Spring naar bijdragen

Wat vinden jullie van abortus op mensen?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 379
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Overigens vind ik het geen geweldige maatstaf. Een geboren baby kan ook niet op zichzelf overleven en ik zie de medische wetenschap er wel voor aan dat de 'levensvatbaarheid' steeds jonger en jonger zal worden, tot wie weet wel de dag dat er geen baarmoeder meer nodig is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben blij dat jij hoogstwaarschijnlijk nooit iemand ongewenst zal bezwangeren.

Je zou eens een 12 weken echo "live" moeten zien, ik denk dat dat je denken behoorlijk verandert.

En bedankt voor de belediging.

Het spijt me.. Ik ben nogal fel als het gaat over abortus (vooral sinds ik zelf papa ben) en ik liet me even gaan. Forgive me.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoe moeilijk ook, maar juist bij dit soort zeer beladen onderwerpen moet je vadergevoelens en andere emoties even terzijde leggen en het houden bij rationele argumenten. Anders verpest je de discussie en wordt het enkel verwijten heen en weer slingeren, waarbij uiteindelijk iedereen verliest.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hoe moeilijk ook, maar juist bij dit soort zeer beladen onderwerpen moet je vadergevoelens en andere emoties even terzijde leggen en het houden bij rationele argumenten. Anders verpest je de discussie en wordt het enkel verwijten heen en weer slingeren, waarbij uiteindelijk iedereen verliest.

Die gevoelens zijn ook gebaseerd op rationele argumenten. Hoe ik erover denk wordt ook goed omschreven in het YT filmpje welke ik ooit heb gepost en die jij toen hebt bekeken.

Ik zie abortus echt als een heel slecht iets wat niet goed te praten is. We zijn hierin als mensen echt te ver gegaan om de "meest veilige plaats op aarde" binnen te dringen en zelfs hier te moorden. Er staat dat God zelf ons vormt in de moederschoot (baarmoeder). Dat wij hier binnendringen en het kind met een tang vermorzelen omdat het even niet uit komt, we nog op vakantie willen, het kindje een hazenlip heeft etc. valt gewoon niet goed te praten. Zelfs na verkrachting is het niet goed te praten het kindje te doden voor iets wat de vader heeft geflikt. Mensen denken hier gewoon niet goed over na en omdat de baby zich nog onzichtbaar in het lichaam bevind, lijkt het minder erg? "Ignorance is bliss"..

Het is ook opvallend te noemen dat in de VS er in een aantal staten een wet is aangenomen die bepaald dat vrouwen die een abortus willen, eerst een verplichte echo moeten laten maken waar het hele babietje duidelijk wordt getoond. Elk onderdeel laten ze zien. Deze wet heeft zo'n enorme tegenstand gehad vanuit de atheistische, pro-abortus hoek. Blijkbaar zijn ze bang dat er dan teveel kinderen toch blijven leven o.i.d.?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb het ook niet over wel of niet goedpraten, maar enkel dat emoties beter even hun plaats worden gewezen tijdens een discussie als deze. Juist omdat het over leven en dood gaat, over menselijkheid, behoren argumenten rationeel, wetenschappelijk en theologisch goed doortimmerd te zijn, zonder scheldwoorden of ongenuanceerde oordelen.

Overigens zou het mijns inziens heel wat liefdevoller zijn om niet zozeer de vaak kwetsbare ouders te veroordelen, zeker niet de moeder bij een zwangerschap door verkrachting, maar de arts die abortussen verricht. Die zou altijd beter moeten weten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik heb het ook niet over wel of niet goedpraten, maar enkel dat emoties beter even hun plaats worden gewezen tijdens een discussie als deze. Juist omdat het over leven en dood gaat, over menselijkheid, behoren argumenten rationeel, wetenschappelijk en theologisch goed doortimmerd te zijn, zonder scheldwoorden of ongenuanceerde oordelen.

Overigens zou het mijns inziens heel wat liefdevoller zijn om niet zozeer de vaak kwetsbare ouders te veroordelen, zeker niet de moeder bij een zwangerschap door verkrachting, maar de arts die abortussen verricht. Die zou altijd beter moeten weten.

Ja maar zo werkt het niet in de wereld. Er zijn heel veel mensen die abortus als ethisch zien.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Overigens zou het mijns inziens heel wat liefdevoller zijn om niet zozeer de vaak kwetsbare ouders te veroordelen, zeker niet de moeder bij een zwangerschap door verkrachting, maar de arts die abortussen verricht. Die zou altijd beter moeten weten.

Nee precies. Hitler had ook niet veroordeelt moeten worden, maar de soldaten en kampbeulen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat ik bedoel te zeggen is dat mensen te makkelijk zijn. Iedereen doet het dus het zal wel goed zijn. Ze denken zelf niet echt na over het vruchtje wat ze vermoorden. Ignorance is bliss.

Uiteindelijk is het toch de verantwoordelijkheid van degene die het laat aborteren. Niet de artsen. Dat de artsen het uitvoeren is een ander verhaal.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Overigens zou het mijns inziens heel wat liefdevoller zijn om niet zozeer de vaak kwetsbare ouders te veroordelen, zeker niet de moeder bij een zwangerschap door verkrachting, maar de arts die abortussen verricht. Die zou altijd beter moeten weten.

Nee precies. Hitler had ook niet veroordeelt moeten worden, maar de soldaten en kampbeulen.

Lol, je wilt de moord op mensen vergelijken met vruchtafdrijving?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Overigens zou het mijns inziens heel wat liefdevoller zijn om niet zozeer de vaak kwetsbare ouders te veroordelen, zeker niet de moeder bij een zwangerschap door verkrachting, maar de arts die abortussen verricht. Die zou altijd beter moeten weten.

Nee precies. Hitler had ook niet veroordeelt moeten worden, maar de soldaten en kampbeulen.

Lol, je wilt de moord op mensen vergelijken met vruchtafdrijving?

Vruchtafdrijving???

Vertel dat de nabestaanden van slachtoffers in WO2...

Link naar bericht
Deel via andere websites
Vruchtafdrijving???

Zo word een abortus ook wel genoemd.

Vertel dat de nabestaanden van slachtoffers in WO2...

Nee. Een moord op een persoon is iets heel anders dan het bewust afdrijven van een ongeboren vrucht. Een ongeboren vrucht heeft geen emoties, herinneringen en gevoelens. Appels met peren vergelijken dus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Vruchtafdrijving???

Zo word een abortus ook wel genoemd.

Vertel dat de nabestaanden van slachtoffers in WO2...

Nee. Een moord op een persoon is iets heel anders dan het bewust afdrijven van een ongeboren vrucht. Een ongeboren vrucht heeft geen emoties, herinneringen en gevoelens. Appels met peren vergelijken dus.

Dat is jouw mening. Voor mij is het "afdrijven van een vrucht" een mooie zin om jezelf aan te praten dat je hetzelfde doet als onkruid wieden i.p.v. de waarheid te accepteren dat je een mensenleven weg neemt (moord).

Link naar bericht
Deel via andere websites
Vruchtafdrijving???

Zo word een abortus ook wel genoemd.

Vertel dat de nabestaanden van slachtoffers in WO2...

Nee. Een moord op een persoon is iets heel anders dan het bewust afdrijven van een ongeboren vrucht. Een ongeboren vrucht heeft geen emoties, herinneringen en gevoelens. Appels met peren vergelijken dus.

Dat is jouw mening. Voor mij is het "afdrijven van een vrucht" een mooie zin om jezelf aan te praten dat je hetzelfde doet als onkruid wieden i.p.v. de waarheid te accepteren dat je een mensenleven weg neemt (moord).

Een ongeboren embryo of foetus is nog geen mens!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zo word een abortus ook wel genoemd.

Nee. Een moord op een persoon is iets heel anders dan het bewust afdrijven van een ongeboren vrucht. Een ongeboren vrucht heeft geen emoties, herinneringen en gevoelens. Appels met peren vergelijken dus.

Dat is jouw mening. Voor mij is het "afdrijven van een vrucht" een mooie zin om jezelf aan te praten dat je hetzelfde doet als onkruid wieden i.p.v. de waarheid te accepteren dat je een mensenleven weg neemt (moord).

Een ongeboren embryo of foetus is nog geen mens!

Kan je dit onderbouwen?

God zegt duidelijk dat Hij ons in de moederschoot vormt, dat Hij ons al voor de geboorte kent. Blijkbaar zijn we dan al een heel stuk mens, denk je niet?

“Voordat ik je vormde in de moederschoot, had ik je al uitgekozen, voordat je de moederschoot verliet, had ik je al aan mij gewijd..â€

—Jeremia 1:5

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat is jouw mening. Voor mij is het "afdrijven van een vrucht" een mooie zin om jezelf aan te praten dat je hetzelfde doet als onkruid wieden i.p.v. de waarheid te accepteren dat je een mensenleven weg neemt (moord).

Een ongeboren embryo of foetus is nog geen mens!

Kan je dit onderbouwen?

Een ongeboren vrucht/foetus/embryo voelt voor de 24 nog geen pijn. Laat staan dat het gedachten heeft of complexe emoties.

http://www.scientias.nl/kindje-voelt-ni ... rtus/11811

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een ongeboren embryo of foetus is nog geen mens!

Kan je dit onderbouwen?

Een ongeboren vrucht/foetus/embryo voelt voor de 24 nog geen pijn. Laat staan dat het gedachten heeft of complexe emoties.

http://www.scientias.nl/kindje-voelt-ni ... rtus/11811

Ik vind het erg bijzonder dat de schrijvers van dat artikel het over een "kind" hebben en dat je dat zelf dan niet zo citeert.

Over of ze wel of geen pijn voelen, wat doet dat er toe? Als ik een vondeling op mijn stoep vindt maar ik heb er geen zin in hier moeite voor te doen dus ik geef hem/haar eerst een verdoving voordat ik de baby plattrap, verandert dit iets aan mijn morele daad?

Misschien moet je even op Youtube zoeken naar een filmpje over abortus (die is er te vinden) waarin je ziet hoe het kindje reageert wanneer deze geknepen wordt door de tang. Zeg daarna nog eens dat de baby er niks van merkt...

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik vind het erg bijzonder dat de schrijvers van dat artikel het over een "kind" hebben en dat je dat zelf dan niet zo citeert.

Over of ze wel of geen pijn voelen, wat doet dat er toe? Als ik een vondeling op mijn stoep vindt maar ik heb er geen zin in hier moeite voor te doen dus ik geef hem/haar eerst een verdoving voordat ik de baby plattrap, verandert dit iets aan mijn morele daad?

Ja dat doet er zeker toe want als de ongeboren vrucht wel pijn zou voelen zou deze bijvoorbeeld een verdoving moeten krijgen tijdens de abortus.

Misschien moet je even op Youtube zoeken naar een filmpje over abortus (die is er te vinden) waarin je ziet hoe het kindje reageert wanneer deze geknepen wordt door de tang. Zeg daarna nog eens dat de baby er niks van merkt...

Dat de ongeboren vrucht weg probeert te komen betekend nog niet dat het pijn kan voelen he! Appels met peren vergelijken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik vind het erg bijzonder dat de schrijvers van dat artikel het over een "kind" hebben en dat je dat zelf dan niet zo citeert.

Over of ze wel of geen pijn voelen, wat doet dat er toe? Als ik een vondeling op mijn stoep vindt maar ik heb er geen zin in hier moeite voor te doen dus ik geef hem/haar eerst een verdoving voordat ik de baby plattrap, verandert dit iets aan mijn morele daad?

Ja dat doet er zeker toe want als de ongeboren vrucht wel pijn zou voelen zou deze bijvoorbeeld een verdoving moeten krijgen tijdens de abortus.

Misschien moet je even op Youtube zoeken naar een filmpje over abortus (die is er te vinden) waarin je ziet hoe het kindje reageert wanneer deze geknepen wordt door de tang. Zeg daarna nog eens dat de baby er niks van merkt...

Dat de ongeboren vrucht weg probeert te komen betekend nog niet dat het pijn kan voelen he! Appels met peren vergelijken.

Tja, als jij je eigen straatje schoon wil vegen/jezelf voor de gek houden door te beweren dat een kind nog geen mens is, houdt onze discussie gewoon op.

De satan wordt ook wel mensenmoordenaar genoemd en mensen die Jezus/God niet volgen zijn in zijn macht, dus ik verwacht ook niet anders eigenlijk.

Ik hoop oprecht dat je dat ooit in gaat zien en dat je niet in de situatie terecht zal komen waarin je spijt krijgt van een mensenleven dat je hebt weggenomen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
in Nederland ligt de grens bij 24 weken. :(

terwijl een kind bij 26 weken al levensvatbaar is.

Eerder zelfs, er zijn gevallen van iets minder dan 22 weken.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/6384621.stm

Olorin, je wilt niet weten hoe een ellendig leven deze vroeggeborenen soms hebben.

http://members.home.nl/jasper.fronie/Ei ... halen.html

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid