Lobke 467 Geplaatst 30 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2017 @violist, Ik weet niet of je dit met viool mee kunt spelen, maar misschien hou je hier ook van. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Magere Hein 15 Geplaatst 30 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2017 Kent iemand deze heerlijke discostamper nog? Niet origineel van Branigan (die ons helaas veel te vroeg werd weggenomen) maar van de Italiaan Umberto Tozzi. Gewoon een lekker liefdeslied over een niet bestaand meisje: Gloria. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Lobke 467 Geplaatst 31 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2017 @Magere Hein, Ik ken het wel. Zingt ze dat er geen meisjes bestaan die Gloria heten of bestaat haar bezongen Gloria niet. Dit volgende nummer maar vooral de animatie raakt me bijzonder. Ik geloof niet dat ik het hier eerder geplaatst heb. Routine- Steven Wilson What do I do with all the children's clothes? Such tiny things that still smell of them And the footprints in the hallway On to my knees, scrub them away And how to be of use? Make the tea and the soup All of their favourites, throw them away And all their school books and their running shoes Washing them clean in the dirty steel sink Routine keeps me in line Helps me pass the time Concentrates my mind Helps me to sleep Keep making beds, keep the cat fed Open the windows, let the air in Keep the house clean, keep the routine Paintings they made still stuck to the fridge Keep cleaning, keep ironing Cooking their meals on the stainless steel hob Keep washing, keep scrubbing Long until the dark comes to bruise the sky Deep in the debt to night The most beautiful morning forever Like the ones from far off, far off away With the hum of the bees in the jasmine sway Don't ever let go Try to let go Don't ever let go Try to let go Don't ever Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Lobke 467 Geplaatst 24 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2017 Dit nummer vanmorgen weer geluisterd, op dit moment even favoriet. Ja jongeren hier -maak je borst maar nat- . Het kan doorgaan je leven lang. Het wisselen van de stemmingen, het zoeken en twijfelen, maar ook ...het rust vinden. En ach dat maakt het leven ook mooi. Geen bergen zonder dalen. Hier...Be At Peace With Yourself - Bill Fay. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Lobke 467 Geplaatst 2 maart 2017 Rapport Share Geplaatst 2 maart 2017 Vandaag muziek van Fernando Ortega geluisterd, heerlijk rustig gevend. Gisteren is mijn zwager overleden na een ernstig ziekbed, hij is 60 jaar geworden. Ik wilde dit graag met jullie delen, maar weet niet welk topic we hier voor kunnen gebruiken. We hebben geen dagelijks praat topic open toch? Dat mis ik wel, je zou er gezellige dingen en minder fijne dingen kunnen delen zonder dat het echt een discussie wordt. Een oud lied, maar ik vind het nog steeds mooi. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dwarrel 43 Geplaatst 2 maart 2017 Rapport Share Geplaatst 2 maart 2017 sterkte lobke Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Lobke 467 Geplaatst 3 maart 2017 Rapport Share Geplaatst 3 maart 2017 Vanmorgen Taizé liederen luisteren. Voor mij is dat een soort "kerkdienstje''. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Willempie 1.410 Geplaatst 12 maart 2017 Rapport Share Geplaatst 12 maart 2017 Tegen wie heeft Dylan het hier? Als je goed naar de tekst luistert zou je gemakkelijk kunnen concluderen dat hij doelt op de Kerk (God's kinderen) hier op aarde. Anyway, ik vind het een prachtig en ontroerend lied en het raak me heel diep, evenals zoveel van zijn andere nummers. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 18 maart 2017 Rapport Share Geplaatst 18 maart 2017 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Sanne69 28 Geplaatst 30 maart 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 maart 2017 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Lobke 467 Geplaatst 31 maart 2017 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2017 Ook in deze tijd weer zo actueel. Stef Bos - My Land Is Jou Land. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Willempie 1.410 Geplaatst 31 maart 2017 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2017 1 uur geleden zei Lobke: Ook in deze tijd weer zo actueel. Stef Bos - My Land Is Jou Land. Prachtig Lobke. Ontzettend bedankt. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Willempie 1.410 Geplaatst 10 april 2017 Rapport Share Geplaatst 10 april 2017 Some sweet day I'll stand beside my King. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
violist 198 Geplaatst 12 april 2017 Rapport Share Geplaatst 12 april 2017 Een oude tekst. Het lied wordt toegeschreven aan Johannes Brugman. Het werd voor het eerst gepubliceerd in 1539, in het volgende liedboek: Een devoot ende profitelijck boecxken, inhoudende veel ghestelijcke Liedekens ende Leysenen, diemen tot deser tijt toe heeft connen ghevinden in prente oft in ghescrifte: uut diversche steden ende plaetsen bi een vergadert ende bi malcanderen ghevoecht. Ende elck lieteken heeft sinen bisonderen toon, wise, oft voys, op noten ghestelt, ghelijc die Tafel hier na volghende breed' uut wijst ende verclaert. Hieruit valt af te leiden dat het lied inderdaad ouder is (Brugman leefde in de 15e eeuw). Het boek werd gheprent met Keyserlijcker Privilegien (bedoeld werd keizer Karel V) door Symon Cock in die triumphelike coopstadt van Antwerpen. https://nl.wikipedia.org/wiki/Ik_wil_mij_gaan_vertroosten Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Lobke 467 Geplaatst 12 april 2017 Rapport Share Geplaatst 12 april 2017 @violist Inderdaad een oude tekst, maar het word nog steeds gezongen. In het liedboek voor de kerken staat het nog steeds. Morgen zingen wij samen met een mannenkoor; wij zingen de Missa Brevis van Martin Zonneberg. En samen ook wat liederen o.a; In His Love. Na jarenlang opwekking gezongen te hebben en -in die tijd ook geraakt zijn door die liederen- luister ik nu liever naar andere liederen. Dit lied van Huib Oosterhuis raakt me ook enorm. Het geeft troost als je troost nodig hebt. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Willempie 1.410 Geplaatst 12 april 2017 Rapport Share Geplaatst 12 april 2017 Misschien droom ik wel maar ik blijf geloven dat jij degene bent waarvoor ik leef. We all wear the same thorny crown. But I'll be with you when the deal goed down. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Lobke 467 Geplaatst 28 april 2017 Rapport Share Geplaatst 28 april 2017 @Willempie, Weer 2 prachtige nummers van Dylan. Nog een keer Stef Bos. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Naeva 182 Geplaatst 1 mei 2017 Rapport Share Geplaatst 1 mei 2017 He, dat lied kwam ik toevallig vandaag ook tegen! Ik zocht namelijk mijn eigen favoriet van Stef: Het lied van Job. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Lobke 467 Geplaatst 2 mei 2017 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2017 @Naeva, ja het lied van Job is prachtig. Jouw naam deed me denken aan de titel van het volgende nummer. Ijslanders maken vaak prachtige muziek. Hier iets totaal anders maar ik vind het boeiend.......en een prachtig plekje waar ze zing. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Sanne69 28 Geplaatst 23 mei 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 mei 2017 Christopher Cross - Sailing "It is not far down to paradise, at least it is not for me" Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
violist 198 Geplaatst 28 mei 2017 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2017 Een oude cd, maar doet het nog altijd goed. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Lobke 467 Geplaatst 29 mei 2017 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2017 @violist, Ja doet het zeker nog goed. Hier gezongen door Katie Melua. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
violist 198 Geplaatst 29 mei 2017 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2017 Ook een mooie stem, maar er is/was maar éen Vera Lynn Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Sanne69 28 Geplaatst 1 juni 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 juni 2017 Snowy White - Voices in the rain Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Willempie 1.410 Geplaatst 12 juni 2017 Rapport Share Geplaatst 12 juni 2017 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten