Spring naar bijdragen

Inenten tegen ... Ja/Nee?


Aanbevolen berichten

Sorry, maar als je ze niet laat inenten ben je gewoon dom bezig. Waarom zou je je kinderen zo'n risico laten lopen?

Waarom zijn mensen die een andere overtuiging dan jou hebben meteen dom?

Omdat je andere mensen er ongevraagd mee in gevaar brengt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 106
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

De vorige epidimie was in 2000. 150 Kinderen ziek, 3 overleden. Het inenten zorgt ervoor dat we steeds minder antistoffen in ons lichaam hebben, waardoor we meer op de inenting moeten leunen om de ziekte te overkomen. De ziekte is dodelijk, maar het inenten maakt het menselijk lichaam alleen maar zwakker.

Hahaha, dit is aantoonbaar onjuist! Een inenting zorgt er juist voor dat je lichaam antistoffen gaat aanmaken tegen de ziekteverwekker. Als je hem dan toch oploopt word je niet ziek en als je het wel word is het ziekteverloop milder dan bij mensen die geen inenting hebben gehad. Door vaccinaties zijn er al een meerdere ziektes uitgeroeid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dat is niet mijn punt, Hitchens. De mensen die hun kinderen niet willen laten inenten, stellen daarmee te willen vertrouwen op Gods voorzienigheid. Mijns inziens bezorgen ze zichzelf en hun kinderen onnodig lijden, omdat medische kennis net zo goed valt onder Gods voorzienigheid. Dat betekent niet dat iedere medische ontdekking rechtstreeks 'van boven' komt. Mensen hebben zich er voor ingezet en gezwoegd om het niveau aan medische kennis te hebben dat we nu hebben. Daarmee zijn miljoenen levens gered.

Vanuit een christelijk standpunt is het gewoon zo dat iedereen teert op Gods genade. Daar is verder niks arrogants aan. Het wordt alleen gevaarlijk als christenen medische verworvenheden afwijzen omdat ze denken dat die *niet* van God komen.

Gaan mensen die tegen vaccinaties zijn ook geen autogordel meer dragen tijdens het rijden? Zetten ze ook hun ABS uit in de auto als ze rijden? Zo kan ik nog wel even door gaan. Waarom word de focus gelegd op vaccinaties? Andere dingen die ons beschermen worden vergeten. Waarom? Ik vind dat hypocriet!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Je zou ze uit de ouderlijke macht kunnen ontzetten. Ik ben zelf niet zo'n fan van dat soort maatregelen, maar als het om de bescherming van het kind gaat...

Hele dorpen en streken uit de ouderlijke macht ontzetten lijkt me lastig.

Waarom?

Vind jij maar op korte termijn opvangsgezinnen voor zoveel duizend kinderen. Bovendien werkt het de vergrijzing in de regio best wel in de hand. Er zijn zoveel nadelen te bedenken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...

Hele dorpen en streken uit de ouderlijke macht ontzetten lijkt me lastig.

Waarom?

Vind jij maar op korte termijn opvangsgezinnen voor zoveel duizend kinderen. Bovendien werkt het de vergrijzing in de regio best wel in de hand. Er zijn zoveel nadelen te bedenken.

En ook heel veel voordelen, bijvoorbeeld dat mensen niet meer onnodig dood gaan door deze ziekte. En waar je nog meer kans op hebt dan op dood gaan, risico op blijvende schade. Bijvoorbeeld hersenschade als je een hersenontsteking krijg door de mazelen. En dan heb ik het nog niet gehad over de gevolgen van als een zwangere vrouw besmet word.

Mijn mening is, als je je niet wilt laten vaccinerenn dan ga je maar lekker naar een ander land mensen in gevaar brengen maar doe dat niet hier!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Toch wil ik ook degenen die hun kinderen niet laten inenten niet te hard vallen. Uiteindelijk is het een keuze van de ouders, die ze alleen voor God te verantwoorden hebben. Daarnaast geloof ik met heel mijn hart, dat God een goede God is, maar meer nog: een goede (volmaakte) Vader. Ik kan me dan ook niet voorstellen, dat Hij degenen die hun vertrouwen op Hem hebben gesteld in de steek laat (of extra beproeft).

Mooi, maar dan ook consequent zijn, geen handje geven in druk verkeer en geen zwemles. En de kinderen vrijlaten, dus ook geen bezwaren tegen een slechte levensstijl.

Je vertrouwd immers op God, of je doet het niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Toch wil ik ook degenen die hun kinderen niet laten inenten niet te hard vallen. Uiteindelijk is het een keuze van de ouders, die ze alleen voor God te verantwoorden hebben. Daarnaast geloof ik met heel mijn hart, dat God een goede God is, maar meer nog: een goede (volmaakte) Vader. Ik kan me dan ook niet voorstellen, dat Hij degenen die hun vertrouwen op Hem hebben gesteld in de steek laat (of extra beproeft).

Mooi, maar dan ook consequent zijn, geen handje geven in druk verkeer en geen zwemles. En de kinderen vrijlaten, dus ook geen bezwaren tegen een slechte levensstijl.

Je vertrouwd immers op God, of je doet het niet.

Makkelijk hoor. Mogen mensen nog gebruik maken van hun vrijheden of moet iedereen in de pas lopen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben voor vaccineren, al moet iedereen zelf natuurlijk weten wat hij/zij doet (met zijn/haar kinderen). Wel denk ik dat we kritisch moeten blijven, zeker als het gaat om vaccinaties die zoveel jaar geleden ontwikkeld zijn en duidelijk niet altijd volledige bescherming geven, zie de bofuitbraak hier in België een paar maanden geleden. Mensen die ingeënt waren, werden toch ziek.

Waar ik wel kriegel van word, is van de grote aandacht die er tegenwoordig is voor het niet vaccineren. Er worden zoveel verhaaltjes de wereld in geholpen, zonder dat er verbanden zijn aangetoond, bv. dat autisme een gevolg zou zijn van vaccinatie. Mensen laten zich weinig informeren door de juiste personen en doen maar op.

Uiteindelijk moet dus iedereen voor zichzelf kunnen beslissen om wel of niet in te enten, maar anderzijds lijkt het me toch wel zeer aannemelijk dat er tegenwoordig toch wel een pak minder doden vallen aan die ziektes dan in de tijd dat de vaccinaties niet bestonden. Maar, zoals ik zei, vind ik dus wel dat we kritisch moeten blijven en dat de vaccinaties zelf ook onder de loep genomen moeten worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb de menselijke vrijheid hoog. Laat de baby zelf kiezen. :P

Wanneer iemand dat zelf niet kan en het is een situatie die levensbedreigend is dan vind ik het geoorloofd dat die keuze gemaakt wordt op professionele basis. En dan komt in dit geval er ook nog eens een dreiging voor derden bij, want niet alle vaccinaties zijn 100% beschermend.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Inenten ja ik ben voor maar.... het wordt m.i wel erg opgeklopt, we hebben weer iets waarmee we fundamentalistisch gelovigen om de oren kunnen slaan. Ook antroposofen zijn veelal tegen, maar dat schijnt toch iets minder aan te komen.

Je steld je kinderen bloot aan risico's ook al zijn ze klein, risico's die je ook neemt wanneer je rookt b.v in de auto met je kinderen erbij.

Gaan we die kinderen ook uit de ouderlijke macht zetten?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vermoed dat er hier weinig op het forum zitten die niet ingeënt zijn.

Trouwens er is ook een groep die niet ingeënt zijn vanuit meer alternatieve geneeswijze overtuigingen en andere kwakzalver visies. Ik vind dat nog eens een slag gevaarlijk. Want die refo's ontkennen tenminste de medische wetenschappelijke bevindingen niet.

Alleen zijn die minder een probleem, niet door het aantal, maar door de spreiding. Ik bedoel, het aantal niet ingeënte mensen in Nunspeet zal als ze in Amsterdam zouden wonen ook verwaarloosbaar zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Inenten ja ik ben voor maar.... het wordt m.i wel erg opgeklopt, we hebben weer iets waarmee we fundamentalistisch gelovigen om de oren kunnen slaan. Ook antroposofen zijn veelal tegen, maar dat schijnt toch iets minder aan te komen.

Klopt.

Maar dat komt door de spreiding. antroposofen zouden een gruwelijk probleem vormen als ze massaal in één wijk of dorp zouden gaan wonen. Maar dat is niet het geval.

Je stelt je kinderen bloot aan risico's ook al zijn ze klein, risico's die je ook neemt wanneer je rookt b.v in de auto met je kinderen erbij.

Gaan we die kinderen ook uit de ouderlijke macht zetten?

Praktisch niet te doen. En je kunt je afvragen of dat niet nog schadelijker is. Maar zelf zou ik wel voor verplichte inenting zijn voor kinderen die zelf de keuze niet kunnen maken. Vrijheid van religie heb ik enorm hoog zitten, maar er zijn grenzen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

http://www.nytimes.com/2013/07/19/healt ... .html?_r=0

A vaccine that protects women against cervical cancer [baarmoederhalskanker] also appears to protect them against throat cancers caused by oral sex, and presumably would protect men as well, according to a study [http] released Thursday.

Afschaffen die hap!*

*sarcasme

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waarom zou God ons inentingen geven en dan gebruik maken van cellen van geaborteerde baby's?

Sowieso wordt de nadruk gelegd op de biblebelt, terwijl niemand eens naar de Amsterdamse grachtengordel gaat om daar onze hoogopgeleide homeopaten e.d. te vragen naar hun visie op inenten.

Er zijn genoeg medische argumenten tegen inenten te vinden om op andere redenen je kinderen niet in te enten.

Mensen roepen en veroordelen te snel. Voordat je je mening hier loslaat, heb je zelf echt diep onderzoek gedaan naar wat er überhaupt in de inentingen zit? Hoeveel kinderen er sterven door inentingen (allergie voor bijvoorbeeld kippeneiwit) en hoeveel kinderen er sterven die niet ingeënt zijn? Cijfers autisme en het verband met inentingen? Gevolgen van het geven van de inentingen op zulke jonge leeftijd zoals we hier doen? Gevolgen van het geven van de inentingen in cocktail vorm (wat we ook sinds niet al te lange tijd hier doen)?

Vraag ook je oma eens naar hoe het vroeger ging. Toen waren er nog geen of weinig inentingen. Wanneer iemand mazelen of rode hond had werd het kind thuis gehouden en goed verzorgd. Niks aan de hand. Misschien zit het hem daar in? Vrouwen werken allemaal, kinderen zitten dus of alleen thuis of gaan gewoon naar school en besmetten de rest.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Waarom zou God ons inentingen geven en dan gebruik maken van cellen van geaborteerde baby's?

Sowieso wordt de nadruk gelegd op de biblebelt, terwijl niemand eens naar de Amsterdamse grachtengordel gaat om daar onze hoogopgeleide homeopaten e.d. te vragen naar hun visie op inenten.

Hoogopgeleid? Voor het jezelf noemen van een homeopaat heb je geen enkele opleiding nodig. Jij en ik kunnen morgen zo een homeopathische praktijk beginnen.

Er zijn genoeg medische argumenten tegen inenten te vinden om op andere redenen je kinderen niet in te enten.

Zoals?

Mensen roepen en veroordelen te snel. Voordat je je mening hier loslaat, heb je zelf echt diep onderzoek gedaan naar wat er überhaupt in de inentingen zit? Hoeveel kinderen er sterven door inentingen (allergie voor bijvoorbeeld kippeneiwit)

Geen enkele!

en hoeveel kinderen er sterven die niet ingeënt zijn?

Heel veel. Vroeger ging meer dan 70% van de kinderen dood die de pokken kreeg. Nadat iedereen een inenting kreeg ging dit drastisch omlaag. Nu gaan er nul mensen dood aan de pokken, omdat de pokken uitgeroeid is door het vaccinatieprogramma.

Cijfers autisme en het verband met inentingen? Gevolgen van het geven van de inentingen op zulke jonge leeftijd zoals we hier doen? Gevolgen van het geven van de inentingen in cocktail vorm (wat we ook sinds niet al te lange tijd hier doen)?

Het hele verband tussen autisme en vaccinaties is onzin. Verzonnen door een onderzoeker en later keihard onderuit gehaald!

En ook al zou er een verband zijn tussen autisme en vaccinaties, de voordelen wegen vele malen groter dan de nadelen. Maar ja, zoals ik al zei, dat verband bestaat niet!

http://www.wetenschap24.nl/nieuws/artik ... okken.html

http://www.nu.nl/wetenschap/3385123/vac ... tisme.html

Vraag ook je oma eens naar hoe het vroeger ging. Toen waren er nog geen of weinig inentingen. Wanneer iemand mazelen of rode hond had werd het kind thuis gehouden en goed verzorgd. Niks aan de hand. Misschien zit het hem daar in? Vrouwen werken allemaal, kinderen zitten dus of alleen thuis of gaan gewoon naar school en besmetten de rest.

Vroeger liep je veel meer kans om te overlijden aan de mazzelen of het krijgen van hersenschade.

In 2011 stierven wereldwijd naar schatting 158.000 mensen aan de gevolgen van mazelen. Het gaat hierbij vooral om kinderen jonger dan 5 jaar. (Wereldgezondheidsorganisatie, 2013). Ten gevolge van ondervoeding is de mortaliteit het hoogst bij kinderen uit ontwikkelingslanden, vooral in delen van Afrika en Azië.[3]Tussen 2000 en 2011 daalde de mortaliteit met 71% door vaccinatiecampagnes tegen mazelen. [4].

http://nl.wikipedia.org/wiki/Mazelen#Epidemiologie

Link naar bericht
Deel via andere websites

Interessante link voor Jeast :)

http://www.jennymccarthybodycount.com/A ... /Home.html

Klik op de statistieken om een lijst te zien van mensen die ziek zijn geworden of zijn overleden aan aandoeningen die voorkomen hadden kunnen worden met vaccinaties. Dan kan je ook nog eens op een item klikken om precies te zien hoeveel mensen welke ziekte hebben gekregen/zijn overleden aan welke ziekte.

Die anti-vaccinatie beweging vind het vooral leuk om vaccinaties te linken aan autisme, maar zoals je ziet is er nog niet 1 zaak geweest waarin dat wetenschappelijk was aangetoond.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 months later...

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid