Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 69
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Robert Long's prachtige lied zegt alles wat er te zeggen valt:

Verder zijn de reacties van sommigen die het 'goede boek' aanhangen weer ouderwets in staat mij een driftaanval van ongekende omvang te geven.

Edit:

Olorin en Ursa en enkele anderen die behalve een hart ook een hoofd lijken te bezitten en het ook gebruiken...hoe kunnen jullie het gezelschap van sommigen lieden überhaupt verdragen?

Nu voel ik me ook niet verantwoordelijk voor elke stupide mening van atheïsten, maar toch?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Olorin en Ursa en enkele anderen die behalve een hart ook een hoofd lijken te bezitten en het ook gebruiken...hoe kunnen jullie het gezelschap van sommigen lieden überhaupt verdragen?

Omdat ik opvattingen niet probeer te verwarren met het individu en ik tolerant probeer te zijn. En tolerantie is m.i. het erg oneens zijn met iemand maar die persoon wel te kunnen respecteren. Zo heb ik ook anti-clericale atheïsten en liberalen als vrienden.

Mensen die individuen discrimineren zou daarentegen wel een grens te ver gaan, maar daar heb ik eigenlijk geen contact mee.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier een getuigenis van Dennis Jernigan: healing from homosexuality.

Wou het eerst maar niet posten, maar ach, het forum heet credible, toch? Niet incredible.

Sorry Enola Gay, kom ik weer met Sid Roth uit de hoek. Welcome to my world, where it's naturally supernatural.

je hoeft je niet te verontschuldigen,

je getuigenis past niet in mijn belevingswereld, verder is ieder vrij te geloven wat hij/zij wil.

ehhhh,, wie is Sid Roth??????

Link naar bericht
Deel via andere websites
Homoseksualiteit schaadt weldegelijk Iemand, namelijk de Schepper en Zijn systeem (schepping).

Waarom heeft God dan homo's gemaakt?

Evenals God geschaad wordt als men andere goden in Zijn plaats aanbidt of als men vloekt zo schaadt men ook God door zijn vooropgestelde huwelijks structuur voor de mensheid te verminken.

Je kan proberen te stoppen met vloeken maar niet met homoseksueel zijn. Je seksuele geaardheid ligt vast in je brein en is niet te veranderen.

Te meer daar deze structuur de geschapen wezens moest onderwijzen hoe de Godheid in elkaar steekt namelijk;

Adam; als beeld van God de Vader;

Eva, de levensdraagster, als beeld van de H.Geest

en het kind als beeld van de Zoon van God ;

Dit beeld wordt door het homoseksuele totaal te niet gedaan en het is dan ook logisch dat Paulus zich meermaals afzet tegen hen die zulke dingen bedrijven.

In de tijd van paulus dachten mensen dat homo zijn een keuze is, nu weten we wel beter.

En wat kinderen betreft; denkt u nu echt dat kinderen die opgroeien in een dergelijke “familie†niet zullen geschaad worden op Christelijk gebied.

Geen idee, zijn er bewijzen voor dat mensen minder goed opgroeien in een homo gezin?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier een getuigenis van Dennis Jernigan: healing from homosexuality.

Wou het eerst maar niet posten, maar ach, het forum heet credible, toch? Niet incredible.

Sorry Enola Gay, kom ik weer met Sid Roth uit de hoek. Welcome to my world, where it's naturally supernatural.

je hoeft je niet te verontschuldigen,

je getuigenis past niet in mijn belevingswereld, verder is ieder vrij te geloven wat hij/zij wil.

ehhhh,, wie is Sid Roth??????

De presentator van 'It's Supernatural', mijn favoriete programma. Hij presenteert het ook in de link, maar die heb je vast niet bekeken. Hij zegt altijd: Welcome to my world, where it's naturally supernatural.

post-11985-147282219585_thumb.jpg

Link naar bericht
Deel via andere websites
Verder zijn de reacties van sommigen die het 'goede boek' aanhangen weer ouderwets in staat mij een driftaanval van ongekende omvang te geven.

Edit:

Olorin en Ursa en enkele anderen die behalve een hart ook een hoofd lijken te bezitten en het ook gebruiken...hoe kunnen jullie het gezelschap van sommigen lieden überhaupt verdragen?

Nu voel ik me ook niet verantwoordelijk voor elke stupide mening van atheïsten, maar toch?

Tja ik heb er moeite mee als je jezelf wilt verheffen boven mensen die een andere mening hebben. Dat wil ik in ieder geval niet doen. Wat ik herken bij die anderen is de liefde voor God, en Zijn wil willen doen - ook als de wereld tegen je is. Dan kan het net iets te veel 'naar de letter' zijn. Dat vind ik erg jammer. Daar gaat het namelijk niet om en zo is God zelf ook niet. In deze kwesties, wat de uitkomst ook is, dient men op een pastorale manier om te gaan met de betrokkenen.

Daarnaast heb ik mijn eigen ideeën. Ik heb zelf ook een nicht die lesbisch is, samenwoont en gaat trouwen. Niet dat ik er veel mee te maken heb, maar ik heb ook geen behoefte te veroordelen. Een monogame relatie van twee mensen van hetzelfde geslacht die God willen dienen kan ik niet veroordelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier een getuigenis van Dennis Jernigan: healing from homosexuality.

Wou het eerst maar niet posten, maar ach, het forum heet credible, toch? Niet incredible.

Sorry Enola Gay, kom ik weer met Sid Roth uit de hoek. Welcome to my world, where it's naturally supernatural.

je hoeft je niet te verontschuldigen,

je getuigenis past niet in mijn belevingswereld, verder is ieder vrij te geloven wat hij/zij wil.

ehhhh,, wie is Sid Roth??????

De presentator van 'It's Supernatural', mijn favoriete programma. Hij presenteert het ook in de link, maar die heb je vast niet bekeken. Hij zegt altijd: Welcome to my world, where it's naturally supernatural.

idd niet bekeken

dank voor de uitleg

Link naar bericht
Deel via andere websites

Homoseksualiteit schaadt weldegelijk Iemand, namelijk de Schepper en Zijn systeem (schepping).

Evenals God geschaad wordt als men andere goden in Zijn plaats aanbidt of als men vloekt zo schaadt men ook God door zijn vooropgestelde huwelijks structuur voor de mensheid te verminken .

Te meer daar deze structuur de geschapen wezens moest onderwijzen hoe de Godheid in elkaar steekt namelijk;

En wat kinderen betreft; denkt u nu echt dat kinderen die opgroeien in een dergelijke “familie†niet zullen geschaad worden op Christelijk gebied.

bernard 3,

Het is heel moeilijk om te begrijpen waarom God homoseksualiteit af zou wijzen. Misschien is het cultureel bepaald, voortplanting was belangrijk, het ging niet echt over homoseksueel zijn maar over gehuwde mannen die hun vrouw bedrogen met een man of een vrouw.

Het systeem man en vrouw werd door Paulus ook niet gepromoot, nou ja beter trouwen dan branden.

Jezus nam vaak andere beslissingen dan in Bijbelteksten staan; arenden plukken op de Sabbath; zo zijn er veel meer zaken. Jezus keek voorbij een tekst naar wat in de harten leefde, naar de Liefde.

Wanneer 2 mensen van elkaar houden, intens van elkaar houden wie ben ik om dan met bijbelteksten te komen? Is er niet voor iedere situatie een bijbeltekst te noemen die iets afwijst b.v: roddelen of minachting (wanneer je een homostel dergelijke "familie" noemt?)

Homoseksuele christenen maken zelf die keus in hun relatie met God, sommigen zullen celibatair gaan leven anderen kiezen toch voor een relatie. Beiden kunnen we christenen noemen, voor beiden heb ik respect.

Maar laten wij, die misschien getrouwd zijn niet te makkelijk denken over branden, dat deed Paulus ook niet, alleen hij kende het gegeven dat homoseksualiteit genetisch bepaald kan zijn nog niet.

En dergelijke "familie's" kunnen een warm nest zijn, een fijn liefdevol gezin, is dat niet het belangrijkste?

bernard 3,

Het is heel moeilijk om te begrijpen waarom God homoseksualiteit af zou wijzen. Misschien is het cultureel bepaald, voortplanting was belangrijk, het ging niet echt over homoseksueel zijn maar over gehuwde mannen die hun vrouw bedrogen met een man of een vrouw.

Het systeem man en vrouw werd door Paulus ook niet gepromoot, nou ja beter trouwen dan branden.

Jezus nam vaak andere beslissingen dan in Bijbelteksten staan; arenden plukken op de Sabbath; zo zijn er veel meer zaken. Jezus keek voorbij een tekst naar wat in de harten leefde, naar de Liefde.

Wanneer 2 mensen van elkaar houden, intens van elkaar houden wie ben ik om dan met bijbelteksten te komen? Is er niet voor iedere situatie een bijbeltekst te noemen die iets afwijst b.v: roddelen of minachting (wanneer je een homostel dergelijke "familie" noemt?)

Homoseksuele christenen maken zelf die keus in hun relatie met God, sommigen zullen celibatair gaan leven anderen kiezen toch voor een relatie. Beiden kunnen we christenen noemen, voor beiden heb ik respect.

Maar laten wij, die misschien getrouwd zijn niet te makkelijk denken over branden, dat deed Paulus ook niet, alleen hij kende het gegeven dat homoseksualiteit genetisch bepaald kan zijn nog niet.

Beste Lobke,

Niet alles wat God ons voorschrijft is op het eerste gezicht volledig te begrijpen , en het wordt nog meer bemoeilijkt als het grootste deel van de ons omringende maatschappij een totaal andere visie heeft en deze met kracht verspreidt en uitoefent.

Maar het is niet omdat de meerderheid zich op een bepaalde manier gedraagt dat ze daarom handelt volgens hetgeen God voorschrijft. In het verleden( ook ten tijde van Christus) blijkt het tegendeel nu juist meestal het geval te zijn..

.

Daarom heb ik ook in mijn antwoord aan “Laaroe†besloten:

“Ik hoop dan ook dat uw vriend Gods weg zal kiezen.

Wat niet gemakkelijk zal zijn vanwege de maatschappelijk druk die er op vandaag heerst, zowel in niet kerkelijke als in bepaalde kerkelijke kringen, om Gods raadgevingen en voorschriften op het achterplan te zetten en aan zijn geaardheid toe te gevenâ€

Uit de vele reactie die hierop volgenden zie je dan ook hoe negatief en emotioneel er op deze voorgestelde aanpak wordt gereageerd.

En wanneer hij ( de vriend van Laaroe) zou kiezen om God Woord te volgen welke “raadgevingen†hem allemaal te wachten zullen staan met betrekking tot de , zogenaamd, verouderde voorschriften uit het O.T. en de onkunde van de, door God zelf aangestelde apostel – leraar, Paulus t.o.v. de ideeën van de “verlichte denkers†van de laatste decennia.

Doch Niet de mens(heid) bepaalt de regels ( is normatief) maar de Schepper van het heelal en voor de Christen is God en zijn woord maatgevend, niet de keuze van de meerderheid.

Daarenboven is God, zowel in de periode vóór als ná de komst van Christus, heel duidelijk en onveranderlijk op dit gebied.

Een man die gemeenschap heeft met iemand van het mannelijk geslacht, zoals men gemeenschap heeft met een vrouw, – beiden hebben een gruwel gedaan, zij zullen zeker ter dood gebracht worden, hun bloedschuld is op hen

(Leviticus 20:13)

22 En gij zult geen gemeenschap hebben met een, die van het mannelijk geslacht is, zoals men gemeenschap heeft met een vrouw: een gruwel is het. 23 En met geen enkel dier zult gij vleselijke gemeenschap hebben, om u daarmee te verontreinigen; en een vrouw mag niet staan voor een dier, om daarmee gemeenschap te hebben: schandelijke ontucht is het.24 Verontreinigt u niet door dit alles, want door dit alles hebben zich verontreinigd de volken die Ik voor u uit wegdrijf. 25 Het land toch werd verontreinigd

(Leviticus18:22-24)

Of weet gij niet, dat de onrechtvaardigen het Koninkrijk Gods niet zullen beërven? 10 Dwaalt niet; noch hoereerders, noch afgodendienaars, noch overspelers, noch ontuchtigen, noch die bij mannen liggen, noch dieven, noch gierigaards, noch dronkaards, geen lasteraars, geen rovers zullen het Koninkrijk Gods beërven.

( Korr 6:10) STV

Daarom heeft God hen in hun hartstochten overgegeven aan onreinheid, zodat bij hen het lichaam onteerd wordt. 25 Zij immers hadden de waarheid Gods vervangen door de leugen en het schepsel vereerd en gediend boven de Schepper, die te prijzen is tot in eeuwigheid. Amen. 26 Daarom heeft God hen overgegeven aan schandelijke lusten, want hun vrouwen hebben de natuurlijke omgang vervangen door de tegennatuurlijke. 27 Eveneens hebben de mannen de natuurlijke omgang met de vrouw opgegeven, en zijn in wellust voor elkander ontbrand, als mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende en daardoor het welverdiende loon voor hun afdwaling in zichzelf ontvangende………………..

Immers, hoewel zij de rechtseis van God kenden, namelijk, dat zij, die zulke dingen bedrijven, de dood verdienen, doen zij ze niet alleen zelf, maar schenken ook nog hun bijval aan wie ze bedrijven.

(Romeinen 1 24-32)

U zegt :

Wanneer 2 mensen van elkaar houden, intens van elkaar houden, wie ben ik om dan met bijbelteksten te komen?

Ik dacht nochtans dat een Christen toch een bepaalde verantwoordelijkheid heeft tegenover zijn medemens(en) en Paulus ook de raad geeft elkander, in liefde weliswaar, te vermanen (waarschuwen) .

Zijn dan Gods raadgevingen, die te vinden zijn in Zijn woord, daartoe niet de aangewezen middelen!?

Mag men dan Gods Woord niet gebruiken om een getrouwde man en een getrouwde vrouw, die dolverliefde op elkaar geworden zijn, te waarschuwen tegen overspel!?.

En als het daar kan (moet) waarom geldt dit dan niet voor een homoseksueel!!?;

Is het omdat homoseksualiteit op vandaag door de meerderheid der mensen als “normaal†aanvaard wordt dat de Christen aan zijn opdracht om Gods Woord te verkondigen niet meer hoeft te voldoen? .

Het is niet de eerste maal dat volkeren zich op velerlei vlak van God verwijderd hebben en zijn voorschriften en raadgevingen met de voeten getreden hebben tot hun eigen scha en schande .

Nochtans zegt God ;

onderhoudt mijn geboden opdat het u wel ga (Deut 4:40)

maar Hij vermaant ook door te zeggen:

11 Het huis der goddelozen zal verwoest worden, maar de tent der oprechten zal bloeien12 Soms schijnt een weg iemand recht, maar het einde daarvan voert naar de dood.

(Spreuken 14: 11-12)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Beste bernard,

Ursa heeft gelijk, misschien brengen we meer verwarring dan duidelijkheid voor Laaroe. Maar goed dit onderwerp is meestal omgeven met emoties omdat we het over gevoelens van anderen hebben.

Ik hoop toch dat hij en zijn vriend hun eigen plan hierin trekken en als christen zal de Bijbel een leidraad zijn.

Maar het is te eenvoudig om hier teksten neer te zetten waarin homoseksuele omgang afgewezen wordt, dat is voor iedere christen duidelijk. Hoe zit het trouwens met lesbische relaties?

Ik kan de Bijbel niet in alles letterlijke lezen omdat veel wetenschappelijk nog niet bewezen was o.a dat homoseksueel zijn vaak genetisch bepaald is.

Dat bezetenheid door boze geesten verdacht veel leek op een epileptisch insult. Dat er genoeg bewijzen zijn dat de aarde ouder is dan 6000 jaar.

Dat maakt dat wat ik eerder aanvoerde belangrijker vind dan klakkeloos teksten te plaatsen.

De Bijbel geschreven door mensen die geinspireerd door God zijn, toch lees je hun eigen voorkeuren, angsten, onzekerheden enz.

Ik begrijp het wanneer mensen moeite hebben met homoseksualiteit vanuit Bijbels principe maar ik begrijp het niet wanneer ze fanatiek bijbelteksten plaatsen wanneer dat aan de orde is.

Scheiden, liegen, roddelen voor alles hebben we een exscuus maar toch deze bijna liefdeloze opmerkingen over mensen die een geaardheid hebben waar ze notabene mee geschapen zijn, is makkelijker gemaakt. Scheidingen kom je veel tegen in je eigen kerk, liegen en roddelen doen we allemaal dus dat nemen we ietsie minder serieus.

Ik geloof niet in de Bijbel als kookboek, ja wellicht zul je mij een vrijzinnige noemen.

Maar ik kan niet oordelen over mijn medemens die het soms al moeilijk genoeg heeft. Wat God er van vindt? Ik weet het niet, maar ik geloof niet dat God de mens afwijst die een oprechte liefde heeft voor een ander ook al zijn beiden man. De Bijbel spreekt daar niet over.

Nee,ik kies niet voor de meerderheid want in christelijk Nederland wordt homoseksuele relaties veelal afgewezen.

Ik kies voor mensen die zo geaard zijn en als God dat niet begrijpt dan is dat maar zo, dan begrijp ik Hem nl ook niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Bernard3: Hou jij je aan álle regels uit Leviticus? Of doe jij alles precies zoals Paulus zegt het te moeten doen? Ik geloof er NIETS van. En waarom dan wel zo vasthouden aan teksten over mannen die bij mannen liggen? Bovendien zeggen die teksten niets over liefde tussen mannen.

ik denk dat mensen op moeten houden de Bijbel te zien als een boek dat geschreven is door God. Want dat is het niet. Goddelijk ge-inspireerd, misschien, maar net zoals de vele kerken en gemeenschappen nu, zijn Gods woorden vermengt geraakt met menselijke regels en woorden, afhankelijk van o.a. culturen en leefomstandigheden. Ik vind dat ook een mooi principe, geen God die van bovenaf onze levens dicteert, maar een God die bereid is samen op weg te gaan, en het verhaal van de wereld samen met mensen te schrijven. Dit betekent wel, dat de bijbel niet gebruikt kan worden als regelboek voor alle tijden en alle mensen.

De boodschappen en levenswijze die God volgens mij duidelijk heeft proberen te maken met de levens van al die mensen met wie Hij op weg is gegaan en wiens verhalen nu nog verteld worden, is dat het goed is om te vertrouwen op mensen en op God, om goed te doen, in vrede te leven en niet te veroordelen. Want de balk in jou of mijn oog, zou wel eens groter kunnen zijn dan de splinter die ik zie bij de ander.

Meer praktisch benaderd: Er zijn minder homo's dan hetero's, men ziet het als anders en vind dat soms moeilijk. Begrijpelijk. Als ik ooit kinderen krijg die anders geaardzijn, zal ik daar ook aan moeten wennen. Maar anders zijn dan de meerderheid rechtvaardigt in mijn ogen niet de manier waarop er op dit moment in veel kerken en gemeenschappen omgegaan wordt met de gevoelens van anders-geaarden. Het bewijs voor dat het zo'n extreme zonde is dat niets anders meer telt in het leven van die persoon, is in mijn ogen flinterdun. Acceptatie, liefde en ondersteuning van zo'n persoon lijken mij de juiste weg, zodat die persoon zelf naar eer en geweten en met God zijn of haar leven kan leiden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
@Bernard3: Hou jij je aan álle regels uit Leviticus? Of doe jij alles precies zoals Paulus zegt het te moeten doen? Ik geloof er NIETS van. En waarom dan wel zo vasthouden aan teksten over mannen die bij mannen liggen? Bovendien zeggen die teksten niets over liefde tussen mannen.

ik denk dat mensen op moeten houden de Bijbel te zien als een boek dat geschreven is door God. Want dat is het niet. Goddelijk ge-inspireerd, misschien, maar net zoals de vele kerken en gemeenschappen nu, zijn Gods woorden vermengt geraakt met menselijke regels en woorden, afhankelijk van o.a. culturen en leefomstandigheden. Ik vind dat ook een mooi principe, geen God die van bovenaf onze levens dicteert, maar een God die bereid is samen op weg te gaan, en het verhaal van de wereld samen met mensen te schrijven. Dit betekent wel, dat de bijbel niet gebruikt kan worden als regelboek voor alle tijden en alle mensen.

De boodschappen en levenswijze die God volgens mij duidelijk heeft proberen te maken met de levens van al die mensen met wie Hij op weg is gegaan en wiens verhalen nu nog verteld worden, is dat het goed is om te vertrouwen op mensen en op God, om goed te doen, in vrede te leven en niet te veroordelen. Want de balk in jou of mijn oog, zou wel eens groter kunnen zijn dan de splinter die ik zie bij de ander.

Meer praktisch benaderd: Er zijn minder homo's dan hetero's, men ziet het als anders en vind dat soms moeilijk. Begrijpelijk. Als ik ooit kinderen krijg die anders geaardzijn, zal ik daar ook aan moeten wennen. Maar anders zijn dan de meerderheid rechtvaardigt in mijn ogen niet de manier waarop er op dit moment in veel kerken en gemeenschappen omgegaan wordt met de gevoelens van anders-geaarden. Het bewijs voor dat het zo'n extreme zonde is dat niets anders meer telt in het leven van die persoon, is in mijn ogen flinterdun. Acceptatie, liefde en ondersteuning van zo'n persoon lijken mij de juiste weg, zodat die persoon zelf naar eer en geweten en met God zijn of haar leven kan leiden.

Bij God- dienst gaat het niet over wat U of Ik al dan niet doen of al dan niet geloven maar om datgene wat God ons voorhoud ( voorschrijft) te doen.

Zoals ik reeds vermeldde zijn U, noch ik noch andere mensen normatief, maar wel God die zichzelf en Zijn wil aan ons openbaart in Zijn woord.

En hiervoor heeft Hij mensen aangesteld, waarvan Paulus één van hen is, die onder de leiding van de H.Geest Zijn wil aan ons hebben medegedeeld,.

Als Paulus dan duidelijk bepaalde voorschriften van andere, door God aangestelde, personen nogmaals bekrachtigd ( in dit geval het verbod van homoseksualiteit ) , wie zijn wij dan wel om zijn raad en onderwijs te negeren of af te zwakken.

En hoe wij de Bijbel moeten zien?

Ook dat hoeven wij niet zelf uit te vinden of te verklaren Gods woord is daar duidelijk genoeg in .

Wij danken God dan ook onophoudelijk dat u zijn woord, dat u van ons ontvangen hebt, niet hebt aangenomen als een boodschap van mensen, maar als wat het werkelijk is: als het woord van God dat ook werkzaam is in u, die gelooft.

(1 Tessalonicenzen 1:13)

Als een persoon, wie dan ook, dan in eer en geweten met God zijn of haar leven wil leiden is er volgens Gods woord maar één weg die ten leven leidt

.

Jezus zeide tot hem: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij…. Wanneer gij Mij liefhebt, zult gij mijn geboden bewaren.

(Joh 14 : 6-16)

En die weg is voor ieder mens zonder één uitzondering moeilijk omdat deze ingaat tegen de menselijke gevallen geaardheid van ieder van ons

Christus maakt dan ook duidelijk dat vanwege deze gevallen “geaardheid†een “wedergeboorte" van ieder individu noodzakelijk is om Gods koninkrijk te “zien†( begrijpen), alsook om er deel van uit te maken (binnengaan)

Jezus antwoordde en zeide tot hem: Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, tenzij iemand wederom geboren wordt, kan hij het Koninkrijk Gods niet zien. 4 Nikodemus zeide tot Hem: Hoe kan een mens geboren worden, als hij oud is? Kan hij dan voor de tweede maal in de moederschoot ingaan en geboren worden? 5 Jezus antwoordde: Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, tenzij iemand geboren wordt uit water en Geest, kan hij het Koninkrijk Gods niet binnengaan. 6 Wat uit het vlees geboren is, is vlees, en wat uit de Geest geboren is, is geest. 7 Verwonder u niet, dat Ik u gezegd heb: Gijlieden moet wederom geboren worden

(Joh 3: 3-8)

Op vandaag is er dan ook in wezen voor God geen verschil in natuur tussen de mensen onderling; omdat allen de, van Adam, overgeërfde zondige geaardheid bezitten.

Waardoor allen, zonder enige uitzondering , door de doop wedergeboren moeten worden .

Waarbij ze de gave van de Heilige Geest zullen ontvangen (Hand 2:38) die als taak heeft te overtuigen van zonde gerechtigheid en oordeel en alles te leren en te binnen brengen wat Christus geleerd heeft ( Joh : 14-16)

Deze wedergeboorte houdt dan ook voor ieder individu in, dat hij of zij zich onderwerpt aan Gods voorschriften en raadgevingen en deze niet wijzigt of aanpast aan de cultuur of voorschriften van de maatschappij om hem heen .

De Vader heeft de Zoon lief en heeft Hem alles in handen gegeven. 36 Wie in de Zoon gelooft, heeft eeuwig leven; doch wie aan de Zoon ongehoorzaam is, zal het leven niet zien, maar de toorn Gods blijft op hem(Joh 3:36)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bernard3 kun je even met je homo fobie/haat naar de daarvoor bestemde topic gaan? Denk niet dat de topic starter zit te wachten op iemand die met willekeurige zinnen en quotes uit de bijbel om zich heen slaat en daarbij nogal selectief te werk gaat. Daarnaast weiger je ook maar enige inhoud in de discussie in te brengen, tot nu toe is het slechts quoten wat je doet, en als er iemand reageert, pak je gewoon nog maar eens dezelfde quotes waarbij je de persoon vervolgens volledig negeert.

Dus naar daarvoor bestemde topic graag.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Een man die gemeenschap heeft met iemand van het mannelijk geslacht[/b], zoals men gemeenschap heeft met een vrouw, – beiden hebben een gruwel gedaan, zij zullen zeker ter dood gebracht worden, hun bloedschuld is op hen

(Leviticus 20:13)

Vraagje, vind je dat homo's ook ter dood moeten worden veroordeeld? Dat staat hier namelijk wel.

Daarom heeft God hen in hun hartstochten overgegeven aan onreinheid, zodat bij hen het lichaam onteerd wordt. 25 Zij immers hadden de waarheid Gods vervangen door de leugen en het schepsel vereerd en gediend boven de Schepper, die te prijzen is tot in eeuwigheid. Amen. 26 Daarom heeft God hen overgegeven aan schandelijke lusten, want hun vrouwen hebben de natuurlijke omgang vervangen door de tegennatuurlijke. 27 Eveneens hebben de mannen de natuurlijke omgang met de vrouw opgegeven, en zijn in wellust voor elkander ontbrand, als mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende en daardoor het welverdiende loon voor hun afdwaling in zichzelf ontvangende………………..

Immers, hoewel zij de rechtseis van God kenden, namelijk, dat zij, die zulke dingen bedrijven, de dood verdienen, doen zij ze niet alleen zelf, maar schenken ook nog hun bijval aan wie ze bedrijven.

(Romeinen 1 24-32)

Dit klopt niet! Homoseksualiteit is niet tegennatuurlijk. Homoseksueel gedrag komt veelvuldig voor in de natuur.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bij God- dienst gaat het niet over wat U of Ik al dan niet doen of al dan niet geloven maar om datgene wat God ons voorhoud ( voorschrijft) te doen.

Met als eerste voorwaarde dat je moet geloven dat zo'n opperwezen bestaat, en dan ook nog bemoeit met de alledaagse bezigheden van zijn schepsels.

Je kan niet zomaar even Gods wet als een gegeven beschouwen en geldend verklaren voor iedereen.

Het gaat juist om de doorgaande discussie of zo'n wezen bestaat, en zo ja, welke leefregels er dan wel of niet gelden (en voor wie, waar en wanneer).

Degene die roept alles al zeker te weten is degene die we moeten wantrouwen.

En hiervoor heeft Hij mensen aangesteld, waarvan Paulus één van hen is, die onder de leiding van de H.Geest Zijn wil aan ons hebben medegedeeld,.

Als Paulus dan duidelijk bepaalde voorschriften van andere, door God aangestelde, personen nogmaals bekrachtigd ( in dit geval het verbod van homoseksualiteit ) , wie zijn wij dan wel om zijn raad en onderwijs te negeren of af te zwakken.

Wie zijn wij om daar niet tegen in te gaan. Wie zijn wij om op te komen voor de beschaving en tegen dogma. Wie zijn wij om elke vorm van absolutisme en discriminatie te bestrijden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Bernard3 kun je even met je homo fobie/haat naar de daarvoor bestemde topic gaan? Denk niet dat de topic starter zit te wachten op iemand die met willekeurige zinnen en quotes uit de bijbel om zich heen slaat en daarbij nogal selectief te werk gaat. Daarnaast weiger je ook maar enige inhoud in de discussie in te brengen, tot nu toe is het slechts quoten wat je doet, en als er iemand reageert, pak je gewoon nog maar eens dezelfde quotes waarbij je de persoon vervolgens volledig negeert.

Dus naar daarvoor bestemde topic graag.

De topicstarter vroeg of er zoiets was als homogenezing. En dat is altijd het vervelende. De helft van de gelovigen zegt: het kan niet, dus blijf maar homo. Gelovigen die de Bijbel letterlijk nemen, zeggen dat het niet mag. Maar er komt er daar ook niet een met een oplossing die dan werkt. Dus kan ik begrijpen dat het alleen maar veroordelend overkomt. Ik kan er een mooi getuigenis van vinden, maar moet eerlijk zeggen als er een homo zou zijn die de Bijbel letterlijk neemt en ervan af wil, ik persoonlijk geen enkele plaats in Nederland weet waar ze hem wel kunnen helpen. Dus laten we maar bidden voor de gemanifesteerde Aanwezigheid en onvoorwaardelijke liefde van de Heer in de kerk als geheel. Anders valt er een behoorlijk deel van Nederland buiten, waar Jezus ook Zijn leven voor heeft gegeven en die Hij ook onvoorwaardelijk liefheeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Soms vraag ik me af waar homosexualiteit vandaan komt.volgens neurologen komt het door een bepaald stofje in de hersenen.als dat zo zou zijn..dan zou god dat kunnen genezen via bijvoorbeeld gebedsgenezer jjan zijlstra.in de bijbel staat geschreven dat de man voor de vrouw is geschapen en dat dat verbond voor de rest van je leven is.misschien kan je vriend in gebed vragen aan God waarom hij dit heeft en wat hij het beste kan doen.Hij antwoord altijd als je vraagd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het belangrijkste is liefde, zei Christus zelf. Nou... als iemand op eigen geslacht valt en volledig doordrongen van liefde van de ander houdt... dan is er niks mis mee dénk ik.

Ik ben natuurlijk niet degene om hier een oordeel over te hebben, dat is aan God zelf.

Oh en de mensen die christen zijn en gedoopt zijn die krijgen geen oordeel.

Oprechte liefde kan naar mijn mening nooit zonde zijn, zolang beide partijen het willen.

Daarom snap ik nooit dat discussies over homoseksualiteit altijd volgesmeten worden met Bijbelteksten, je haalt de menselijkheid uit het contact met diegene als je alleen naar de letter kijkt. Omhels diegene die hiermee worstelt en accepteer hem voor hoe die is.

Als een homo echt met liefde leeft kunnen een hoop mensen er nog heel veel van leren.

Hoe halen mensen het in hun hoofd om een homo te willen veranderen?

Laat diegene toch, leef en laat leven. Je kunt het zonde vinden, maar ik vind het slimmer om naar jezelf te kijken en van de mensen, ook de homo's, om je heen te houden. Doe wat aan je eigen zonde.

Homoseksualiteit is aantoonbaar in de hersenen, ik vind het geen ziekte, het komt enorm veel voor. Als homoseksualiteit écht geaccepteerd zou zijn dan zouden er nog veel meer mensen uit de kast komen dan nu.

Het is maar een geaardheid, het gaat wel om hetzelfde als waar hetero's mee te maken hebben: liefde.

God is liefde, Christus heeft ons wel losgemaakt van Leviticus hoor (anders mag je ook geen kleding dragen bestaande uit meer dan 1 fabrikaat).

Allen die in God leven en zich aan de 10 geboden houden zijn goed bezig.

Christus kwam om te getuigen van Gods liefde. Laten we daar een voorbeeld aan nemen.

Die homoseksuele mens heeft het al moeilijk zat, dus kom niet met zonde aan.

Er zijn in christelijke kringen heel veel zelfmoorden van homoseksuelen. Ik heb dat meegemaakt. Gewoon omdat ze denken dat ze gedoemd zijn tot de hel en ze niet worden geaccepteerd door familie en vrienden, ze denken dat ze moeten veranderen. Maar als je gewoon zo gebouwd bent (God heeft ook de homoseksueel geschapen) dan hoef je daar toch niet iets aan te doen?

Met het hoogmoedige geneuzel van "God vindt het niet goed, doe maar een therapie zodat je ervan af komt" ga je volledig aan liefde en menselijkheid voorbij. Je erkent niet de persoon die tegenover je staat en dat vind Ik een ZONDE.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De bijbel heeft is het referentiewerk voor een christen. Het is niet omdat bepaalde teksten je niet aanstaan dat die dan niet meer geldig zijn.

Ik ben volledig akkoord met je dat we mensen die homosexueel actief zijn (dit is een bewuste keuze; sommige ,ensen met een homosexuele geaardheid verkiezen single te blijven om zo te vermijden dat ze permanent zondigen tegen één van de tien geboden) niet mogen uitsluiten en we liefdevol met hen moeten omgaan. Persoonlijk heb ik veel medelijden met deze personen; omdat ze het helemaal niet gemakkelijk hebben.

Persoonlijk volg ik die mensen die van oordeel zijn dat er bij heel wat homosexuele geaarde personen een verwarring is van de geslachtsidentiteit. Mede hierdoor hebben mannelijke sexuelegeaarde personen vrij sterke vrouwelijke trekken. Zij kunnen er niet aan doen; het heeft te maken met het feit dat ze hun oudere zus of broer zijn; die het nooit heeft gehaald tijdens de zwangerschap; veelal door abortus. En dan denkt de persoon onbewust dat hij zijn zus of broer moet zijn. Wanneer een persoon deze broer of zus kan visualiserend oor een visuele parabool en kan achterhalen wie zijn broer of zus zou geweest zijn, zowel van physiek als ook van persoonlijkhied; zal hij kunnen rouwen over het verlies en deze broer of zus kunnen loslaten en zijn eigen identiteit te zijn zonder zich te verwarren met zijn zus of broer. Vaak heeft ook de homopartner hetzelfde probleem meegemaakt en dit maakt een relate samen nog moeilijker voor hen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
De bijbel heeft is het referentiewerk voor een christen. Het is niet omdat bepaalde teksten je niet aanstaan dat die dan niet meer geldig zijn.
Het zou ook niet zo moeten zijn dat de bijbel misbruikt moet worden door christenen die menen een tekst geschreven in een heel andere context en tijd 1 op 1 te moeten gebruiken voor de huidige tijd. Daarbij volledige voorbij gaan aan een heel stel andere teksten waar geen christen zich tegenwoordig wat van aantrekt.
Ik ben volledig akkoord met je dat we mensen die homosexueel actief zijn niet mogen uitsluiten en we liefdevol met hen moeten omgaan. Persoonlijk heb ik veel medelijden met deze personen; omdat ze het helemaal niet gemakkelijk hebben.
Met mij hoef je geen medelijden te hebben, ik ben gelukkig met man, vrienden, werk, auto, huis en een goede gezondheid. De homo's die in de kast zitten, met je meepraten bij de bijbelstudie, waar je naast zit in de kerk, die mensen die extra afgeven op homo's vanwege hun eigen onderdrukte gevoelens daar moet je medelijden mee hebben.
Persoonlijk volg ik die mensen die van oordeel zijn dat er bij heel wat homosexuele geaarde personen een verwarring is van de geslachtsidentiteit. Mede hierdoor hebben mannelijke sexuelegeaarde personen vrij sterke vrouwelijke trekken.
Ik denk eigenlijk dat jij alleen de homo's herkend met wat meer vrouwelijke trekken al dan niet aangeleerd. De meeste homo's hebben niet meer of minder vrouwelijke trekken dan de gemiddelde Nederlandse heteroseksuele man, jij herkend ze dan ook niet als homo als je ze op straat of waar dan ook tegenkomt. Overigens behoor ik tot de categorie mannen zonder overdreven vrouwelijke trekken. Misschien in het vervolg wat minder op stereotype vooroordelen je verhaal baseren.
Zij kunnen er niet aan doen; het heeft te maken met het feit dat ze hun oudere zus of broer zijn; die het nooit heeft gehaald tijdens de zwangerschap; veelal door abortus. En dan denkt de persoon onbewust dat hij zijn zus of broer moet zijn. Wanneer een persoon deze broer of zus kan visualiserend oor een visuele parabool en kan achterhalen wie zijn broer of zus zou geweest zijn, zowel van physiek als ook van persoonlijkhied; zal hij kunnen rouwen over het verlies en deze broer of zus kunnen loslaten en zijn eigen identiteit te zijn zonder zich te verwarren met zijn zus of broer. Vaak heeft ook de homopartner hetzelfde probleem meegemaakt en dit maakt een relate samen nog moeilijker voor hen.
Dit laatste is echt compleet ge***, letterlijk gekopieerd zeker.
Link naar bericht
Deel via andere websites

Zoals ik schreef in mijn eerdere bijdrage vindt die verwarring van geslachtsidentiteit enkel bij abortus plaats. Soms is het zo dat een persoon zijn tweeling van het andere geslacht heeft verloren tijdens de zwangerschap. Nadien geeft dit problemen van intimiteit met een partner van het andere geslacht . Dit is te verklaren door het feit dat de prsoon onbewust weet heeft van zijn gestorven tweeling en die eerst 'menselijke relatie' wil herconstitueren en daar is geen plaats voor intimiteit want het voelt als incest aan. sommige van deze mensen concluderen verkeerdelijk daaruit dat ze een homosexuele geaardheid hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid