Spring naar bijdragen

Vreemde gebeurtenis


Aanbevolen berichten

Odin,

Wanneer dergelijke ervaringen alleen maar ontstaan door combinatie van alcohol en drugs zou je kunnen stellen dat er reden is om aan te nemen dat het slechts verbeelding is.

ikzelf ben daar echter niet van overtuigd, aangezien ik een soortgelijke ervaring heb gehad , zonder dat ik alcohol of drugs had gebruikt. namelijk door middel van meditatie.
Een reden om aan te nemen dat wat ik binnen die meditatie zag geen verbeelding was is omdat ik na die meditatie twee weken lang in een roes terecht kwam, die betrekking had op wat ik in die meditatie vroeg.

Mediteren is het stopzetten van het denken.  Alcohol en drugs beïnvloeden niet alleen het denken, maar kunnen ook zorgen voor een fase van totale ontspanning van het denken, waarin je net als binnen meditatie toegang zou kunnen krijgen tot andere bewustzijnsniveaus dan die het denkend bewustzijn toestaat.

 

 

 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 uur geleden zei Odin:

Aha, dus in principe zou ik kunnen stellen dat de combinatie van drank en drugs voor dit "visioen" heeft gezorgd en dat religie inderdaad onzin is?

Of religie onzin is moet je zelf maar uitmaken maar als je jezelf vol giet met drank, snuift met coke en rookt met wiet moet je niet raar opkijken als je rare dingen ziet (een gestopte ervaringsdeskundige want je wordt er toch niet wijzer van).

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Magere Hein:

@Maria K.
Beste Maria,
Als je me als aap (dombo/ezel) wilt neerzetten, prima. Maar zou je dit dan in mijn eigen topic kunnen doen? Ik voel me nu een beetje misbruikt. Je brengt het leuk met de emoticons maar ik ben er niet van gecharmeerd.

Dank!

Dombo?

Geen haar op mijn hoofd, die hier deze keer aan dacht.

Ik meende alleen een methode te herkennen, om een discussie op te zetten en werd daarin bevestigd.

Ik heb het met een glimlach gevolgd.

Ik zie dat eerder als complimenteus voor creatief denken.

Jammer dat als je dat nu niet zo kunt zien. Dat spijt me dan.

Ik wil het best een keer herhalen in één van jouw topics, maar voor nu zou ik niet weten waar en hoe ik dit zou kunnen plaatsen om geen losse flodder te laten zijn.

Ik zou graag nu een paar emoticons plaatsen, maar als je dat niet weet te appreciëren...... dan maar niet.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
Op ‎22‎-‎1‎-‎2017 om 19:05 zei Odin:

Goedendag Allen, 

Ik heb zojuist hier geregistreerd met een reden. Ik heb namelijk iets meegemaakt, maar ik vind het lastig om weten wat datgene was en wat het betekende. Vaag enough toch?
Ik zal mij eerst wat over mezelf vertellen. Ik ben niet regilieus opgevoed, noch heb ik mij ooit als een gelovige beschouwt. Op 1 persoon na zijn de mensen in mijn directe omgeving zo atheistisch als het maar kan.
Ik heb zelf wel vaak gespeculeerd of er een god bestaat. Ik heb geen  voorkeur aan geloofsrichting, maar ik kan niet erkennen of ontkennen dat er een god bestaat. Ik heb mij wel vaak verdiept in religie en heb dan ook meerdere soorten kerken bezocht, om misschien wat meer duidelijkheid te krijgen. In totaal heb ik 3 katholieke en 2 protestantse kerken bezocht. Maar ook kerken die te maken hebben het heidendom en het satanisme.
Bij geen van alle kerken heb ik gevonden wat ik zocht. Toch is er een week geleden iets vreemds gebeurt.

Het was een dinsdag avond. Ik was thuis aan zuipen met vrienden zoals velen andere avonden. Op een gegeven moment kwamen de "verboden middelen" te voorschijn. Het was mijn eerste ervaring met het wel bekende witte poeder en waarschijnlijk ook de laatste. Er is namelijk geen ruk aan. Daarna hebben we nog een jointje gerookt en aangezien ik al een tiental biertjes op had, kwam dit extra hard aan. Ik voelde mij slap worden en erg moe, dus ik besloot naar bed te gaan. It was that moment, I knew, I fucked up.... Ik stond op en zette een paar stappen en het werd ineens zwart voor mijn ogen. Ik viel neer. Voor mijn gevoel heeft ongeveer 10 minuten geduurd tot ik weer bijkwam, volgens mijn vrienden was het direct nadat ik viel. Het gaat er om wat ik tussen moment van vallen en het moment van bijkomen heb gezien. En misschien klinkt het erg clichee, maar het was een tunnel met aan het einde een heel fel licht en er stond een man. Een vrij brede sterke man met lange bruine haren en een lange bruine baard. Hij droeg een bruin gewaad met dieren huiden om zijn schouders. Hij sprak 3 woorden tegen mij "Stop. Nog niet". Ik voelde mij, naast dat ik knetterstoned was, ook abnormaal rustig, geen zorgen, geen plichten, maar gewoon pure rust. Het voelde ook niet alsof ik op de grond lag, maar eerder alsof ik zweefde.

Ik weet niet wat dat voor mij betekende. De drugs staat er om bekend, niet hallicunerend te werken. Ook vind ik het te kort door de bocht, om te zeggen dat het een bepaalde god was of een profeet. 
Sinds deze gebeurtenis ben ik er nog meer van bewust dat er meer is dan de wereld waarin wij leven. Dat er ook een wereld is voor iedereen, waar emoties niet bestaan, omdat ze niet nodig zijn. Waar geen goed of kwaad is, waar geen success of failures bestaan. Gewoon alleen rust. Alleen dat, niets meer, niets minder.

Weten jullie of er meer mensen zijn die een soort gelijke ervaring hebben gehad en/of misschien een theorie erover hebben. Het kan natuurlijk ook gewoon zo zijn dat het gewoon verbeelding was en dat er inderdaad gewoon geen god bestaat?
 

Bijzonder :)

Het gebeurd geregeld inderdaad. Ik heb zelf bij een kerk gezeten van de PKN waarvan een dominee er een studie over gedaan had en ook een kring had opgericht voor mensen in de gemeente die dit hebben meegemaakt en het met elkaar willen delen.  Er kwamen destijds 10 mensen op af. Wat identiek er uit bleek is juist dat in die ervaringen de Liefde van God (en de rust) het geen is wat ons allen verbindt en waar het streven naar is. De hang naar religiositeit werd juist minder. Het geen wat van Boven komt, overstijgt het geen wat we er van beneden af er van gemaakt hebben.

Het nadeel is dat hij geen predikant meer is. Echter zou ik wel achter zijn gegevens via een vriend van me kunnen komen. Als je het wilt weten, mag je me een berichtje sturen. Dan kan ik er wel even achter aan gaan.

Inmiddels bezoek ik overigens een evangelische gemeente. Een reden is ook omdat daar mensen met bijzondere ervaringen van boven redelijk de ruimte krijgen. Een probleem waar veel kerken binnen de PKN nog wel eens mee worstelen is, dat mensen niet altijd de vrijheid voelen het openlijk te delen onder geloofsgenoten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 years later...
Op 22-1-2017 om 19:05 zei Odin:

het was een tunnel met aan het einde een heel fel licht en er stond een man. Een vrij brede sterke man met lange bruine haren en een lange bruine baard. Hij droeg een bruin gewaad met dieren huiden om zijn schouders. Hij sprak 3 woorden tegen mij "Stop. Nog niet". Ik voelde mij, naast dat ik knetterstoned was, ook abnormaal rustig, geen zorgen, geen plichten, maar gewoon pure rust. Het voelde ook niet alsof ik op de grond lag, maar eerder alsof ik zweefde.

...

Weten jullie of er meer mensen zijn die een soort gelijke ervaring hebben gehad en/of misschien een theorie erover hebben. Het kan natuurlijk ook gewoon zo zijn dat het gewoon verbeelding was en dat er inderdaad gewoon geen god bestaat?

Odin, ik heb indruk dat je een heilige uit de Bijbel bent tegengekomen in je visioen (als het niet Jezus zelf is). "Stop. Nog niet" betekent stop nog niet met het zoeken naar de ware religie. "Stop." betekent ook stop met drugs en alcohol. Als je dit bericht ontvangt laat me weten hoe het met je nu is. Moge God je zegenen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
35 minuten geleden zei Modestus:
Op 22-1-2017 om 19:05 zei Odin:

het was een tunnel met aan het einde een heel fel licht en er stond een man. Een vrij brede sterke man met lange bruine haren en een lange bruine baard. Hij droeg een bruin gewaad met dieren huiden om zijn schouders. Hij sprak 3 woorden tegen mij "Stop. Nog niet". Ik voelde mij, naast dat ik knetterstoned was, ook abnormaal rustig, geen zorgen, geen plichten, maar gewoon pure rust. Het voelde ook niet alsof ik op de grond lag, maar eerder alsof ik zweefde.

...

Weten jullie of er meer mensen zijn die een soort gelijke ervaring hebben gehad en/of misschien een theorie erover hebben. Het kan natuurlijk ook gewoon zo zijn dat het gewoon verbeelding was en dat er inderdaad gewoon geen god bestaat?

Odin, ik heb indruk dat je een heilige uit de Bijbel bent tegengekomen in je visioen (als het niet Jezus zelf is). "Stop. Nog niet" betekent stop nog niet met het zoeken naar de ware religie. "Stop." betekent ook stop met drugs en alcohol. Als je dit bericht ontvangt laat me weten hoe het met je nu is. Moge God je zegenen.

Zou de Heer dierenhuiden dragen denk je @Modestus?

De man met lange bruine haren en een lange bruine baard doet mij denken aan Grizzly Adams. Kan het zijn @Odin dat je die serie vroeger ook keek en je dat onder invloed van alcohol en drugs buiten jezelf projecteerde?

 

bewerkt door Bastiaan73
Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei Bastiaan73:

De man met lange bruine haren en een lange bruine baard doet mij denken aan Grizzly Adams. Kan het zijn dat je die serie vroeger ook keek en je dat onder invloed van alcohol en drugs buiten jezelf projecteerde?

Ik denk dat heimwee naar de toekomst zich ontvouwt in de tijdloze manifestatie van onvoorwaardelijke liefde en wijsheid, als een wereldbeeld dat zich in een glimp laat opmerken en het individuele zelf overrompeld op een manier dat in woorden niet te omschrijven valt, als een gelukzalig feest waarna de afwas volgt. Het hart beroert, het potentieel kristalhelder, verlaten en onbegrepen, zoekend naar bondgenoten om in alle rust en sereniteit bruggen te bouwen en het feest voor te bereiden, in de toekomst, hoopvol.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Ik denk dat heimwee naar de toekomst zich ontvouwt in de tijdloze manifestatie van onvoorwaardelijke liefde en wijsheid, als een wereldbeeld dat zich in een glimp laat opmerken en het individuele zelf overrompeld op een manier dat in woorden niet te omschrijven valt, als een gelukzalig feest waarna de afwas volgt. Het hart beroert, het potentieel kristalhelder, verlaten en onbegrepen, zoekend naar bondgenoten om in alle rust en sereniteit bruggen te bouwen en het feest voor te bereiden, in de toekomst, hoopvol.

Ja mooi liedje hè?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 22-1-2017 om 19:05 zei Odin:

Het was een dinsdag avond. Ik was thuis aan zuipen met vrienden zoals velen andere avonden. Op een gegeven moment kwamen de "verboden middelen" te voorschijn. Het was mijn eerste ervaring met het wel bekende witte poeder en waarschijnlijk ook de laatste. Er is namelijk geen ruk aan. Daarna hebben we nog een jointje gerookt en aangezien ik al een tiental biertjes op had, kwam dit extra hard aan. Ik voelde mij slap worden en erg moe, dus ik besloot naar bed te gaan. It was that moment, I knew, I fucked up.... Ik stond op en zette een paar stappen en het werd ineens zwart voor mijn ogen. Ik viel neer. Voor mijn gevoel heeft ongeveer 10 minuten geduurd tot ik weer bijkwam, volgens mijn vrienden was het direct nadat ik viel. Het gaat er om wat ik tussen moment van vallen en het moment van bijkomen heb gezien. En misschien klinkt het erg clichee, maar het was een tunnel met aan het einde een heel fel licht en er stond een man. Een vrij brede sterke man met lange bruine haren en een lange bruine baard. Hij droeg een bruin gewaad met dieren huiden om zijn schouders. Hij sprak 3 woorden tegen mij "Stop. Nog niet". Ik voelde mij, naast dat ik knetterstoned was, ook abnormaal rustig, geen zorgen, geen plichten, maar gewoon pure rust. Het voelde ook niet alsof ik op de grond lag, maar eerder alsof ik zweefde.

Leunt sterk aan bij een transcendente ervaring, kan enige tijd kosten om dit op een gezonde manier te verwerken. 

1 minuut geleden zei Bastiaan73:

Ja mooi liedje hè?

Had je nog wat interessants te vertellen? Of gewoon steeds dezelfde volwassenheid die je zo typeert? 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid