Spring naar bijdragen

Vreemde gebeurtenis


Aanbevolen berichten

Goedendag Allen, 

Ik heb zojuist hier geregistreerd met een reden. Ik heb namelijk iets meegemaakt, maar ik vind het lastig om weten wat datgene was en wat het betekende. Vaag enough toch?
Ik zal mij eerst wat over mezelf vertellen. Ik ben niet regilieus opgevoed, noch heb ik mij ooit als een gelovige beschouwt. Op 1 persoon na zijn de mensen in mijn directe omgeving zo atheistisch als het maar kan.
Ik heb zelf wel vaak gespeculeerd of er een god bestaat. Ik heb geen  voorkeur aan geloofsrichting, maar ik kan niet erkennen of ontkennen dat er een god bestaat. Ik heb mij wel vaak verdiept in religie en heb dan ook meerdere soorten kerken bezocht, om misschien wat meer duidelijkheid te krijgen. In totaal heb ik 3 katholieke en 2 protestantse kerken bezocht. Maar ook kerken die te maken hebben het heidendom en het satanisme.
Bij geen van alle kerken heb ik gevonden wat ik zocht. Toch is er een week geleden iets vreemds gebeurt.

Het was een dinsdag avond. Ik was thuis aan zuipen met vrienden zoals velen andere avonden. Op een gegeven moment kwamen de "verboden middelen" te voorschijn. Het was mijn eerste ervaring met het wel bekende witte poeder en waarschijnlijk ook de laatste. Er is namelijk geen ruk aan. Daarna hebben we nog een jointje gerookt en aangezien ik al een tiental biertjes op had, kwam dit extra hard aan. Ik voelde mij slap worden en erg moe, dus ik besloot naar bed te gaan. It was that moment, I knew, I fucked up.... Ik stond op en zette een paar stappen en het werd ineens zwart voor mijn ogen. Ik viel neer. Voor mijn gevoel heeft ongeveer 10 minuten geduurd tot ik weer bijkwam, volgens mijn vrienden was het direct nadat ik viel. Het gaat er om wat ik tussen moment van vallen en het moment van bijkomen heb gezien. En misschien klinkt het erg clichee, maar het was een tunnel met aan het einde een heel fel licht en er stond een man. Een vrij brede sterke man met lange bruine haren en een lange bruine baard. Hij droeg een bruin gewaad met dieren huiden om zijn schouders. Hij sprak 3 woorden tegen mij "Stop. Nog niet". Ik voelde mij, naast dat ik knetterstoned was, ook abnormaal rustig, geen zorgen, geen plichten, maar gewoon pure rust. Het voelde ook niet alsof ik op de grond lag, maar eerder alsof ik zweefde.

Ik weet niet wat dat voor mij betekende. De drugs staat er om bekend, niet hallicunerend te werken. Ook vind ik het te kort door de bocht, om te zeggen dat het een bepaalde god was of een profeet. 
Sinds deze gebeurtenis ben ik er nog meer van bewust dat er meer is dan de wereld waarin wij leven. Dat er ook een wereld is voor iedereen, waar emoties niet bestaan, omdat ze niet nodig zijn. Waar geen goed of kwaad is, waar geen success of failures bestaan. Gewoon alleen rust. Alleen dat, niets meer, niets minder.

Weten jullie of er meer mensen zijn die een soort gelijke ervaring hebben gehad en/of misschien een theorie erover hebben. Het kan natuurlijk ook gewoon zo zijn dat het gewoon verbeelding was en dat er inderdaad gewoon geen god bestaat?
 

Link naar bericht
Deel via andere websites
39 minuten geleden zei Odin:

Weten jullie of er meer mensen zijn die een soort gelijke ervaring hebben gehad

Een eerlijk antwoord:
Jimi Hendrix, Janis Joplin, Sid Vicious, Herman Brood, Amy Winehouse...Om het maar even bij de muziek te houden.
Voordat je nog eens experimenteert met drank en drugs en je afvraagt waar je beelden, stemmen en visioenen vandaan komen...bezoek eens: http://www.neuroscience.cam.ac.uk/research/cameos/AddictedBrain.php

of: https://www.drugabuse.gov/publications/drugs-brains-behavior-science-addiction/drugs-brain

of lees een goed boek over het menselijk brein.

Een antwoord dat hier pluspunten oplevert.
Het is uiteraard heel goed mogelijk dat je werkelijk een openbaring hebt gehad en dat Jezus tot je sprak. Je zegt immers zelf al dat de drug er niet om bekend staat hallucinerend te werken. Ik denk dat het een krachtig sein is dat God bestaat!

bewerkt door Magere Hein
Link naar bericht
Deel via andere websites

Religie is niet per se onzin natuurlijk, zij is wel op meer gebouwd dan enkel zulke verschijnselen. Het lijkt mij inderdaad een vrij duidelijk sein dat de grote hoeveelheid drank en drugs je hersenen nogal aparte dingen hebt laten doen. Hou het gewoon goed in de gaten de komende tijd en als je meer van dit soort dingen blijft zien, zonder dat je gebruikt, dan is het verstandig om naar de huisarts te gaan.

Overigens had dat verschijnsel wel gelijk: drugs combineren met alcohol is levensgevaarlijk en voor hetzelfde geld was je nu dood geweest, of had je misschien wel een zodanige hersenbeschadiging opgelopen, dat je je posts hier niet eens had kunnen schrijven. Onmiddelijk mee stoppen dus.

bewerkt door Robert Frans
Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Odin:

@Magere Hein Aha, dus in principe zou ik kunnen stellen dat de combinatie van drank en drugs voor dit "visioen" heeft gezorgd en dat religie inderdaad onzin is?

Nee hoor, zo zou ik dat niet willen formuleren. Ik denk dat ik zelf naar de meest voor de hand liggende verklaring zou zoeken. Ik denk dat jij dit zelf ook wel kunt.

(Overigens is religie een heel breed begrip)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Odin zei: ....."Het kan natuurlijk ook gewoon zo zijn dat het gewoon verbeelding was en dat er inderdaad gewoon geen god bestaat?"

Hein zei: ......"Het is uiteraard heel goed mogelijk dat je werkelijk een openbaring hebt gehad en dat Jezus tot je sprak"

ik hou me nog maar even slapend, ik denk niet dat ik veel zal missen als Hein voor Odin zijn licht over religie gaat laten schijnen.

bewerkt door violist
Link naar bericht
Deel via andere websites

@Robert Frans Het heet out gaan.  Veel voorkomende gebeurtenis in de drugs scene. Wat men mee maakt tijdens het out gaan, verschilt per persoon, ik heb alleen nog geen soort gelijke ervaringen gelezen. Ongeveer 5 jaar geleden had ik een zelfde soort ervaring, alleen was ik niet out gegaan, maar had ik wel last van overmatig veel kotsen. Het is de combinatie wiet + alcohol die het gevaarlijk maakt. Alcohol met bijvoorbeeld hasj werkt vele male minder agressief. Ik heb mijn lesje wel geleerd in ieder geval. 

Ik heb geen rare dingen hierna gezien of gehoord, dus ik denk dat ik mentaal nog wel gezond ben. Maar thanks voor de tip!

@Maria K. Wat bedoel je precies?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is bekend dat drugs (bijna alle soorten) psychoses kunnen veroorzaken. Aan de andere kant zijn er stammen die juist drugs (vooral smartdrugs dan) gebruiken om met de goden in contact te komen, maar ik zou het in ieder geval niet aanraden.

Ik heb tevens een buitenlichamelijke ervaring gehad zonder gebruik van drugs of alcohol trouwens, en voor jezelf zet je het nooit zo gemakkelijk weg als het is een hallucinatie of een psychose, voor jezelf is het namelijk daarvoor te werkelijk, neemt niet weg dat niemand er waarheid aan kan geven, behalve jezelf.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Odin,

Het hele verhaal is van A tot Z onzin. Jij weet dat en ik ook. Regel na regel staan er zaken in die niet kloppen, helaas zullen er vooral hier mensen die er toch in mee gaan en daar maak je misbruik van. Dat is de enige reden dat het verhaal hier is gezet en nergens anders.

Wat klopt er zoal niet aan?

Iemand die zich niet religieus is opgevoed en niet gelovig is, bezoekt niet minstens 6 verschillende kerken, (waaronder Satanisch, oe... wat eng) omdat zo iemand ook niet op zoek is. Toch zeg je op zoek te zijn, maar niet te hebben gevonden wat je zocht. Helaas zeg je er niet bij wát je zoekt. Tsja, als je niet weet wat je zoekt, kun je het ook niet vinden.

Volgens christenen zal je de weg kwijt zijn, en op dat moment zeg je: “Ik was thuis aan zuipen met vrienden zoals velen andere avonden”. Ja, het ultieme voorbeeld van iemand die de weg kwijt is. Echter, een kritisch lezer ziet dat het verhaal hier niet klopt. Als de avond nl. zoals vele andere avonden loopt, en dat zeg je, is het erg vreemd dat er ‘ineens’ drugs aan te pas komen. Verder kan het niet zo zijn dat iemand die in het geheel geen ervaring heeft met drugs, 10 biertjes drinkt, coke snuift, een jointje rookt én zich dat naderhand nog kan herinneren ook ! Nog gekker: Ik kan je verzekeren dat iemand die nog nooit drugs heeft gebruikt, 10 bier een lijntje coke en een joint weg werkt, als hij weg valt ábsoluut langer dan 10 minuten weg is en, áls hij bij komt, niet weet hoe lang hij weg was. Maar nu komt het toppunt: Onder invloed van coke, weed én alcohol ervaar je dingen waar je een verklaring zoekt.  Wel: De verklaring is dat je gewoon knetterstoned was.

Verder zeg je :

"De drugs staat er om bekend, niet hallicunerend te werken." Een joint, niet hallucinerend ? Onzin, zeker in combinatie met alcohol. Laat ik voorzichtig zijn: Wat je zegt is niet waar.

"Sinds deze gebeurtenis ben ik er nog meer van bewust dat er meer is dan de wereld waarin wij leven." Onzin, je hebt drugs genomen en de manier waarop je hersens de binnenkomende informatie verwerkten, lag op dat moment overhoop.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites

Hahaha...Er zijn goede, minder goede en slechte manieren om conclusies te trekken....Nou, ik heb er alle gefundeerde faith in dat Odin hier de waarheid spreekt. Hij heeft gewoon een visioen gehad. Een bovennatuurlijk visioen. Naar alle waarschijnlijkheid van God.

p.s. Odin en ik zijn niet 1.

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Odin,

Het hele verhaal is van A tot Z onzin. Jij weet dat en ik ook. Regel na regel staan er zaken in die niet kloppen, helaas zullen er vooral hier mensen die er toch in mee gaan en daar maak je misbruik van. Dat is de enige reden dat het verhaal hier is gezet en nergens anders.

Wat klopt er zoal niet aan?

Iemand die zich niet religieus is opgevoed en niet gelovig is, bezoekt niet minstens 6 verschillende kerken, (waaronder Satanisch, oe... wat eng) omdat zo iemand ook niet op zoek is. Toch zeg je op zoek te zijn, maar niet te hebben gevonden wat je zocht. Helaas zeg je er niet bij wát je zoekt. Tsja, als je niet weet wat je zoekt, kun je het ook niet vinden.

Volgens christenen zal je de weg kwijt zijn, en op dat moment zeg je: “Ik was thuis aan zuipen met vrienden zoals velen andere avonden”. Ja, het ultieme voorbeeld van iemand die de weg kwijt is. Echter, een kritisch lezer ziet dat het verhaal hier niet klopt. Als de avond nl. zoals vele andere avonden loopt, en dat zeg je, is het erg vreemd dat er ‘ineens’ drugs aan te pas komen. Verder kan het niet zo zijn dat iemand die in het geheel geen ervaring heeft met drugs, 10 biertjes drinkt, coke snuift, een jointje rookt én zich dat naderhand nog kan herinneren ook ! Nog gekker: Ik kan je verzekeren dat iemand die nog nooit drugs heeft gebruikt, 10 bier een lijntje coke en een joint weg werkt, als hij weg valt ábsoluut langer dan 10 minuten weg is en, áls hij bij komt, niet weet hoe lang hij weg was. Maar nu komt het toppunt: Onder invloed van coke, weed én alcohol ervaar je dingen waar je een verklaring zoekt.  Wel: De verklaring is dat je gewoon knetterstoned was.

Verder zeg je :

"De drugs staat er om bekend, niet hallicunerend te werken." Een joint, niet hallucinerend ? Onzin, zeker in combinatie met alcohol. Laat ik voorzichtig zijn: Wat je zegt is niet waar.

"Sinds deze gebeurtenis ben ik er nog meer van bewust dat er meer is dan de wereld waarin wij leven." Onzin, je hebt drugs genomen en de manier waarop je hersens de binnenkomende informatie verwerkten, lag op dat moment overhoop.

Ik vind het jammer dat je mijn verhaal onzin vindt. Waarom zou iemand die niet gelovig is, geen interesse hebben in het bezoeken van kerken? Hebben ongelovigen dan geen last van nieuwsgierigheid? Iemand die in een bepaalde cultuur opgroeid reist toch ook om andere culturen te ontdekken, of heb ik dat verkeerd? Iemand die uit een simpel gezin komt, kan toch ook de behoefte hebben een museum te bezoeken, toch?
Of is dat allemaal anders? Je kan veel zeggen, maar een atheist kan best interesse hebben in verschillende regilieuze stromingen. Dat is gewoon een onderdeel van het verbreden van je horizon.

Waarom zou een avondje gezellig zuipen met vrienden een voorbeeld zijn "volledig de weg kwijt zijn"?  Jij bent duidelijk nooit lid geweest, 'vo! 
Verder is niet vreemd dat je met vrienden weleens een jointje rookt. Waarom ik dat andere niet bij de naam noem is simpel. Zodat het niet ranked in de search engines(google, bing, yahoo, yandex).
10 biertjes is niet veel als je het over de avond verspreid en goed eet. de c0ke was een beperkte hoeveelheid om "een keer" te proberen en een jointje moet kunnen op z'n tijd. Ik heb daarnaast nooit gezegd dat ik nooit drugs gebruik. 

Verder die bepaalde wiet soort, had niet als hoofdbijwerking dat je zou hallicuneren. Sommigen soorten wiet kan voor hallicunaties zorgen, dat klopt, maar niet alle. Ik neem niet zomaar blindelings drugs. Ik vraag altijd wat de mogelijke bijwerkingen kunnen zijn en korte termijn gevolgen. Indien deze te groot zijn, vermijd ik de drugs, indien deze er niet zijn, dan probeer ik ze. Ik probeer niet over te komen als een verslaafde ofzo. Zoals "magere hein" het noemde: Experimenteren, is een betere waarneming. Waarom zet ik het op dit forum neer? Simpel, dit is het grootste nederlands-talige regilieus forum, waarom zou ik een kleiner forum kiezen waar de respons waarschijnlijk ook lager is. 

Ik probeer met mijn verhaal geen reactie uit te lokken, zoals jij dit indirect formuleert. Ik heb een verhaal, ik vertel m'n verhaal en ik vraag om een MOGELIJKE verklaring. Maar ik had eigenlijk wel verwacht hoor dat er vast wel iemand zou zijn die de waarheid van mijn verhaal zou betwisten. Jammer voor jou dat het niet verzonnen is, maar toch bedankt voor je eerlijke reactie.
 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Odin Je zit op het verkeerde forum ben ik bang. De meesten zijn niet geinteresseerd in (goede of slechte) verklaringen. Je had meer kans gemaakt als je had aangegeven een rotsvast gefundeerd geloof in God te hebben na een droom b.v. Of na een ingrijpende gebeurtenis in je leven (je was failliet, er was iemand dood gegaan, maar kwam er, dankzij Jezus weer bovenop). Dit zijn getuigenissen die het doorgaans goed doen en weinig kritiek opleveren.

Succes met je zoektocht.
 

Link naar bericht
Deel via andere websites

10 biertjes op een avond is wél veel. Tenminste, als je je hersenen en je lever gezond wil houden. Het is erg dwaas om zoveel te drinken, omdat de avond er niet per se gezelliger door wordt, je permanente schade in je hersenen oploopt als je nog jong bent en je er uiteindelijk niets mee opschiet. Zéker de volgende ochtend niet, als koning alcohol in je hoofd een paleisje gaat bouwen en jij misschien niet meer weet wat je gedaan hebt gisteravond, maar de rest van Facebook wel.

Als je je wil verdiepen in de christelijke leer, dan is dat je goed recht, maar het beste doe je dat met een nuchtere geest.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Niet hallucinerende wiet bestaat niet. Als U op deze site een mogelijke verklaring zoekt voor uw verhaal van een tunnel met aan het einde een licht en een man met baard die zegt: "het is uw tijd nog niet", dan bent U niet op zoek naar een verklaring. Dan heeft U die verklaring al, U wil hem alleen van anderen ook nog eens horen. Dat is geen zoeken naar een verklaring, maar uw eigen verklaring graag bevestigd willen zien. U houdt Uzelf voor de gek. Dat bedoel ik met "als je niet weet wat je zoekt, zul je het ook niet vinden."

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Dat beloof ik Ik had een verklaring en die verklaring had ik liever niet. Dus ging op zoek naar een andere mogelijke verklaring. Is dat zo gek dan? Tevens kunnen andere verklaringen, m'n eerste verklaring ontkrachten, wat ook zeker is gebeurd. Dus ik gooi het op de combinatie van alcohol en drugs en dat het een visioen was bij onbewustheid. Dat mijn brein zelf een verbeelding heeft gemaakt uit verschillende opgenomen beelden. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Odin,

Laat ik voorzichtig stellen dat het feit dat je onder invloed was die avond de kans niet groter maakt dat het om een authentieke gebeurtenis (en geen hallucinatie) gaat. Wel stukken kleiner. 

@Dat beloof ik,

Wat Odin allemaal naar binnen heeft gewerkt, is absurd; maar als ik verhalen van ex-verslaafden hoor, schijnt het wel te kunnen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@student Ik spreek nagenoeg dagelijks verslaafden. Wat hij zegt binnen te hebben gewerkt is helemaal niet zo absurd, dat beweer ik ook niet.

Verder zou ik, en Odin denk ik ook, graag weten hoe je er bij komt dat bij het 'onder invloed' ondergaan van een 'Man-met-baard-en-licht-aan-einde-tunnel' ervaring, de kans kleiner maakt dat het om een authentieke gebeurtenis gaat. Dergelijke ervaringen vinden nl altijd plaats in een staat van verminderd bewustzijn. Aangezien je volgens de wetenschappelijke methode werkt, zul je toch realiseren dat zo'n bewering alleen kan na onderzoek bij dergelijke ervaringen onder gecontroleerde omstandigheden. Aangezien men niet weet wanneer dergelijke ervaringen optreden, is zo'n onderzoek niet mogelijk en kun je zo'n bewering niet doen.

Voor zo'n onderzoek zou het ook nodig zijn om duidelijk onderscheid te maken tussen hallucinaties en wat jij noemt 'authentieke gebeurtenissen'. Ik zou graag weten hoe dit onderscheid is gemaakt m.a.w. welke criteria er zijn om authentiek van hallucinatie te onderscheiden.

Wellicht was het handiger geweest als je bij jouw post had vermeld dat het hierbij om jouw mening gaat, nu wek je de indruk dat het om vaststaande zaken gaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei Odin:

@Dat beloof ik Ik had een verklaring en die verklaring had ik liever niet. Dus ging op zoek naar een andere mogelijke verklaring. Is dat zo gek dan? Tevens kunnen andere verklaringen, m'n eerste verklaring ontkrachten, wat ook zeker is gebeurd. Dus ik gooi het op de combinatie van alcohol en drugs en dat het een visioen was bij onbewustheid. Dat mijn brein zelf een verbeelding heeft gemaakt uit verschillende opgenomen beelden. 

Je conclusie nu is (wsl.) dezelfde als de conclusie die al lang geleden hebt getrokken.

Het prikkelende van deze manier van jezelf introduceren en een discussie onderwerp en het enige tijd in die zin volhouden, is volledig in overeenstemming met de manier waarop Magere Hein zijn statements hier plaatst. 

Alleen MH blijft het veel langer volhouden.

Ook al is zijn creativiteit aan grenzen gebonden en hebben zijn herhalingen dan ook duidelijk de functie van reclame: "Hoe vaker je herhaalt, hoe meer kans de meeloper er wel zal intrappen." :+

Ik ben benieuwd naar jouw creativiteit in deze. :P

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid