Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 355
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

echt dat begrijp ik niet, want schapen zijn levende wolfabriekjes die het geen punt vinden om om de zoveel tijd naar de kapper te gaan.

Ik vermoed om de reden waarom men geen zuivel en eieren wilt gebruiken. Of ja, een reden die ik wel gehoord heb en ook wel kan begrijpen:

Diertjes die geen eieren meer leggen of geen melk meer geven gaan naar de slacht.

Ik kan me voorstellen dat een schaap dat te oud wordt en geen mooie vacht meer heeft ook niet een pensioen krijgt. Om maar niet te vergeten dat veel lammeren toch wel plots 'verdwijnen' en ik (gelukkig!) niet het concept 'vlees-schaap' ken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
ik slik ook extra B12 hoor, maar dan in de vorm van dibencozide, mij is gezegd dat dat geschikt is voor vegetariërs en daar vertrouw ik dan maar op. :E

Opzich hoef je als vegetariër geen voedingssupplementen te slikken. (Tenzij je lichaam tekort komt, maar dat geldt ook als vleeseter.) Mits je er wel op let gevarieerd te eten en genoeg van verschillende producten binnen krijgt, zoals zuivel, peulvruchten, tarwe, etc.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Om maar niet te vergeten dat veel lammeren toch wel plots 'verdwijnen' en ik (gelukkig!) niet het concept 'vlees-schaap' ken.

hmm toch eigenlijk best lekker lamsvlees... het water loopt me eerlijk gezegd in de mond als ik een lamsbout aan het spit zie braden bij een lokale shwarma verkoper. en dan in zo'n pita broodje met veel humus, techina, groente en uitjes... *zucht*

Link naar bericht
Deel via andere websites
ik slik ook extra B12 hoor, maar dan in de vorm van dibencozide, mij is gezegd dat dat geschikt is voor vegetariërs en daar vertrouw ik dan maar op. :E

Opzich hoef je als vegetariër geen voedingssupplementen te slikken. (Tenzij je lichaam tekort komt, maar dat geldt ook als vleeseter.) Mits je er wel op let gevarieerd te eten en genoeg van verschillende producten binnen krijgt, zoals zuivel, peulvruchten, tarwe, etc.

tja...ik ben mijn hele leven al een aanhangster geweest van voedingssupplementen en vitamines etc...mede ook omdat ik rook.. :|

verder eet ik wel gevarieerd..en mager en gezond..

de laatste tijd zeker, dankzij jouw recepten......pompoensoep o.a.....Mmmmm :Y

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...
Sowieso moeten veel van die jassen gewoon verboden worden. Het is misdaad tegen de goede smaak. In een beschaafde rechtstaat zou iemand met het uiten van dergelijke wansmaak veroordeeld moeten worden tot een heropvoedingskamp.

dus ongeacht of het bont echt is of nep?

alleen om de jas op zich?

daarover kunnen de smaken verschillen.

het punt is hier, dat veel jassen verkocht worden als zijnde [met] nep bont en dat je dan toch een dier om je nek draagt, zonder het te weten.

wat vind je daarvan?

vind jij het dragen van bont op zich kwalijk?

[vanwege het dierenleed?]

Link naar bericht
Deel via andere websites
dus ongeacht of het bont echt is of nep?

Als die jassen er zo uitzien en van polyester zijn: :Y

alleen om de jas op zich?

daarover kunnen de smaken verschillen.

Smaken kunnen verschillen, maar er zijn grenzen. ;)

vind jij het dragen van bont op zich kwalijk?

[vanwege het dierenleed?]

Wel als het dier er recent voor afgeslacht is in de bont industrie.

Ik vind het wat anders als het een vintage jas van een halve eeuw geleden is, of wanneer een lokale bevolkingsgroep nog op dieren jaagt en alles van zo'n dier gebruikt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

;(;(

'Bultrug Johannes kijkt je echt aan, het gaat door merg en been'

update

Ecomare en KNRM hebben in nauw overleg besloten niet meer te proberen om de gestrande bultrug Johannes te redden. Het blijkt technisch niet haalbaar om het dier vanuit zijn benarde positie te bevrijden, meldt natuurcentrum Ecomare.

De gemeente Texel is bij de beslissing betrokken. De omgeving van de walvis is afgesloten.

Bultrug Johannes ligt op een zeer moeilijk begaanbare plek. Het is een labyrint van geulen en zandbanken. Er wordt harde wind vanuit het oosten verwacht en dat is ongunstig: oostenwind betekent lager hoogwater. Medewerkers van Ecomare zijn bij de bultrug om hem rustig te houden. Het kan nog lang duren voordat de walvis overlijdt. 'Dan hebben we het over dagen', aldus een woordvoerder van Ecomare aan RTL Nieuws.

Ecomare legt uit waarom er geen zwaarder materieel is ingezet om de 12 meter lange Johannes te redden. De plaats waar de walvis ligt is voor veel wagens en machines onbereikbaar, meldt het natuurcentrum. 'Er is bovendien ook vanaf gezien omdat bultruggen bijzonder stressgevoelig zijn. Ze kunnen onvoorstelbaar goed horen, want ze communiceren met elkaar over de volle breedte van een oceaan. Al ons motorgeluid komt dus keihard bij ze binnen. Bovendien is het risico van fatale inwendige beschadigingen als gevolg van het sjorren en trekken met zware machines erg groot', is te lezen op de website van Ecomare. Op Twitter meldt het het natuurcentrum: 'Bultrug Johannes is geen 'ding' maar een stressgevoelig dier van 12 meter lang.'

Twintig kerels met een trillend lipje

Kees Groenewoud, hoofd exposities en informatievoorziening van natuurcentrum Ecomare op Texel, vertelt aan het ANP over de mislukte reddingsactie donderdagavond. 'Het was pikdonker, het vroor, veel golfslag en het waaide. En de bultrug spartelde en spartelde. Eerder op de dag hadden we aangenomen dat hij - of zij, we kennen het geslacht niet - stervende was. Maar toen we daar op de zandbank stonden, sommigen van ons tot de schouders in het ijskoude water, leek hij wel uit de dood te herrijzen. Hij vocht heel actief voor zijn leven.

Twintig grote kerels stonden daar met een trillend lipje. Iedereen had tranen in zijn ogen. En de bultrug kreeg allemaal zand en stof in zijn ogen, die daardoor gingen tranen. Het leek net alsof hij meehuilde. Het was heel erg emotioneel.

Dat zo'n machtig dier zo weerloos is. Een bultrug is een heel intelligent dier, die volgt mensen met zijn ogen. Hij kijkt je echt aan, het ging ons allemaal door merg en been. En dat we hem toch niet konden helpen, terwijl we álles uit de kast hebben gehaald.'

Later vandaag komt het natuurcentrum met een persbericht over de mislukte reddingsactie.

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... been.dhtml

edit: hoor net op de radio dat er heel misschien nog een kans is.

laten we het van ganser harte hopen....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dua als jij een 'konijntje' op de meest gruwelijke manieren gemarteld ziet worden denk jij 'oh dat doen dieren ook en wat mensen elkaar aandoen is veek erger'? Waar is de logica en vooral de liefde voor God's schepping daarin? Of is er geen ruimte voor liefde voor en mens en dier bij jou? En dieren martelen elkaar niet terwijl ze een zeer ontwikkeld gevoel hebben voor moraliteit zoals wij mensen dat doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dua als jij een 'konijntje' op de meest gruwelijke manieren gemarteld ziet worden denk jij 'oh dat doen dieren ook en wat mensen elkaar aandoen is veek erger'?

Nee, als iemand vraagt bij 'God waarom staat u dat toe?' bij leed bij dieren vraag ik me af waarom dáár die vraag wordt gesteld terwijl mensen elkaar dat leed toe doen en God dat toelaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als jij het uitbranden van ogen, met naaldhakken doorboren van anussen en vaginas, afknippen van oren, verpletten van ledematen, in de fik steken et van levende dieren "niks" vindt vergeleken bij wat mensen elkaar aandoen kan ik alleen maar mijn hoofd meewarrig schudden... Dat je mensen hoger acht dan mensen prima, maar dat je dit soort duivelse martelingen van God's wezens "niks" vindt doet e pijn en doet niet veel om de weinige hoop die ik heb voor christenen en dierenwelzijn te bevorderen...

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dua als jij een 'konijntje' op de meest gruwelijke manieren gemarteld ziet worden denk jij 'oh dat doen dieren ook en wat mensen elkaar aandoen is veek erger'?

Nee, als iemand vraagt bij 'God waarom staat u dat toe?' bij leed bij dieren vraag ik me af waarom dáár die vraag wordt gesteld terwijl mensen elkaar dat leed toe doen en God dat toelaat.

Ik vraag me dat af bij ieder leed, dus uiteraard ook bij mensen. Dit topic gaat over dieren dus...

Link naar bericht
Deel via andere websites
Als jij het uitbranden van ogen, met naaldhakken doorboren van anussen en vaginas, afknippen van oren, verpletten van ledematen, in de fik steken et van levende dieren "niks" vindt vergeleken bij wat mensen elkaar aandoen

Je moest eens weten wat mensen elkaar aandoen... Geloof me, wat jij noemt is ook mensen aan gedaan, veelvoudig... Daar zijn genoeg voorbeelden van.

En idd, dit topic gaat over dieren, heb je gelijk in. Het ging me ook meer om de verwondering hier dat God dit toestaat.

Het verschil: Sadisten doen het met dieren en mensen:

Maar het is daarnaast ook puur rationeel bij mensen uitgevoerd: Als afschrikmiddel, ondervraging en het breken van iemand.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid