Spring naar bijdragen

Er komen verkiezingen. Ga jij stemmen


Gaan jullie stemmen?  

41 leden hebben gestemd

  1. 1. Gaan jullie stemmen?

    • Weet ik niet
      1
    • Nee
      5
    • Ja
      35


Aanbevolen berichten

Niets nieuws onder de zon. Daarnaast zou het niet verkeerd zijn als bedrijven maar ook winkels goed inspelen op de nieuwe wensen van de consument.

Ik ben ook niet blij met de BTW verhoging simpelweg omdat wat er eenmaal bij gaat er nooit meer af gaat (kwartje van Kok als grote voorbeeld) en ik vind dat de overheid maar drastisch moet inkrimpen om haar financiële wanbeleid op orde te krijgen.

Inderdaad, en we betalen al zat ook verborgen belasting in de vorm van jaarlijkse inflatie van 2%. Dus we worden al genoeg gepakt.

Overheden zullen altijd teveel uitgeven dan dat ze binnenkrijgen, en hun tekorten vullen ze op met o.a deze verhogingen van de belasting(nu de btw verhoging)

Wat dat betreft is de overheid een geldsslurpend en onverzadigbaar instituut

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 256
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

de bijdrage aan brussel kost ons miljarden

veel mensen gaan al naar de voedselbank in nederland, en wat geeft de overheid aan griekenland??

leven wordt alleen maar duurder als de btw per 1 oktobr 21% wordt

Behalve voor de rijken als het aan de VVD ligt. Die gaan er na 12 september er economisch op vooruit. Uiteraard gaan de midden en lage inkomens er op achteruit, maar dat valt te verwachten bij de VVD.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Behalve voor de rijken als het aan de VVD ligt. Die gaan er na 12 september er economisch op vooruit. Uiteraard gaan de midden en lage inkomens er op achteruit, maar dat valt te verwachten bij de VVD.

is bekendt. de VVD is de partij voor de rijken

heb je veel geld of veel ontroerend goed, moet je bijna verplicht op de vvd stemmen

Link naar bericht
Deel via andere websites
Een onderbouwing uit het verkiezingsprogramma of de doorberekening van CPB zou fijn zijn.
het CPB heeft ook berekend wat de gevolgen voor de verschillen tussen de hoge en lage inkomens in de programma's worden. Bij de SP gaan de lage inkomens er relatief het meest op vooruit, gevolgd door de PvdA. Bij de VVD worden die verschillen juist groter. Bij de VVD gaan mensen die werken er relatief meer op vooruit dan mensen met een uitkering. Bij SGP, PvdA en SP gaan mensen met een uitkering er relatief juist meer op vooruit.

http://www.rtl.nl/components/actueel/rt ... rammas.xml

Denk aan, btw verhoging, het in stand houden van hypotheekrente aftrek ook voor mensen die een villa hebben, het vrijgeven van de huurmarkt (mensen met laag inkomen huren vaker), studiefinanciering word een leenstelsel (wat als mijn ouders een minimumloon hebben?), eigen risico in de zorg gaat omhoog, basispakket in de zorg word uitgekleed.

De VVD staat voor Volkspartij voor Vrijheid en Democratie maar dat is eerder, Veel Verdienende Democraten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

ook ziggo verhoogt zijn prijzen per 1 oktober :@

Yep, de UPC ook.

Wat een enorme kortzichtige maatregel, dit. Mensen kopen al bijna geen luxe-artikelen meer, en dat zal alleen maar minder worden.

Dat betekent meer bedrijven die failliet gaan, dus meer werkloosheid. Bij mij in de buurt zijn al talloze winkels dichtgetimmerd.

'talloze winkels' sluiten niet door de BTW met 2% te verhogen. Hooguit gaan de winsten van bepaalde winkels daardoor ongeveer 2% omlaag, omdat mensen net ietsjes minder (ongeveer 2%) kunnen kopen dan eerst.

Misschien sluiten ze wel, omdat wij als klanten altijd het goedkoopste willen hebben, waardoor grote supemarkten/mediamarkt/bol.com/etc. de kleintjes verdringen?

Oh, en wat dacht je van 7x24 uur open zijn (of in ieder geval 7 dagen per week)? Dat kost je als winkel minstens 17% meer aan arbeidskosten (t.o.v. 6 dagen open zijn, en als je zondagswerk niet als duurdere overuren rekent) en natuurlijk nog extra kosten voor o.a. verwarming en verlichting. En dat terwijl de klant echt niet ineens zo'n 20% meer euro's op z'n bankrekening heeft en dus meer kan besteden. Gevolg alweer: de sterkste winkels overleven het wel, en trekken klanten weg van de kleintjes, die geen geld kunnen ophoesten voor al die extra kosten die nodig zijn om producten te verkopen aan dezelfde mensen die nog steeds hetzelfde te besteden hebben.

En laten we niet vergeten, dat tot voor kort the sky is the limit gold voor lenen/rood staan, etc. (denk aan hypotheken, maar ook aan een nieuw mobieltje kopen, zus-en-zo op afbetaling, dit pas in 2014 betalen, etc). En nu ontdekken we ineens dat het toch niet zo werkt, dat je toch niet telkens maar weer meer geld kunt uitgeven dan je hebt. Oh wacht, dat was het verwijt dat we de Grieken en Spanjaarden etc. maakten. (H)

In Griekenland (en of het nu hun eigen schuld is of niet - wiens schuld eigenlijk?: politici? alle burgers? kinderen ook?) moet men miljarden bezuinigen. Veel meer dan hier, terwijl ze in Griekenland met veel minder mensen zijn (11 miljoen). En in Griekenland is ongeveer 1 miljoen mensen illegaal (!!) terwijl wij hier Nederland zo'n 10 duizend illegalen hebben. In Griekenland ligt het gemiddelde inkomen ongeveer 40% lager dan hier. Al met al komt een euro bezuinigen in Griekenland, ongeveer even hard aan als twee of drie hier in Nederland. Maar nee... wij gaan hier klagen (en dan gebruik ik een veel te beschaafd woord!) als we in totaal 3% zuiniger moeten doen als land. In Griekenland lagen van de winter (en ja, dan is het daar ook vorst aan de grond) zwervers op staat te slapen.

Misschien zijn we sowieso wel veel teveel met geld bezig. :|

Link naar bericht
Deel via andere websites
Een onderbouwing uit het verkiezingsprogramma of de doorberekening van CPB zou fijn zijn.
het CPB heeft ook berekend wat de gevolgen voor de verschillen tussen de hoge en lage inkomens in de programma's worden. Bij de SP gaan de lage inkomens er relatief het meest op vooruit, gevolgd door de PvdA. Bij de VVD worden die verschillen juist groter. Bij de VVD gaan mensen die werken er relatief meer op vooruit dan mensen met een uitkering. Bij SGP, PvdA en SP gaan mensen met een uitkering er relatief juist meer op vooruit.

http://www.rtl.nl/components/actueel/rt ... rammas.xml

Denk aan, btw verhoging, het in stand houden van hypotheekrente aftrek ook voor mensen die een villa hebben, het vrijgeven van de huurmarkt (mensen met laag inkomen huren vaker), studiefinanciering word een leenstelsel (wat als mijn ouders een minimumloon hebben?), eigen risico in de zorg gaat omhoog, basispakket in de zorg word uitgekleed.

De VVD staat voor Volkspartij voor Vrijheid en Democratie maar dat is eerder, Veel Verdienende Democraten.

Fijn dat je met het citaat je eigen ongelijk aangeeft.

En is het zo heel vreemd om te verwachten van veruit de meeste mensen dat ze hun eigen inkomen verzorgen? Uitzonderingen daargelaten zoals chronisch zieken en tijdelijke werklozen? En ja, ik heb profijt van de hypotheekrenteaftrek en wil dat graag zo houden. Niet dat het echt noodzakelijk is, maar het is een leuk extraatje in de maand die ik vervolgens weer investeer in de economie. Overigens is dat met betrekking tot studie bekostiging zwaar overdreven. Ik kreeg per maand zo'n 100 euro van mijn ouders (hoorde bij de opvoeding, lekker kort houden) en had enkel de basisbeurs (want 'rijke' ouders) voor uitwonenden. Kortom ik moest zaterdagen en een avond of 2 werken voor mijn opleiding. Geen enkel probleem, want het was tenslotte mijn opleiding die ik wou volgen.

Studiegenoten van mij vertikten het om te werken en gaven geld uit als water tijdens hun studie. Natuurlijk met de maximale beurs ('arme' ouders) en lening. Ze betalen nu nog terug geloof ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites

'talloze winkels' sluiten niet door de BTW met 2% te verhogen. Hooguit gaan de winsten van bepaalde winkels daardoor ongeveer 2% omlaag, omdat mensen net ietsjes minder (ongeveer 2%) kunnen kopen dan eerst.

Nou, ik vrees voor een psychologisch effect. Ik denk dat als je over een jaar de balans op gaat maken, dat mensen nog meer geld opgepot hebben, ipv te besteden. Ook met het oog op stijgende benzine-prijzen en zorgpremie (en/of eigen risico).

Dus ook al passen winkeliers (waar het kan) de prijzen naar beneden aan, de aankondiging van hogere BTW is denk ik wel het laatste wat je in een crisis moet doen.

Het kapitalisme is geheel afhankelijk van geldstroming. Als de boel stil valt, verdiend niemand meer wat, en klapt het systeem.

(des te opmerkelijker dat vooral linkse partijen in feite het systeem proberen in gang te houden)

Ik ben het wel met je eens als je zegt dat dit de kleintjes mogelijk gaat verdringen, omdat de grotere jongens dit makkelijker aan kunnen. Dit is een serieus probleem, dat zorgt nou juist weer voor meer werkloosheid en ongelijkheid. En ik ben ook niet zo'n fan van koopzondagen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou, ik vrees voor een psychologisch effect. Ik denk dat als je over een jaar de balans op gaat maken, dat mensen nog meer geld opgepot hebben, ipv te besteden. Ook met het oog op stijgende benzine-prijzen en zorgpremie (en/of eigen risico).

Zijn er statistieken die autogebruik verbinden met de benzineprijs? Kan me namelijk niet aan de indruk onttrekken dat mensen toch wel blijven rijden. Wij wel in ieder geval, deels zakelijk (dat kan niet minder) maar eigenlijk ook gewoon privé. Ik heb de auto nog nooit thuis laten staan ivm benzineprijzen in ieder geval.

En wat is het psychologische effect op laten we zeggen een paar schoenen die normaal 150 euro kosten. 149,-. Die kosten straks ongeveer 151,50. Ik zal ze er niet om laten staan iig als ik al zulke dure schoenen zou kopen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zijn er statistieken die autogebruik verbinden met de benzineprijs? Kan me namelijk niet aan de indruk onttrekken dat mensen toch wel blijven rijden. Wij wel in ieder geval, deels zakelijk (dat kan niet minder) maar eigenlijk ook gewoon privé. Ik heb de auto nog nooit thuis laten staan ivm benzineprijzen in ieder geval.

En wat is het psychologische effect op laten we zeggen een paar schoenen die normaal 150 euro kosten. 149,-. Die kosten straks ongeveer 151,50. Ik zal ze er niet om laten staan iig als ik al zulke dure schoenen zou kopen.

Nee, maar omdat ze blijven rijden, besteden ze misschien minder aan andere zaken. Een paar schoenen zal idd nog wel meevallen, maar dat geld wellicht niet voor TV's, wasmachines, fietsen, vakanties en meubels.

Link naar bericht
Deel via andere websites
ik wil niet rot uit de hoek komen, maar wat voor voordelen heeft de besluitvorming van de CU met Isreal voor jou?

Ik zal zegenen wie u zegenen.

Ik zal even met Sid Roth uit de hoek komen:

Coming against the Jew and Israel (Joel 3:2, Gen.12:3, 1 Kings 11:36)

I believe when you vote for a candidate who is for forcing Israel to divide up the land God leased to the Jewish people "forever," you are as responsible as the politician!

En met de laatste opmerking van de christenunie m.b.t. rokers die niet gelijk geholpen kunnen worden in het ziekenhuis, gaat het denk ik toch SGP worden. Nog nooit op gestemd overigens.

Die opmerking over rokers is nogal uit zijn verband getrokken. Voordewind zei dat er nu al gezondheidseisen zijn, zoals dat rokers een halfjaar niet moeten roken als ze in aanmerking willen komen voor een nieuw orgaan. Dat is gewoon de huidige praktijk, die volgens mij door alle partijen gesteund wordt.

Verder snap ik niet waarom de SGP voor jou beter is voor Israel dan de CU. CU en SGP komen allebei op voor Israel. Daar bovenop heeft de CU vind ik veel betere standpunten dan de SGP. Als je je zorgen maakt om de zorg kun je beter CU stemmen. De SGP heeft de laatste jaren een kabinetsbeleid gesteund dat keihard neerkwam bij de mensen die zorg nodig hebben. De CU heeft zich daar juist terecht tegengekeerd.

Je zegt ook dat je vorige keer met je stem wilde voorkomen dat de VVD de grootste werd. Dan moet je vooral niet SGP stemmen, want die heeft de laatste jaren de VVD de hand boven het hoofd gehouden. De CU niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
ik stem of SP of PVV, of heel misschien antieuropapartij ( ja, die bestaat ook )

ze hebben allemaal een gelikt aantal standpunten, die voor elkaar niks onderdoen

Ik ben zelf ook niet zo'n europafan moet ik toegeven. Al weet ik niet of het helpt als wij eruit stappen zoals de PVV wil of dat wellicht de rotte appels er gewoon uit moeten(wellicht helpt dit veel beter)

Ook ben ik het wel met Geert eens dat de euro een totale mislukking is. De noord europese economieën zijn totaal verschillend met de zuid europese economieën. En steeds zal er weer een nieuw 'Noodinfuus' aan te pas moeten komen om landen overeind te houden(kost ons veel geld)

Men verklaard Geert voor gek. Maar hij heeft wel een punt als hij terrecht aangeeft dat een europroject wat alleen overeind blijft door dit soort noodfondsen geen gezond en stabiel systeem is. Een systeem wat alleen overeind blijft bij de gratie van allerlei noodgrepen/maatregelen is in de kern een instabiel systeem. Maar politici willen dit systeem overeind houden ten koste van alles.

De wijze waarop dit systeem van de euro nu overeind wordt gehouden vind ik persoonlijk een ongezonde situatie. Daarin heeft de PVV wel een punt.

Leuk weetje: diezelfde Geert Wilders die nu zo zit te mekkeren over de euro heeft destijds braaf voor de Euro gestemd. Diezelfde Geert Wilders die nu klaagt over Griekenland, heeft destijds voor de komst van Griekenland in de Euro gestemd.

Hij is een opportunist: nu zijn een heleboel mensen ontevreden over de EU, dus is hij dat voor het gemak ook voor de euro. En komt hij met idiote oplossingen waarvan hij waarschijnlijk zelf wel weet dat ze niets helpen, zoals eenzijdig uit de Euro stappen. Maar die gast is zo onbetrouwbaar als wat. Hij heeft als eens eerder meteen na de verkiezingen zijn standpunten opzij geschoven, en ik zie hem er vooraan dat zo weer te doen.

Als je het nou hebt over de euro: de ChristenUnie was destijds tegen de komst van Griekenland. En nu is de CU nog steeds sceptisch over de euro, maar probeert ze naar een realistische koers te zoeken. Dus niet schreeuwen dat we weg moeten uit die Euro zoals Geert W en negeren hoe idioot veel geld dat gaat kosten, maar onderzoeken wat de mogelijkheden zijn. Vind ik een stuk beter.

Link naar bericht
Deel via andere websites

En is het zo heel vreemd om te verwachten van veruit de meeste mensen dat ze hun eigen inkomen verzorgen? Uitzonderingen daargelaten zoals chronisch zieken en tijdelijke werklozen?

Nee, dat is niet vreemd. Dat wil iedere partij. Ik hoor nooit iemand in de Kamer zeggen: "Van mij mag iedereen op zijn luie gat zitten, ook al kunnen ze wel werken."

Iedere partij wil proberen mensen aan het werk te krijgen die kunnen werken. De vraag is alleen hoe je dat doet. En wat dat betreft kiest de VVD een heel slechte methode, om twee redenen.

Ten eerste, de VVD gaat vaak eenzijdig bezuinigen, zonder mensen de mogelijkheid geven aan het werk te komen. Het is bijvoorbeeld nogal dom om op succesvolle reintegratieprojecten te bezuinigen als je mensen aan het werk wil krijgen. (Zie bijvoorbeeld http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/Nieuws/a ... atie.dhtml ). Het is ook nogal dom een heleboel mensen het persoonsgebonden budget af te pakken, zoals het kabinet dat oorspronkelijk wilde, als juist dat pgb veel mensen de gelegenheid geeft om te werken.

Ten tweede, jij zegt zelf dat je vindt dat chronisch zieken wel een uitkering moeten krijgen. Wat mij enorm stoort is dat de VVD zulke harde maatregelen neemt dat ze ook die mensen pakt. Chronisch zieken zijn er door kabinetsmaatregelen op achteruit gegaan (of ze zouden erop achteruit zijn gegaan als het kunduz-akkoord niet was gesloten) (http://knmg.artsennet.nl/Nieuws/Nieuwsa ... ioneel.htm).

? En ja, ik heb profijt van de hypotheekrenteaftrek en wil dat graag zo houden. Niet dat het echt noodzakelijk is, maar het is een leuk extraatje in de maand die ik vervolgens weer investeer in de economie.
En denk je dat dit houdbaar is? Veel, heel veel economen menen van niet (zie bijvoorbeeld http://www.brabantsdagblad.nl/mening/65 ... udbaar.ece).

Dat leuke extraatje van jou kost ons met zijn allen handenvol geld; veel meer dan het geld dat naar de mensen gaat die in de bijstand zitten. Nou weet ik niet hoe duur jouw huis is, niet alle partijen willen de hypotheekrenteaftrek voor alle huizenbezitters beperken (sommigen willen dat alleen voor de dure huizen).

Maar uiteindelijk is de hele economie er ontzettend bij gebaat als we die hypotheekrenteaftrek kunnen beperken, en ben jij daar dus ook bij gebaat. Geloof me, je hebt meer aan een overheid die zijn financien op orde heeft doordat ze niet elk jaar zakken met geld hoeft uit te geven aan die hypotheekrenteaftrek, dan aan dat leuke extraatje dat je elke maand krijgt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
ik wil niet rot uit de hoek komen, maar wat voor voordelen heeft de besluitvorming van de CU met Isreal voor jou?

Ik zal zegenen wie u zegenen.

Ik zal even met Sid Roth uit de hoek komen:

Coming against the Jew and Israel (Joel 3:2, Gen.12:3, 1 Kings 11:36)

I believe when you vote for a candidate who is for forcing Israel to divide up the land God leased to the Jewish people "forever," you are as responsible as the politician!

En met de laatste opmerking van de christenunie m.b.t. rokers die niet gelijk geholpen kunnen worden in het ziekenhuis, gaat het denk ik toch SGP worden. Nog nooit op gestemd overigens.

Die opmerking over rokers is nogal uit zijn verband getrokken. Voordewind zei dat er nu al gezondheidseisen zijn, zoals dat rokers een halfjaar niet moeten roken als ze in aanmerking willen komen voor een nieuw orgaan. Dat is gewoon de huidige praktijk, die volgens mij door alle partijen gesteund wordt.

Verder snap ik niet waarom de SGP voor jou beter is voor Israel dan de CU. CU en SGP komen allebei op voor Israel. Daar bovenop heeft de CU vind ik veel betere standpunten dan de SGP. Als je je zorgen maakt om de zorg kun je beter CU stemmen. De SGP heeft de laatste jaren een kabinetsbeleid gesteund dat keihard neerkwam bij de mensen die zorg nodig hebben. De CU heeft zich daar juist terecht tegengekeerd.

Je zegt ook dat je vorige keer met je stem wilde voorkomen dat de VVD de grootste werd. Dan moet je vooral niet SGP stemmen, want die heeft de laatste jaren de VVD de hand boven het hoofd gehouden. De CU niet.

Ja, dat zat ik gisteren ook te bedenken. Ik heb niet al te veel verstand van/interesse in de politiek en wist niet eens dat de SGP mee had gedaan in het vorige kabinet en dat bij dat lenteakkoord de christenunie zat. Toch maar christenunie dan.

En die Geert Wilders is net zo rechts als de VVD, hij zit er nu alweer toespelingen op te maken om met de VVD te willen regeren.

Ãls de christenen nou eens alles gemeenschappelijk gaan hebben, zoals in de handelingengemeente, wordt het probleem van armoede ook weer opgelost.

Link naar bericht
Deel via andere websites
De levensbeschouwelijke kieswijzer:

http://www.rkk.nl/kruispunt/kieswijzer/ ... 46484.html

Hm. Nergens een mogelijkheid tot 'geen mening', niet bij alle vragen een optie 'neutraal' en bij vraag 4 over het inruilen van huidige feestdagen voor islamitische drie opties; nee, nee maar 1 dag vrij inzetbaar en neutraal. Waar is 'ja'? :| niet dat ik perse ja zou willen invoegen, maar euh, :?

Oh, en er staan feitelijke onjuistheden in:

De abortustermijn (24 weken) en de levensvatbaarheidtermijn (26 weken) liggen ver genoeg uit elkaar.

De levensvatbaarheidtermijn is ook 24 weken. Máár, tussen de 24 en 26 weken is de conditie van de baby bepalend of er behandeld gaat worden. Vanaf 26 weken gaan ze er gewoon voor.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nunc:

Nou, ik vrees voor een psychologisch effect. Ik denk dat als je over een jaar de balans op gaat maken, dat mensen nog meer geld opgepot hebben, ipv te besteden. Ook met het oog op stijgende benzine-prijzen en zorgpremie (en/of eigen risico

).

Inderdaad dat betekent dat 2% extra btw produkten dit jaar 4 % duurder worden(2% btw+ jaarlijkse inflatie van 2% die vaak nog hoger is dan CBS cijfers beweren)

Dus ook al passen winkeliers (waar het kan) de prijzen naar beneden aan, de aankondiging van hogere BTW is denk ik wel het laatste wat je in een crisis moet doen.

Het kapitalisme is geheel afhankelijk van geldstroming. Als de boel stil valt, verdiend niemand meer wat, en klapt het systeem.

(des te opmerkelijker dat vooral linkse partijen in feite het systeem proberen in gang te houden)

Op een gegeven moment ga je die btw verhoging+inflatie duidelijk terug zien in de winkelprijzen. 4% stijging van de prijzen voor consumentenprodukten daar zit je niet op te wachten.

Er zijn zoveel zaken aan de gang..in Amerika draaien de geldpersen van Bernanke ook al warm( komende stimuleringsmaatregelen) Europa is hier iets behoudender in(DE ECB).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb besloten toch Libdem te gaan stemmen (libdem.nl)

De meeste ideeën spreken me wel aan, en de partijleider is een aardig man, die graag nadenkt voor hij iets zegt, en dan ook nog bereid is naar een ander zijn mening te luisteren.

(Dat mijn vader op de lijst staat, werkt ook niet tegen :E.)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Na een aantal debatten gehoord en gezien te hebben ga ik denk ik toch maar CDA stemmen. Bij gebrek aan beter.

Iemand enig idee wie de eerste belijdend katholiek op de lijst is?

Volgens mij staan Katholieken en Protestanten om en om op de lijst. Buma is volgens mij protestant.

Je kunt ook op CU stemmen. Op nr. 15 staat een RK diaken. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid