Spring naar bijdragen

Er komen verkiezingen. Ga jij stemmen


Gaan jullie stemmen?  

41 leden hebben gestemd

  1. 1. Gaan jullie stemmen?

    • Weet ik niet
      1
    • Nee
      5
    • Ja
      35


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 256
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

"Als je zwanger bent geworden door een verkrachting dan was het geen echte verkrachting, want je lichaam sluit zich daar dan van af", dat zei de Amerikaanse Todd Akin, en Kees van der Staaij was het daar niet mee oneens _O- Sorry, maar als je een dergelijk persoon verkiest om in de Tweede Kamer te gaan zitten dan is er echt iets goed mis..

Link naar bericht
Deel via andere websites
Kees van der Staaij (SGP) zei in het NOS Slotdebat vanavond:

"Overheid minder uitgeven, snijden in de bureaucreatie, minder afdragen naar Europa! Meer samenleving, minder staat! Woningmarkt heeft lange termijn plan nodig voor huur en koop".

Wie is het hier mee eens? Ik! Of moet het anders? Morgen woensdag SGP stemmen!

Ik hoor al jaren ChristenUnie precies hetzelfde zeggen. Maar ChristenUnie doet een hoop dingen een stuk beter dan de SGP:

- CU heeft ook vrouwelijke politici

- CU doet veel en veel meer aan rentmeesterschap

- CU is veel ruimhartiger voor asielzoekers.

- CU doet veel meer voor kwetsbare mensen in de samenleving. Natuurlijk moet de overheid minder uitgeven en moet de samenleving dus groter worden, maar er moet ook aandacht zijn voor mensen die wel hulp nodig hebben. De SGP heeft de laatste jaren vooral een kabinet gesteund dat bezuinigde op die mensen. De ChristenUnie heeft via het Lenteakkoord ervoor gezorgd dat die bezuinigingen deels werden teruggedraaid.

Meer samenleving, minder staat is prima, maar dan moet je wel de samenleving de mogelijkheid geven die taken op zich te nemen. En dat doet de SGP veel te weinig.

Link naar bericht
Deel via andere websites
De diepgang spat er vanaf, van dit topic. Met name de laatste reactie.

Waar wil je dieper over doorpraten...eigen bijdrage in de zorg? Steun aan Griekenland...you name it ;)

Af en toe een luchtige bijdrage kan geen kwaad ;)

Ik heb geen probleem met luchtige bijdragen, wel met de manier waarop met vrouwen in de politiek wordt omgegaan. Er gaat nog altijd veel te veel aandacht naar hoe aantrekkelijk vrouwen zijn (denk alleen al aan de reacties op Ruth Jacobi). Dat vind ik neerbuigend, en de reacties over vrouwen in de politiek in dit topic vind ik ook neerbuigend.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Och, ik weet bijna wel zeker dat meiden en vrouwen onder elkaar niet veel anders zijn als het om mannen gaat, ook niet als het om politici gaat. Daarbij vind ik het in dit topic nogal meevallen. Een paar berichtjes over de schoonheid van een paar vrouwelijke politici, meer niet. En is het waarderen van vrouwelijk schoon nu echt per se neerbuigend?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb voor het eerst SGP gestemd.

Ik vind hen de meest rechtlijnige partij wat betreft veel ethische kwesties zoals abortus/euthanasie/homohuwelijk etc..

De SGP wisselt niet elke verkiezing van standpunt. Wat dat betreft laten ze zich niet meeslepen wat maatschappelijk wel of niet aanvaardbaar is om te zeggen. Ik waardeer dat wel. Ze varen hun eigen koers en draaien niet opeens 360 graden. Wellicht dat sommige mensen vinden dat ze 'mee moeten gaan' met de tijd. Anderzijds vraag ik me af waar ze dan allemaal in mee moeten gaan. Ik zie ook veel normvervaging en etische kwestie waar men steeds makkelijker mee omspringt(zoals het CDA). Waarom zouden christelijke partijen daar altijd in mee moeten gaan om alleen maar de kiezer te pleasen?

Wat betreft het vrouwenstandpunt ben ik het niet met hen eens, maar als ik alle partijen met elkaar vergelijk vind ik de SGP als partij wat christelijke normen en waarden betreft zeer rechtlijnig en duidelijk. Ik neem dat vrouwenstandpunt dan wel voor lief.

Ben zelf lid van een baptistengemeente en stemde vaak op het CDA en de christenunie, maar ik vindt deze partijen teveel water(wat betreft hun christelijke identiteit!) bij de wijn doen vooral het CDA daar voel ik me als christen niet meer echt bij thuis.

Link naar bericht
Deel via andere websites

wat betreft veel ethische kwesties zoals homohuwelijk

Hoezo is het homo-huwelijk een ethische kwestie?

Je kan voor of tegen zijn, maar met ethiek heeft het niets te maken.

Het treurigste bericht van de dag was dat mensen op NS-stations wilde stemmen buiten hun gemeente, en dat sommige die erachter kwamen dat dat natuurlijk niet kan, uit woede hun stembiljet verscheurde...waarom zijn mensen af en toe toch zo dom...

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik heb wederom op deze partij gestemd.

We hebben ons best gedaan, maar ook de SP is slachtoffer geworden van de tweestrijd. Valt nog mee dat de harde kern wel trouw is gebleven, zodat er (voorlopig) niets verloren is.

Toch weer de derde partij van het land, en Roemer de oppositieleider.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wie de leider van de oppositie wordt is nog maar afwachten. Cohen was ook geen oppositie leider ondanks dat het de grootste oppositie partij was. Ik zie meer in Buma als oppositie leider.

nouja, cijfermatig iig.

Het kabinet word VVD-PvdA, en mijn verwachting is dat Roemer en Wilders dus daar (op papier) de meeste kritiek op zullen hebben.

Maar de praktijk kan idd altijd anders zijn.

Als er geen stevige plannen komen vanuit het kabinet zie ik voor Pechtold natuurlijk ook weer een grote rol vanuit de oppositie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het wordt denk ik VVD - D66 - PvdA. Er moet iets tussen als smeerolie. CDA zou ook kunnen, maar na de zoveelste halvering is het daar nu echt over kwa regeringsdeelname, dat is niet geloofwaardig meer. Die partij moet zichzelf eerst opnieuw uitvinden in de oppositie.

D66 heeft het best goed gedaan , want ik ken redelijk veel mensen die daar op stemmen , maar nu strategisch op Samson (of juist Rutte) hebben gestemd. Zonder die nek aan nek race kon D66 wel op 15 a 16 zetels komen.

Paars III dus (of is het nu IV?)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik heb wederom op deze partij gestemd.

We hebben ons best gedaan, maar ook de SP is slachtoffer geworden van de tweestrijd. Valt nog mee dat de harde kern wel trouw is gebleven, zodat er (voorlopig) niets verloren is.

Toch weer de derde partij van het land, en Roemer de oppositieleider.

Mja, het valt me toch tegen... Had op winst gerekend. :|

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid