Spring naar bijdragen

Bewijzen evolutie overweldigend


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 1,5k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

@Gelooft.com

Ensatina rond 1850. Er zijn ook recentere ondersoorten van in de 20e eeuw.

Soortvorming door geografische verspreiding.

Heb je voor mij artikelen of een bron of iets waaraan je refereert? Je hebt het natuurlijk niet zelf bedacht. Graag lees ik waar jij op doelt!

Link naar bericht
Deel via andere websites
@Gelooft.com

Ensatina rond 1850. Er zijn ook recentere ondersoorten van in de 20e eeuw.

Soortvorming door geografische verspreiding.

Heb je voor mij artikelen of een bron of iets waaraan je refereert? Je hebt het natuurlijk niet zelf bedacht. Graag lees ik waar jij op doelt!

Begin bij Wiki: https://nl.wikipedia.org/wiki/Ensatina

Overigens verwijzen de jaartallen die ik noem uiteraard niet naar het 'ontstaan' van de soorten, maar eerder de ontdekking of vastlegging.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Overigens verwijzen de jaartallen die ik noem uiteraard niet naar het 'ontstaan' van de soorten, maar eerder de ontdekking of vastlegging.

Tja, er worden ongetwijfeld regelmatig niet bekende dieren ontdekt. Daar gaat het mij dus niet om. Het gaat me puur om het ontstaan van nieuwe soorten. En, het ontstaan van een nieuwe soort is, voor zover ik weet, nog nooit waargenomen. Mocht je informatie hebben, dan ben ik zeer geinteresseerd!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tja, er worden ongetwijfeld regelmatig niet bekende dieren ontdekt. Daar gaat het mij dus niet om. Het gaat me puur om het ontstaan van nieuwe soorten. En, het ontstaan van een nieuwe soort is, voor zover ik weet, nog nooit waargenomen. Mocht je informatie hebben, dan ben ik zeer geinteresseerd!

Het zou ook fijn zijn als je je interesseert in wat de ander schrijft. In de link die ik je stuurde staat een diersoort omschreven, een ringsoort. Dat dier is op een bepaald moment ontdekt door eoa biololoog. Maar daar gaat het natuurlijk niet om. Het gaat om het voorbeeld van het ontstaan van een nieuwe soort. Daar vroeg je immers om.

Dus ik zou zeggen, kijk nogmaals naar de link, en geef je mening.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een nieuw soort is wat wij als mens een nieuw soort noemen. Als wij 'hond' een nieuw soort noemen los van 'wolf', dan heb je een nieuw soort geschapen. Het hele 'nieuw soort' is een taalkundig construct. Evolutie is een ontwikkeling vanaf wat eenvoudige organismes tot de diversiteit die we nu hebben. 'Soort' is een hokje wat wij verzinnen om die diversiteit in te categoriseren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Overigens verwijzen de jaartallen die ik noem uiteraard niet naar het 'ontstaan' van de soorten, maar eerder de ontdekking of vastlegging.

Tja, er worden ongetwijfeld regelmatig niet bekende dieren ontdekt. Daar gaat het mij dus niet om. Het gaat me puur om het ontstaan van nieuwe soorten. En, het ontstaan van een nieuwe soort is, voor zover ik weet, nog nooit waargenomen. Mocht je informatie hebben, dan ben ik zeer geinteresseerd!

Zoals al gezegd is er bij de ensatina wel degelijk sprake van een nieuwe soort. Maar ik vraag me af hoe wij tegenover jou een voorbeeld kunnen geven van het ontstaan van een nieuwe soort als jij elk voorbeeld af wilt doen als de ontdekking van een onbekende soort.

Voor elke bekende creationist die niet in het ontstaan van nieuwe soorten geloofd die jij kunt noemen, kan ik tien bekende creationisten noemen die wel in het ontstaan van nieuwe soorten geloven. Ik zie niet in waarom je je dus zo druk maakt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als de evolutie theorie niet klopt, dan kan de genetica ook niet kloppen.

Waarschijnlijk n hele domme vraag maar waarom niet?

Het klopt niet helemaal. Genetica kan best kloppen, los van de ET. Maar andersom klopt het wel: de klassieke ET van Darwin voorspelt in feite het bestaan van "genetica". Zonder dat wat zo ongeveer "genetica" is, geen ET.

De ontdekking van DNA en hoe dat zo allemaal een beetje werkt, is voor de ET wat het Higgs-deeltje is voor de quantumtheorie: een vrij belangrijke bevestiging van de theorie. Geen bewijs, maar wel een versterking van de theorie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Evolutie is een leugen. Want de aarde is maar zo'n 6000 jaar oud, dus de evolutie kan nooit hebben plaatsgevonden. Dit topic kan dicht.

Maar heb je er ook enig bewijs voor dat de aarde maar zo'n 6000 jaar oud is? Of geloof je dat gewoon?

Ik ben bang dat MN de draak met je steekt Lanfy.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Evolutie is een leugen. Want de aarde is maar zo'n 6000 jaar oud, dus de evolutie kan nooit hebben plaatsgevonden. Dit topic kan dicht.

Maar heb je er ook enig bewijs voor dat de aarde maar zo'n 6000 jaar oud is? Of geloof je dat gewoon?

Ik ben bang dat MN de draak met je steekt Lanfy.

:#

Link naar bericht
Deel via andere websites
Heerlijk hoe sommige atheïsten gewapend met hun clichématige lijstje vragen in ieder topic komen binnenvallen en zo makkelijk op de korrel te nemen zijn.

Haha! En.........ben je nu blij? Zoals je weet zijn er gelovigen die dit wel geloven en waarom zou jij er niet zo een zijn? Ik ken je verder niet, net zoals je mij niet kent. En waar maak je trouwens uit op dat ik atheist ben? Ik heb het forum voor de rest een beetje doorgelezen, maar het lijkt mij een speelplaats van de plaatselijke dorpskerk waar de zogenaamde gelovigen elkaar de kerk uitvechten. Maar wel vermakelijk om te lezen hoor. Ik denk dat dit forum, hoewel het niet de doelstelling zal zijn, het christelijke geloof juist laat seculariseren. Verdiep je alleen al een beetje in de vele stromingen die hier aanwezig zijn en hun tegenstrijdige belangen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dan ga je toch lekker weg naar n ander forum waar men zich wel op jouw niveau (hihi) begeeft? Veel plezier aldaar.

Nee hoor, ik vind het wel leuk hoe men elkaar zonder goede argumentatie de kerk uitvecht, en waar de meesten ervan overtuigt zijn dat hun visie de enige ware is. Het blijft heel grappig hoe het christendom zich vooral op christelijke fora belachelijk maakt, zoals jij hier bijvoorbeeld. Dus ga lekker zo door, hilarisch en vermakelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik denk dat dit forum, hoewel het niet de doelstelling zal zijn, het christelijke geloof juist laat seculariseren.

Neuh, valt wel mee. Toen fora nog 'hip' waren en ik deze post nog op een pc tikte waardoor posts 10x langer waren dan nu met dezelfde tijd op een glasplaat; Toen waren de discussies nog veel heftiger en talrijker. Het heeft wel bijgedragen aan mijn geloofsontwikkeling.

Als je van mening bent dat andere geluiden en opvatting schadelijk zijn, dan kan ik me voorstellen dat je denkt dat het tot secularisatie leidt. Mijn ervaring daarentegen is dat een discussie zonder taboes juist erg kan helpen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat internet wel degelijk bij draagt aan secularisatie. Toen ik jaren geleden op internet kwam zat er toch nog wel ergens een beetje twijfel. iets dat er met de paplepel ingegoten is verdwijnt niet zomaar. Alle voors en tegens tegen elkaar afwegend hebben mijn twijfel totaal doen verdwijnen. Eerlijk gezegd geneer ik mij nu wel eens een beetje dat het nog zolang geduurd heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik denk dat internet wel degelijk bij draagt aan secularisatie. Toen ik jaren geleden op internet kwam zat er toch nog wel ergens een beetje twijfel. iets dat er met de paplepel ingegoten is verdwijnt niet zomaar. Alle voors en tegens tegen elkaar afwegend hebben mijn twijfel totaal doen verdwijnen. Eerlijk gezegd geneer ik mij nu wel eens een beetje dat het nog zolang geduurd heeft.

Heel herkenbaar! Bedankt. Maar wel weer jammer dat de leden hier er zo weinig mee doen. Ze blijven op de een of andere manier vastzitten. En als je een antwoord vraagt......nou ja........dan krijg je dat niet! Wel heel herkenbaar voor de secularisatie! Maar ik had al aangegeven waarom ik dit zo'n leuk forum vind.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dan ga je toch lekker weg naar n ander forum waar men zich wel op jouw niveau (hihi) begeeft? Veel plezier aldaar.

Nee hoor, ik vind het wel leuk hoe men elkaar zonder goede argumentatie de kerk uitvecht, en waar de meesten ervan overtuigt zijn dat hun visie de enige ware is. Het blijft heel grappig hoe het christendom zich vooral op christelijke fora belachelijk maakt, zoals jij hier bijvoorbeeld. Dus ga lekker zo door, hilarisch en vermakelijk.

Och, met dit soort posts van jou illustreer je voor mij alleen maar weer het geijkte atheïstisch fundamentalisme waarmee evolutiegelovigen hun jihad voeren tegen het (christelijk) geloof.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Beste Lanfy, je gevoelens zijn natuurlijk n beetje gekrenkt door onze eerdere post wisseling, je bent wellicht niet gewend dat iemand je duidelijk maakt dat je vol aannames en gespeend van verdere inhoud te werk gaat. Gelukkig zag je in die post wisseling in dat je er met de punten waar ik oorspronkelijk op reageerde naast zat, en dat gaf je ook toe, maar je sprong weer van de hak op de tak alzo de dans proberende te ontspringen, het gemiddelde standaard atheistitsche-gezwets-op-christelijke-fora repertoire afdraaiende. Het feit datje nu allerlei beschuldigingen aan t adres van het gehele forum uit onderstreept weer hoe weinig je te melden hebt. Het was me in onze korte uitwisseling van posts al duidelijk dat logica niet je sterkste punt was, maar nu ook blijkt dat fatsoen niet je sterkste punt is en je je hopeloos als de nonchalante observant probeert op te stellen, die meewarrig neerkijkt op die arme christenen hier terwijl je zelf geen interessante gesprekspartner kunt zijn, zal ik je verder negeren. Dat zal niet zo moeilijk zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid