can-eat, goedkope vakanties en een McDonalds om de hoek schreeuwende consument opeens genoegen gaat nemen met minder? Welnee, de kapitalistische inslag verspreid zich over de wereld iedereen wil meer. De honderden miljoenen die de opkomende middenklasse vormen in landen als China, India, Rusland, Brazilië etc etc willen allemaal leven als een koning. Net als ons. En de commercie gaat ze dat geven.

 

Als we niet heel snel hele grote wetenschappelijke doorbraken op bepaalde gebieden gaan bewerkstelligen, gaan we ten onder aan de vleesindustrie welke de aarde opwarmt, aan gebrek aan schoon drinkwater, verdergaande ontbossing (ook goed voor opwarming van de aarde), vervuiling en uitbreiding van de woestijnen. Uiteraard de armen en zwakkeren eerst, dus wellicht redden we t uiteindelijk toch wel weer..

Natuurlijk, dat gaat zo niet langer, maar ik ken de oplossing ook niet. Wat is strikt volgens Gods natuurlijke orde leven? Ik had er met een zwager over en ik kwam er niet uit. Volgens hem gaat het al bij het bewerken van het land mis 

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Gaitema:

Natuurlijk, dat gaat zo niet langer, maar ik ken de oplossing ook niet. Wat is strikt volgens Gods natuurlijke orde leven? Ik had er met een zwager over en ik kwam er niet uit. Volgens hem gaat het al bij het bewerken van het land mis 

De oplossing zit in een radicale paradigmashift, makkelijker gezegd dan gedaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
54 minuten geleden zei TTC:

De oplossing zit in een radicale paradigmashift, makkelijker gezegd dan gedaan.

Maar de kans dat die shift er gaat komen is klein. Ik denk dat de kans dat mens zichzelf kapotzuipend en kapotvretend ten onder laat gaan groter is dan dat de mensen met goede wil, die gaan voor ecologisch houdbaar etc, die rest gaat redden. Kan ook zo zijn dat de mensheid het gaat redden, maar dat er nog extremere polarisatie van rijken (consumenten van schoon drinkewater, vlees etc) en armen (prodcutieslaven) zal zijn. En nog extremer dierenleed (alhoewel het eigenlijk niet erger kan);. Maar goed, wie weet. Volgens het christelijk geloof mag ik hoop hebben op een Koninkrijk. Moeilijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei MysticNetherlands:

Maar de kans dat die shift er gaat komen is klein. Ik denk dat de kans dat mens zichzelf kapotzuipend en kapotvretend ten onder laat gaan groter is dan dat de mensen met goede wil, die gaan voor ecologisch houdbaar etc, die rest gaat redden. Kan ook zo zijn dat de mensheid het gaat redden, maar dat er nog extremere polarisatie van rijken (consumenten van schoon drinkewater, vlees etc) en armen (prodcutieslaven) zal zijn. En nog extremer dierenleed (alhoewel het eigenlijk niet erger kan);. Maar goed, wie weet. Volgens het christelijk geloof mag ik hoop hebben op een Koninkrijk. Moeilijk.

Er werden verschillende scenario's uitgeschreven waar iedereen kennis van kan nemen, welk scenario het zal worden is nog niet duidelijk/zeker. Wanneer we het doorbraakscenario bekijken dan wordt des te duidelijker hoe alarmerend de situatie heden is, al doende krijgen we misschien een wrange nasmaak die de emotie niet onberoerd laat. Kortom, het is gezien de alternatieven bijna ongeloofwaardig wat we 'mainstream' nog te horen krijgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Gaitema:

Dat is het

Dit topic is daar slechts een voorbeeld van, om een financieel probleem (cfr vergrijzing/pensioenen) op te lossen hoeven we niet miljoenen mensen te importeren, het volstaat immers om creatief om te springen met het monetaire systeem. Hiervoor hebben we een politiek nodig die bereid is om samen te werken, ver over de landsgrenzen heen. De paradigmashift vinden we in een co-creatieve modus operandi, dit is heel wat anders dan wat we mainstream te zien krijgen. 

8 uur geleden zei MysticNetherlands:

Een radicaal andere blik op de wereld. 

Dat is de eerste stap, minder makkelijk dan de theorie laat vermoeden. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op Tuesday, February 14, 2017 om 04:02 zei MysticNetherlands:

Zie jij 8+ miljard mensen opeens genoeg hebben aan zilvervliesrijst en wat groenten, geen dikke auto voor de deur, en een rantsoen van 1 liter schoon water per persoon per dag oid?

Of 10+? Of 20+?

Nee

Op Tuesday, February 14, 2017 om 11:59 zei TTC:

Dit topic is daar slechts een voorbeeld van, om een financieel probleem (cfr vergrijzing/pensioenen) op te lossen hoeven we niet miljoenen mensen te importeren, het volstaat immers om creatief om te springen met het monetaire systeem. Hiervoor hebben we een politiek nodig die bereid is om samen te werken, ver over de landsgrenzen heen. De paradigmashift vinden we in een co-creatieve modus operandi, dit is heel wat anders dan wat we mainstream te zien krijgen. 

Dat is de eerste stap, minder makkelijk dan de theorie laat vermoeden. 

Dat kan ook alleen met Jezus. Zonder Hem kunnen we dat niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Gaitema:

Dat kan ook alleen met Jezus. Zonder Hem kunnen we dat niet.

Zo gezien zijn er al velen die Jezus ontmoet hebben, zich uitend in talloze boeken met plannen om een transformatieproces te induceren. Of bedoel je dat Jezus eerst letterlijk-lichamelijk moet terugkeren om daarnaar te verwijzen? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Gaitema:

Dat kan ook alleen met Jezus. Zonder Hem kunnen we dat niet.

Ik volg de serie "the walking dead"  Daarin komt ook een dominee voor, die altijd probeert te bidden en Gods hulp vraagt.
Op gegeven moment  wordt een gemeenschap belaagd door zombies en een groep mensen zit in de kerk te bidden.
De dominee spreekt dan. "God heeft ons geholpen om deze strijd te winnen.
Hij heeft ons de moed gegeven het zelf te doen"

Er zijn mensen die de stap gewoon genomen hebben om zonder geld te gaan leven, anders denken over bezit en zich niet meer laten leiden door politieke systemen die vasthouden aan de dogma van "how we ought to live"
Het gaat niet om 8+miljard mensen die zomaar ineens uit het niets anders gaan denken, want velen hebben de angst dat er buiten de dogma van "How we ought to live" niet bestaat en dat daar geen leven mogelijk is.
Wanneer de politiek zou besluiten we gaan het allemaal anders doen, wanneer het hun beslissing is, wordt het WW3, net als dat dezelfde politiek nu beslist, dat je verplicht bent belasting te betalen, ziektekostenverzekering te hebben etc, houdt deze politiek de individuele bevoegdheid om verandering te brengen tegen. Want het democratisch recht van de meerderheid onderwerpt ieder individu. de meerderheid beslist hoe wij leven. Daar moet je eerst afstand van durven te nemen om zelf iets anders mogelijk te kunnen maken.
Alleen bereik je als  mens daarin niets. er zijn meer mensen nodig  om bijvoorbeeld een zelfstandig opererende economie te kunnen vormen naast de bestaande economie zodat mensen iets kunnen zien waarop ze mogelijk zouden kunnen vertrouwen en zelf de keuze maken wat ze willen. 
Wanneer het echter bij enkelingen blijft, die de stap durven te nemen, zal het nooit veranderen. Blijven we bidden in de kerk,smeken om veranderering, terwijl God ons ieder afzonderlijk heeft voorzien van gaves, waarin we een wereld kunnen opbouwen, waarin we ons niet laten leiden door de moed om het te doen, maar door de angst om te falen.
 

Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei Mcmadtasty:

Wanneer het echter bij enkelingen blijft, die de stap durven te nemen, zal het nooit veranderen. Blijven we bidden in de kerk,smeken om veranderering, terwijl God ons ieder afzonderlijk heeft voorzien van gaves, waarin we een wereld kunnen opbouwen, waarin we ons niet laten leiden door de moed om het te doen, maar door de angst om te falen.

Misschien stelt de vraag zich of er ook een tijdslimiet op dat bidden zit? En hoeveel keer hetzelfde antwoord vooral niet volstaat om overeenkomstig te handelen? Nuchter beschouwd beschrijf je een absurde situatie, aan verklaringen/antwoorden ontbreekt het werkelijk niet maar het lijkt alsof we doen dat niet te weten. Als waarneembaar fenomeen van wereldformaat is het op zich wonderbaarlijk dat zoiets mogelijk is, tegelijk tragisch pijnlijk voor het mensenhart.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op Tuesday, February 14, 2017 om 11:59 zei TTC:

Dit topic is daar slechts een voorbeeld van, om een financieel probleem (cfr vergrijzing/pensioenen) op te lossen hoeven we niet miljoenen mensen te importeren, het volstaat immers om creatief om te springen met het monetaire systeem. Hiervoor hebben we een politiek nodig die bereid is om samen te werken, ver over de landsgrenzen heen. De paradigmashift vinden we in een co-creatieve modus operandi, dit is heel wat anders dan wat we mainstream te zien krijgen. 

Dat is de eerste stap, minder makkelijk dan de theorie laat vermoeden. 

Dat kan ook alleen met Jezus. Zonder Hem kunnen we dat niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Zo gezien zijn er al velen die Jezus ontmoet hebben, zich uitend in talloze boeken met plannen om een transformatieproces te induceren. Of bedoel je dat Jezus eerst letterlijk-lichamelijk moet terugkeren om daarnaar te verwijzen? 

Ik reageerde vooral op de stelling dat het veranderen in denken, aanpakken etc.. heel moeilijk is. Ik bedacht dat de bijbel beschrijft dat we zonder Jezus niets kunnen. We moeten Hem als levenskracht hebben en erom vragen.  Maar buiten dat, ik geloof ook dat het pas na de wederkomst van Jezus het allemaal echt beter wordt. Hier zullen we geen echte vooruitgang mee maken. Op millieu gebied doen we wel veel, maar het is niet genoeg.  Wel helpt het om het niet erger te maken dan wat het is.

7 minuten geleden zei TTC:

Eigenlijk bedoel je met Christus, de kracht in jezelf.

Jezus is Iemand, niet mijn eigen kracht. Wel leeft Hij ook in mij en kan Hij mijn kracht zijn.

43 minuten geleden zei Mcmadtasty:

Ik volg de serie "the walking dead"  Daarin komt ook een dominee voor, die altijd probeert te bidden en Gods hulp vraagt.
Op gegeven moment  wordt een gemeenschap belaagd door zombies en een groep mensen zit in de kerk te bidden.
De dominee spreekt dan. "God heeft ons geholpen om deze strijd te winnen.
Hij heeft ons de moed gegeven het zelf te doen"

Er zijn mensen die de stap gewoon genomen hebben om zonder geld te gaan leven, anders denken over bezit en zich niet meer laten leiden door politieke systemen die vasthouden aan de dogma van "how we ought to live"
Het gaat niet om 8+miljard mensen die zomaar ineens uit het niets anders gaan denken, want velen hebben de angst dat er buiten de dogma van "How we ought to live" niet bestaat en dat daar geen leven mogelijk is.
Wanneer de politiek zou besluiten we gaan het allemaal anders doen, wanneer het hun beslissing is, wordt het WW3, net als dat dezelfde politiek nu beslist, dat je verplicht bent belasting te betalen, ziektekostenverzekering te hebben etc, houdt deze politiek de individuele bevoegdheid om verandering te brengen tegen. Want het democratisch recht van de meerderheid onderwerpt ieder individu. de meerderheid beslist hoe wij leven. Daar moet je eerst afstand van durven te nemen om zelf iets anders mogelijk te kunnen maken.
Alleen bereik je als  mens daarin niets. er zijn meer mensen nodig  om bijvoorbeeld een zelfstandig opererende economie te kunnen vormen naast de bestaande economie zodat mensen iets kunnen zien waarop ze mogelijk zouden kunnen vertrouwen en zelf de keuze maken wat ze willen. 
Wanneer het echter bij enkelingen blijft, die de stap durven te nemen, zal het nooit veranderen. Blijven we bidden in de kerk,smeken om veranderering, terwijl God ons ieder afzonderlijk heeft voorzien van gaves, waarin we een wereld kunnen opbouwen, waarin we ons niet laten leiden door de moed om het te doen, maar door de angst om te falen.
 

Alleen maar bidden in de kerk wordt God ook niet echt blij mee. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Gaitema:

Ik reageerde vooral op de stelling dat het veranderen in denken, aanpakken etc.. heel moeilijk is. Ik bedacht dat de bijbel beschrijft dat we zonder Jezus niets kunnen. We moeten Hem als levenskracht hebben en erom vragen.  Maar buiten dat, ik geloof ook dat het pas na de wederkomst van Jezus het allemaal echt beter wordt. Hier zullen we geen echte vooruitgang mee maken. Hooguit plijsters voor het bloeden.

Misschien dat je gelijk hebt met de wederkomst van Jezus.
We weten alleen niet wanneer hij komt.
Ookal boeken we geen echte voortuitgang is het toch een wereld die om verandering vraagt en zullen we het even zonder Jezus zijn aanwezigheid moeten rooien.
Op Jezus wachten betekent dan doorgaan waar we mee bezig zijn als mensheid. En dat is iets wat we ons nauwelijks nog kunnen veroorloven, niet alleen voor onszelf, maar ook voor volgende generaties, tot Jezus dan is teruggekeerd. 

 

1 uur geleden zei Gaitema:

Alleen maar bidden in de kerk wordt God ook niet echt blij mee.

Dit is dus ook  wat ik bedoel. Naast het bidden hebben we ook een zekere verantwoordelijkheid, om zelf daarin initiatieven te nemen en die mogelijkheid hebben we door onze vaardigheden. Wanneer wij constant slopen wat God in onze gebeden repareert, is het ook aan ons anders met de wereld om te gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei Gaitema:

Ik reageerde vooral op de stelling dat het veranderen in denken, aanpakken etc.. heel moeilijk is. Ik bedacht dat de bijbel beschrijft dat we zonder Jezus niets kunnen. We moeten Hem als levenskracht hebben en erom vragen.  Maar buiten dat, ik geloof ook dat het pas na de wederkomst van Jezus het allemaal echt beter wordt. Hier zullen we geen echte vooruitgang mee maken. Op millieu gebied doen we wel veel, maar het is niet genoeg.  Wel helpt het om het niet erger te maken dan wat het is.

Ook in de bijbel staan verwijzingen naar een zogeheten Jubeljaar, in moderner taal wordt dat nu 'monetaire reset' genoemd als pragmatisch onderdeel voor een waarachtige paradigmashift. Politiek kan hier vandaag mee starten maar zal inderdaad nogal wat stof doen oplaaien, met je eens dat zoiets - ondanks de eenvoud - heel moeilijk blijkt. Als Jezus een voorwaarde daarvoor is dan hoop ik dat hij heel snel mag komen. 

39 minuten geleden zei Gaitema:

Jezus is Iemand, niet mijn eigen kracht. Wel leeft Hij ook in mij en kan Hij mijn kracht zijn.

Ja, je kan die kracht zelfstandig cultiveren.

15 minuten geleden zei Mcmadtasty:

We weten alleen wanneer hij komt.

Wellicht een woord vergeten in deze zin? In het andere geval zou je meer weten dan wij, ik zou dan niet nalaten dat even ter kennis te stellen. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
41 minuten geleden zei TTC:

Wellicht een woord vergeten in deze zin? In het andere geval zou je meer weten dan wij, ik zou dan niet nalaten dat even ter kennis te stellen. :)

Leuke is dat ik nu kan zeggen dat ik een woord niet ben vergeten, ook dit kun je weer op verschillende manieren lezen :), Maar bedankt, ik heb het even gecorrigeerd

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Sanne69:

Gisteren was er bij Tegenlicht een interessante reportage over de vluchtelingenstroom uit Afrika. Er komt nog wel wat aan. En wie het al redt, zal zwaar getraumatiseerd zijn. Het beeld uit Daniël 2 wankelt op zijn voeten. 

Het begin van de ondergang van het Avondland vindt precies zo plaats als is voorzegd door monniken uit vele eeuwen. In Frankrijk heeft men inmiddels het halve leger al ingezet in de oorlog om Frankrijk die van binnenuit wordt gevoerd.  http://www.epochtimes.de/politik/europa/buergerkrieg-in-5-pariser-vororten-ausbreitung-befuerchtet-anwohner-sollen-zu-hause-bleiben-a2048399.html

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Sanne69:

Gisteren was er bij Tegenlicht een interessante reportage over de vluchtelingenstroom uit Afrika. Er komt nog wel wat aan. En wie het al redt, zal zwaar getraumatiseerd zijn. Het beeld uit Daniël 2 wankelt op zijn voeten. 

We hebben het laatste nog niet gezien inderdaad, de klimaatsverandering doet daar een serieuze schep bovenop. Laat ons oprecht hopen dat we tegen dan de boekhouding al op orde hebben, dat is een louter technische kwestie. Anno 2017, alsof er geen degelijke boeken geschreven werden, Bijbels of anderzijds.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid