Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Het einde van de wereld,het is altijd vermakelijk als ze weer met een jaartal komen en steeds MISPOES:*

De ware Christen die de volheid mag smaken van Zijn Heilig Woord en de zeven Heilige Sacramenten,doen een ding ze maken zich niet druk dan doen ze nog hun lampen brandend houden en blijven volharden in het Gebed op weg naar het Eeuwig Vaderland.

 

Derhalve niemand weet wanneer Hij terug komt;Hij zal onverwacht komen daarom hou de lampen brandend. En met het vergaan van deze oude wereld zal er een nieuwe komen zo ook de Hemel,zonder alle negativiteit van nu die bestaat dan niet meer alleen totale volmaaktheid  in Zijn Heilig Licht.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 365
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

In de topic openbaring is het al ter sprake gekomen, welke wereldmacht is de politieke macht van de profetie van  zijn boek (Daniël) in de eindtijd. Ik zal het bespreken aan de hand van de schrift aan

@sjako Ach broeder, het is zo langzamerhand wel duidelijk dat men negatief reageert op de gebeurtenissen van de eindtijd, en dat is ergens begrijpelijk, omdat men geen onderwijs ontvangt over de

Ik heb het nagezocht en idd wij erkennen dit ook, dus het is geen onkunde van het WTG, maar van mij persoonlijk. Weer wat geleerd.

4 uur geleden zei violist:

Ben je je spaargeld al aan het opmaken? Er zijn sektes geweest die ook zo dachten en alles aan hun leider afdroegen......

Vergeet dat zogeheten helikoptergeld niet Violist, het ultieme redmiddel maar men durft dat niet zo goed zeggen om verschillende redenen. En die reden mag duidelijk zijn, het betekent het einde van alle overheidsbesparingen (om maar iets te noemen)

24 minuten geleden zei Magere Hein:

Eveneens wetenschappelijk verantwoord: https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_voorspellingen_van_het_einde_van_de_wereld Hoe serieus moeten we dit nu nog nemen?

Zo gezien geen slecht scenario, de eeuwige vraag blijft wel onbeantwoord.

Citaat

De belangrijkste kenmerken van de joodse eschatologie zijn - in willekeurige volgorde:

  1. God zal Israël herstellen uit de gevangenschap die begon met de Babylonische ballingschap
  2. God zal het Joodse volk doen terugkeren naar het Land van Israël
  3. God zal het Huis van David en de tempel in Jeruzalem herstellen
  4. God zal een heerser uit het Huis van David aanstellen, de Joodse Messias, die het joodse volk zal leiden en de wereld zal binnenleiden in een tijd van rechtvaardigheid en vrede
  5. Volken zullen erkennen dat de God van Israël de enige ware God is
  6. God zal de doden opwekken
  7. God zal een nieuwe hemel en aarde scheppen

Sommigen geloven ook dat de geschiedenis zichzelf zal voltooien en de eindbestemming zal worden bereikt als de volledige mensheid terugkeert naar de Tuin van Eden.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Eindtijd

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Magere Hein:

Hoe serieus moeten we dit nu nog nemen?

We weten het eind niet, maar het zal een keer komen. Is gewoon een onderdeel van het Christelijke geloof. Als we donkere wolken aan zien komen in de verte weten we dat het gaat regenen, maar we weten nooit precies wanneer. Zo moet je het ook zien met de Eindtijd. Alles wijst erop dat het dichtbij is. Zorg er voor dat je leeft zoals God het wilt en je hoeft niks te vrezen. Ik heb trouwens de reportage goed bekeken. Er komen diverse professors aan het woord en ze leggen het allemaal prima uit.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Dat is al lang gekend Sjako, weinig mensen weten dat echter en/of worden nog volop bestookt met andere berichtgeving.

Ik neem aan dat je het over de reportage hebt. Maar dan ben je toch tegen jezelf en God als je daar geen gevolg aan geeft?

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei sjako:

Ik neem aan dat je het over de reportage hebt. Maar dan ben je toch tegen jezelf en God als je daar geen gevolg aan geeft?

Hebben het over de vraag van eerder Sjako, blijkbaar is die je ontgaan. Maar dat is hetzelfde dan wat je hier bevestigt, geen probleem dus.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kan me niet indenken dat onze lieve Heer de 5 dwaze maagden niet binnen zou laten, ook al zouden gelovigen dat niet leuk vinden. Misschien even buiten laten wachten tot ze zich realiseren dat ze niet slim bezig zijn geweest maar hen dan toch een plekje in de feestzaal geven, desnoods achterin. Maar om te zeggen "Ik ken u niet" lijkt me niet echt christelijk, dat kan alleen maar een mens met leedvermaak bedenken. Uiteindelijk waren de wijze maagden ook maar egoïstische trutten, van eerlijk delen, even op elkaar wachten of zelfopoffering hadden ze nog nooit gehoord.  Waarmee ik maar wil zeggen dat we alles niet te zwart-wit moeten zien. Iedereen naar de hemel wat mij betreft, ook al zal Ineke-kitty zich daar fel tegen verzetten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei violist:

Ik kan me niet indenken dat onze lieve Heer de 5 dwaze maagden niet binnen zou laten, ook al zouden gelovigen dat niet leuk vinden. Misschien even buiten laten wachten tot ze zich realiseren dat ze niet slim bezig zijn geweest maar hen dan toch een plekje in de feestzaal geven, desnoods achterin. Maar om te zeggen "Ik ken u niet" lijkt me niet echt christelijk, dat kan alleen maar een mens met leedvermaak bedenken. Uiteindelijk waren de wijze maagden ook maar egoïstische trutten, van eerlijk delen, even op elkaar wachten of zelfopoffering hadden ze nog nooit gehoord.  Waarmee ik maar wil zeggen dat we alles niet te zwart-wit moeten zien. Iedereen naar de hemel wat mij betreft, ook al zal Ineke-kitty zich daar fel tegen verzetten.

Wie er naar binnen gaan is niet aan de mens pom daar over te oordelen.

8 minuten geleden zei TTC:

Over de inhoud van de 'sleutels' mag niets gezegd worden, dat zou misschien te gemakkelijk worden. :)

Wie weet:D

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

We weten het eind niet, maar het zal een keer komen. Is gewoon een onderdeel van het Christelijke geloof. Als we donkere wolken aan zien komen in de verte weten we dat het gaat regenen, maar we weten nooit precies wanneer. Zo moet je het ook zien met de Eindtijd. Alles wijst erop dat het dichtbij is. Zorg er voor dat je leeft zoals God het wilt en je hoeft niks te vrezen. Ik heb trouwens de reportage goed bekeken. Er komen diverse professors aan het woord en ze leggen het allemaal prima uit.

Die eindtijd is mij nu net iets te vaak aangekondigd. Ik houd het er vooralsnog wel op dat de zon over 5 miljard jaar een rode reus wordt en de aarde verzwelgt. Maar ik gok erop dat de mens dan al lang niet meer bestaat. Maar dat laatste is koffiedik kijken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei violist:

Ik kan me niet indenken dat onze lieve Heer de 5 dwaze maagden niet binnen zou laten, ook al zouden gelovigen dat niet leuk vinden. Misschien even buiten laten wachten tot ze zich realiseren dat ze niet slim bezig zijn geweest maar hen dan toch een plekje in de feestzaal geven, desnoods achterin. Maar om te zeggen "Ik ken u niet" lijkt me niet echt christelijk, dat kan alleen maar een mens met leedvermaak bedenken. Uiteindelijk waren de wijze maagden ook maar egoïstische trutten, van eerlijk delen, even op elkaar wachten of zelfopoffering hadden ze nog nooit gehoord.  Waarmee ik maar wil zeggen dat we alles niet te zwart-wit moeten zien. Iedereen naar de hemel wat mij betreft, ook al zal Ineke-kitty zich daar fel tegen verzetten.

Onze lieve heer, zoals jij dat zo mooi zegt, heeft deze woorden zelf vertelt, dus daar zal dan wel iets van waar zijn hé. Er zijn hier een hoop mensen die met wijze maagden te vergelijken zijn die waarschuwen om op hun lamp te letten. Zo egoïstisch zijn zei dus niet. Als ze dan toch niet voor hun lamp zorgen, tja wie is daar dan schuldig aan? Zei zelf toch? En als iedereen door mag naar het nieuwe samenstel wordt het weer net zo een zooitje als nu. Dus alleen mensen die Jezus als hun Redder en Losloper beschouwen en hier naar leven krijgen toegang hiertoe. Zei passen in de Nieuwe Wereld. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

 

38 minuten geleden zei sjako:

Onze lieve heer, zoals jij dat zo mooi zegt, heeft deze woorden zelf vertelt, dus daar zal dan wel iets van waar zijn hé.

Dat hangt nog.  Jezus heeft zelf niets over zichzelf achter gelaten. Wat Hij gezegd zou hebben is jaren na zijn dood in de min of meer huidige vorm van de evangeliën door mensen opgeschreven die inmiddels al een bepaald idee hadden hoe de nieuwe godsdienst er volgens hen uit moest gaan zien..

1 uur geleden zei TTC:

Dat geloof ik niet, misschien enkel in het begin om het verhaal sluitend te houden.

Ik denk ook dat het met de meeste streng-gelovigen nog wel mee zal vallen. De juiste bijbeluitleg in het hiernamaals zal heel verhelderend werken.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
44 minuten geleden zei Magere Hein:

Maar dat laatste is koffiedik kijken.

Bij gebrek aan ruimte, grondstoffen en voedsel zal de mensheid de natuur om zeep helpen tot  niemand meer wat heeft, zo we elkaar al niet afgemaakt hebben, einde verhaal. En dan is duizend jaar al een hele tijd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
40 minuten geleden zei violist:

Dat hangt nog.  Jezus heeft zelf niets over zichzelf achter gelaten. Wat Hij gezegd zou hebben is jaren na zijn dood in de min of meer huidige vorm van de evangeliën door mensen opgeschreven die inmiddels al een bepaald idee hadden hoe de nieuwe godsdienst er volgens hen uit moest gaan zien..

Die lijken me toch erg betrouwbaar. De evangeliën zeggen onafhankelijk van elkaar hetzelfde en de Heilige Geest laat zich ook niet onbetuigd. Van het weekend had ik weer een ervaring waarvan je denkt hoe is het mogelijk. Een man met wie ik regelmatig chat en die interesse heeft had heel erg behoefte aan een gesprek. Hij belde naar zijn 'eigen' Katholieke kerk en had daar een gesprek. Drie maal raden wie er een half uur later onverwachts op z'n stoep stond, juist, twee van mijn broeders. En voor de duidelijkheid, ik had ze niet ingelicht. Hij stond er ook dan ook versteld van.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei sjako:

De evangeliën zeggen onafhankelijk van elkaar hetzelfde en de Heilige Geest laat zich ook niet onbetuigd. Van het weekend had ik weer een ervaring waarvan je denkt hoe is het mogelijk. Een man met wie ik regelmatig chat en die interesse heeft had heel erg behoefte aan een gesprek. Hij belde naar zijn 'eigen' Katholieke kerk en had daar een gesprek. Drie maal raden wie er een half uur later onverwachts op z'n stoep stond, juist, twee van mijn broeders.

1. In welk opzicht zijn de evangeliën consistent met elkaar? Ik zie hoofdzakelijk verschillen.

En 2. wat je ervaring betreft: Is dit Gods wijze om jou te dienen? Werkt God zo? Ben jij zo iemand die God hoogacht omdat Hij 1 kind laat overleven bij een vliegtuigongeluk waarbij ruim 200 anderen omkomen?
3. Ik heb altijd begrepen dat de eindtijd nog tijdens het leven van Jezus zou plaatsvinden...Dacht de bijbel hier wel duidelijk over was.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei violist:

Ik denk ook dat het met de meeste streng-gelovigen nog wel mee zal vallen. De juiste bijbeluitleg in het hiernamaals zal heel verhelderend werken.

Vorige keer moest ik gewoon terug, maar misschien was het mijn tijd nog niet.

1 uur geleden zei violist:

Bij gebrek aan ruimte, grondstoffen en voedsel zal de mensheid de natuur om zeep helpen tot  niemand meer wat heeft, zo we elkaar al niet afgemaakt hebben, einde verhaal. En dan is duizend jaar al een hele tijd.

Nochtans ontbreekt het niet aan kennis, op internet kan je veel terugvinden.

icI8pZi.png

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Magere Hein:

3. Ik heb altijd begrepen dat de eindtijd nog tijdens het leven van Jezus zou plaatsvinden...Dacht de bijbel hier wel duidelijk over was.

Maar misschien wil iemand opperen dat Jezus nooit gestorven is? Zo gezien kan die eindtijd elk moment aanbreken, of nooit beginnen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Magere Hein:

In welk opzicht zijn de evangeliën consistent met elkaar? Ik zie hoofdzakelijk verschillen.

Daar zijn meestal hele goede verklaringen voor.

1 uur geleden zei Magere Hein:

Is dit Gods wijze om jou te dienen? Werkt God zo? Ben jij zo iemand die God hoogacht omdat Hij 1 kind laat overleven bij een vliegtuigongeluk waarbij ruim 200 anderen omkomen?

Absoluut niet, integendeel. Maar soms laat Hij van zich horen, net als je daar behoefte aan hebt. Heb al heel wat van deze ervaringen gehad. Dat heb je als je met God 'wandelt'. 

1 uur geleden zei Magere Hein:

Ik heb altijd begrepen dat de eindtijd nog tijdens het leven van Jezus zou plaatsvinden...Dacht de bijbel hier wel duidelijk over was.

Dan heb je dat totaal verkeerd begrepen.

6 minuten geleden zei TTC:

Maar misschien wil iemand opperen dat Jezus nooit gestorven is? Op dat moment kan die eindtijd elk moment aanbreken, of nooit beginnen.

Dat zal je mij nooit horen zeggen, maar Hij is opgestaan als eerste tot eeuwig leven. En de schaduw van de Eindtijd was natuurlijk ook al te zien omdat Jezus de koning van Gods Koninkrijk is en onder de mensen was.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei sjako:

Ja, 3 dagen was Hij dood, anders kon Hij nooit een zoenoffer zijn voor de zonden van de mensheid. Jezus was als het ware de Tweede Adam.

Iemand die terug tot leven komt, is volgens mij niet gestorven. Maar maakt dat iets uit, in welk leven (voor of na z'n opstanding) zou dan die eindtijd moeten plaatsvinden? Logischerwijs is dat erna, niet?

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei TTC:

Iemand die terug tot leven komt, is volgens mij niet gestorven. Maar maakt dat iets uit, in welk leven (voor of na z'n opstanding) zou dan die eindtijd moeten plaatsvinden? Logischerwijs is dat erna, niet?

Dat was Hij wel, dat bleek wel uit de steek van die speer in z'n zijde. 

Na zijn dood, anders was het niet nodig geweest om eerst als volmaakt mens naar de wereld toe te komen. Niemand kon de losprijs betalen voor de dood van Adam, alleen een volmaakt mens kon dat. En die was niet beschikbaar, want ieder mens was behept met die erfzonde. Daarom moest Jezus mens worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@sjakoGoed dan. We hebben het over het sterven van Christus en de consistentie/betrouwbaarheid van de evangeliën. Buiten het feit dat ooggetuigen zo'n beetje de slechtste getuigen zijn, hoe consistent zijn de 4 evangeliën? Hoeveel getuigen? Wie waren de getuigen? Wat zagen de getuigen?
Hoe zou dit in een rechtszaal gaan denk je?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid