WayToHappiness 0 Geplaatst 12 september 2011 Rapport Share Geplaatst 12 september 2011 Naast mijn studieboeken natuurlijk, Mike Boddé - Pil. Gaat over een cabaretier die een depressie heeft meegemaakt, erg interessant. (alleen jammer van het vele schelden in het boek, maargoed). Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 12 september 2011 Rapport Share Geplaatst 12 september 2011 W. Elsschot - Lijmen/Het been Eric Metaxas - Bonhoeffer: Pastor, Martyr, Prophet, Spy P.G. WOdehouse - My Man Jeeves Link naar bericht Deel via andere websites
Ursa 1 Geplaatst 12 september 2011 Rapport Share Geplaatst 12 september 2011 Aurelius Augustinus - Belijdenissen Terry Pratchett - I shall wear midnight Gillian Clark - Christianity and Roman society (studie-gerelateerd) Hoewel het boek van Pratchett bedoeld is 'for younger readers' leest het best lekker weg - en komt er best wel zware thematiek in voor. Pratchetts typische humor blijft natuurlijk briljant. Link naar bericht Deel via andere websites
Pinkeltje 0 Geplaatst 12 september 2011 Rapport Share Geplaatst 12 september 2011 W. Elsschot - Lijmen/Het beenP.G. WOdehouse - My Man Jeeves Leuk! Twee totaal verschillende soorten humor, maar beide erg leuk om te lezen. /me leest Het lot van de familie Meijer, Charles Lewinsky Link naar bericht Deel via andere websites
Miesje 0 Geplaatst 18 september 2011 Rapport Share Geplaatst 18 september 2011 Leota's tuin van francine rivers.... erg mooi boek, een echte aanrader..... Link naar bericht Deel via andere websites
Ebbeloe 0 Geplaatst 18 september 2011 Rapport Share Geplaatst 18 september 2011 Leota's tuin van francine rivers.... erg mooi boek, een echte aanrader..... super mooi boek. heb regelmatig tissues moeten pakken omdat het me zo aangreep Link naar bericht Deel via andere websites
gewoon Paul 8 Geplaatst 19 september 2011 Rapport Share Geplaatst 19 september 2011 Ik heb vorige week deel 2 van de O'Malley serie gelezen, De Bemiddelaar. Eigenlijk... wil ik ze nu allemaal! Helaas hebben we alleen de 2e thuis staan. Link naar bericht Deel via andere websites
HTV 0 Geplaatst 16 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 16 oktober 2011 Ik heb niet alle voorgaande berichten gelezen, dus misschien al genoemd, maar momenteel ben ik bezig met boeken van Lynn austen en Kim Saywer Vogel. Maar de mooiste boeken vind ik wel van Linda Chaikin en vooral Dame van Allure! Link naar bericht Deel via andere websites
Pinkeltje 0 Geplaatst 16 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 16 oktober 2011 Marijn bij de lorredraaiers - Miep Diekman Torenhoog en mijlenbreed - Tonke Dragt Link naar bericht Deel via andere websites
DanielS 0 Geplaatst 16 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 16 oktober 2011 De Vierde Musketier Henk Stoorvogel en Theo van den Heuvel Echt een aanrader voor mannen! Link naar bericht Deel via andere websites
Archillion 0 Geplaatst 7 november 2011 Rapport Share Geplaatst 7 november 2011 Ik lees op het moment 'Dracula: The Un-Dead' voor de derde of vierde keer, vervolg op de originele Dracula. Al zou 'Báthory: An Erotic Sequel' een betere titel zijn. Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 7 november 2011 Rapport Share Geplaatst 7 november 2011 ik vraag me af wie er ooit door het dagboek van anne frank is gekomen... ik ben nu bezig in: Feiten genoeg, @archie ik ken ze niet... Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 19 november 2011 Rapport Share Geplaatst 19 november 2011 Ik hoorde laatst iemand over "The Darkness That Comes Before" van Richard Scott Bakker. Het is het eerste boek uit de fantasy serie 'prince of nothing'. Kent iemand het boek en zo ja: is het wat? Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 19 november 2011 Rapport Share Geplaatst 19 november 2011 ik vraag me af wie er ooit door het dagboek van anne frank is gekomen... Lang geleden heb ik het gelezen. Link naar bericht Deel via andere websites
Jacobus 10 Geplaatst 19 november 2011 Rapport Share Geplaatst 19 november 2011 Net uit, 'Een Kleine Geschiedenis Van Bijna Alles' van Bill Bryson. Het boek beschrijft verschillende aspecten van de wetenschap. Bryson heeft zelf geen wetenschappelijke opleiding en schreef het boek omdat hij ontevreden was met de vaak ontoegankelijke wijze waarin -op zich heel interessante- wetenschap vaak wordt beschreven, waardoor niet-wetenschappers (zoals Bryson zelf) vaak afhaken. Bryson zei over een wetenschappelijk boek dat hij ooit las:"het leek wel of de auteur van het tekstboek de leuke dingen geheim wilde houden door het in een onbegrijpelijke onleesbare vorm te gieten" Bryson besteedde dan ook heel wat aandacht aan het schrijven van een boek dat ook voor totale leken toegankelijk is. Hij werkte bij het schrijven samen met verschillende wetenschappers om ervoor te zorgen dat de inhoud wel wetenschappelijk accuraat blijft, hoewel er een aantal foutjes zouden instaan. In het boek komen diverse onderwerpen aan bod: van sterrenstelsels, het ontstaan van de aarde tot atomen. Hij besteedt heel wat aandacht aan bekende wetenschappers, zoals Edwin Hubble, Max Planck, Marie Curie, Sir Isaac Newton, Lord Kelvin en Albert Einstein. Hij zoomt daarbij vaak in op de wat excentrieke kanten van de beschreven personen waardoor het boek soms een komisch tintje heeft. Zo beschrijft hij dat mensen die de sociaal minder vaardige Henry Cavendish wilden aanspreken dit niet direct mochten doen omdat dit te bedreigend zou zijn, maar dat ze in zijn buurt hardop in het luchtledige moesten beginnen te praten, zodat hij de keuze had om erop in te gaan of niet. Het boek werd een bestseller en werd in 2004 bekroond met de Averntis-prijs van de Royal Society Prizes for Science Books. In 2005 kreeg het de Descartesprijs voor wetenschapscommunicatie van de Europese Unie. http://nl.wikipedia.org/wiki/Een_kleine ... ijna_alles Geweldig boek als je net als ik geen wetenschappelijke opleiding hebt gehad. Zeer begrijpelijk en enorm fascinerend. Link naar bericht Deel via andere websites
rupsje 0 Geplaatst 21 november 2011 Rapport Share Geplaatst 21 november 2011 Ik ben bezig in De eerste Dag van David Nichols en in genieten van God nabijheid van J. Johnson! Allebei geweldig! Link naar bericht Deel via andere websites
Assepoester 0 Geplaatst 21 november 2011 Rapport Share Geplaatst 21 november 2011 ik vraag me af wie er ooit door het dagboek van anne frank is gekomen... Ik, meerdere keren. Zo langdradig is het niet toch? Nu: Stieg Larsson - Gerechtigheid Harry Mulisch - Het Stenen Bruidsbed Link naar bericht Deel via andere websites
octotonicflow 0 Geplaatst 21 november 2011 Rapport Share Geplaatst 21 november 2011 Op dit moment: Silmarillion - J.R.R. Tolkien A thousand splendid suns - Khaled Hosseini Samen met een vriendin in 10 maanden gaan we de Bijbel uitlezen, maar als het wat langer duurt is het niet erg want we lezen wel om de inhoud en niet om de snelheid En nog genoeg studieboeken (zoals veel) Link naar bericht Deel via andere websites
Ursa 1 Geplaatst 21 november 2011 Rapport Share Geplaatst 21 november 2011 De Silmarillion is tof! Kom je er een beetje doorheen? Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 21 november 2011 Rapport Share Geplaatst 21 november 2011 Prachtige verhalen in de Sil. Ik hoorde laatst iemand over "The Darkness That Comes Before" van Richard Scott Bakker. Het is het eerste boek uit de fantasy serie 'prince of nothing'.Kent iemand het boek en zo ja: is het wat? Niemand? Link naar bericht Deel via andere websites
JoostG 27 Geplaatst 21 november 2011 Rapport Share Geplaatst 21 november 2011 Ben overigens bezig in de biografie van Steve Jobs (verjaardagscadeau van m'n lief). Link naar bericht Deel via andere websites
octotonicflow 0 Geplaatst 22 november 2011 Rapport Share Geplaatst 22 november 2011 De Silmarillion is tof! Kom je er een beetje doorheen? Mwuaah. Nou ja ik lees hem ook niet van voor tot achter. Als ik iets interessants zie dan ga ik dat lezen. Maar lees niet alles. Heb jij um helemaal gelezen? Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 22 november 2011 Rapport Share Geplaatst 22 november 2011 Ik wel, maar was in het engels begonnen en stapte toen maar naar Nederlands over, het boek is toch best pittig, zeker met al die namen die je moet onthouden. Het in z'n geheel lezen heeft wel grote voordelen omdat er door het boek in alle losse verhalen wel een grote verhaallijn verweven zit. Link naar bericht Deel via andere websites
octotonicflow 0 Geplaatst 22 november 2011 Rapport Share Geplaatst 22 november 2011 Oke, zelf vind ik het boek in het Nederlands soms ook wel pittig. Zit er niet een soort chronologische volgorde in? Ik heb in ieder geval het verhaal over de derde era al wel gelezen, moet de rest nog lezen en die stambomen enzo bekeken en nog wel wat gelezen maar vind het nog best pittig.. Link naar bericht Deel via andere websites
HelenaV 0 Geplaatst 28 november 2011 Rapport Share Geplaatst 28 november 2011 Madame Bovary van Flaubert, in het Engels online http://www.fullbooks.com/Madame-Bovary.html . Ik weet niet of ik mag zeggen dat ik het best saai vind, is dat barbaars? Heeft iemand hier het ook gelezen? Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten