Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Ik zal niet de kanjers van grammaticale fouten uit je post vissen ;)

Inhoudelijk dan: ik gaf alleen maar aan wat de Bijbel schreef. Niets meer niets minder. Of je dat letterlijk gelooft is wat anders ;)

Als je dat niet letterlijk gelooft en je begint je openingspost op die manier dan zet je de hele discussie bij voorbaat op een verkeerd been. Kun je dan niet beter een topic beginnen bij https://www.kokswereld.nl/forum/viewforum.php?f=1 of zoiets?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 355
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Dieren zijn in de Bijbel toch tamelijk dominant aanwezig, maar ook ( bij een blik) in de hemel, zoals in Openbaringen worden 4 dieren gezien en zowel de 24 oudsten als deze dieren hebben te maken met de troon en de heerlijkheid van God en van Christus. En dan nog eens een ruiter op een wit paard die 4 namen draagt en te maken heeft met de viervoudige erfenis van Christus.

Het getal 4 speelt sowieso daar een belangrijke rol.

Er zijn 4 dieren, 4 kleuren, 4 titels enz...

Leg je die dieren naast de evangeliën dan zie je in Mattheus, de Leeuw, in Marcus de Rund, in Lucas ( de mens, geen dier) en in Johannes de ( vliegende) Arend.

En deze 4 dieren spreken dus over de volkomenheid en de heerlijkheid van Christus wat ook geldt voor Zijn Lichaam, de kerk van Christus of de Gemeente.

God wil door het geloof in onze harten wonen en daardoor worden wij in de liefde geworteld en gegrond opdat wij ten volle zouden begrijpen samen met alle heiligen, wat de breedte, lengte en diepte en hoogte( 4) is van de liefde van Christus die alle kennis te boven gaat, opdat wij vervuld worden tot al de volheid van God.

Zelf heb ik een hond, maar volg veel gebeurtenissen in de media betr. dieren en ik denk dat er nog veel misdaad aan dieren wordt gedaan.

Een onlangs trieste zaak betr. het beschadigen van paarden is even 'hot news' maar dan hoor ik er niets meer over. Is die dader gepakt?

Seks met dieren schijnt 'normaal' te zijn. ( zag ik in een programma "het zal je maar gebeuren') maar verwaarlozing is nog aan de orde van de dag.

En ik zou er voor pleiten dat de partij voor de dieren zich niet zo druk zou maken om dat stukje vlees wat wij willen eten en mogen eten ( van Joop Braakhekke :) ) en wat in Nederland op verantwoorde wijze geslacht wordt, maar dat men zich zou bezighouden met bovengenoemde mishandelingen en verwaarlozing.

En maar roepen dat de mens over de schepping zou heersen. Blijkbaar is de mens daartoe niet in staat. En wellicht is het in ons land nog redelijk, maar ik heb gezien hoe men 'lastdieren' zoals paarden en ezels, dagelijks afranselt ten behoeve van het gemak van de mens. Misschien druk ik me niet helemaal goed uit, maar ik maak me er ook boos over.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Prima als jij leugens over 'verantwoorde slacht' wilt geloven (en wederom vergeet je even de jaren van leed van 't dier vóór de slacht), maar ik doe er niet aan mee.

Hier een erg goed onderzoek wat de misstanden van de varkenshouderij in Nederland aan de kaak stelt. De pagina's geven een soort samenvatting maar er wordt ook naar het rapport zelf gelinkt:

http://www.varkensinnood.nl/120-misstan ... nshouderij

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hier een erg goed onderzoek wat de misstanden van de varkenshouderij in Nederland aan de kaak stelt.

En kippen? Grootste probleem is dat de meeste mensen nauwelijks bereid zijn een paar dubbeltjes meer voor een stukje vlees te betalen en minder vlees te eten.

Zeker: de mens heerst over de dieren. Van heersen is nu geen sprake, het is overheersen en mishandelen geworden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid