Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

35 minuten geleden zei sjako:

Dat is gebaseerd op onbegrip van de Bijbel. Een mislukking? Het was een victorie! De overwinning over de dood!  De mensen hebben enkel geen geduld. De Katholieke heeft de opstanding overbodig gemaakt door de valse leer van de onsterfelijke ziel. Waarom heb je dan nog een opstanding nodig? De Bijbel zegt het allemaal heel anders. Deze woorden maken het zoenoffer van Christus krachteloos in de ogen van veel mensen, echt schandalig. Daarom waarschuw ik zo fel. 

Leuk dat je waarschuwt Sjako, als we continue contexten met elkaar gaan vermengen dan zal er enkel nog meer chaos ontstaan. En zoals we weten, bij chaos en onzekerheid ontstaat angst waardoor de omgekeerde effectiviteit zich spontaan opdringt. Geef ons nu eens een concreet plan van hoe de toekomst er gaat uitzien, hier op aarde wel te verstaan.

12 uur geleden zei Thorgrem:

Ik constateer, nadat ik het tegen beter weten in nog een kans heb gegeven, nu dat Sjako blijft hangen in hetzelfde eindeloos blijvende stekende grammofoon plaatje uit Brooklyn. Een plaatje die al lang over tijd is al zeker een decennia niet meer voldoet. De verdiepingsslag wordt niet gemaakt en een kritische reflectie ontbreekt ook in het geheel. 1914? Laat me niet lachen met die valse waarzeggerij.

Misschien morgen die tulpenbollenmania nog eens over doen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 365
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

In de topic openbaring is het al ter sprake gekomen, welke wereldmacht is de politieke macht van de profetie van  zijn boek (Daniël) in de eindtijd. Ik zal het bespreken aan de hand van de schrift aan

@sjako Ach broeder, het is zo langzamerhand wel duidelijk dat men negatief reageert op de gebeurtenissen van de eindtijd, en dat is ergens begrijpelijk, omdat men geen onderwijs ontvangt over de

Ik heb het nagezocht en idd wij erkennen dit ook, dus het is geen onkunde van het WTG, maar van mij persoonlijk. Weer wat geleerd.

 

 

1 uur geleden zei TTC:

Geef ons nu eens een concreet plan van hoe de toekomst er gaat uitzien, hier op aarde wel te verstaan.

Speel het bovenstaande filmpje maar eens af. Dit zegt meer dan 1000 woorden.

1 uur geleden zei TTC:

Hebben al eens gezegd dat dit met de egotransverwarring te maken heeft, wellicht beter gekend als de tweenaturenleer.

Ja dat is gnostische leer. Maar de Bijbel leert dat niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei sjako:

Speel het bovenstaande filmpje maar eens af. Dit zegt meer dan 1000 woorden.

Mooi filmpje, en aan beeldjes ook geen gebrek. Ik zie nog steeds geen plan hoe je van de ene wereld naar de andere komt, komt dat nu door die eed die je hebt afgelegd of weet/kan je niet beter?  Er zijn mensen die kunnen helpen, zij nemen concreet actie.

d30JlWT.png

ps : ik heb hier duizenden van die filmpjes.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei TTC:

Mooi filmpje, en aan beeldjes ook geen gebrek. Ik zie nog steeds geen plan hoe je van de ene wereld naar de andere komt, komt dat nu door die eed die je hebt afgelegd of weet/kan je niet beter?  Er zijn mensen die kunnen helpen, zij nemen concreet actie.

Daar is geen plan voor nodig. Het is onverdiende goedheid van Gods zijde. Geloof stellen in het loskoopoffer van Christus. De Heilige Geest gaat in je werken en uit dankbaarheid ga je het van de daken schreeuwen. Hoe het precies zal gaan is niet zo heel belangrijk. Maar nogmaals, hoe helpen die mensen en welke acties nemen ze concreet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

Speel het bovenstaande filmpje maar eens af. Dit zegt meer dan 1000 woorden.

Mooie beelden maar er zal toch gewerkt moeten worden lijkt me. Verliezen jullie de werkelijkheid niet uit het oog met dit soort filmpjes? Jullie maken elkaar gek. Iedereen wil wel een paradijs op aarde maar dat zal nooit gebeuren. Als een God dat op zich wil nemen had die dat wel eerder gedaan en ons niet duizenden jaren lang aan laten klooien. Pas maar op, straks worden jullie nog ingezet om voor Hem tegen de satan en zijn leger te vechten want het lukt Hem maar niet van hem te winnen.

 

 

  

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Mullog:

Kan iemand mij uitleggen waarom je graag zou willen dat de eindtijd begint?

Het is zo dat de Eindtijd begonnen is. Volgens mij heeft de Paus tijdens zijn kerstrede dat ook gezegd. Het zou wellicht de laatste kerst zijn volgens hem.

De Bijbel leert dat de Eindtijd een heftige tijd zal zijn, maar Christenen hoeven er niet bang voor te zijn. Als je kijkt naar de ellende in de wereld die steeds erger wordt, snakken mensen naar de nieuwe Messiaanse Wereld. De grote verdrukking  en Armageddon zal aan de ene kant vreselijk zijn want veel mensen zullen het niet overleven, maar iedereen is bereikt met het goede nieuws. Iedereen die luistert naar wat God te zeggen heeft en er geloof in stelt overleeft het of zal snel een opstanding  krijgen. Die Eindtijd is een overgangsperiode tussen de oude wereld en de nieuwe wereld. De wereld zal niet vernietigd worden, maar vernieuwd. Aan de aarde mankeert niks.

2 minuten geleden zei violist:

Mooie beelden maar er zal toch gewerkt moeten worden lijkt me. Verliezen jullie de werkelijkheid niet uit het oog met dit soort filmpjes?

Ja, er zal zeker gewerkt moeten worden. Dat zegt Jesaja ook. In Jesaja 65 staat het volgende 

65:21 En zij zullen stellig huizen bouwen en bewonen, en zij zullen stellig wijngaarden planten en [hun] vrucht eten.  22 Zij zullen niet bouwen en iemand anders [het] bewonen; zij zullen niet planten en iemand anders [ervan] eten. Want als de dagen van een boom zullen de dagen van mijn volk zijn, en het werk van hun eigen handen zullen mijn uitverkorenen geheel verbruiken.  23 Zij zullen niet voor niets zwoegen, noch zullen zij baren tot ontsteltenis, want zij zijn het nageslacht bestaande uit de gezegenden van Jehovah, en hun nakomelingen met hen.  

We zullen huizen bouwen, planten, zwoegen, maar niet voor niets! We bouwen aan de Nieuwe Wereld.  Het was ook de bedoeling dat Adam dat deed in de tuin van Eden. Hij en zijn nakomelingen zouden de tuin moeten uitbreiden totdat de hele wereld een groot Paradijs zou zijn. God gaat dat voornemen alsnog uitvoeren. Ik vind dit logischer dan tot in de eeuwigheid op een wolk zitten en harp spelen daar en afgezien daarvan, dit is wat de Bijbel leert.

Het filmpje is denk ik van een broeder van ons, maar weet het niet zeker. Het lied is niet officieel van ons.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

Daar is geen plan voor nodig. Het is onverdiende goedheid van Gods zijde. Geloof stellen in het loskoopoffer van Christus. De Heilige Geest gaat in je werken en uit dankbaarheid ga je het van de daken schreeuwen. Hoe het precies zal gaan is niet zo heel belangrijk. Maar nogmaals, hoe helpen die mensen en welke acties nemen ze concreet.

Heb je al niet genoeg openbaringen gehad Sjako? Er zijn vandaag mensen die linea recta naar politiek stappen om oplossingen te bieden voor die haast onwaarschijnlijke 'economische' crisis, in het verlengde daarvan wordt een reeks herstelprocessen in gang getrokken die ons naar het beloofde land leiden. Eigenlijk is dat land nooit weggeweest, zullen het aan de Duivel wijten dat het een tijdje anders leek. Maar voel je niet verplicht tot iets Sjako, we doen dat graag voor jullie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei TTC:

Heb je al niet genoeg openbaringen gehad Sjako? Er zijn vandaag mensen die linea recta naar politiek stappen om oplossingen te bieden voor die haast onwaarschijnlijke 'economische' crisis, in het verlengde daarvan wordt een reeks herstelprocessen in gang getrokken die ons naar het beloofde land leiden. Eigenlijk is dat land nooit weggeweest, zullen het aan de Duivel wijten dat het een tijdje anders leek. Maar voel je niet verplicht tot iets Sjako, we doen dat graag voor jullie.

Ik voel me zeker verplicht tot iets, namelijk het goede nieuws onder de mensen brengen. Dus je propageert om in de politiek te gaan? Maar dat kan toch niet? De Bijbel leert dat deze wereld in de macht van het kwade is. Dus als je onderdeel bent van de politiek dan ben je ook deel van deze wereld. En Jezus zei nu net dat wij geen deel mogen zijn van de wereld. Dus dat is de oplossing niet. We zullen een andere oplossing moeten verzinnen.

Johannes 17:14 Ik heb hun uw woord gegeven, maar de wereld heeft hen gehaat, omdat zij geen deel van de wereld zijn, evenals ik geen deel van de wereld ben. 15 Ik verzoek u niet, hen uit de wereld te nemen, maar over hen te waken vanwege de goddeloze.  16 Zij zijn geen deel van de wereld, evenals ik geen deel van de wereld ben.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei sjako:

Ik voel me zeker verplicht tot iets, namelijk het goede nieuws onder de mensen brengen. Dus je propageert om in de politiek te gaan? Maar dat kan toch niet? De Bijbel leert dat deze wereld in de macht van het kwade is. Dus als je onderdeel bent van de politiek dan ben je ook deel van deze wereld. En Jezus zei nu net dat wij geen deel mogen zijn van de wereld. Dus dat is de oplossing niet. We zullen een andere oplossing moeten verzinnen. Johannes 17:14 Ik heb hun uw woord gegeven, maar de wereld heeft hen gehaat, omdat zij geen deel van de wereld zijn, evenals ik geen deel van de wereld ben. 15 Ik verzoek u niet, hen uit de wereld te nemen, maar over hen te waken vanwege de goddeloze.  16 Zij zijn geen deel van de wereld, evenals ik geen deel van de wereld ben.  

Je zei eerder iets over de Russen, al je voorspellingen lijken nu bewaarheid te gaan worden.

Citaat

De Russische president Vladimir heeft Donald Trump gefeliciteerd met zijn verkiezing in het Witte Huis. In een telegram drukte Poetin de hoop uit op een verbetering van de Russisch-Amerikaanse betrekkingen. Dat maakte het Kremlin vandaag bekend in een persbericht. Poetin hoopt dat er wederzijds wordt gewerkt "om de betrekkingen tussen Rusland en de Verenigde Staten uit hun huidige kritieke situatie te halen". Ook zei hij ervan overtuigd te zijn dat "een constructieve dialoog tussen Moskou en Washington" op poten zal worden gezet. Zo'n constructieve dialoog is in het belang van beide landen en de internationale gemeenschap, aldus Poetin.

http://www.msn.com/nl-be/nieuws/uselection/poetin-hoopt-op-verbetering-russisch-amerikaanse-betrekkingen/ar-AAk522f?li=BBqiQ9V&ocid=AARDHP

 

2 minuten geleden zei sjako:

 En Jezus zei nu net dat wij geen deel mogen zijn van de wereld. Dus dat is de oplossing niet. We zullen een andere oplossing moeten verzinnen.

Vreemde Jezus die je daar hebt, moeten we dan collectief zelfmoord plegen misschien? Hou je nog steeds rekening met de egotransverwarring bij jouw interne vertalingen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vreemde Jezus? Jezus was hier heel duidelijk over. Geen deel van de wereld zijn.  

Joh 15:18 Indien de wereld U haat, GIJ weet dat ze mij eerder dan U heeft gehaat.  19 Als GIJ een deel van de wereld zoudt zijn, zou de wereld ten zeerste gesteld zijn op wat haar toebehoort. Omdat GIJ nu geen deel van de wereld zijt, maar ik U uit de wereld heb uitgekozen, daarom haat de wereld U.

Dit betekent niet dat we de politiek niet moeten gehoorzamen, want dat wordt nogal eens door elkaar gehaald. Betaal de keizer wat van de keizer is en God wat van God is. Paulus beriep zich een keer op zijn Romeinse burgerschap toen ze hem wilde pakken. En collecties zelfmoord plegen....  hoe kom je op het idee. :$

We moeten de wereld in, het Koninkrijk verkondigen, dat is de opdracht. Dat egotransverwarring vind ik lastig hoor, kan ik geen handen en voeten aan geven. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei sjako:

Vreemde Jezus? Jezus was hier heel duidelijk over. Geen deel van de wereld zijn.  

Joh 15:18 Indien de wereld U haat, GIJ weet dat ze mij eerder dan U heeft gehaat.  19 Als GIJ een deel van de wereld zoudt zijn, zou de wereld ten zeerste gesteld zijn op wat haar toebehoort. Omdat GIJ nu geen deel van de wereld zijt, maar ik U uit de wereld heb uitgekozen, daarom haat de wereld U.

Dit betekent niet dat we de politiek niet moeten gehoorzamen, want dat wordt nogal eens door elkaar gehaald. Betaal de keizer wat van de keizer is en God wat van God is. Paulus beriep zich een keer op zijn Romeinse burgerschap toen ze hem wilde pakken. En collecties zelfmoord plegen....  hoe kom je op het idee. :$

We moeten de wereld in, het Koninkrijk verkondigen, dat is de opdracht. Dat egotransverwarring vind ik lastig hoor, kan ik geen handen en voeten aan geven. 

Wel Sjako, er wordt hier verwezen naar de tweenaturenleer, we zijn in de wereld maar in essentie niet van de wereld. Mensen hebben derhalve twee naturen, een vals- en een waar zelf, zo men het pleegt te zeggen. Maar dit wil niet zeggen dat we de wereld moeten verwerpen of verachten, jammer genoeg kan je daar niets aan doen omwille van de eed die je daarover hebt afgelegd. Politiek kan met jou doen wat ze willen, je mag je immers niet mengen en enkel God kan jou verlossen uit je kwelling. Op die manier begrijp ik zeer goed dat je weg wil van deze wereld, het kwade krijgt immers vrij spel en heeft jou aan banden gelegd. Korter, geen deel van de wereld zijn betekent dus je ware aard herinneren, niet enkel die valse (cfr de tweede) aard.

1 minuut geleden zei TTC:

En collecties zelfmoord plegen....  hoe kom je op het idee. :$

Simpel, als we metaforen letterlijk nemen dan ontstaan dergelijke redenaties.

  1. we mogen geen deel van de wereld zijn
  2. bij collectieve zelfmoord zijn we niet meer van deze wereld

Succes alvast. :)

30 minuten geleden zei sjako:

Dat egotransverwarring vind ik lastig hoor, kan ik geen handen en voeten aan geven. 

Dat is vreemd Sjako, je spreekt over niets anders dan dat. Het XY-perspectief is een andere manier om dit nader te beschouwen, X staat voor je eerste natuur, Y voor je tweede. Pro forma:

Citaat

De tweenaturenleer of het dyofysitisme gaat over de verhouding van het goddelijke en menselijke in de Persoon van Jezus Christus of God de Zoon. De leer houdt in dat Jezus zowel volledig goddelijk als volledig menselijk is en dat deze beide naturen ongescheiden en onvermengd zijn. De tweenaturenleer werd vastgelegd op het Concilie van Chalcedon (451). De vraag naar de natuur van Christus ontstond, nadat op het Eerste Concilie van Nicea was vastgelegd dat Jezus gelijk in wezen ("homo-ousios") was aan God de Vader. Dit riep de vraag op hoe het goddelijke en het menselijke in zijn persoon samengekomen waren. (bron)

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
37 minuten geleden zei TTC:

Wel Sjako, er wordt hier verwezen naar de tweenaturenleer, we zijn in de wereld maar in essentie niet van de wereld. Mensen hebben derhalve twee naturen, een vals- en een waar zelf, zo men het pleegt te zeggen. Maar dit wil niet zeggen dat we de wereld moeten verwerpen of verachten, jammer genoeg kan je daar niets aan doen omwille van de eed die je daarover hebt afgelegd. Politiek kan met jou doen wat ze willen, je mag je immers niet mengen en enkel God kan jou verlossen uit je kwelling. Op die manier begrijp ik zeer goed dat je weg wil van deze wereld, het kwade krijgt immers vrij spel en heeft jou aan banden gelegd. Korter, geen deel van de wereld zijn betekent dus je ware aard herinneren, niet enkel die valse (cfr de tweede) aard.

Dit is wel een heel gnostische uitleg. Die kan ik niet delen. Maar vertel je toch over een eed die ik zou hebben afgelegd?

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei sjako:

Maar vertel je toch over een eed die ik zou hebben afgelegd?

Dacht dat je drie eden hebt afgelegd, van het andere topic daarover. Dit maakt het duidelijk waarom je - tenzij prediken daarover - niets concreet kan/mag doen, niet?

Citaat

De 'Drie Eden'

  1. De eed dat men ‘de muur’ van Jeruzalem of de Tempel ‘niet beklimmen’ zal, dat men dus geen massale Alijah, emigratie naar Israël, zal ondernemen teneinde in Eretz Yisrael politieke macht uit te oefenen.
  2. De eed om op straffe van zelfvernietiging ‘niet’ op te staan ‘tegen de naties van de wereld’, maar in nederigheid de tijd van de Messias af te wachten, wat ook op te vatten is als het principieel niet nastreven van politieke macht.
  3. De eed ‘het Einde’, de komst van de Messias, ‘niet te forceren’, maar die vervulling aan God over te laten

https://nl.wikipedia.org/wiki/Eindtijd

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei TTC:

Dacht dat je drie eden hebt afgelegd, van het andere topic daarover. Dit maakt het duidelijk waarom je - tenzij prediken daarover - niets concreet kan/mag doen, niet?

Citaat

De 'Drie Eden'

  1. De eed dat men ‘de muur’ van Jeruzalem of de Tempel ‘niet beklimmen’ zal, dat men dus geen massale Alijah, emigratie naar Israël, zal ondernemen teneinde in Eretz Yisrael politieke macht uit te oefenen.
  2. De eed om op straffe van zelfvernietiging ‘niet’ op te staan ‘tegen de naties van de wereld’, maar in nederigheid de tijd van de Messias af te wachten, wat ook op te vatten is als het principieel niet nastreven van politieke macht.
  3. De eed ‘het Einde’, de komst van de Messias, ‘niet te forceren’, maar die vervulling aan God over te laten

https://nl.wikipedia.org/wiki/Eindtijd

 

Niet dat ik weet hoor en zeker niet de drie bovenstaande. Deze is voor Joden? Ik ben Christelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Thorgrem:

Je bedoeld WTG getuigen. De naam van God (hoe verbasterd ook) dienen we hier niet ijdel te gebruiken.

Dacht niet dat ik met jou in gesprek was. Jij zit mijlenver van de waarheid af met jullie beeldenaanbidding, aanbidding van de ;koningin des hemels' (Jeremia 7:18), het ontkennen van het zoenoffer en alle andere heidense praktijken. 

18 De zonen rapen sprokkelhout bijeen en de vaders steken het vuur aan en de vrouwen kneden meeldeeg om offerkoeken te maken voor de ’koningin des hemels’; en er worden drankoffers uitgegoten voor andere goden, ten einde mij te krenken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei sjako:

18 De zonen rapen sprokkelhout bijeen en de vaders steken het vuur aan en de vrouwen kneden meeldeeg om offerkoeken te maken voor de ’koningin des hemels’; en er worden drankoffers uitgegoten voor andere goden, ten einde mij te krenken.

Is dat niet een beetje kinderachtig van God,  de koningin des hemels  en andere goden bestaan toch alleen maar in fantasie, of niet? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei violist:

s dat niet een beetje kinderachtig van God,  de koningin des hemels  en andere goden bestaan toch alleen maar in fantasie, of niet? 

Als je Rooms Katholiek bent niet hoor. Die kennen de tien geboden niet zo.

Exodus 20:2 Ik ben Jehovah, uw God, die u uit het land Egy̱pte heb geleid, uit het slavenhuis. 3 Gij moogt geen andere goden tegen mijn persoon in hebben.

Exodus 20:4 Gij moogt u geen gesneden beeld maken, noch enige gedaante gelijkend op iets wat in de hemel boven of wat op de aarde beneden of wat in de wateren onder de aarde is. 5 Gij moogt u voor die niet buigen, noch u ertoe laten bewegen ze te dienen, want ik, Jehovah, uw God, ben een God die exclusieve toewijding eist,

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid