Spring naar bijdragen

Geloven alle gelovigen in dezelfde God?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 230
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Toevallig had ik niet zo lang geleden een kleine discussie met een moslim. Hij begon ook te zeggen dat wij broeders zijn want wij aanbidden dezelfde God en vervolgde met... 'en wij geloven ook in Jezus hoor'. Waarop mijn antwoord was; 'als zoon van God?' En toen kwam natuurlijk een discussie waar we niet uit zijn gekomen. Als hij had gezegd, 'ja ik geloof in Jezus, zoon van God, dan was hij geen moslim, maar Christen. Nu geloofd hij in Jezus als één van de vele profeten en dus is hij moslim.

Dit is het wezenlijke verschil waarom b.v. een moslim een andere God aanbidt dan een Christen. Het klinkt misschien allemaal heel mooi en ocunemisch als alle geloven dezelfde God aanbidden, maar is totale onzin en m.i. is dit ook een duivelse gedachte.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nee het komt mij nogal belerend en lichtelijk hypocriet over.

Over belerend gesproken. :*

Verder heeft Bonjour natuurlijk best een punt.

Is dat niet waar het om gaat?

Dus....

Maar ik zelf schat dan altijd even in tegenover wie ik evt mijn punt maak...

Moet je even uitleggen, want dat begrijp ik niet.

Ja wat wil je nou. Je 'wuift gedag', of wil je toch een reactie?
Link naar bericht
Deel via andere websites
Er kan maar één God aanbeden worden en de rest aanbid de leugengoden:
Openbaring 13:8

8 Alle mensen die op aarde leven zullen het beest aanbidden, iedereen van wie de naam niet vanaf het begin van de wereld in het boek van het leven staat, het boek van het lam dat geslacht is.

Vertaling: NBV | Lees hele hoofdstuk

Mijn hindoe, Himba, Igbo, Oromo, Sikh, Zoroaster en Tengri vrienden zijn het met die uitspraak eens.

Wij van wc-eend....

Link naar bericht
Deel via andere websites

De Bijbel is heel duidelijk; Jezus als Zoon van God moet centraal staan en maakt het verschil t.o.v. andere geloven. Hier enkele Bijbelteksten die dit weergeven:

"Wie is de leugenaar dan wie loochent, dat Jezus de Christus is? Dit is de antichrist, die den Vader en den Zoon loochent. Een ieder, die de Zoon loochent, heeft ook de Vader niet†(l Joh.2:22-23).

“Hieraan onderkent gij den Geest Gods: iedere geest, die belijdt dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, is uit God; en iedere geest, die Jezus niet belijdt, is niet uit God. En dit is de geest van den antichrist, waarvan gij gehoord hebt†(lJoh.4: 2-3).

“Want er zijn vele misleiders uitgegaan in de wereld, die de komst van Jezus Christus in het vlees niet belijden. Dit is de misleider en de antichrist†(2Joh.7,8).

Geloof je dus niet in Jezus als de zoon van God, dan geloof je ook niet in God. Hang je dus een ander geloof aan dan mag je ervan uitgaan dat je misleidt wordt door de antichrist.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Maar ik zelf schat dan altijd even in tegenover wie ik evt mijn punt maak...

Moet je even uitleggen, want dat begrijp ik niet.

Ja wat wil je nou. Je 'wuift gedag', of wil je toch een reactie?

Ik wuif je vriendelijk toe.

Zie je me niet naar je lachen?

Het derde punt is een vraag.

Voor de rest.

Doe er mee wat je wil.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Er kan maar één God aanbeden worden en de rest aanbid de leugengoden:
Openbaring 13:8

8 Alle mensen die op aarde leven zullen het beest aanbidden, iedereen van wie de naam niet vanaf het begin van de wereld in het boek van het leven staat, het boek van het lam dat geslacht is.

Vertaling: NBV | Lees hele hoofdstuk

Mijn hindoe, Himba, Igbo, Oromo, Sikh, Zoroaster en Tengri vrienden zijn het met die uitspraak eens.

Wij van wc-eend....

wc-eend? Is dat een huiskamer genootschap?

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Maria: je wuift iemand vriendelijk toe terwijl je m belerend noemt? Dat is heel vreemd vind je ook niet? Of wuifde je iemand gedag, waarmee je symboliseert 'doei, het is goed met je'? Een eerlijk antwoord wordt gewaardeerd.

En verder: waarom ben ik belerend? Was ik iemand iets aan t onderwijzen dan?

En, je hebt PM.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Er kan maar één God aanbeden worden en de rest aanbid de leugengoden:

Mijn hindoe, Himba, Igbo, Oromo, Sikh, Zoroaster en Tengri vrienden zijn het met die uitspraak eens.

Wij van wc-eend....

wc-eend? Is dat een huiskamer genootschap?

Ik bedoelde: Een christen die zegt dat jouw God de enige ware God is, heeft net zoveel waarde als alle bovenstaande monotheïsten die ik noemde die precies hetzelfde kunnen zeggen (en eventueel hun heilige boek als bewijs aanhalen).

Link naar bericht
Deel via andere websites
@Maria: je wuift iemand vriendelijk toe terwijl je m belerend noemt? Dat is heel vreemd vind je ook niet? Of wuifde je iemand gedag, waarmee je symboliseert 'doei, het is goed met je'? Een eerlijk antwoord wordt gewaardeerd.

En verder: waarom ben ik belerend? Was ik iemand iets aan t onderwijzen dan?

Dat heb je goed begrepen.

Laten we het erop houden, dat het begon omdat een opmerking van jou me in het verkeerde keelgat schoot.

Het vervolg maakt het er niet beter op.

Ik was trouwens niet degene die begon over belerend en bovendien ook nog hypocriet.

En idd.

Het is genoeg geweest.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn hindoe, Himba, Igbo, Oromo, Sikh, Zoroaster en Tengri vrienden zijn het met die uitspraak eens.

Wij van wc-eend....

wc-eend? Is dat een huiskamer genootschap?

Ik bedoelde: Een christen die zegt dat jouw God de enige ware God is, heeft net zoveel waarde als alle bovenstaande monotheïsten die ik noemde die precies hetzelfde kunnen zeggen (en eventueel hun heilige boek als bewijs aanhalen).

Als het waar is wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik bedoelde: Een christen die zegt dat jouw God de enige ware God is, heeft net zoveel waarde als alle bovenstaande monotheïsten die ik noemde die precies hetzelfde kunnen zeggen (en eventueel hun heilige boek als bewijs aanhalen).

Als het waar is wel.

Als het niet waar is niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Geloof je dus niet in Jezus als de zoon van God, dan geloof je ook niet in God. Hang je dus een ander geloof aan dan mag je ervan uitgaan dat je misleidt wordt door de antichrist.

Bij onwetendheid over talen en wat taal inhoud kom je tot deze foute conclusies.

Je hebt de zon, Sonne, sun, soleil, השמש , الشمس en heel veel meer.

Geloof je niet dat het licht komt van de zon, maar van de Sonne, sun, soleil, enz. dan mag je er van uit gaan dat je wordt misleid door een dwaling/de antichrist. ;)

Als je er verhalen over gaat vertellen, dan krijg je natuurlijk wel vaak heel andere, ook al zal de tendens meestal wel hetzelfde zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Geloof je dus niet in Jezus als de zoon van God, dan geloof je ook niet in God. Hang je dus een ander geloof aan dan mag je ervan uitgaan dat je misleidt wordt door de antichrist.

Bij onwetendheid over talen en wat taal inhoud kom je tot deze foute conclusies.

Je hebt de zon, Sonne, sun, soleil, השמש , الشمس en heel veel meer.

Geloof je niet dat het licht komt van de zon, maar van de Sonne, sun, soleil, enz. dan mag je er van uit gaan dat je wordt misleid door een dwaling/de antichrist. ;)

Als je er verhalen over gaat vertellen, dan krijg je natuurlijk wel vaak heel andere, ook al zal de tendens meestal wel hetzelfde zijn.

Ik vertel geen verhalen hoor, daarboven had ik enkele bijbelteksten neergezet, waar ik mij dus op baseer.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vertel geen verhalen hoor, daarboven had ik enkele bijbelteksten neergezet, waar ik mij dus op baseer.

Je doet nu precies hetzelfde als Gaitema, waar Humanist op reageerde, waar jij weer op reageerde. ;)

viewtopic.php?p=1154478#p1154478

Hij benadrukt daarna ook dat het om de monotheïstische religies gaat.

Jij gelooft dat het is zoals in de Bijbel staat, want het staat in de Bijbel.

Wat ik ook probeerde te zeggen en verder uit te leggen in mijn reactie naar jou, is dat iig. de mensen die monotheïstische god van de Bijbel geloven, het over dezelfde God hebben, maar dan zoals beschreven in de Koran en de Tenach (Ook joden en Moslims dus).

Zij doen dat ieder in hun eigen taal.

Ook de verhalen die er zijn in ieders religies (ik bedoelde niet jouw verhalen) kunnen verschillend zijn en zeker worden ze verschillend geïnterpreteerd.

Dat maakt de religies dan ook verschillend.

Duidelijk zijn de verschillende ideeën over de rol van Jezus.

Maar daarom hebben ze het nog wel over dezelfde God.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar daarom hebben ze het nog wel over dezelfde God.

Kijk, dat is nu ook de discussie in dit topic. Jij vind dat dat alle geloven dezelfde God hebben, ik zeg dus juist van niet. En dus juist omdat het duidelijk in de Bijbel staat. (Zie teksten, die ik eerder aanhaalde) Wij zijn hier ook op een Christelijk forum, dus dan kun je er ook vanuit gaan dat er mensen zijn, zoals ik, die deze teksten dus ook als waarheid aannemen.

Jij vind b.v. dat Bijbelverhalen anders geïnterpreteerd worden, ik heb er een wat hardere mening in, ik zeg dat, zoals b.v. de moslims gedaan hebben, de verhalen ronduit verdraaid worden in hun voordeel. Datzelfde over de 'ideeën over de rol van Jezus' als we weer als voorbeeld de islam nemen, die hebben geen ideeën over Jezus, die ontkennen keihard Jezus als zoon van God. En dan komen we weer op genoemde Bijbelteksten waar ik dus strak aan vast houd, waarin staat dat ontkennen van Jezus dus ook ontkennen van God is.

Overigens is één van de taken van Christenen ook evangeliseren. Als alle geloven dezelfde God zouden hebben, dan zou het dus ook helemaal niet nodig zijn om een moslim te wijzen op Jezus? Want ach, hij geloofd in dezelfde God, dus waarom dan nog wijzen op Jezus? Ja hij heeft een ander idee over Jezus, maar we geloven hetzelfde? Dat geloof ik dus niet, ik wijs een Moslim op Jezus omdat ik vindt dat Jezus de enige weg tot verlossing is en hij een fout geloof heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vertel geen verhalen hoor, daarboven had ik enkele bijbelteksten neergezet, waar ik mij dus op baseer.

Je doet nu precies hetzelfde als Gaitema, waar Humanist op reageerde, waar jij weer op reageerde. ;)

viewtopic.php?p=1154478#p1154478

Hij benadrukt daarna ook dat het om de monotheïstische religies gaat.

Jij gelooft dat het is zoals in de Bijbel staat, want het staat in de Bijbel.

Wat ik ook probeerde te zeggen en verder uit te leggen in mijn reactie naar jou, is dat iig. de mensen die monotheïstische god van de Bijbel geloven, het over dezelfde God hebben, maar dan zoals beschreven in de Koran en de Tenach (Ook joden en Moslims dus).

Zij doen dat ieder in hun eigen taal.

Ook de verhalen die er zijn in ieders religies (ik bedoelde niet jouw verhalen) kunnen verschillend zijn en zeker worden ze verschillend geïnterpreteerd.

Dat maakt de religies dan ook verschillend.

Duidelijk zijn de verschillende ideeën over de rol van Jezus.

Maar daarom hebben ze het nog wel over dezelfde God.

Daarin vergist u zich wel zeer want de God van de Christenen is NIET dezelfde God van de Moslims.

Want de God van de Moslims kent enkel de wet en geen verlossing uit genade.

Dit totaal in tegenstelling met de God van de Christenen die ook wel de wet centraal stelt

maar zijn Zoon gezonden heeft die het gevolg van de overtreding van de wet , namelijk de dood, op zich genomen heeft en nu uit genade de verlossing aan de mensheid aanbiedt.

Een dergelijke God is bij de Moslims totaal onbekend en dus duidelijk verschillend van het wezen die zij als God aanbidden en gehoorzamen met zijn wetten die ook duidelijk verschillen en zelfs in tegenspraak zijn met deze van de God der christenen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ook de verhalen die er zijn in ieders religies (ik bedoelde niet jouw verhalen) kunnen verschillend zijn en zeker worden ze verschillend geïnterpreteerd.

Dat maakt de religies dan ook verschillend.

Duidelijk zijn de verschillende ideeën over de rol van Jezus.

Maar daarom hebben ze het nog wel over dezelfde God.

Daarin vergist u zich wel zeer want de God van de Christenen is NIET dezelfde God van de Moslims.

Want de God van de Moslims kent enkel de wet en geen verlossing uit genade.

Dit totaal in tegenstelling met de God van de Christenen

Volgens jou "verhaal" zou ook dit gelden:

De God van de Christenen is NIET dezelfde God van de Joden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De God van de Christenen is NIET dezelfde God van de Joden.

Maria, hij heeft het in dit voorbeeld over moslims. Het lijkt erop dat jij, wat Joden en Moslims geloven aan elkaar gelijksteld. Christenen hebben wel dezelfde God als de Joden. Wij als Christenen hebben het 'geluk' dat wij Jezus kennen. De Joden erkennen Jezus (nog) niet, maar de reden en hoe en of dat nog gaat gebeuren is weer een heel ander topic.

Maar Joodse God is ook de Christelijke God, sterker nog Israel is Gods oogappel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid