Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Een vriend van mij is homo. Hij is net als mij christelijk. Hij durft het niet tegen zijn ouders te vertellen. Toen hij mij vertelde dat hij homo was moest hij heel erg huilen. Zijn ouders zien het huwelijk als iets tussen man en vrouw en zijn daarom ook zwaar tegen homo's. Nu bestaat er zoiets als homo genezing. Mijn vraag aan jullie is, denken jullie dat het werkt? Please help :?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 69
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Een nichtje van mijn ex was lesbisch zo'n 15 jaar terug en had ook een relatie. Ze was wel christelijk opgevoed. Ze is toen naar een genezingsdienst van Jan Zijlstra gegaan en daar is ze ervan bevrijd. Maanden daarna vertelde ze ook dat ze die gevoelens helemaal niet meer had. Daarna is ze gaan samenwonen met een ongelovige jongen, wat volgens de kerk niet mag. Het was in ieder geval niet nep haar gevoelens wegdrukken omdat het zonodig van God moest.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Moeilijke kwestie laaroe. Je vriend zal moeten nagaan of zijn ouders hem nog accepteren zoals hij is. Want daar komt het op neer, je kunt niet tegen homo-zijn zijn. Dat is hetzelfde als 'ik ben tegen een steen' of 'ik ben tegen regen'. Er is altijd een verschil tussen 'theoretisch' standpunten hebben en dingen zelf meemaken. Die ouders kunnen heel hard tegen het homohuwelijk en dingen als de gay parade zijn, maar als hun eigen zoon homo is, is dat iets heel anders. Als de ouders van je vriend van hun zoon houden zullen ze hem ook als homo accepteren. Hoe denkt je vriend er zelf over?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Iemand uit mijn nabije christelijke kennissenkring heeft ook een homofiele geaardheid en heeft gedurende jaren verscheidene en verschillende methodes geprobeerd om er van af te geraken.

Maar is uiteindelijk tot de vaststelling gekomen dat een geaardheid niet verdwijnt zonder een duidelijke goddelijke ingreep.

Wat bij hem tot op vandaag niet is gebeurd alhoewel hij er God ernstig om gebeden heeft.

Als Christen beseft hij zeer duidelijk dat hij een slachtoffer is van een afwijkende geaardheid, die steeds een obstakel en verleiding zal vormen in zijn bestaan.

Maar hij beseft terzelfdertijd dat ook sommige anderen met bepaalde afwijkende geaardheden (pedofilie, pyromanie, kleptomanie, enz ) geboren zijn waarmede ook zij verder dienen te leven zonder er aan toe te geven.

Gelukkig hebben zijn ouders ( en zijn christen vrienden) hem nooit afgewezen en hem in de mate van het mogelijke gesteund in zijn strijd, mislukkingen en ontmoedigingen, zonder daarom Gods voorschriften en raadgevingen te minimaliseren betreffende homoseksualiteit.

Ik hoop dan ook dat uw vriend Gods weg zal kiezen.

Wat niet gemakkelijk zal zijn vanwege de maatschappelijk druk die er op vandaag heerst, zowel in niet kerkelijke als in bepaalde kerkelijke kringen, om Gods raadgevingen en voorschriften op het achterplan te zetten en aan zijn geaardheid toe te geven

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zowel mijn broer en zus hebben een zoon/dochter met een homoseksuele geaardheid. Persoonlijk vind ik dat niemand die keus wel of niet celibatair leven voor een ander kan maken. Al noem je nog zoveel Bijbelteksten, die kennen homoseksuele christenen ook wel.

Homoseksualiteit hoeft niet te betekenen dat iemand niet trouw is of meedoet aan de Gayparade.( ook al begrijp ik het feestje wel een beetje)

Bernard 3 om homoseksualiteit te vergelijken met pedofilie, pyromanie, kleptomanie vind ik niet juist.

Homoseksualiteit schaadt anderen niet de andere zaken die je noemt wel. Dat is m.i wel het uitgangspunt, schaadt je anderen en in het bijzonder schaadt je kinderen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Een nichtje van mijn ex was lesbisch zo'n 15 jaar terug en had ook een relatie. Ze was wel christelijk opgevoed. Ze is toen naar een genezingsdienst van Jan Zijlstra gegaan en daar is ze ervan bevrijd. Maanden daarna vertelde ze ook dat ze die gevoelens helemaal niet meer had. Daarna is ze gaan samenwonen met een ongelovige jongen, wat volgens de kerk niet mag. Het was in ieder geval niet nep haar gevoelens wegdrukken omdat het zonodig van God moest.

Hoe oud was ze 15 jaar geleden? want het is vrij normaal dat mensen een fase in hun leven hebben dat ze zoekende zijn over hun identiteit.

Ofwel blijkt ze achteraf niet lesbisch te zijn, of ze is bi-sexueel, of ze is op dit moment gewoon nog steeds lesbisch en liegt ze tegen zichzelf, of speelt een toneelstukje voor de buhne.

Want geaardheid verdwijnt niet. Er is ook niets mis met homosexuelen. Ze zijn geen slachtoffer, en er is geen reden tot zelf-haat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Een nichtje van mijn ex was lesbisch zo'n 15 jaar terug en had ook een relatie. Ze was wel christelijk opgevoed. Ze is toen naar een genezingsdienst van Jan Zijlstra gegaan en daar is ze ervan bevrijd. Maanden daarna vertelde ze ook dat ze die gevoelens helemaal niet meer had. Daarna is ze gaan samenwonen met een ongelovige jongen, wat volgens de kerk niet mag. Het was in ieder geval niet nep haar gevoelens wegdrukken omdat het zonodig van God moest.

Hoe oud was ze 15 jaar geleden? want het is vrij normaal dat mensen een fase in hun leven hebben dat ze zoekende zijn over hun identiteit.

Ofwel blijkt ze achteraf niet lesbisch te zijn, of ze is bi-sexueel, of ze is op dit moment gewoon nog steeds lesbisch en liegt ze tegen zichzelf, of speelt een toneelstukje voor de buhne.

Want geaardheid verdwijnt niet. Er is ook niets mis met homosexuelen. Ze zijn geen slachtoffer, en er is geen reden tot zelf-haat.

Ongeveer 18 was ze. Ze is nu in ieder geval niet lesbisch.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Iemand uit mijn nabije christelijke kennissenkring heeft ook een homofiele geaardheid en heeft gedurende jaren verscheidene en verschillende methodes geprobeerd om er van af te geraken.

Maar is uiteindelijk tot de vaststelling gekomen dat een geaardheid niet verdwijnt zonder een duidelijke goddelijke ingreep.

Wat bij hem tot op vandaag niet is gebeurd alhoewel hij er God ernstig om gebeden heeft.

Ik heb ook nog nooit een dwerg gezien die 2 meter werd na ernstig tot God gebeden te hebben.
Als Christen beseft hij zeer duidelijk dat hij een slachtoffer is van een afwijkende geaardheid, die steeds een obstakel en verleiding zal vormen in zijn bestaan.
Dan beseft hij niet dat het enige obstakel in zijn leven, de mensen zijn die vinden dat hij een slachtoffer is. De meeste christelijke homos worden door een mede christenen tot slachtoffer gemaakt, voor een homo is een relatie met hetzelfde geslacht volstrekt natuurlijk.
Maar hij beseft terzelfdertijd dat ook sommige anderen met bepaalde afwijkende geaardheden (pedofilie, pyromanie, kleptomanie, enz ) geboren zijn waarmede ook zij verder dienen te leven zonder er aan toe te geven.
Er is 1 ontzettend groot verschil, homoseksualiteit is liefde tussen twee mensen die daar beide mee instemmen en gelukkig van worden. Pedofilie, pyromanie, kleptomanie berokkenen andere schade en zijn dan ook onvergelijkbaar.
Gelukkig hebben zijn ouders ( en zijn christen vrienden) hem nooit afgewezen en hem in de mate van het mogelijke gesteund in zijn strijd, mislukkingen en ontmoedigingen, zonder daarom Gods voorschriften en raadgevingen te minimaliseren betreffende homoseksualiteit.
Beste kan hij zo te horen zijn ouders gedag zeggen en proberen zelf zijn leven op te bouwen zonder de grond in getrapt te worden door zijn ouders.
Ik hoop dan ook dat uw vriend Gods weg zal kiezen.
Dit kun je alleen maar zeggen als je pretendeert naast God te staan en met de vinger te mogen wijzen naar anderen.
Wat niet gemakkelijk zal zijn vanwege de maatschappelijk druk die er op vandaag heerst, zowel in niet kerkelijke als in bepaalde kerkelijke kringen, om Gods raadgevingen en voorschriften op het achterplan te zetten en aan zijn geaardheid toe te geven
Ach van iemand die homoseksualiteit met pedoseksualiteit en pyromanie vergelijkt zal alleen een enkele verknipte ziel wat aannemen.
Link naar bericht
Deel via andere websites
Iemand uit mijn nabije christelijke kennissenkring heeft ook een homofiele geaardheid en heeft gedurende jaren verscheidene en verschillende methodes geprobeerd om er van af te geraken.

Maar is uiteindelijk tot de vaststelling gekomen dat een geaardheid niet verdwijnt zonder een duidelijke goddelijke ingreep.

Wat bij hem tot op vandaag niet is gebeurd alhoewel hij er God ernstig om gebeden heeft.

Ik heb ook nog nooit een dwerg gezien die 2 meter werd na ernstig tot God gebeden te hebben.
Als Christen beseft hij zeer duidelijk dat hij een slachtoffer is van een afwijkende geaardheid, die steeds een obstakel en verleiding zal vormen in zijn bestaan.
Dan beseft hij niet dat het enige obstakel in zijn leven, de mensen zijn die vinden dat hij een slachtoffer is. De meeste christelijke homos worden door een mede christenen tot slachtoffer gemaakt, voor een homo is een relatie met hetzelfde geslacht volstrekt natuurlijk.
Maar hij beseft terzelfdertijd dat ook sommige anderen met bepaalde afwijkende geaardheden (pedofilie, pyromanie, kleptomanie, enz ) geboren zijn waarmede ook zij verder dienen te leven zonder er aan toe te geven.
Er is 1 ontzettend groot verschil, homoseksualiteit is liefde tussen twee mensen die daar beide mee instemmen en gelukkig van worden. Pedofilie, pyromanie, kleptomanie berokkenen andere schade en zijn dan ook onvergelijkbaar.
Gelukkig hebben zijn ouders ( en zijn christen vrienden) hem nooit afgewezen en hem in de mate van het mogelijke gesteund in zijn strijd, mislukkingen en ontmoedigingen, zonder daarom Gods voorschriften en raadgevingen te minimaliseren betreffende homoseksualiteit.
Beste kan hij zo te horen zijn ouders gedag zeggen en proberen zelf zijn leven op te bouwen zonder de grond in getrapt te worden door zijn ouders.
Ik hoop dan ook dat uw vriend Gods weg zal kiezen.
Dit kun je alleen maar zeggen als je pretendeert naast God te staan en met de vinger te mogen wijzen naar anderen.
Wat niet gemakkelijk zal zijn vanwege de maatschappelijk druk die er op vandaag heerst, zowel in niet kerkelijke als in bepaalde kerkelijke kringen, om Gods raadgevingen en voorschriften op het achterplan te zetten en aan zijn geaardheid toe te geven
Ach van iemand die homoseksualiteit met pedoseksualiteit en pyromanie vergelijkt zal alleen een enkele verknipte ziel wat aannemen.

Kom op Quest... Ik begrijp enigszins dat dit een gevoelig onderwerp voor je is, maar om er nu zo bot en veroordelend op te reageren is niet nodig toch?

Ik zie niet in hoe Bernhard pretendeert naast God te staan en zie hem ook niet met de vinger wijzen.

Het punt met dit onderwerp, zoals met vele actuele onderwerpen, is dat er teveel naar anderen wordt gekeken en naar meningen van anderen wordt gevraagd. We hebben een prima leidraad in de Bijbel gekregen waarin een ieder persoonlijk naar het antwoord dient te zoeken. Ja, dit brengt problemen en roering in mensenlevens, omdat hier vaak dingen in staan die niet overeenkomen met hoe wij leven, zeker in deze tijd. Draait het niet allemaal om God/Jezus in plaats van onze eigen gevormde mening?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Iemand die homoseksualteit met pedofilie, pyromanie, kleptomanie vergelijkt laat al zien weinig tot niets van het onderwerp begrepen te hebben. Prima hoor een eigen mening, maar dit is hetzelfde als zeggen dat alle christenen zich hetzelfde gedragen als de 'god hate fags' christenen van de westboro church in Amerika.

Iemand die mensen liefde en genegenheid ontzegt op basis van de bijbel, en daarbij ook nog eens in denigrerende vorm praat over homoseksuelen, "slachtoffer van een afwijkende geaardheid en hetzelfde als pedofilie", heeft denk ik niets begrepen van God en de bijbel. Homos zijn niet slachtoffer van hun geaardheid, maar van mensen die vinden dat ze slachtoffers zijn.

Waarschijnlijk heeft bernard 3 nog een hele reeks vooroordelen over homo's gayparade, losse seksuele contacten, nichterig gedrag, aandachtzoeken etc.. Overigens worden die stuk voor stuk veroorzaakt door mensen als bernard 3. Zal hij waarschijnlijk nooit beseffen omdat hij zich nooit echt in homoseksualiteit verdiept heeft maar gewoon wat bijbelteksten oplepelt en daarmee het een duidelijke zaak vind. lekker gemakkelijk en je ziet je vooroordelen vanzelf bevestigd als je mensen in een hoekje drijft.

Overigens ben ik benieuwd hoe bernard 3 reageert als die "kennis" straks volledig doorslaat of zich tegen een boom te pletter rijdt. Waarschijnlijk kan hij dan een heleboel oorzaken opnoemen, maar zal er van enige zelfreflectie geen sprake zijn.

Overigens wat is er precies bot en gevoelloos aan de vorige reactie, homo's vergelijken met kindervekrachters lijkt me een stuk botter en gevoellozer.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Homo zijn is geen ziekte en kan dus niet "genezen worden".

Begrijpelijk dat iemand die erachter komt homo te zijn dit heel erg vind... maar er valt goed mee te leven hoor :D

Je hoeft je er in ieder geval niet voor te schamen en er zeker niet voor weg lopen, je bent wie je bent en dat blijf je ook..

Homo zijn verandert er niets aan toch?? Je wordt niet opeens anders.

Eigenlijk kan je best trots op je vriend zijn, dat hij dit met je deelt...

Wat het geloof betreft is het al heel wat te proberen celibatair te leven, want zeg nu zelf is iedereen hier die niet getrouwd is nog steeds maagd????

Als iemand die christen is een ander afwijst van wegen zijn haar geaardheid heeft men niets van de Messias begrepen..

Zijn ouders zijn misschien wel tegen homo's omdat ze er niet mee in aanraking zijn gekomen... niet van dichtbij mee hebben gemaakt.

Dit wordt vaak anders als het om hun eigen zoon gaat... het is vaak moeilijk, maar je kind blijft je kind toch?

Ik men zelf in hart en nier Rooms Katholiek maar heb ook gay vrienden, waar ik veel mee om ga.

Het is veel erger als je je gevoelens negeert gaat trouwen, kinderen krijgt en tussen door eens naar een gay club gaat om een man te zoeken. Dit gebeurt vaker dan je denkt :@ en kan ik behoorlijk kwaad om worden..

Link naar bericht
Deel via andere websites

De meeste ouders kennen hun kind goed genoeg om dit soort dingen wel te ontdekken. Misschien zijn ze er bang voor en zeggen daarom ook niks. Die jongen moet het gewoon maar eens ter sprake brengen. Maar dat is makkelijke gezegd dan gedaan. Hij kan misschien af en toe een hint geven. Zonder woorden kun je vaak ook veel zeggen en soms is dat makkelijker.

Als hij nog erg jong is wil hij misschien wachten tot hij wat ouder is om 'uit de kast te komen' Er zijn veel websites met adviezen, zoals kies een goed moment en bedenk van te voren wat je wilt gaan zeggen. Er zijn vast ook zulke sites speciaal voor christenen. ik zou hem het advies geven daar eens naar te kijken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bernard 3 om homoseksualiteit te vergelijken met pedofilie, pyromanie, kleptomanie vind ik niet juist.

Homoseksualiteit schaadt anderen niet de andere zaken die je noemt wel. Dat is m.i wel het uitgangspunt, schaadt je anderen en in het bijzonder schaadt je kinderen.

Homoseksualiteit schaadt weldegelijk Iemand, namelijk de Schepper en Zijn systeem (schepping).

Evenals God geschaad wordt als men andere goden in Zijn plaats aanbidt of als men vloekt zo schaadt men ook God door zijn vooropgestelde huwelijks structuur voor de mensheid te verminken .

Te meer daar deze structuur de geschapen wezens moest onderwijzen hoe de Godheid in elkaar steekt namelijk;

Adam; als beeld van God de Vader;

Eva, de levensdraagster, als beeld van de H.Geest

en het kind als beeld van de Zoon van God ;

Dit beeld wordt door het homoseksuele totaal te niet gedaan en het is dan ook logisch dat Paulus zich meermaals afzet tegen hen die zulke dingen bedrijven.

En wat kinderen betreft; denkt u nu echt dat kinderen die opgroeien in een dergelijke “familie†niet zullen geschaad worden op Christelijk gebied.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als kinderen in dergelijke gezinnen geschaad worden op christelijk gebied dan is dat doordat hun ouders door een groot aantal christelijke kerken uitgekotst worden. Dat is zo'n sprekend beeld van "christelijke liefde" voor de medemens dat de kinderen daar zeker wat van mee krijgen maar niets positiefs.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bernard 3 om homoseksualiteit te vergelijken met pedofilie, pyromanie, kleptomanie vind ik niet juist.

Homoseksualiteit schaadt anderen niet de andere zaken die je noemt wel. Dat is m.i wel het uitgangspunt, schaadt je anderen en in het bijzonder schaadt je kinderen.

Homoseksualiteit schaadt weldegelijk Iemand, namelijk de Schepper en Zijn systeem (schepping).

Als je het zo wil bekijken, niemand is zonder zonden, hij die zonder zonde is werpe de eerste steen.

Maar ik begrijp dat je liever hebt dat een homoseksuele man een vrouw trouwt, de schijn ophoudt voor de buitenwereld en veranderd in een chagarijnige man die geen liefde meer kan geven aan zijn vrouw en kinderen omdat hij verteert wordt door de leugens waarmee hij rondloopt.

Evenals God geschaad wordt als men andere goden in Zijn plaats aanbidt of als men vloekt zo schaadt men ook God door zijn vooropgestelde huwelijks structuur voor de mensheid te verminken .
1. Wat heeft homoseksualiteit met "andere goden aanbidden" te maken? 2. En wat heeft een "vooropgestelde huwelijkse structuur" (wat dat mag zijn) te maken met homoseksualiteit?

Jammer van de vage kreten, eerst homoseksualiteit gelijkstellen aan pedoseksualiteit, pyromanen en kleptomanen en nu met andere goden aanbidden en iets met vooropgestelde huwelijkse structuur. Het lijkt er bijna op dat je helemaal geen zin hebt om te discussieren maar gewoon homos wil bashen uit angst en/of onwetendheid en vooroordelen.

Dit beeld wordt door het homoseksuele totaal te niet gedaan en het is dan ook logisch dat Paulus zich meermaals afzet tegen hen die zulke dingen bedrijven.
En weer een vooroordeel, homoseksuelen neuken niet elke andere homo die ze tegen komen. De meeste hebben gewoon een liefdevolle monogame relatie waarmee ze door het leven gaan, sommige zijn daarbij zelfs christelijks. Ondanks mensen die het liefst op een ander zijn eventuele zonden wijzen, zonder naar zichzelf te kijken.
En wat kinderen betreft; denkt u nu echt dat kinderen die opgroeien in een dergelijke “familie†niet zullen geschaad worden op Christelijk gebied.
Kinderen worden geschaad door haat en liefdeloosheid. Het afwijzen en nawijzen van mensen het mensen dwingen tot iets wat ze niet zijn, dat alles krijgen kinderen mee in jou christelijke habitat. Dan staat de haat centraal.

PS. een beetje flauw dat je op geen enkele wijze ingaat op mijn vorige reactie, wat me doet vermoeden dat ik te maken heb met iemand alleen met de vinger kan wijzen en geen vragen kan of durft te stellen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Iemand die homoseksualteit met pedofilie, pyromanie, kleptomanie vergelijkt laat al zien weinig tot niets van het onderwerp begrepen te hebben. Prima hoor een eigen mening, maar dit is hetzelfde als zeggen dat alle christenen zich hetzelfde gedragen als de 'god hate fags' christenen van de westboro church in Amerika.

Wij vergeten hier iets heel belangrijk. Het is niet omdat iemand geen last heeft van pedofilie, pyromanie, of wat dan ook dat die persson zonder zonde is. Behalve Jezus begaan we allemaal zonden. Nu is het wel zo dat zondigen tegen de tien geboden onszelf benadeelt en in moeilijkheden brengt. Homosexuele geaardheid is dan wel geen zonde, maar de homosexuele activiteit is dat wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Iemand die homoseksualteit met pedofilie, pyromanie, kleptomanie vergelijkt laat al zien weinig tot niets van het onderwerp begrepen te hebben. Prima hoor een eigen mening, maar dit is hetzelfde als zeggen dat alle christenen zich hetzelfde gedragen als de 'god hate fags' christenen van de westboro church in Amerika.

Wij vergeten hier iets heel belangrijk. Het is niet omdat iemand geen last heeft van pedofilie, pyromanie, of wat dan ook dat die persson zonder zonde is. Behalve Jezus begaan we allemaal zonden. Nu is het wel zo dat zondigen tegen de tien geboden onszelf benadeelt en in moeilijkheden brengt. Homosexuele geaardheid is dan wel geen zonde, maar de homosexuele activiteit is dat wel.

Heteroseksualiteit is ook een zonde, hoererij, het begeren van andermans vrouw, geen kinderen krijgen zondig.

Homoseksualiteit is niet onder te verdelen in homofilie en homoseksualiteit, dat zou namelijk betekenen dat je als homo al je gevoelens moet uitschakelen dat kan niemand, daar ga je altijd aan onderdoor. Denk je echt dat dit hetgeen is wat God wil? Dat mensen van hem worden verwijderd omdat ze toevallig van iemand van hetzelfde geslacht houden en daarmee hun leven willen delen? Liefde is nooit een zonde. Wat wel een zonde is, is je leven vergooien door niet te zijn zoals je geschapen bent, door een vrouw te trouwen maar haar niet echt lief te hebben, door je kinderen over God en de bijbel te leren maar zelf de boel zwaar aan het bedriegen bent.

Wat denk je nou echt dat meer de bedoeling is, 2 mannen die elkaar liefhebben, gelukkig zijn en vol in de samenleving hun rol vervullen. Of een gefrustreerd echtpaar dat in leugens leeft, met alle ellende van dien, maar voor de buitenwereld het perfecte plaatje schetsen. Is dat wat de God ons duidelijk wil maken, is dat wat de bijbel leert? Ik persoonlijk denk dat ik met opgeheven hoofd voor God kan staan als mijn tijd gekomen is en mijn geaardheid ter sprake komt. Ik heb liefgehad en nooit verloochend wie ik ben. Dat zouden meer christenen moeten doen, in plaats van gemakkelijk naar de bijbel wijzen waar met wat gekronkel iets over homoseksualiteit in de oudheid staat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Homoseksualiteit schaadt weldegelijk Iemand, namelijk de Schepper en Zijn systeem (schepping).

Evenals God geschaad wordt als men andere goden in Zijn plaats aanbidt of als men vloekt zo schaadt men ook God door zijn vooropgestelde huwelijks structuur voor de mensheid te verminken .

Te meer daar deze structuur de geschapen wezens moest onderwijzen hoe de Godheid in elkaar steekt namelijk;

En wat kinderen betreft; denkt u nu echt dat kinderen die opgroeien in een dergelijke “familie†niet zullen geschaad worden op Christelijk gebied.

bernard 3,

Het is heel moeilijk om te begrijpen waarom God homoseksualiteit af zou wijzen. Misschien is het cultureel bepaald, voortplanting was belangrijk, het ging niet echt over homoseksueel zijn maar over gehuwde mannen die hun vrouw bedrogen met een man of een vrouw.

Het systeem man en vrouw werd door Paulus ook niet gepromoot, nou ja beter trouwen dan branden.

Jezus nam vaak andere beslissingen dan in Bijbelteksten staan; arenden plukken op de Sabbath; zo zijn er veel meer zaken. Jezus keek voorbij een tekst naar wat in de harten leefde, naar de Liefde.

Wanneer 2 mensen van elkaar houden, intens van elkaar houden wie ben ik om dan met bijbelteksten te komen? Is er niet voor iedere situatie een bijbeltekst te noemen die iets afwijst b.v: roddelen of minachting (wanneer je een homostel dergelijke "familie" noemt?)

Homoseksuele christenen maken zelf die keus in hun relatie met God, sommigen zullen celibatair gaan leven anderen kiezen toch voor een relatie. Beiden kunnen we christenen noemen, voor beiden heb ik respect.

Maar laten wij, die misschien getrouwd zijn niet te makkelijk denken over branden, dat deed Paulus ook niet, alleen hij kende het gegeven dat homoseksualiteit genetisch bepaald kan zijn nog niet.

En dergelijke "familie's" kunnen een warm nest zijn, een fijn liefdevol gezin, is dat niet het belangrijkste?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Een nichtje van mijn ex was lesbisch zo'n 15 jaar terug en had ook een relatie. Ze was wel christelijk opgevoed. Ze is toen naar een genezingsdienst van Jan Zijlstra gegaan en daar is ze ervan bevrijd. Maanden daarna vertelde ze ook dat ze die gevoelens helemaal niet meer had. Daarna is ze gaan samenwonen met een ongelovige jongen, wat volgens de kerk niet mag. Het was in ieder geval niet nep haar gevoelens wegdrukken omdat het zonodig van God moest.

Hoe oud was ze 15 jaar geleden? want het is vrij normaal dat mensen een fase in hun leven hebben dat ze zoekende zijn over hun identiteit.

Ofwel blijkt ze achteraf niet lesbisch te zijn, of ze is bi-sexueel, of ze is op dit moment gewoon nog steeds lesbisch en liegt ze tegen zichzelf, of speelt een toneelstukje voor de buhne.

Want geaardheid verdwijnt niet. Er is ook niets mis met homosexuelen. Ze zijn geen slachtoffer, en er is geen reden tot zelf-haat.

Ongeveer 18 was ze. Ze is nu in ieder geval niet lesbisch.

die krijgt op latere leeftijd psychische problemen. met dank aan Jan

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bernard 3 om homoseksualiteit te vergelijken met pedofilie, pyromanie, kleptomanie vind ik niet juist.

Homoseksualiteit schaadt anderen niet de andere zaken die je noemt wel. Dat is m.i wel het uitgangspunt, schaadt je anderen en in het bijzonder schaadt je kinderen.

Homoseksualiteit schaadt weldegelijk Iemand, namelijk de Schepper en Zijn systeem (schepping).

Evenals God geschaad wordt als men andere goden in Zijn plaats aanbidt of als men vloekt zo schaadt men ook God door zijn vooropgestelde huwelijks structuur voor de mensheid te verminken .

Te meer daar deze structuur de geschapen wezens moest onderwijzen hoe de Godheid in elkaar steekt namelijk;

Adam; als beeld van God de Vader;

Eva, de levensdraagster, als beeld van de H.Geest

en het kind als beeld van de Zoon van God ;

Dit beeld wordt door het homoseksuele totaal te niet gedaan en het is dan ook logisch dat Paulus zich meermaals afzet tegen hen die zulke dingen bedrijven.

En wat kinderen betreft; denkt u nu echt dat kinderen die opgroeien in een dergelijke “familie†niet zullen geschaad worden op Christelijk gebied.

bedankt, ik val dadelijk gelijk in slaap door je mooie en prachtige verhaaltje

Bernard, we zullen je verplichten om een uur te rollebollen met een man tussen de lakens.

weet zeker dat je dat niet leuk gaat vinden.

homo's vinden rollebollen met een vrouw ook niet leuk.

is hun geaardheid

Link naar bericht
Deel via andere websites
Een vriend van mij is homo. Hij is net als mij christelijk. Hij durft het niet tegen zijn ouders te vertellen. Toen hij mij vertelde dat hij homo was moest hij heel erg huilen. Zijn ouders zien het huwelijk als iets tussen man en vrouw en zijn daarom ook zwaar tegen homo's. Nu bestaat er zoiets als homo genezing. Mijn vraag aan jullie is, denken jullie dat het werkt? Please help :?

Nee dat helpt niet. Het brein van een hetero man zit anders in elkaar als van een man die homo is. Dat gedeelte van het brein is niet meer te veranderen omdat het tijdens de ontwikkeling in de baarmoeder tot stand is gekomen.

http://pauwenwitteman.vara.nl/Fragment- ... &tx_ttnews[tt_news]=18243&cHash=83cb14eaf4eb7837c77bd7b8aa083c55

Je moet de link alleen even kopiëren en daarna in je browser plakken.

Begint vanaf minuut 6

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid