Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 355
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Marianne Thieme is wel gelovig.

Ze is wel gelovig maar geheel anders dan de traditionele protestanten en katholieken die op het land werken. Ze staat ver van de realiteit.

En dat zegt iemand die een geloof aanhangt. Heb je niet door dat voor hun geloof evenveel bewijs is als het geloof van jou? Hoe durf je dan te zeggen dat jou geloof wel beter bij de realiteit is als die van Marianne Thieme. Komt echt mega arrogant over!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het idee is denk ik dat zo'n boer dichter bij de realiteit van het platteland en het boerenwezen staat dan iemand als Marianne Thieme. Het is de boer die keihard moet werken en enorm veel moet investeren om een rendabele boerderij aan te houden, die moet laveren tussen allerlei quota's en steeds strengere milieu-eisen en die ook gewoon dichter bij het land en bij de dieren staat. Marianne heeft niet een dergelijke achtergrond, waardoor ze dus verder van de boerenrealiteit staat en zich daardoor mogelijk moeilijker kan inleven in de boer die ook zijn best doet om de balans te vinden tussen het verdienen van voldoende inkomen om van te eten en het zorgen voor zijn beesten.

Ik denk dat het voor stadsmensen, die soms zelfs nog nooit een levende koe hebben aangeraakt, het soms iets te gemakkelijk is om de boer met zijn vele dieren te veroordelen, omdat hij immers het platteland en de natuur niet zo goed kent als de boer. Niet dat de boer daardoor ontslagen zou zijn van de plicht goed voor de schepping en dus ook voor zijn beesten te zorgen, maar we kunnen geen wonderen verwachten. We kunnen niet verwachten dat zijn boerderij een dierenparadijs is, maar het vlees wel goedkoop en altijd verkrijgbaar blijft. Het is geven en nemen en dat gaat inderdaad niet altijd even goed. Maar er zijn wel hoopvolle ontwikkelingen, zo heb ik het idee.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er is niemand, en zeker mevrouw Thiemme niet, die denkt dat vlees met de huidige prijze afkomstig uit een dierenparadijs is. Ik snap je argument niet zo. Ja ze is geen boer. Zo maken politici ook wetten die effect hebben op bankiers, winkeliers, havenarbeiders etc terwijl ze daar zelf geen directe ervaring mee hebben. Dat is toch geen argument tegen een politieke inzet voor dierenwelzijn in de vee-industrie? Of snap ik je verkeerd?

Link naar bericht
Deel via andere websites

En dat zegt iemand die een geloof aanhangt. Heb je niet door dat voor hun geloof evenveel bewijs is als het geloof van jou? Hoe durf je dan te zeggen dat jou geloof wel beter bij de realiteit is als die van Marianne Thieme. Komt echt mega arrogant over!

Past volgens jou christendom of atheïsme beter bij de realiteit? :#

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waar gaat t over melkkoeien? :) Maar goed, hangt er vanaf waar en hoe. Ikzelf koop alleen biologische melk en als ik wel s een ander zuivelproduct koop met een frase over weidegang. Je kunt als continu zwangere koe ook je net geboren jong iedere keer op dag 1 moeten afstaan en je hele leven lang op 1 plek met slechts n paar cm bewegingsruimte en geen daglicht, geen gras etc staan. Dat lijkt me dan weer niet zo fijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Oh ja en verder hoef je denk ik niet zo op de bres te springen voor de boer, niemand valt boeren an sich aan en niemand wenst een n boer een failisement oid toe hoor. En dat ze t zwaar hebben, ach, wie niet.

Oh nee, het was niet zozeer mijn bedoeling om dat te doen, ik probeerde alleen het argument van Thorgrem te begrijpen. Als ik er falikant naast zit, dan hoor ik dat ook graag van hem. En ja, mijns inziens is het altijd goed om je grondig te verdiepen in een beroepsgroep en ook zorgvuldig naar haar verhaal te luisteren, als je daarvoor beleid moet uitvoeren. Zeker als je zelf daar nooit deel van heb uitgemaakt. En of die beroepsgroep nu uit boeren bestaat of uit bankiers, dat maakt niet uit. Aan beleid op basis van populaire praatjes of generalisaties hebben we niets. Als Marianne dat al lang en breed doet, dan is daar dus ook niets mis mee.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Oh ja en verder hoef je denk ik niet zo op de bres te springen voor de boer, niemand valt boeren an sich aan en niemand wenst een n boer een failisement oid toe hoor. En dat ze t zwaar hebben, ach, wie niet.

Oh nee, het was niet zozeer mijn bedoeling om dat te doen, ik probeerde alleen het argument van Thorgrem te begrijpen. Als ik er falikant naast zit, dan hoor ik dat ook graag van hem. En ja, mijns inziens is het altijd goed om je grondig te verdiepen in een beroepsgroep en ook zorgvuldig naar haar verhaal te luisteren, als je daarvoor beleid moet uitvoeren. Zeker als je zelf daar nooit deel van heb uitgemaakt. En of die beroepsgroep nu uit boeren bestaat of uit bankiers, dat maakt niet uit. Aan beleid op basis van populaire praatjes of generalisaties hebben we niets. Als Marianne dat al lang en breed doet, dan is daar dus ook niets mis mee.

Ik ga er, misschien in mijn naieviteit, van uit dat iedere politieke partij haar best doet om zich zo veel mogelijk te informeren over de doelgroepen waarover ze een beleid vormt. Dat men dan niet altijd in de pratkijk 20 jaar full-time werkervaring kan opdoen lijkt me duidelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Later als ik groot ben wil ik diergeneeskunde studeren. Helaas kan ik al goed oefenen; mijn hangoornijn is ziek. Ze heeft E. Cuniculi in haar oog, daar is ze nu dus blind aan, waarschijnlijk blijvend.

Ze gaat verhuizen met een nieuw vriendje naar mijn ouders komende zaterdag en dat is spannend, stress is immers de reden dat ze dit kreeg en extra stress kan erg verkeerd uitpakken. Twee verliefde konijnen zijn op en top gelukkig, maar het koppelen is stressvol en het kan een paar dagen duren voordat ze elkaar accepteren. Ik heb in ieder geval al stress voor twee :+

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid