Spring naar bijdragen

De kerk van Satan


Aanbevolen berichten

Voordat we aan bijkomende vragen toekomen, hebben we nog steeds de oorspronkelijke vraag niet beantwoord gekregen: "waaruit blijkt dat katholieken en moslims zichzelf 'joden' noemen?

Of dit, voor het Christendom zijn parallellen te trekken omwille van de niet erkenning van Jezus. Het begon met goede bedoelingen, zo blijkt.

De theologie kan onderverdeeld worden in vijf stadia:

(1) Mohammeds inspanningen om het Jodendom te ontwikkelen en te verbeteren;

(2) Islams vervulling van het Jodendom;

(3) Joodse weerstand, gebaseerd op Mohammeds gebrekkige kennis van de Thora en de status van niet-joden;

(4) Zijn verandering in gebedsrichting (qibla); en

(5) Mohammeds tegenactie op deze weerstand.

De politieke spanningen en scheuringen die resulteerden in oorlogvoering en veroveringen zullen daarna besproken worden, echter, de theologische en politieke verschillen en ruzie’s lopen parallel aan elkaar.

http://www.answering-islam.org/Dutch/ar ... ejoden.htm

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 113
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Als ik jullie was zou ik niet eens de moeite nemen om op Pieternel te reageren.

Zijn post werkt me op de lachspieren, Zoiets verzin je toch niet! _O-

Even los van de openingspost. Zijn er ook die geloven in een ondergrondse, niets ontzienende satanskerk die geïnfiltreerd is in alle lagen van de bevolking, om zo tot een totale wereldmacht te komen en zich voor te bereiden op de Armageddon, etcetera, etcetera?

Nee,die maken geen kans tegen Bildeberg, de vrijmetselaars en de zionisten. :E

Link naar bericht
Deel via andere websites
Als ik jullie was zou ik niet eens de moeite nemen om op Pieternel te reageren.

Zijn post werkt me op de lachspieren, Zoiets verzin je toch niet! _O-

Even los van de openingspost. Zijn er ook die geloven in een ondergrondse, niets ontzienende satanskerk die geïnfiltreerd is in alle lagen van de bevolking, om zo tot een totale wereldmacht te komen en zich voor te bereiden op de Armageddon, etcetera, etcetera?

Nee,die maken geen kans tegen Bildeberg, de vrijmetselaars en de zionisten. :E

Oh, maar die doen er ook aan mee!

Ik heb zo'n schoonvader. Hij is altijd erg bezig met de tekenen van de 'eindtijd'. Alles wat in de wereld gebeurt, en dan meestal de vervelende dingen, zijn daar een bevestiging van. Iedereen die een belangrijke positie verwerft is per definitie verdacht. Elke nieuwe paus/president is een potentiele anti-christ.

Het enige argument wat dan nog een beetje lijkt te werken is: ach joh, maak je toch niet zo druk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Als ik jullie was zou ik niet eens de moeite nemen om op Pieternel te reageren.

Zijn post werkt me op de lachspieren, Zoiets verzin je toch niet! _O-

Even los van de openingspost. Zijn er ook die geloven in een ondergrondse, niets ontzienende satanskerk die geïnfiltreerd is in alle lagen van de bevolking, om zo tot een totale wereldmacht te komen en zich voor te bereiden op de Armageddon, etcetera, etcetera?

Nee,die maken geen kans tegen Bildeberg, de vrijmetselaars en de zionisten. :E

Oh, maar die doen er ook aan mee!

Ik heb zo'n schoonvader. Hij is altijd erg bezig met de tekenen van de 'eindtijd'. Alles wat in de wereld gebeurt, en dan meestal de vervelende dingen, zijn daar een bevestiging van. Iedereen die een belangrijke positie verwerft is per definitie verdacht. Elke nieuwe paus/president is een potentiele anti-christ.

Het enige argument wat dan nog een beetje lijkt te werken is: ach joh, maak je toch niet zo druk.

Ik zie reacties vooral in de flanken van het "totale macht" of "helemaal geen invloed" als het gaat over wat de vrijmetselaars en de satanisten doen. Echter kan alles overdreven worden, natuurlijk.

Is de waarheid niet realistisch, dat duistere machten streven naar invloed en God dat via andere wegen doet?

De duivel bestijgt ook vaak de troon en bezit het meeste geld in invloed, terwijl Jezus via dienende knechten het van hem wint, dwars door de ongeletterden etc.. heen. De vrijmetselaars en de satanisten zijn geen theekransje van oude wijven of zo. Het eerste vind ik trouwens gevaarlijker, dan de tweede.

Even een vraag, waarom moest Pim Fortuyn nu eigenlijk dood en waarom nam hij vlak voor zijn dood een ander standpunt in vanwege de JSF als voorheen, van felle tegenstander tot gedogende voorstander?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Oh, maar die doen er ook aan mee! Ik heb zo'n schoonvader. Hij is altijd erg bezig met de tekenen van de 'eindtijd'. Alles wat in de wereld gebeurt, en dan meestal de vervelende dingen, zijn daar een bevestiging van. Iedereen die een belangrijke positie verwerft is per definitie verdacht. Elke nieuwe paus/president is een potentiele anti-christ. Het enige argument wat dan nog een beetje lijkt te werken is: ach joh, maak je toch niet zo druk.

Zowat overal duikt hetzelfde op, moeilijk om er naast te blijven kijken.

Satan is blij als hij buiten beeld blijft, omdat hij weet dat hij de mensen dan op een betere manier kan misleiden. Hij weet heel goed wanneer een gelovige is beïnvloed door de liefde voor de Mammon in zijn beslissingen; feitelijk is hij prins Mammon aan het dienen, ook al meent hij God te dienen.

http://www.shub.nl/_files/God%20en%20de%20mammon.pdf

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bijvoorbeeld het feit dat katholieken en moslims niet zeggen dat ze joden zijn?

Sterker nog, behalve messiaanse Joden kan geen enkele christen zeggen dat hij Jood is.

tenzij bepaalde christenen toevallig Joods zijn, zoals bijvoorbeeld Edith Stein was.

Mijn vriendin is ook Joods en ultra orthodox hervormd opgegroeid :E

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zeker. God is vaak een karikatuur, een met regeltjes en dogma's dichtgetimmerd fenomeen wat helemaal begrepen is. Ik geloof echter dat God het Alles en Verder is, woest, kalm, teder, explosief, wijs, eeuwig, ongrijpbaar, ver weg, extreem dichtbij, en ga zo nog maar een uur door. Gelukkig hebben we Jezus om ons te laten zien welke van Zijn onkenbare eigenschappen we toch mogen kennen en waar we ons op mogen focussen.

Ik lees een boek, waarin gesuggereerd wordt dat we God allerlei eigenschappen van Satan in de schoenen schuiven.

Zijn karikatuur:

Hij stelt je heel gemeen voor de keuze: je kiest voor Hem en je krijgt de hemel of je kiest niet voor Hem en dan smijt Hij je van woede in de hel :B

Hij verwacht dat je perfect bent, maar is altijd ontevreden over je en moppert voortdurend over je en is voortdurend boos op je, met een diepe afkeer van je, hoe zondig je bent.

Hij houdt je constant in het licht van je eigen zonden en dwingt je af voortdurend te bidden voor vergeving en te smeken om Zijn genade. Als je dat vergeet, dan vergeeft Hij je niet!

Als je te weinig bidt, dan laat Hij je in de steek!

Als je niet wakker genoeg bent, dan laat Hij je achter, als Jezus terug komt! Dan haalt Hij andere christenen op, maar jij blijft achter!

Verder wordt vaak gedacht dat God je continu pijn laat verduren om je te knechten. Omdat je hard leers bent, blijft je leven dan zwaar en vol van tegenslagen en stormen. Een dorre woestijn om in te vertoeven, in plaats van een overwinnende tocht in het beloofde land. God laat dan voortdurend Zijn gelaat niet zien.. omdat je nog niet je leven helemaal aan Hem gegeven hebt.

Het leven aan Hem gegeven hebt, zegt het al.. je offert je zelf op met frisse tegenzin. Het moet, het valt zwaar, maar je moet echt je helemaal geven voor een loodzware taak, waar niemand naar uit kijkt.

Lekker beeld hebben we als mensen vaak van God

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik lees een boek, waarin gesuggereerd wordt dat we God allerlei eigenschappen van Satan in de schoenen schuiven. Zijn karikatuur:

Hij stelt je heel gemeen voor de keuze: je kiest voor Hem en je krijgt de hemel of je kiest niet voor Hem en dan smijt Hij je van woede in de hel. Hij verwacht dat je perfect bent, maar is altijd ontevreden over je en moppert voortdurend over je en is voortdurend boos op je, met een diepe afkeer van je, hoe zondig je bent. Hij houdt je constant in het licht van je eigen zonden en dwingt je af voortdurend te bidden voor vergeving en te smeken om Zijn genade. Als je dat vergeet, dan vergeeft Hij je niet! Als je te weinig bidt, dan laat Hij je in de steek! Als je niet wakker genoeg bent, dan laat Hij je achter, als Jezus terug komt! Dan haalt Hij andere christenen op, maar jij blijft achter! Verder wordt vaak gedacht dat God je continu pijn laat verduren om je te knechten. Omdat je hard leers bent, blijft je leven dan zwaar en vol van tegenslagen en stormen. Een dorre woestijn om in te vertoeven, in plaats van een overwinnende tocht in het beloofde land. God laat dan voortdurend Zijn gelaat niet zien.. omdat je nog niet je leven helemaal aan Hem gegeven hebt. Het leven aan Hem gegeven hebt, zegt het al.. je offert je zelf op met frisse tegenzin. Het moet, het valt zwaar, maar je moet echt je helemaal geven voor een loodzware taak, waar niemand naar uit kijkt. Lekker beeld hebben we als mensen vaak van God

Tja, de kerk van Satan. :D

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het leven aan Hem gegeven hebt, zegt het al.. je offert je zelf op met frisse tegenzin. Het moet, het valt zwaar, maar je moet echt je helemaal geven voor een loodzware taak, waar niemand naar uit kijkt. Lekker beeld hebben we als mensen vaak van God

Wat ook doet denken aan : "Een kwelling is het, die de mens door God wordt opgelegd".

Ik, Prediker, was koning van Israël in Jeruzalem. 13 Ik heb met heel mijn hart elke vorm van wijsheid onderzocht, want ik wilde alles wat onder de hemel gebeurt doorgronden. Het is een trieste bezigheid. Een kwelling is het, die de mens door God wordt opgelegd. 14 Ik heb alles gezien wat onder de zon gebeurt, en vastgesteld dat het niet meer is dan lucht en najagen van wind. 15 Wat krom is kan niet recht worden gemaakt, en wat ontbreekt kan niet worden meegeteld. 16 Ik zei tegen mezelf: Ik heb meer en groter wijsheid verworven dan iedereen die voor mij in Jeruzalem heeft geregeerd. Ik heb veel wijsheid en kennis opgedaan. 17 Ik heb me er met hart en ziel voor ingespannen te ontdekken wat wijs is, en wat dwaas en onverstandig is. Maar ook dat, zo heb ik ingezien, is enkel najagen van wind. 18 Want wie veel wijsheid heeft, heeft veel verdriet. En wie kennis vermeerdert, vermeerdert smart.

http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Pr

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik lees een boek, waarin gesuggereerd wordt dat we God allerlei eigenschappen van Satan in de schoenen schuiven. Zijn karikatuur:

Hij stelt je heel gemeen voor de keuze: je kiest voor Hem en je krijgt de hemel of je kiest niet voor Hem en dan smijt Hij je van woede in de hel. Hij verwacht dat je perfect bent, maar is altijd ontevreden over je en moppert voortdurend over je en is voortdurend boos op je, met een diepe afkeer van je, hoe zondig je bent. Hij houdt je constant in het licht van je eigen zonden en dwingt je af voortdurend te bidden voor vergeving en te smeken om Zijn genade. Als je dat vergeet, dan vergeeft Hij je niet! Als je te weinig bidt, dan laat Hij je in de steek! Als je niet wakker genoeg bent, dan laat Hij je achter, als Jezus terug komt! Dan haalt Hij andere christenen op, maar jij blijft achter! Verder wordt vaak gedacht dat God je continu pijn laat verduren om je te knechten. Omdat je hard leers bent, blijft je leven dan zwaar en vol van tegenslagen en stormen. Een dorre woestijn om in te vertoeven, in plaats van een overwinnende tocht in het beloofde land. God laat dan voortdurend Zijn gelaat niet zien.. omdat je nog niet je leven helemaal aan Hem gegeven hebt. Het leven aan Hem gegeven hebt, zegt het al.. je offert je zelf op met frisse tegenzin. Het moet, het valt zwaar, maar je moet echt je helemaal geven voor een loodzware taak, waar niemand naar uit kijkt. Lekker beeld hebben we als mensen vaak van God

Tja, de kerk van Satan. :D

Dat is inderdaad de horrorgevolgen van het "niet werkelijk kennen", van de liefdevolle Vader.

Ik dacht vaak dat wanneer je God ontmoet, je volledig met de billen bloot moet en er flink van langs krijgt. Echter toen ik tegen iemand aan liep die de gave had om boodschappen van God door te mogen geven, waren het hele liefdevolle opbouwende woorden, dat vol zit van bemoediging.

God kijkt aan de zonden voorbij en stimuleert je vanuit Zijn liefde te leven en niet je te laten vangen door wat mensen over je zeggen. Mensen oordelen makkelijk over elkaar en praten elkaar de grond in. Wat typerend satan is. God is zo niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ja, dat is ook weer zo. Hoe meer je een oog voor de ware wijsheid en de werkelijkheid krijgt, hoe verdrietiger je wordt van het lot, waarin we blijken te zitten. :(

Ja, en zalig zijn de armen van geest. Wat niet weet, niet deert. De Paus noemde dat laatst 'onverschilligheid', kijk vervolgens naar de bewijslast en schrik je verrot. Met je eens, het is om verdrietig van te worden, zelfs boos.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dat is inderdaad de horrorgevolgen van het "niet werkelijk kennen", van de liefdevolle Vader. Ik dacht vaak dat wanneer je God ontmoet, je volledig met de billen bloot moet en er flink van langs krijgt. Echter toen ik tegen iemand aan liep die de gave had om boodschappen van God door te mogen geven, waren het hele liefdevolle opbouwende woorden, dat vol zit van bemoediging. God kijkt aan de zonden voorbij en stimuleert je vanuit Zijn liefde te leven en niet je te laten vangen door wat mensen over je zeggen. Mensen oordelen makkelijk over elkaar en praten elkaar de grond in. Wat typerend satan is. God is zo niet.

Uiteraard, God is Liefde, geen slachter van z'n eigen kinderen. Ik vrees dat een aantal een afgod in de plaats hebben genomen, enkel medelijden staat gepast.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dat is inderdaad de horrorgevolgen van het "niet werkelijk kennen", van de liefdevolle Vader. Ik dacht vaak dat wanneer je God ontmoet, je volledig met de billen bloot moet en er flink van langs krijgt. Echter toen ik tegen iemand aan liep die de gave had om boodschappen van God door te mogen geven, waren het hele liefdevolle opbouwende woorden, dat vol zit van bemoediging. God kijkt aan de zonden voorbij en stimuleert je vanuit Zijn liefde te leven en niet je te laten vangen door wat mensen over je zeggen. Mensen oordelen makkelijk over elkaar en praten elkaar de grond in. Wat typerend satan is. God is zo niet.

Uiteraard, God is Liefde, geen slachter van z'n eigen kinderen. Ik vrees dat een aantal een afgod in de plaats hebben genomen, enkel medelijden staat gepast.

In het boek las ik dat de voorganger op een conferentie mocht spreken en het waagde een vraag te stellen, die hij achteraf misschien niet zou gesteld hebben, als hij de reacties zou hebben geweten, eer hij het vroeg. Namelijk de vraag (houd je vast), wie er bang is voor de wederkomst van Jezus Christus. Die mocht de vinger op steken. Het is in de VS geweest, op een conferentie voor vooral evangelische voorgangers en medewerkers. Daarin stak iedereen (voor zo ver hij het kon overzien) de vinger de lucht in!

Hij omschreef het als zijn constatering dat wanneer de bruidegom Jezus Christus naar de aarde wil komen, om met de bruid te trouwen, de bruid zoals het er nu uit ziet, verstopt zit van angst in de meterkast! Het zou wel eens kunnen zijn, dat Jezus daarom voorlopig zeker nog niet terug komt.

We moeten naar zijn wederkomst en het grote huwelijk uit zien! Niet bang voor zijn!

doet me denken aan de uitspraak van Jezus: "als je de gruwel der verwoesting op de plaats ziet, waar het niet thuis hoort en je bent in Judea, vlucht!"

Ik richt mijn oog naar de bergen, waar komt mijn hulp vandaan?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ja, dat is ook weer zo. Hoe meer je een oog voor de ware wijsheid en de werkelijkheid krijgt, hoe verdrietiger je wordt van het lot, waarin we blijken te zitten. :(

Ja, en zalig zijn de armen van geest. Wat niet weet, niet deert. De Paus noemde dat laatst 'onverschilligheid', kijk vervolgens naar de bewijslast en schrik je verrot. Met je eens, het is om verdrietig van te worden, zelfs boos.

Inderdaad. Je kan er dagelijks van wakker liggen, als je het allemaal tot in de detail zou weten.

wie zich wil verwonderen over wat het kwaad aanricht onder de mensen, zal ogen en oren te kort komen.

De "armen van geest", dat zijn toch de zachtmoedigen? Die nederig van hart zich over de medemens ontfermt?

Link naar bericht
Deel via andere websites
In het boek las ik dat de voorganger op een conferentie mocht spreken en het waagde een vraag te stellen, die hij achteraf misschien niet zou gesteld hebben, als hij de reacties zou hebben geweten, eer hij het vroeg. Namelijk de vraag (houd je vast), wie er bang is voor de wederkomst van Jezus Christus. Die mocht de vinger op steken. Het is in de VS geweest, op een conferentie voor vooral evangelische voorgangers en medewerkers. Daarin stak iedereen (voor zo ver hij het kon overzien) de vinger de lucht in! Hij omschreef het als zijn constatering dat wanneer de bruidegom Jezus Christus naar de aarde wil komen, om met de bruid te trouwen, de bruid zoals het er nu uit ziet, verstopt zit van angst in de meterkast! Het zou wel eens kunnen zijn, dat Jezus daarom voorlopig zeker nog niet terug komt. We moeten naar zijn wederkomst en het grote huwelijk uit zien! Niet bang voor zijn! doet me denken aan de uitspraak van Jezus: "als je de gruwel der verwoesting op de plaats ziet, waar het niet thuis hoort en je bent in Judea, vlucht!" Ik richt mijn oog naar de bergen, waar komt mijn hulp vandaan?

Interessante insteek Gaitema, we zouden eens kunnen proberen om een voorstelling te maken van wat Jezus nu denkt, zeker gezien de toestand waarin de wereld vandaag verkeert. Ik denk onderhand dat Jezus zelf naar de antidepressiva zal grijpen, misschien is het een leuke suggestie op z'n wederkomst dan zelf maar een beetje voor te bereiden? Volgens de kerk van Satan zouden we dat niet eens kunnen of mogen, stoïcijns houdt men dat vol.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Inderdaad. Je kan er dagelijks van wakker liggen, als je het allemaal tot in de detail zou weten. wie zich wil verwonderen over wat het kwaad aanricht onder de mensen, zal ogen en oren te kort komen. De "armen van geest", dat zijn toch de zachtmoedigen? Die nederig van hart zich over de medemens ontfermt?

De vrees bestaat dat die welgemeende zachtmoedigheid wel eens zou kunnen veranderen, niet dat het niet zachtmoedig is maar omwille van de schok wanneer die 'detail' beter begrepen wordt. Ik hoop dat een aantal dat snel gaan inzien opdat we een en ander fluweelzacht kunnen herstellen, zonder samenwerking en/of een vreedzame kritische massa zal zoiets niet lukken, meen ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites
In het boek las ik dat de voorganger op een conferentie mocht spreken en het waagde een vraag te stellen, die hij achteraf misschien niet zou gesteld hebben, als hij de reacties zou hebben geweten, eer hij het vroeg. Namelijk de vraag (houd je vast), wie er bang is voor de wederkomst van Jezus Christus. Die mocht de vinger op steken. Het is in de VS geweest, op een conferentie voor vooral evangelische voorgangers en medewerkers. Daarin stak iedereen (voor zo ver hij het kon overzien) de vinger de lucht in! Hij omschreef het als zijn constatering dat wanneer de bruidegom Jezus Christus naar de aarde wil komen, om met de bruid te trouwen, de bruid zoals het er nu uit ziet, verstopt zit van angst in de meterkast! Het zou wel eens kunnen zijn, dat Jezus daarom voorlopig zeker nog niet terug komt. We moeten naar zijn wederkomst en het grote huwelijk uit zien! Niet bang voor zijn! doet me denken aan de uitspraak van Jezus: "als je de gruwel der verwoesting op de plaats ziet, waar het niet thuis hoort en je bent in Judea, vlucht!" Ik richt mijn oog naar de bergen, waar komt mijn hulp vandaan?

Interessante insteek Gaitema, we zouden eens kunnen proberen om een voorstelling te maken van wat Jezus nu denkt, zeker gezien de toestand waarin de wereld vandaag verkeert. Ik denk onderhand dat Jezus zelf naar de antidepressiva zal grijpen, misschien is het een leuke suggestie op z'n wederkomst dan zelf maar een beetje voor te bereiden? Volgens de kerk van Satan zouden we dat niet eens kunnen of mogen, stoïcijns houdt men dat vol.

We kunnen het voorbereiden, door ons op Jezus vol vertrouwen te richten.

De angst en veroordelingen over en weer, ook naar ons zelf toe, moeten we los laten.

Jezus moet de ruimte krijgen in onze levens. Onze hart moet Hem aangeboden worden.

Zodat Hij er in kan wonen en spreken. We laten Hem immers ook vaak zwijgen, door de wegen die we zelf in slaan, Hem passerend.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Inderdaad. Je kan er dagelijks van wakker liggen, als je het allemaal tot in de detail zou weten. wie zich wil verwonderen over wat het kwaad aanricht onder de mensen, zal ogen en oren te kort komen. De "armen van geest", dat zijn toch de zachtmoedigen? Die nederig van hart zich over de medemens ontfermt?

De vrees bestaat dat die welgemeende zachtmoedigheid wel eens zou kunnen veranderen, niet dat het niet zachtmoedig is maar omwille van de schok wanneer die 'detail' beter begrepen wordt. Ik hoop dat een aantal dat snel gaan inzien opdat we een en ander fluweelzacht kunnen herstellen, zonder samenwerking en/of een vreedzame kritische massa zal zoiets niet lukken, meen ik.

De samenwerking en de massa die vreedzaam en kritisch is, is in ontwikkeling, zoals ik het zie.

De armen van geest las ik afgelopen weekend nog iets over.

Het is het los laten van elke vorm van hoogmoed en je nederig onder Jezus stellen.

We kunnen ons makkelijk boven een ander geestelijk verheffen.

Als we praten over God, vinden we bewondering van ons door anderen fijn.

Als we de waarheid van God zoeken, zijn we geneigd ons heiliger te voelen dan andere christenen.

Dan denk je "rijk van geest" te zijn.

Voor God ben je dan echter hoogmoedig "arm".

Je moet zelf minder worden, om de eer voor Jezus te laten zijn. Zodat Hij groter wordt.

Armen van geest zijn niet gericht aan het eer verwerven voor zichzelf of te pochen om zijn eigen geloof, maar richt zich op Jezus, zodat Hij alle eer krijgt.

Nederige dienaren zijn het.

Link naar bericht
Deel via andere websites
We kunnen het voorbereiden, door ons op Jezus vol vertrouwen te richten. De angst en veroordelingen over en weer, ook naar ons zelf toe, moeten we los laten. Jezus moet de ruimte krijgen in onze levens. Onze hart moet Hem aangeboden worden. Zodat Hij er in kan wonen en spreken. We laten Hem immers ook vaak zwijgen, door de wegen die we zelf in slaan, Hem passerend.

Mooi gezegd, geen woorden maar daden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
De samenwerking en de massa die vreedzaam en kritisch is, is in ontwikkeling, zoals ik het zie. De armen van geest las ik afgelopen weekend nog iets over. Het is het los laten van elke vorm van hoogmoed en je nederig onder Jezus stellen. We kunnen ons makkelijk boven een ander geestelijk verheffen. Als we praten over God, vinden we bewondering van ons door anderen fijn. Als we de waarheid van God zoeken, zijn we geneigd ons heiliger te voelen dan andere christenen. Dan denk je "rijk van geest" te zijn. Voor God ben je dan echter hoogmoedig "arm". Je moet zelf minder worden, om de eer voor Jezus te laten zijn. Zodat Hij groter wordt. Armen van geest zijn niet gericht aan het eer verwerven voor zichzelf of te pochen om zijn eigen geloof, maar richt zich op Jezus, zodat Hij alle eer krijgt. Nederige dienaren zijn het.

Het zijn bijzondere processen, dat loslaten. Samen werkt beter.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid