Spring naar bijdragen

Van mening veranderd door Credible?


Aanbevolen berichten

Zonder Credible was ik waarschijnlijk niet katholiek geworden. Niet dat Credible daar alléén maar aan heeft bijgedragen, maar het speelde wel een belangrijke triggerende rol in de weg die ik uiteindelijk gegaan ben. Maar ook daarvóór liet ik me soms nog weleens op andere gedachten brengen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat laatste heb ik ook wel. En o.a. via Credible ben ik meer te weten gekomen over andere stromingen, en dan voornamelijk de RKK, waar ik echt weinig van wist. Daarnaast is het verfrissend de argumenten in verschillende discussies mee te krijgen.

Maar ik denk dat er weinigen zijn die inderdaad op basis van een forum een 180 graden draai maken. Dan eerder op basis van contacten opgedaan via een forum.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vroeger was ik het leven en laten leven type, tot ik via credible met een stel stalkende evangelischen te maken kreeg, sindsdien ben ik verhard en radicaler in mijn standpunt geworden richting dit soort mensen. Aan de andere kant ben ik het rustigere deel evangelischen meer gaan waarderen en snap ik hun standpunten beter. Daarnaast ben ik meer richting de rkk gegroeid. Credible heeft dus zeker invloed op me gehad.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben niet zozeer van mening verandert door een felle discussie. Als ik dat al zou zijn, zou het vooral zijn dat ik heb geleerd dat je met discussies weinig effect hebben en dat je vooral je ‘tegenstander’ in de loopgraven drijft en het niet het begrip zal vergroten, in tegendeel.

Overigens droegen discussies wel bij dat ze me een extra zetje gaven zodat ik dieper in bepaalde onderwerpen dook. Bij dingen die vanzelfsprekend leken dwongen discussies me wel om uit te pluizen hoe men dan bij die opvattingen kwamen. (En dan natuurlijk vanuit de loopgraven terug te schieten. :# )

Maar van meningen, opvattingen en visies heb ik hier wel het één en ander opgestoken. Ik heb wel nieuwe inzichten gekregen en in zekere zin heeft Credible ook wel bijgedragen aan een verandering van opvattingen. Maar mijn studie en mensen in mijn omgeving en boeken hebben dat ook, dus ik weet niet in hoeverre het ook niet zou zijn gebeurd als Credible er niet was geweest. Zaken waar ik meer begrip voor kreeg, me beter bij in kon leven en soms dan erachter kwam het mij meer eigen geworden was.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb vaak niet echt een sterke mening over iets, ik ben meer van over dingen nadenken en dan positieve en negatieve punten van verschillende kanten bekijken. In een discussie ben ik er dan vaak ook eerder op uit om anderen en mijzelf over dingen te laten nadenken dan om echt tegen de mening van een ander in te gaan.

Maar ik ben wel tot meer inzichten gekomen van het hoe, wat en waarom, en ik ben over meer dingen gaan nadenken. Ik heb ook iets meer inzicht gekregen in wat de verschillende stromingen inhouden, al blijft me dat op sommige punten ook nog wel een raadsel want dan soms de verschillen zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Neuh, niet specifiek. Ja, sociaal heeft credible eraan bijgedragen dat ik wat meer in mijn mars heb, maar ik ben niet zo heel actief in de serieuze topics. Ik lees ze soms wel, maar erg trekken hebben ze tot nog toe niet gedaan. Wat Chealder zegt, meningen van anderen tot me nemen en daarover nadenken, doe ik dan wel weer vrij veel. Ik denk dat dat er echter ook voor zorgt dat ik niet zo snel een standpunt inneem, maar das weer offtopic.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Voor mij is credible best belangrijk geweest, vooral rond 2010 denk ik. Door langzaam steeds meer puzzelstukjes van het geloven van een ander (vele anderen) te krijgen (het hele plaatje krijgen is denk ik per definitie onmogelijk) heb ik veel meer geleerd over het hoe en waarom van het geloof. Hierdoor is het voor mij ook mogelijk geworden te accepteren dat het voor mij niet werkt. Ik kan nu ook goed scheiding aanbrengen tussen aspecten van religie die ik erg kan waarderen en andere aspecten die geen enkele waarde voor me hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid