Spring naar bijdragen

Er komen verkiezingen. Ga jij stemmen


Gaan jullie stemmen?  

41 leden hebben gestemd

  1. 1. Gaan jullie stemmen?

    • Weet ik niet
      1
    • Nee
      5
    • Ja
      35


Aanbevolen berichten

cobybryant schreef:

(...)

Weet iemand of je beter SGP kunt stemmen i.v.m. Israel? Lijkt me momenteel het belangrijkste punt.

op de facebook pagina van de Christen Unie staat wat zij willen met Israël. opzich lijkt me dat prima, evenals de rest van de standpunten. dat wordt CU stemmen ^^

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 256
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

cobybryant schreef:

(...)

Weet iemand of je beter SGP kunt stemmen i.v.m. Israel? Lijkt me momenteel het belangrijkste punt.

op de facebook pagina van de Christen Unie staat wat zij willen met Israël. opzich lijkt me dat prima, evenals de rest van de standpunten. dat wordt CU stemmen ^^

ik wil niet rot uit de hoek komen, maar wat voor voordelen heeft de besluitvorming van de CU met Isreal voor jou?

Link naar bericht
Deel via andere websites
ik wil niet rot uit de hoek komen, maar wat voor voordelen heeft de besluitvorming van de CU met Isreal voor jou?

Ik zal zegenen wie u zegenen.

Ik zal even met Sid Roth uit de hoek komen:

Coming against the Jew and Israel (Joel 3:2, Gen.12:3, 1 Kings 11:36)

I believe when you vote for a candidate who is for forcing Israel to divide up the land God leased to the Jewish people "forever," you are as responsible as the politician!

En met de laatste opmerking van de christenunie m.b.t. rokers die niet gelijk geholpen kunnen worden in het ziekenhuis, gaat het denk ik toch SGP worden. Nog nooit op gestemd overigens.

Link naar bericht
Deel via andere websites
ik stem of SP of PVV, of heel misschien antieuropapartij ( ja, die bestaat ook )

ze hebben allemaal een gelikt aantal standpunten, die voor elkaar niks onderdoen

Ik ben zelf ook niet zo'n europafan moet ik toegeven. Al weet ik niet of het helpt als wij eruit stappen zoals de PVV wil of dat wellicht de rotte appels er gewoon uit moeten(wellicht helpt dit veel beter)

Ook ben ik het wel met Geert eens dat de euro een totale mislukking is. De noord europese economieën zijn totaal verschillend met de zuid europese economieën. En steeds zal er weer een nieuw 'Noodinfuus' aan te pas moeten komen om landen overeind te houden(kost ons veel geld)

Men verklaard Geert voor gek. Maar hij heeft wel een punt als hij terrecht aangeeft dat een europroject wat alleen overeind blijft door dit soort noodfondsen geen gezond en stabiel systeem is. Een systeem wat alleen overeind blijft bij de gratie van allerlei noodgrepen/maatregelen is in de kern een instabiel systeem. Maar politici willen dit systeem overeind houden ten koste van alles.

De wijze waarop dit systeem van de euro nu overeind wordt gehouden vind ik persoonlijk een ongezonde situatie. Daarin heeft de PVV wel een punt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De wijze waarop dit systeem van de euro nu overeind wordt gehouden vind ik persoonlijk een ongezonde situatie. Daarin heeft de PVV wel een punt.

Klopt, maar dat komt mede door populisme zoals van de PVV. Als we nu in Europa weer eens solidair gaan zijn met elkaar en wel de bevoegdheden durven over te dragen naar een centrale overheid kunnen we ver komen. De Euro heeft meer op geleverd dan het nu kost om een paar landen te helpen. Het in elkaar klappen kost nog meer (ook al weet niemand hoeveel, omdat het haast niet in te schatten is). Mensen zouden eens moeten kijken hoe het eenmunten systeem is ingevoerd in de USA. Dat is ook niet zonder slag of stoot gegaan, maar de huidige situatie in Europa is, tot op zekere hoogte, vergelijkbaar met de USA in de 18e eeuw. Binnen de US kunnen staten ook failliet gaan, zonder dat het gevolgen heeft voor de federale overheid. De rijkere staten financieren daar ook de armere staten, dat doet men in Europa ook, maar daar willen populisten een stokje voor steken. Nee de SP en PVV doen beide geen goed voor Europa en Nederland op zich.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Klopt, maar dat komt mede door populisme zoals van de PVV.

Ok, Maar het wil niet zeggen omdat toevallig Geert wilders dit zegt er geen kern van waarheid in zit. Ik vind niet heel zijn verhaal onzin, er zit best een kern van waarheid in. Dezelfde kritiek op de euro en de europese unie zou ik ook gehad hebben zonder een populist door gewoon met mijn gezonde verstand naar de huidige situatie te kijken.

Als we nu in Europa weer eens solidair gaan zijn met elkaar en wel de bevoegdheden durven over te dragen naar een centrale overheid kunnen we ver komen.

Mooi streven, maar mijn gevoel zegt dat deze solidaire samenwerking binnen een niet al te lange tijd op de klippen loopt. Landen binnen de EU hebben teveel hun eigen belangen en verschillen toch op veel punten cultureel van elkaar.

De Euro heeft meer op geleverd dan het nu kost om een paar landen te helpen
.

Ik ken niet alle cijfers, maar naar mijn weten had Nederland voor de euro ongeveer dezelfde economische groei als na de euro, of het echt meer heeft opgeleverd dat vraag ik me af.

Het in elkaar klappen kost nog meer (ook al weet niemand hoeveel, omdat het haast niet in te schatten is).

Helaas zal het klappen op een gegeven moment. Ik denk dat monetaire geschiedkundigen daar een realistischer en eerlijkerer beeld van kunnen geven dan bankiers en politici(korte termijn denkers). Maar wat dat betreft geld dat voor elk ongedekt geldstelsel niet alleen de euro uiteraard. Helaas hebben die nooit het eeuwige leven en komt er op een gegeven moment weer een andere valuta voor in de plaats. Hoe lang de euro als valuta standhoudt daar kun je over twisten uiteraard...maar ook de euro heeft niet het eeuwige leven, zoals de monetaire geschiedenis ons leert.

Mensen zouden eens moeten kijken hoe het eenmunten systeem is ingevoerd in de USA. Dat is ook niet zonder slag of stoot gegaan, maar de huidige situatie in Europa is, tot op zekere hoogte, vergelijkbaar met de USA in de 18e eeuw.

Ik vind het toch niet helemaal hetzelfde daar de economieën van noord en zuid europa onderling veel meer van elkaar verschillen dan de staten in amerika waar men al veel langer 1 munt(dollar) heeft. En dan heb ik het nog niet eens over de culturele verschillen tussen zuid en noord. We steunen nu alleen maar zuid en west europes 'vergrijsde' landen.

Maar ik zou ipv Geert dan liever zien dan de landen die zich niet aan de regels houden eruit geknikkert werden(ik weet dat dit helaas niet kan, landen moeten zelf eruit stappen) dan dat Nederland eruit stapt.

Maar ik denk inderdaad dat het genoeg is geweest met de noodgelden aan Griekenland. Een land wat niet z'n eigen broek kan ophouden zonder noodinjecties...dat kan nooit een gezonde situatie zijn. Maar klaarblijkelijk zijn we dat met z'n allen normaal gaan vinden omdat politici en bankiers ten koste van alles de euro willen redden.

Nee ik ben niet wild enthousiast over de euro

Binnen de US kunnen staten ook failliet gaan, zonder dat het gevolgen heeft voor de federale overheid. De rijkere staten financieren daar ook de armere staten, dat doet men in Europa ook, maar daar willen populisten een stokje voor steken. Nee de SP en PVV doen beide geen goed voor Europa en Nederland op zich.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wat mij betreft houden we de EU lekker bij elkaar inclusief de Euro. Gaan we wel flink aan de slag met het terugdringen van de Europese bureaucratie en het bezuinigen op hobby projecten.

Ik zou ook liever hebben gewild dat het allemaal een succes was geworden. Maar ik denk zelf dat we afstevenen op een desintegratie van zowel het politieke bestel van Europa als het monetaire bestel van Europa.

Eigenlijk zou ik geen oplossing weten ook politici toveren deze naar mijn mening niet even uit de hoge hoed.

Duidelijk is dat we nooit aan dit project hadden moeten beginnen, maar dat is helaas pas achteraf(burgers werd weinig gevraagd hierover) En nu zitten we in de problemen met vergrijsde landen zoals griekenland die niet zomaar even opgelost kunnen worden, en een constant geldinfuus is ook geen structurele oplossing(beter gezegd helemaal geen oplossing!)

Ik volg het allemaal sceptisch en zie veel dingen bewaarheid worden. Gedurende de eerste geldinjectie aan griekenland wist ik al dat het de eerste van velen zou worden en aan het eind het probleem(uiteraard) niet opgelost ging worden(alleen uitstel)

Ik sprak zo nu en dan met mensen over het feit dat er weleens een einde aan de euro zou kunnen komen. Veel vrienden van mij zeiden..."ah dat kan niet!:" "onmogelijk"

Maar er wordt al openlijk over het 'onmogelijke gesproken'

Btw ik wil uiteraard niet dat het gebeurd, en juich het niet toe, maar ik denk dat het uiteindelijk wel gaat gebeuren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
De Euro heeft meer op geleverd dan het nu kost om een paar landen te helpen.

we hebben 10% aan inkomsten ingelevert door invoering euro.

euro is leuk, voor handel,\allemaal dezelfde munt

de bijdrage aan brussel kost ons miljarden

veel mensen gaan al naar de voedselbank in nederland, en wat geeft de overheid aan griekenland??

leven wordt alleen maar duurder als de btw per 1 oktobr 21% wordt

Link naar bericht
Deel via andere websites
De Euro heeft meer op geleverd dan het nu kost om een paar landen te helpen.

we hebben 10% aan inkomsten ingelevert door invoering euro.

Nee, niet het inkomen is 10% gedaald de wisselkoers was 10% te laag.
euro is leuk, voor handel,\allemaal dezelfde munt
Ook voor jou en mij zeer fijn een muntunie.

de bijdrage aan brussel kost ons miljarden

Nederland is een netto-betaler aan Brussel, maar van de afdrachten komen ook vele miljarden weer terug. Echter dat willen we niet zien en horen.
veel mensen gaan al naar de voedselbank in nederland, en wat geeft de overheid aan griekenland??
Ook de voedselbanken in NL worden ondersteund. Je maakt nu een valse gevolgtrekking.
leven wordt alleen maar duurder als de btw per 1 oktobr 21% wordt
Wat gecompenseerd gaat worden via de inkomsten belasting.
Link naar bericht
Deel via andere websites

Mooi streven, maar mijn gevoel zegt dat deze solidaire samenwerking binnen een niet al te lange tijd op de klippen loopt. Landen binnen de EU hebben teveel hun eigen belangen en verschillen toch op veel punten cultureel van elkaar.

Dan heb je toch een verkeerd beeld bij solidair zijn met elkaar. Mevrouw Kroes schreef een mooie column over solidair zijn met Zuid-Europa in het FD een poosje terug.

Ik ken niet alle cijfers, maar naar mijn weten had Nederland voor de euro ongeveer dezelfde economische groei als na de euro, of het echt meer heeft opgeleverd dat vraag ik me af.

Er is meer dan economische groei. In de economische groei komt ook niet alles naar voren...
Ik vind het toch niet helemaal hetzelfde daar de economieën van noord en zuid europa onderling veel meer van elkaar verschillen dan de staten in amerika waar men al veel langer 1 munt(dollar) heeft. En dan heb ik het nog niet eens over de culturele verschillen tussen zuid en noord. We steunen nu alleen maar zuid en west europes 'vergrijsde' landen.

Danny, verdiep je eens wat meer in de USA, hoe de staten gefinancieerd zijn en welke problemen de USA hebben gehad in het begin van de muntunie aldaar. Hoe ontzettend verschillend Noord - Zuid en Oost - West is in de USA. Vanaf hier met een 6000km ertussen oogt het allemaal homogeen, maar dat is het helemaal niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Danny, verdiep je eens wat meer in de USA, hoe de staten gefinancieerd zijn en welke problemen de USA hebben gehad in het begin van de muntunie aldaar. Hoe ontzettend verschillend Noord - Zuid en Oost - West is in de USA. Vanaf hier met een 6000km ertussen oogt het allemaal homogeen, maar dat is het helemaal niet.

Daar wil ik me best in verdiepen. Maar de dollar heeft er al wat meer tijd opzitten. AL denk ik daar ook erg sceptisch over...ook de dollar heeft ene beperkte houdbaarheidsdatum...maar heeft een paar voordelen t.o.v. de euro waardoor deze dollar(die overigens 75% van zijn koopkracht heeft verloren) nog bestaat!

Link naar bericht
Deel via andere websites
De euro gaat binnenkort instorten, volgens bepaalde eindtijdprofeten en Paul Krugman. Volgens mij heeft Geert Wilders wel een goed punt met eruit stappen.

Ik denk inderdaad dat de euro geen lang leven beschoren is. Maar dat is in het algemeen met alle ongedekte geldsystemen zo. Maar goed dat is nu eenmaal iets wat je niet meer kan veranderen.

Maar goed om het toch over de euro te hebben zou je om de euro te redden beter griekenland en Spanje en Italie eruit moeten knikkeren die slurpen het meest uit de noodfondsen.

Maar goed ik ben uberhaubr bevooroordeeld omdat ik geen brood zie in geen enkel fiatstelsel, omdat ik een andere definitie van geld heb. Geld is pas geld(ook de euro) als het een anker heeft(goud/zilver/olie...of wat dan ook van waarde)

Maar goed nu we het moeten doen met de euro, en dan zou een exit van Griekenland het beste zijn(uiteindelijk gebeurd dat toch linksom en rechtsom een eeuwig geldinfuus zie ik niet gebeuren)

Link naar bericht
Deel via andere websites
leven wordt alleen maar duurder als de btw per 1 oktobr 21% wordt
Wat gecompenseerd gaat worden via de inkomsten belasting.

Ik denk dat BTW verhogingen niet de bestedingen van consumenten verhoogd(laat staan de economische groei bevordert)

wel, ik heb van mijn mobiele provider al bericht gehad dat het maandabonnement per 1 oktober verhoogd wordt.

ik quote van de website:

Ik wil je laten weten dat vanaf 1 oktober 2012 een nieuw standaard BTW-tarief geldt van 21%. Hierdoor veranderen de prijzen van je abonnement en eventuele additionele bundels. Hier kun je het verschil zien in onze tarieven.

Op de eerste factuur van je gebruik na 1 oktober 2012 is het nieuwe BTW-tarief verwerkt. Deze factuur zal je in november ontvangen. Tot 1 oktober 2012 zal het huidige tarief van 19% berekend worden.

Wanneer je je abonnement in het buitenland hebt gebruikt, kan het zijn dat deze kosten pas later worden verrekend. In dat geval kan het voorkomen dat er 2 BTW tarieven op je factuur worden vermeld.

ook ziggo verhoogt zijn prijzen per 1 oktober :@

Link naar bericht
Deel via andere websites

ook ziggo verhoogt zijn prijzen per 1 oktober :@

Yep, de UPC ook.

Wat een enorme kortzichtige maatregel, dit. Mensen kopen al bijna geen luxe-artikelen meer, en dat zal alleen maar minder worden.

Dat betekent meer bedrijven die failliet gaan, dus meer werkloosheid. Bij mij in de buurt zijn al talloze winkels dichtgetimmerd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

ook ziggo verhoogt zijn prijzen per 1 oktober :@

Yep, de UPC ook.

Wat een enorme kortzichtige maatregel, dit. Mensen kopen al bijna geen luxe-artikelen meer, en dat zal alleen maar minder worden.

Ik zie verscheidene luxeartikelen anders als warme broodjes over de toonbank gaan als ik door de stad loop. Als ik naar de verkoopcijfers van verschillende fabrikanten kijk dan zie ik dat ze het niet echt slecht doen.

Als ik een luxeartikel wil hebben dan zal ik het kopen indien ik er genoeg voor gespaard heb en dan maakt die paar procent meer BTW niet uit.

Dat betekent meer bedrijven die failliet gaan, dus meer werkloosheid. Bij mij in de buurt zijn al talloze winkels dichtgetimmerd.

Niets nieuws onder de zon. Daarnaast zou het niet verkeerd zijn als bedrijven maar ook winkels goed inspelen op de nieuwe wensen van de consument.

Ik ben ook niet blij met de BTW verhoging simpelweg omdat wat er eenmaal bij gaat er nooit meer af gaat (kwartje van Kok als grote voorbeeld) en ik vind dat de overheid maar drastisch moet inkrimpen om haar financiële wanbeleid op orde te krijgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
en ik vind dat de overheid maar drastisch moet inkrimpen om haar financiële wanbeleid op orde te krijgen.

daar hebben we de pvv voor :#

Of een liberale partij zoals de VVD. Maar ook andere partijen willen de overheidsfinanciering op orde krijgen en volgens mij schuwt vandaag de dag geen enkele partij om dan ook naar het bureaucratische ambtenarenapparaat te kijken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk inderdaad dat de euro geen lang leven beschoren is. Maar dat is in het algemeen met alle ongedekte geldsystemen zo. Maar goed dat is nu eenmaal iets wat je niet meer kan veranderen.

terug naar de gulden zal nooit meer gebeuren.

Ik geloof zelf niet in het eeuwige leven van welk ongedekt geldstelsel dan ook. Dus ook de euro is in mijn ogen eindig, dus wellicht als project euro mislukt staan er vele opties open naar mijn mening ook de terugkeer vd gulden, of wellicht een NEURO en ZEURO.

We zullen zien. Wat mij betreft is na het einde van het tijdperk euro alles mogelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid