Annatar 0 Geplaatst 27 september 2011 Rapport Share Geplaatst 27 september 2011 Gewoon iets waarover ik zat na te denken. Jaar in jaar uit "slaan we elkaar" met onze mening om de oren maar is er ooit iemand tot een ander inzicht gekomen (mede) door Credible? Daar ben ik wel eens benieuwd naar. Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 27 september 2011 Rapport Share Geplaatst 27 september 2011 Zonder Credible was ik waarschijnlijk niet katholiek geworden. Niet dat Credible daar alléén maar aan heeft bijgedragen, maar het speelde wel een belangrijke triggerende rol in de weg die ik uiteindelijk gegaan ben. Maar ook daarvóór liet ik me soms nog weleens op andere gedachten brengen. Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 27 september 2011 Rapport Share Geplaatst 27 september 2011 Wat betreft persoonlijke grondbeginselen ben ik niets veranderd (, maar ik heb wel meer inzicht gekregen in de wijze waarop anderen denken). Link naar bericht Deel via andere websites
Ursa 1 Geplaatst 27 september 2011 Rapport Share Geplaatst 27 september 2011 Dat laatste heb ik ook wel. En o.a. via Credible ben ik meer te weten gekomen over andere stromingen, en dan voornamelijk de RKK, waar ik echt weinig van wist. Daarnaast is het verfrissend de argumenten in verschillende discussies mee te krijgen. Maar ik denk dat er weinigen zijn die inderdaad op basis van een forum een 180 graden draai maken. Dan eerder op basis van contacten opgedaan via een forum. Link naar bericht Deel via andere websites
Dagmar 0 Geplaatst 27 september 2011 Rapport Share Geplaatst 27 september 2011 Zonder credible was ik geen christen geworden. Ja, dus. Link naar bericht Deel via andere websites
Thorgrem 430 Geplaatst 27 september 2011 Rapport Share Geplaatst 27 september 2011 Gewoon iets waarover ik zat na te denken. Jaar in jaar uit "slaan we elkaar" met onze mening om de oren maar is er ooit iemand tot een ander inzicht gekomen (mede) door Credible? Daar ben ik wel eens benieuwd naar. Ik verander zo nu en dan wel van mening over bepaalde onderwerpen, oa door Credible. Link naar bericht Deel via andere websites
Naeva 182 Geplaatst 27 september 2011 Rapport Share Geplaatst 27 september 2011 Ik heb door Credible niet echt ándere inzichten gekregen, maar wel veel méér inzichten. Credible - en vooral de contacten die ik via het forum heb opgedaan- heeft zeker bijgedragen aan mijn ontwikkeling op geloofsgebied en het leren kennen van, en omgaan met, verschillende meningen. Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 27 september 2011 Rapport Share Geplaatst 27 september 2011 Ik heb hier vooral geleerd hoe mensen buiten mijn beschremde kringetje maar die toch christen zijn denken. Link naar bericht Deel via andere websites
Archillion 0 Geplaatst 27 september 2011 Rapport Share Geplaatst 27 september 2011 Veel geleerd; ja zeker weten. Maar van mening veranderen over belangrijke zaken, daar ben ik toch net iets te koppig voor. Link naar bericht Deel via andere websites
Morphogenesis 4 Geplaatst 27 september 2011 Rapport Share Geplaatst 27 september 2011 Zonder Credible was de RKK nog steeds een duivelse en occulte semi christelijke kerk waar je je vooral verre van moest houden Link naar bericht Deel via andere websites
Quest 90 Geplaatst 27 september 2011 Rapport Share Geplaatst 27 september 2011 Vroeger was ik het leven en laten leven type, tot ik via credible met een stel stalkende evangelischen te maken kreeg, sindsdien ben ik verhard en radicaler in mijn standpunt geworden richting dit soort mensen. Aan de andere kant ben ik het rustigere deel evangelischen meer gaan waarderen en snap ik hun standpunten beter. Daarnaast ben ik meer richting de rkk gegroeid. Credible heeft dus zeker invloed op me gehad. Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 27 september 2011 Rapport Share Geplaatst 27 september 2011 Ik ben niet zozeer van mening verandert door een felle discussie. Als ik dat al zou zijn, zou het vooral zijn dat ik heb geleerd dat je met discussies weinig effect hebben en dat je vooral je ‘tegenstander’ in de loopgraven drijft en het niet het begrip zal vergroten, in tegendeel. Overigens droegen discussies wel bij dat ze me een extra zetje gaven zodat ik dieper in bepaalde onderwerpen dook. Bij dingen die vanzelfsprekend leken dwongen discussies me wel om uit te pluizen hoe men dan bij die opvattingen kwamen. (En dan natuurlijk vanuit de loopgraven terug te schieten. ) Maar van meningen, opvattingen en visies heb ik hier wel het één en ander opgestoken. Ik heb wel nieuwe inzichten gekregen en in zekere zin heeft Credible ook wel bijgedragen aan een verandering van opvattingen. Maar mijn studie en mensen in mijn omgeving en boeken hebben dat ook, dus ik weet niet in hoeverre het ook niet zou zijn gebeurd als Credible er niet was geweest. Zaken waar ik meer begrip voor kreeg, me beter bij in kon leven en soms dan erachter kwam het mij meer eigen geworden was. Link naar bericht Deel via andere websites
Shevan 0 Geplaatst 28 september 2011 Rapport Share Geplaatst 28 september 2011 Nee, geen verandering door Credible. Link naar bericht Deel via andere websites
Chealder 1 Geplaatst 28 september 2011 Rapport Share Geplaatst 28 september 2011 Ik heb vaak niet echt een sterke mening over iets, ik ben meer van over dingen nadenken en dan positieve en negatieve punten van verschillende kanten bekijken. In een discussie ben ik er dan vaak ook eerder op uit om anderen en mijzelf over dingen te laten nadenken dan om echt tegen de mening van een ander in te gaan. Maar ik ben wel tot meer inzichten gekomen van het hoe, wat en waarom, en ik ben over meer dingen gaan nadenken. Ik heb ook iets meer inzicht gekregen in wat de verschillende stromingen inhouden, al blijft me dat op sommige punten ook nog wel een raadsel want dan soms de verschillen zijn. Link naar bericht Deel via andere websites
Ursa 1 Geplaatst 28 september 2011 Rapport Share Geplaatst 28 september 2011 Nee, geen verandering door Credible. Je bent hier ook nog maar een maandje of drie. Link naar bericht Deel via andere websites
Shevan 0 Geplaatst 28 september 2011 Rapport Share Geplaatst 28 september 2011 Nee, geen verandering door Credible. Je bent hier ook nog maar een maandje of drie. Wie zal het zeggen. Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 28 september 2011 Rapport Share Geplaatst 28 september 2011 Ja. Daardoor zie ik de RKK tegenwoordig als een Valse Kerk, stem ik SGP ipv. CDA en heb ik geen enkele hoop meer voor de Kerk in Nederland. Link naar bericht Deel via andere websites
gewoon Paul 8 Geplaatst 28 september 2011 Rapport Share Geplaatst 28 september 2011 Neuh, niet specifiek. Ja, sociaal heeft credible eraan bijgedragen dat ik wat meer in mijn mars heb, maar ik ben niet zo heel actief in de serieuze topics. Ik lees ze soms wel, maar erg trekken hebben ze tot nog toe niet gedaan. Wat Chealder zegt, meningen van anderen tot me nemen en daarover nadenken, doe ik dan wel weer vrij veel. Ik denk dat dat er echter ook voor zorgt dat ik niet zo snel een standpunt inneem, maar das weer offtopic. Link naar bericht Deel via andere websites
Dubito 0 Geplaatst 28 september 2011 Rapport Share Geplaatst 28 september 2011 Voor mij is credible best belangrijk geweest, vooral rond 2010 denk ik. Door langzaam steeds meer puzzelstukjes van het geloven van een ander (vele anderen) te krijgen (het hele plaatje krijgen is denk ik per definitie onmogelijk) heb ik veel meer geleerd over het hoe en waarom van het geloof. Hierdoor is het voor mij ook mogelijk geworden te accepteren dat het voor mij niet werkt. Ik kan nu ook goed scheiding aanbrengen tussen aspecten van religie die ik erg kan waarderen en andere aspecten die geen enkele waarde voor me hebben. Link naar bericht Deel via andere websites
Skippy 0 Geplaatst 1 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 1 oktober 2011 Nee. Ik ben in mijn tijd op Credible wel over sommige dingen iets anders gaan denken, maar dat had meer te maken met mensen die ik heb ontmoet in 'real life' en dingen die ik heb meegemaakt dan met internetdiscussies. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten