Spring naar bijdragen

Wie maakt zich nog meer zorgen over de toekomst?


Aanbevolen berichten

Oeps, ik vergeet altijd dat vissen ook dieren zijn.... ik bedoel in bovenstaande post dus dat ik pescetariër zou zijn. Ik ga er dan ook vanuit dat een vis met zijn in vergelijking tot een zoogdier veel minder ontwikkeld zenuwstelsel een veel mindere stress- en pijnsensatie heeft. Zou daar eigenlijk veel meer onderzoek naar moeten doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 245
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Als je echt begaan bent met het lot van dieren, dan eet je geen vlees, dat hele sterren systeem is min of meer een marketing tool, hoe meer sterren hoe hoger de marges, hoe groter de kans op fraude en misleiding.

Dat is flauwekul. Die sterren maken wel degelijk verschil. http://www.npo.nl/keuringsdienst-van-wa ... RVU_104752

Ongetwijfeld zal er fraude en misleiding zijn, maar dat heb je overal. Dan steek ik liever mijn energie in het tegengaan van die fraude, dan dat ik dat hele systeem maar naar de prullenbak verwijs.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De enkele keer dat ik vlees koop in de supermarkt let ik op de sterren (ook bij eieren trouwens). Meestal eet ik vegetarisch, dan is biologisch vlees eigenlijk best te betalen.

Dat systemen hun fouten hebben ben ik me van bewust, maar ik heb liever een keurmerk met fouten, dan geen keurmerk, waar je vanuit kunt gaan dat het vol troep zit en de diertjes een ellendig bestaan gehad hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Als je echt begaan bent met het lot van dieren, dan eet je geen vlees, dat hele sterren systeem is min of meer een marketing tool, hoe meer sterren hoe hoger de marges, hoe groter de kans op fraude en misleiding.

Ook dat zal niet helpen. Dieren worden niet afgeslacht omdat mensen ze eten, maar omdat er mensen op de wereld zijn die graag moorden. Typische new age aanhangers, maar ook veel gewoon lieve sociale mensen, kunnen en willen dat bijvoorbeeld meestal niet geloven, omdat dat hun idee van de door hen zelf maakbare wereld onderuit haalt of - in het geval van de lieve en sociale mensen - vertrouwen hun gasten zoals de waard zelf is. Dus sluit men de ogen of zijn de ogen nog gesloten voor de toestand van deze wereld.

De mensen die het vlees eten, geven dat dan nog een zin.

Bovendien is het gebroken menselijk lichaam in deze gebroken wereld ingesteld op vlees eten en heeft dat , in veel gevallen (individueel verschillend) dus wel degelijk nodig. Er zijn individuele verschillen in lichamen en wat nodig is en wat juist schadelijk is, dat zonder meer. Daar kun je alleen zelf achter komen, hoe dat voor jouw lichaam werkt. En de innerlijke leiding van de Heilige Geest kan daarbij helpen. Als je geest rustig genoeg is, en je hart kalm, dan kun je die leiding beter verstaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Waarom zet je je zo af tegen informatie uitwisselen en elkaar tips geven over wat je allemaal kunt doen?

Waarom vat jij een bericht van een ander, dat jij niet leuk vindt, op als afzetten tegen? Niks mis met sterren, biologisch, vegetarisch an sich, voor mijn part veganistisch. Maar het is niet zaligmakend en het kan in deze wereld zelfs schadelijk zijn om daar dogmatische regels van te maken. Waarom, lees mijn vorige bericht.

En wie probeert hier te bepalen wat n bijstandsmoeder moet doen?

Ga eens teruglezen, want er staat niet "moet". En kijk eens terug naar wat jij schreef over die bijstandsmoeders? Dat heb ik simpelweg herhaald, met daarbij de opmerking dat jij dat niet kunt bepalen.

En daarnaast, ik kan de bio-industrie echt jet goedkeuren.

Het gaat niet over het goedkeuren van de bio-industrie. De zaken in deze wereld liggen alleen niet zo zwart-wit als jij ze doet voorkomen.

En t is n fabeltje dat vegetariers standaard n laag hb gehalte hebben.

Dat staat er dan ook niet, lees even rustig terug. Vegetariers hebben standaard wel een niet uitzonderlijk hoog HB, wat mijn zus dus wel heeft gehad en wat heel gelukkig was voor haar in haar situatie. Na de operatie was haar HB gehalte te laag, maar niet zo laag dat er een transfusie moest plaatsvinden. Normaal gesproken zou dit wel het geval zijn geweest, maar haar HB moet voor de operatie 9 of 10 zijn geweest. Dit heeft een transfusie voorkomen. Dit komt bij vleeseters dus wel eens voor en bij vegetariërs niet. Dat staat er. En artsen, en zeker chirurgen, weten dat beter dan MysticNetherlands.

Alleen als ze niet gevarieerd eten.

Ook dit klopt niet. Dat is individueel sterk verschillend. Luister naar je eigen lichaam en naar de leiding van de Heilige Geest. Dan zul je vaak weten wat je moet doen, wat juist is om te doen. En als je je vastbijt in dogma's over voeding, dat je bijvoorbeeld vooral raw food moet eten (wat kan hoor, ook dat is geen dogma), dan luister je niet meer naar je lichaam en hoor je de leiding van de Heilige Geest in je innerlijk niet meer. Je lichaam is een tempel van God. En de Vader houdt intens van Zijn kinderen. Deze wereld is gebroken, en een mensenkind van God kan alles eten. Niet alles is goed in elke situatie.

Verder zou het mij een lief ding waard zijn als de bio-industrie vervangen werd door biologische boerderijen. Ik denk niet dat dat nu nog zin heeft, omdat de huidige industrieboeren vroeger tot die schaalvergroting gedwongen zijn door de regering, en omdat de aarde zo verziekt is, dat er strakjes uberhaupt niets meer te eten is. Bioboeren merken dat al over de hele wereld. Zoals je o.a. in de chemtrailvideo kunt zien, maar dat wil je niet waar hebben. In gebieden waar biologische boeren teelden in bijvoorbeeld de VS maar ook daarbuiten, zijn veel oogsten met 60 procent gedaald vanwege de rottigheid die er gesproeid wordt. Hele oogsten gaan verloren. Als je de oorzaken wilt aanpakken, moet je niet bij het klootjesvolk zijn, maar moet je het hogerop zoeken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Als je echt begaan bent met het lot van dieren, dan eet je geen vlees, dat hele sterren systeem is min of meer een marketing tool, hoe meer sterren hoe hoger de marges, hoe groter de kans op fraude en misleiding.

Ook dat zal niet helpen. Dieren worden niet afgeslacht omdat mensen ze eten, maar omdat er mensen op de wereld zijn die graag moorden. Typische new age aanhangers, maar ook veel gewoon lieve sociale mensen, kunnen en willen dat bijvoorbeeld meestal niet geloven, omdat dat hun idee van de door hen zelf maakbare wereld onderuit haalt of - in het geval van de lieve en sociale mensen - vertrouwen hun gasten zoals de waard zelf is. Dus sluit men de ogen of zijn de ogen nog gesloten voor de toestand van deze wereld.

Prima dat je dit zelf gelooft, maar vooralsnog gewoon een ongefundeerde gedachtenkronkel. Uiteraard zijn er mensen die doden, maar echt niet op die gigantische schaal waarop men doodt voor vleesconsumptie. Hoe kom je er in vredesnaam bij. In interviews met undecover dierenwelzijn activisten op factory farms lees je dat in veel landen de mensen die de dieren slecht behandelen en slachten dit doen omdat het laag- of ongeschoolden zijn die geen ander werk kunnen krijgen, die verder ontzettend aardige mensen zijn en onder ontzettende productiedruk staan. Daardoor behandelen zie de beesten dus slecht want als ze hun quote of deadline niet halen staan ze dezelfde dag nog op straat.

Mensen die daadwerkelijk plezier beleven aan t doden van dieren zijn over t algemeen ook extreem sadistisch en zijn ook vaak naar mensen toe enigszins tot behoorlijk sociopatisch.

Bovendien is het gebroken menselijk lichaam in deze gebroken wereld ingesteld op vlees eten en heeft dat , in veel gevallen (individueel verschillend) dus wel degelijk nodig. Er zijn individuele verschillen in lichamen en wat nodig is en wat juist schadelijk is, dat zonder meer. Daar kun je alleen zelf achter komen, hoe dat voor jouw lichaam werkt. En de innerlijke leiding van de Heilige Geest kan daarbij helpen. Als je geest rustig genoeg is, en je hart kalm, dan kun je die leiding beter verstaan.

Jij begon al over vegetariers voordat het woord al gevallen was. Op een enkeling na (Quest uit mijn hoofd) heeft niemand het hier over vegetarier zijn of zelfs maar veganist. Dus ik weet niet waarom met dit soort verhalen aankomt als ware het argumenten? Argumenten tegen wat?

We hebben het hier over een meer diervriendelijkere voedselindustrie met een lagere ekologische impact. Niet per se vegetarier zijn (alhoewel ik t van harte toejuich, mensen die alvast een voorschot nemen op t Koninkrijk). En uiteraard kun je prima zonder vlees.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waarom vat jij een bericht van een ander, dat jou niet leuk vindt, op als afzetten tegen? Niks mis met sterren, biologisch, vegetarisch an sich, voor mijn part veganistisch. Maar het is niet zaligmakend en het kan in deze wereld zelfs schadelijk zijn om daar dogmatische regels van te maken. Waarom, lees mijn vorige bericht.

Vind je t raar dat teksten als Ik denk niet dat het om dogmatische regeltjes gaat en vooral Laat je niet opnieuw een slavenjuk opleggen, ook geen ecologisch juk worden opgevat als afzetten tegen? :? En dat als reactie op een post waarin ik een concrete vraag van concrete antwoorden voorzie inzake o.a. vleescomsumptie?
Ga eens teruglezen, want er staat niet "moet". En kijk eens terug naar wat jij schreef over die bijstandsmoeders? Dat heb ik simpelweg herhaald, met daarbij de opmerking dat jij dat niet kunt bepalen.
Ga jij eens teruglezen? Ik bepaal helemaal niets.
Het gaat niet over het goedkeuren van de bio-industrie. De zaken in deze wereld liggen alleen niet zo zwart-wit als jij ze doet voorkomen.
Ik heb geen idee wat je met deze zin bedoelt?
Dat staat er dan ook niet, lees even rustig terug. Vegetariers hebben standaard wel een niet uitzonderlijk hoog HB, wat mijn zus dus wel heeft gehad en wat heel gelukkig was voor haar in haar situatie. Na de operatie was haar HB gehalte te laag, maar niet zo laag dat er een transfusie moest plaatsvinden. Normaal gesproken zou dit wel het geval zijn geweest, maar haar HB moet voor de operatie 9 of 10 zijn geweest. Dit heeft een transfusie voorkomen. Dit komt bij vleeseters dus wel eens voor en bij vegetariërs niet. Dat staat er. En artsen, en zeker chirurgen, weten dat beter dan MysticNetherlands.
Je hoeft niet zo belerend te doen.
Ook dit klopt niet.
Dit klopt wel, en dat weet de wetenschap begter dan _Anja_. Een laag HB gehalte komt in de meeste gevallen door n tekort aan ijzer of foliumzuur, en dat is prima op te vangen. Zie bijv. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17711086 dat spreekt over een insignificante lagere HB waarde bij vegetariers.
Dat is individueel sterk verschillend.
Ja voor iedereen ja. Dus niet per se voor vegetariers.
Luister naar je eigen lichaam en naar de leiding van de Heilige Geest. Dan zul je vaak weten wat je moet doen, wat juist is om te doen. En als je je vastbijt in dogma's over voeding, dat je bijvoorbeeld vooral raw food moet eten (wat kan hoor, ook dat is geen dogma), dan luister je niet meer naar je lichaam en hoor je de leiding van de Heilige Geest in je innerlijk niet meer. Je lichaam is een tempel van God. En de Vader houdt intens van Zijn kinderen. Deze wereld is gebroken, en een mensenkind van God kan alles eten. Niet alles is goed in elke situatie.
Prima, en er is NIETS mis mee, sterker nog, ik denk dat het de normaalste zaak van de wereld is, ook theologisch gezien, om elkaar op misstanden te wijzen in de vleesindustrie, op de recente wetenschappelijke inzichten aangaande diezelfde industrie en elkaar aan te sporen een leven te leiden dat zo weinig mogelijk verborgen leed als basis heeft.
Zoals je o.a. in de chemtrailvideo kunt zien, maar dat wil je niet waar hebben.
Jij moet echt minder voor mij invullen en je beperken tot wat ik wel en niet schrijf. Ik schreef dat ik vooralsnog geen enkele reden zie om, net zoals de overgrote meerderheid van de mensen die er van gehoord hebbem, chemtrails als een reeel iets te zijn. Althans niet met de lading zoals het in dagelijks gebruik heeft. Geo-engineering dan weer wel, maar daar heb ik me te weinig in verdiept. Als ik tijd heb wil ik best je docu kijken, maar het staat niet hoog op mijn prio. Ik interesseer me meer in zaken waar ik WEL invloed op kan uitoefenen.
In gebieden waar biologische boeren teelden in bijvoorbeeld de VS maar ook daarbuiten, zijn veel oogsten met 60 procent gedaald vanwege de rottigheid die er gesproeid wordt. Hele oogsten gaan verloren. Als je de oorzaken wilt aanpakken, moet je niet bij het klootjesvolk zijn, maar moet je het hogerop zoeken.
Ik denk dat je bij beide moet zijn, maar de grootste winst zal uiteraard idd hogerop behaald worden. Verreweg.
Link naar bericht
Deel via andere websites
Een laag HB gehalte komt in de meeste gevallen door n tekort aan ijzer of foliumzuur, en dat is prima op te vangen. Zie bijv. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17711086 dat spreekt over een insignificante lagere HB waarde bij vegetariers.

Wat insignificant is ( wat je niet op 1 onderzoekje kunt baseren; zeker niet op het onderzoekje dat je aanhaalt, dat is veel te beperkt) kan zeer significant worden in een noodsituatie. Bovendien zegt significantie niets over de uitschieters, want die worden daarbij buiten beschouwing gelaten. En die uitschieters naar boven komen dus vaak voor bij vleeseters en dat kan zeer nuttig blijken te zijn bij een gebeurtenis die komt in je leven, die je vooraf niet kunt overzien. Last but not least zeggen gemiddelden niet veel over het individuele lichaam. De leiding van Heilige Geest begeleidt je individueel, specifiek voor je eigen situatie. Als je daar eetregels boven gaat zetten doe je jezelf en God tekort.

Gal.5:1 " Opdaf wij waarlijk vrij zouden zijn, heeft Christus ons vrijgemaakt. Houdt dus stand en laat u niet weder een slavenjuk opleggen."

Luister naar je eigen lichaam en naar de leiding van de Heilige Geest. Dan zul je vaak weten wat je moet doen, wat juist is om te doen. En als je je vastbijt in dogma's over voeding, dat je bijvoorbeeld vooral raw food moet eten (wat kan hoor, ook dat is geen dogma), dan luister je niet meer naar je lichaam en hoor je de leiding van de Heilige Geest in je innerlijk niet meer. Je lichaam is een tempel van God. En de Vader houdt intens van Zijn kinderen. Deze wereld is gebroken, en een mensenkind van God kan alles eten. Niet alles is goed in elke situatie.
Prima, en er is NIETS mis mee, sterker nog, ik denk dat het de normaalste zaak van de wereld is, ook theologisch gezien, om elkaar op misstanden te wijzen in de vleesindustrie, op de recente wetenschappelijke inzichten aangaande diezelfde industrie

Jammer dat je je zo snel aangevallen voelt, nergens voor nodig.

en elkaar aan te sporen een leven te leiden dat zo weinig mogelijk verborgen leed als basis heeft.

Dat is juist. Niks mis mee. En er is ook niks mis mee om de andere kant van de zaak te belichten en erop te wijzen dat wat nu een goede eetregel voor je kan zijn of lijken, onder leiding van de Heilige Geest per situatie kan verschillen en veranderen. Een bijstandsmoeder erop gaan wijzen dat ze de mondjes van haar kinderen beter drie keer met biologisch vlees kan voeden dan zeven keer met vlees uit de bio-industrie is leed toevoegen aan een verborgen leed en kan bovendien in speciale situaties wel eens negatief blijken uit te pakken.

Rom.14:1-3 (NBV) "Aanvaard mensen met een zwak geloof zonder hun overtuiging te bestrijden. De een gelooft dat hij alles mag eten, maar iemand die een zwak geloof heeft eet alleen groenten. Wie alles eet mag niet neerzien op iemand die dat niet doet; en wie niet alles eet mag geen oordeel vellen over iemand die dat wel doet, want God heeft hem aanvaard.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je het dan hebt over zorgen over de toekomst? Wat ik zorgelijk zou vinden, is als mensen die nog tot geloof komen of net tot geloof zijn gekomen, juist op de valreep, in deze tijd waarin wij leven, zich nog even schuldgevoelens aangepraat krijgen. Niet wat de mond ingaat, verontreinigt een mens. Ook de kleding die hij draagt, is niet van belang.

Wil men verborgen leed aankaarten, spreek dan het grootkapitaal maar aan, niet het klootjesvolk dat juist nu via de verkorte ww de bijstand strakjes induikt. Als Miljoenen- en miljardenwinsten eens een jaar iets minder groot zijn, noemen ze het een teruggang, of een recessie. In zeven vette jaren kan het grootkapitaal reserveren voor de zeven magere jaren, zonder dat dat meteen op het klootjesvolk afgewenteld hoeft te worden en zonder dat het meteen hoeft te leiden tot die massaontslagen en de kaalslag in de zorg. Om maar een voorbeeld te noemen.

Dit waren mijn zorgen over de toekomst ;) Praat nu maar verder over merken, sterren en bio. Je kunt daar ook specifiek een topic over starten. " biologische voeding en leefwijze" bijvoorbeeld. Lijkt me interessant! ( niet sarcastisch bedoeld!) Er zijn ook goede natuurlijke voedingsmiddelen die geneeskrachtig behulpzaam zijn bij allerlei kwalen. Sommige ook wetenschappelijk bewezen. :D

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jammer dat je je zo snel aangevallen voelt, nergens voor nodig.
Ik voel me niet aangevallen. Ik reageer alleen slechts op t feit dat jij zegt dat je je met je post niet afzetten tegenover mijn post. Dat lijkt me nl een nogal onhoudbare stelling.
Dat is juist. Niks mis mee. En er is ook niks mis mee om de andere kant van de zaak te belichten en erop te wijzen dat wat nu een goede eetregel voor je kan zijn of lijken, onder leiding van de Heilige Geest per situatie kan verschillen en veranderen. Een bijstandsmoeder erop gaan wijzen dat ze de mondjes van haar kinderen beter drie keer met biologisch vlees kan voeden dan zeven keer met vlees uit de bio-industrie is leed toevoegen aan een verborgen leed en kan bovendien in speciale situaties wel eens negatief blijken uit te pakken.

Ja. Gelukkig vertelt niemand hier bijstandmoeders wat dan ook te doen. Gelukkig legt hier niemand elkaar een 'ecologisch' juk op. Dus ik snap niet zo goed waarom je blijft volharden.
Link naar bericht
Deel via andere websites
Als je het dan hebt over zorgen over de toekomst? Wat ik zorgelijk zou vinden, is als mensen die nog tot geloof komen of net tot geloof zijn gekomen, juist op de valreep, in deze tijd waarin wij leven, zich nog even schuldgevoelens aangepraat krijgen. Niet wat de mond ingaat, verontreinigt een mens. Ook de kleding die hij draagt, is niet van belang.
Je snapt hopelijk zelf dat wederom het bijna onhoudbaar is om vol te houden dat je geen stelling kiest het aandragen van het eten van biologisch vlees etc wat ik hier doe? Sorry, ik moet bij jou lijkt het wel op (biologische ;) ) eieren lopen, maar dat zou nogal ongeloofwaardig zijn.
Wil men verborgen leed aankaarten, spreek dan het grootkapitaal maar aan, niet het klootjesvolk dat juist nu via de verkorte ww de bijstand strakjes induikt. Als Miljoenen- en miljardenwinsten eens een jaar iets minder groot zijn, noemen ze het een teruggang, of een recessie. In zeven vette jaren kan het grootkapitaal reserveren voor de zeven magere jaren, zonder dat dat meteen op het klootjesvolk afgewenteld hoeft te worden en zonder dat het meteen hoeft te leiden tot die massaontslagen en de kaalslag in de zorg. Om maar een voorbeeld te noemen.
EDIT: ik snap nu denk ik wat je bedoelt. Mits t om belastingen etc gaat? In dat geval, helemaal mee eens.
Praat nu maar verder over merken, sterren en bio. Je kunt daar ook specifiek een topic over starten. " biologische voeding en leefwijze" bijvoorbeeld. Lijkt me interessant!
Wellicht, we hebben ook al een Dieren topic, of zelfs een Dierenwelzijn topic? Maar het is hier vooralsnog toch nog op zijn plaats toch?
Er zijn ook goede natuurlijke voedingsmiddelen die geneeskrachtig behulpzaam zijn bij allerlei kwalen. Sommige ook wetenschappelijk bewezen. :D
Zekers! :)
Link naar bericht
Deel via andere websites
Als je echt begaan bent met het lot van dieren, dan eet je geen vlees, dat hele sterren systeem is min of meer een marketing tool, hoe meer sterren hoe hoger de marges, hoe groter de kans op fraude en misleiding.
Oeps, ik vergeet altijd dat vissen ook dieren zijn.... ik bedoel in bovenstaande post dus dat ik pescetariër zou zijn. Ik ga er dan ook vanuit dat een vis met zijn in vergelijking tot een zoogdier veel minder ontwikkeld zenuwstelsel een veel mindere stress- en pijnsensatie heeft. Zou daar eigenlijk veel meer onderzoek naar moeten doen.

Bij Jezus kregen de mensen brood en vis, manden en netten vol, dus maak je daar maar niet druk om. Nou moet ik ook zeggen, dat ik momenteel in een plofkippenfabriek werk :$:#

Link naar bericht
Deel via andere websites
Als je echt begaan bent met het lot van dieren, dan eet je geen vlees, dat hele sterren systeem is min of meer een marketing tool, hoe meer sterren hoe hoger de marges, hoe groter de kans op fraude en misleiding.
Oeps, ik vergeet altijd dat vissen ook dieren zijn.... ik bedoel in bovenstaande post dus dat ik pescetariër zou zijn. Ik ga er dan ook vanuit dat een vis met zijn in vergelijking tot een zoogdier veel minder ontwikkeld zenuwstelsel een veel mindere stress- en pijnsensatie heeft. Zou daar eigenlijk veel meer onderzoek naar moeten doen.

Bij Jezus kregen de mensen brood en vis, manden en netten vol, dus maak je daar maar niet druk om. Nou moet ik ook zeggen, dat ik momenteel in een plofkippenfabriek werk :$:#

In de tijd van Jezus waren de zeeën nog niet zo leeggevist als nu. Dus dat vind ik niet te vergelijken.

Ik vind persoonlijk trouwens het vlees eten op zich niet het (grootste) probleem, maar meer de manier waarop de dieren worden behandeld, de milieuvervuiling en in het geval van vissen de overbevissing.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dat kan je zo zien, maar daarvoor is mij persoonlijk de volgende zinsnede iets te letterlijk weergegeven:

"..de elementen brandend zullen wegsmelten.."

Ik snap dat je dat zo ziet.

Mooi :)

Sorry kan t toch niet laten. In de oudheid bedoelde men met elemnten meestal aarde, water, wind en vuur. Vuur kan branden, maar goed ;) Way wordt er dan bedoelt? Moleculen? Atomen? Atomen kunnen ook niet wegbranden, laten we dan uitgaan van moleculen, of liever gezegd materialen die door vuur in vloeibare toestand worden gebracht. Dan doe ik al best wat concessies. Eens?

Branden is een combinatie van een bramdbaar materiaal, zuurstof, temperatuur en evt een katalysator. Denk je dat er genoeg zuurstof in de atmosfeer is om alle 'elementen' weg te branden? Wetende dat sommige stoffen een temperatuur nodig hebben gelijk aan de buitenkant van de zon om weg te smelten en giga, echt giga veel zuurstof verbranden.

Lls dat dus niet mogelijk zou zijn, zouden we over een gigantische fusie moeten spreken met veel, veel hogere temperaturen. Maar dan is er volgens mij geen zichtbaar licht meer en spreken we sowieso niet meer over 'branden'. En wat zou die fusie in stand houden? Een gigantische zwaartekracht veld?

Nee, erg voor de hand liggend om n letterlijke interpretatie te volgen ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik snap dat je dat zo ziet.

Mooi :)

Sorry kan t toch niet laten. In de oudheid bedoelde men met elemnten meestal aarde, water, wind en vuur. Vuur kan branden, maar goed ;) Way wordt er dan bedoelt? Moleculen? Atomen? Atomen kunnen ook niet wegbranden, laten we dan uitgaan van moleculen, of liever gezegd materialen die door vuur in vloeibare toestand worden gebracht. Dan doe ik al best wat concessies. Eens?

Branden is een combinatie van een bramdbaar materiaal, zuurstof, temperatuur en evt een katalysator. Denk je dat er genoeg zuurstof in de atmosfeer is om alle 'elementen' weg te branden? Wetende dat sommige stoffen een temperatuur nodig hebben gelijk aan de buitenkant van de zon om weg te smelten en giga, echt giga veel zuurstof verbranden.

Lls dat dus niet mogelijk zou zijn, zouden we over een gigantische fusie moeten spreken met veel, veel hogere temperaturen. Maar dan is er volgens mij geen zichtbaar licht meer en spreken we sowieso niet meer over 'branden'. En wat zou die fusie in stand houden? Een gigantische zwaartekracht veld?

Nee, erg voor de hand liggend om n letterlijke interpretatie te volgen ;)

Ik zou zeggen: bezoek eens een plaats waar een dorp in de als is gelegd door een vulkaanuitbarsting.... En bedenk dan ook even waar het binnenste van de aarde uit bestaat.

En denk ook even aan de meteoriet die door het Russiche luchtruim ging, enkele jaren geleden. En dat was dan een kleintje en een incident.

En wat dacht je van een kernoorlog? Als men elkaar wederzijds met kernwapens gaat bestoken, dan smelt er héél wat weg hoor. Op Hiroshima werden er 2 gegooid, maar vandaag de dag zijn er meer dan 17000 atoomwapens op de wereld. Als Iran eenmaal een flinke atoombom in handen heeft, gaat dat meteen richting Israël. En al die andere idioten in de wereld zijn elkaar ook al aan het bedreigen. Korea. De hernieuwde koude oorlog met Rusland.

Last but not least.......wat dacht je van die reactorstaven van Tepco die zich een weg banen richting binnenste van de aarde. Ik neem aan dat je inmiddels beseft waar het binnenste van de aarde uit bestaat? En je weet dat die reactorstaven gekoeld hadden moeten blijven?

Ik kan het zelf ook nog niet rijmen met de uiteindelijke fysieke wederkomst van de Here Jezus op aarde. Maar het is eerder logische dat er iets met letterlijk vuur gebeurd dan niet logisch.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier in het kort wat er gebeurt bij een meltdown: http://nos.nl/artikel/225173-hoe-werkt- ... trale.html

En nu waren de ogen gericht op Fukushima,maar de wereld staat allang vol met reactoren, waarvan er ook nog een aantal op breuklijnen gebouwd zijn! Over menselijke arrogantie gesproken. _O-

Een paar atoombommen op een paar van die reactoren en weg is de wereld. En met - de goedwillende moslims niet te na gesproken! - een paar haatbaarden die zo nodig een zelfmoordaanslag moeten plegen, omdat dat volgens hun ideologie de enige directe weg naar Alla's paradijs is waar ze 72 maagden verwachten, zijn die bommen zo gedropt.

De idioten bouwen kerncentrales op breuklijnen, en gaan zich nu ook bemoeien met nog veel meer dingen waar ze geen verstand van hebben, zoals de LHC : http://www.scientias.nl/de-hachelijke-m ... ersneller/

Ze doen maar wat! ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

@_Anja_: er staat "de dag waarop de hemelen, door vuur aangestoken, zullen vergaan en de elementen brandend zullen wegsmelten". Als we dan toch letterlijk bezig zijn, dunkt het me dat hier het over alle elementen gaat. Dat staat er immers. Alles. Dus niet een vulkaanuitbarsting (relatief kleinschalig, en niet alles wordt compleet verbrand) en ook geen meltdown van n kernreactor (meer straling dan vuur), ook geen meteoriet (meer impact dan vuur) en ook geen kernbommen (meer impact en straling dan vuur). Nee, letterlijk is letterlijk :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik snap niet waar jouw afkeer van de wetenschap vandaan komt. Wat heeft een deeltjesversneller nou weer met dit alles te maken? :? :? :?

'Wetenschap' is al een breed begrip, en waar je op reageert betreft uitsluitend nucleaire wetenschap. Als het gaat om materiële zorg om de toekomst, dan lijkt mij dat dergelijke wetenschap in dat onderwerp ook een plekje verdient. ;)

Wil je liever terug naar de Middeleeuwen? Prima hoor, lever dan wel je pc en internet aansluiting even in bij iemand die wetenschappelijke resultaten wel kan waarderen? ;)
De mannen van de deeltjesversneller zijn tot véél meer bereid en willen véél verder terug dan de middeleeuwen, namelijk naar de oerknal :

De FCC moet energie van 100 TeV bereiken, zeven keer meer dan het niveau dat de LHC voor 2015 moet halen. De natuurkundigen willen daarbij de omstandigheden van vlak na de Oerknal simuleren. Het programma van de LHC duurt nog tot 2035.

Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/4561/Wetenschap/ ... ller.dhtml

Het gaat om nucleaire wetenschap en het doel is om de energie van de oerknal te bewerken. Dan zijn er twee mogelijkheden:

Ofwel je gelooft niet in de oerknal, en dan verklaar je die onderzoekers voor gevaarlijke gekken, omdat het een zaak is van spelen met krachten die buiten beheersing liggen.

Ofwel je gelooft wel in de oerknal, en dan verklaar je jezelf voor gek, dat je een paar hooggeleerden laat spelen met de krachten die zodanig groot en wonderlijk zijn dat heel de schepping erdoor heeft kunnen ontstaan.

En wetenschappelijk kunnen alle geleerden elkaar dan feliciteren, dat ze allemaal gezamenlijk het geloof in ontstaan door chaos en toeval hebben verlaten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik maak mee geen zorgen over de toekomst omdat ik al geaccepteerd heb dat het ergens een keer gaat fout lopen.

Misschien iets om over na te denken.

biologische artikelen: afschrijving en vernietiging wegens tht is veel hoger dan op reguliere artikelen. Vooral bio vlees, groente en fruit worden massaal afgeprijst of weggegooid. Zonde natuurlijk en ik draag bio en minder vlees eten een warm hart toe, maar of het uiteindelijk zo milieu en diervriendelijk is valt te betwijfelen.

Supermarkten algemeen: Dit jaar weer de mooiste emo reclames langs zien komen, wat ze niet vertellen is dat er enorme hoeveelheden gewoon worden vernietigd, hoeveelheden waar hele steden in Nederland van zouden kunnen eten. Weinig mensen die daarbij stil staan als er weer zo'n AH of jumbo reclame vol goede doelen langskomt, want bij de magazijn deur gaan grote hoeveelheden de prullenbak in. Personeel is veelal een wegwerpartikel geworden, kun je wel mooi goede sier maken met een voedselbank, maar als je eerst jeugd van alles beloofd waardoor ze hun opleiding niet afmaken en ze vervolgens op hun 18/19de op straat zet, dan ben je als supermarkt zelf 1 van de oorzaken voor het bestaan van voedselbanken.

Consument: De consument wil steeds verser en steeds langere openingstijden, gevolg winkels zijn gemiddeld een uurtje of 85 open in de week en soms 365 dagen in het jaar open, vroeger was dat 50 uur in de week en 300 dagen in het jaar. Niet dat ze meer omzet zijn gaan maken, nee de omzet is verspreid en er wordt vaker aangeleverd. Dit kost veel meer energie, veel meer ritten naar de supermarkt van zowel consument als leveranciers. Maar hee, ze hebben wel een glazendeurtje voor de koeling geplaats om de consument toch nog een goed gevoel van een milieuvriendelijk boodschappen doe te geven.

Het is gewoon 1 groot circus, waarbij iedereen elkaar voor de gek houdt, dit zal een keer fout gaan lopen, de vraag is alleen wanneer. Mensen zullen niet zo makkelijk accepteren/begrijpen dat iets minder makkelijk/vanzelfsprekend gaat worden en dat gaat voor onrust zorgen.

PS.

Supermarkten stunten volgens Wakker Dier steeds vaker met goedkoop vlees. Het aantal stunts met vlees in supermarkten is volgens de stichting vorig jaar, tegen de afspraken met het kabinet in, met 19 procent gestegen. bron nu.nl
En de consument interesseert het niet of dacht dat de overheid en wakkerdier het allang opgelost hadden met de supermarkten. Overigens schrikt een deel van de consumenten er sowieso al niet van terug om een stuk verse kip tussen de chips te gooien, wegens te lui, als tijdens het boodschappen maar besloten wordt om vanavond toch maar een pizza te eten.
Link naar bericht
Deel via andere websites

Vroeger werd overgebleven eten gewoon aan de varkens gevoerd, of aan daklozen gegeven. Nu mag dat niet meer, vanwege strengere wetten omtrent hygiëne. Zodat nu inderdaad tonnen en tonnen aan uitstekend voedsel gewoon wordt weggegooid, ook in huishoudens als men weer eens teveel heeft gekookt.

Eigenlijk best wel cynisch, als je daarover nadenkt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid