Hongerige Wolf 0 Geplaatst 27 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 27 maart 2011 Wat is dit? Welnu. Dit het woord van de dag! De regels: 1. Slechts één woord; 2. Een woord dat je vandaag bent tegengekomen. Bijv. een woord dat iets kernachtig samenvat, grappig is, dat je nog niet kende of wat gewoon raar of grappig is; 3. Eventueel een korte toelichting van hooguit twee regels, maar geen slowchatgedoe. Mijn woord van de dag: Reglement. Toelichting: gigantische bonje met een oude toverkol in mijn portiek, die vond dat ik niet met mijn tuinstoel in het plantsoen mag zitten 'omdat het gras dan lelijk wordt' en omdat 'zij ook voor het onderhoud betaalt' (ik ook). Toen ik zei dat hier niets over in het reglement staat, droop ze af. Ik hou van het woord reglement. Link naar bericht Deel via andere websites
annzie 1 Geplaatst 27 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 27 maart 2011 Mijn woord van de dag: verliefdheid. Toelichting: mijn lief zei vandaag dat hij verbaasd was dat ik nog steeds zo naar hem kijk als de eerste dag dat ik verliefd op hem was ^^ Link naar bericht Deel via andere websites
Archillion 0 Geplaatst 27 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 27 maart 2011 "Idjit" In de serie Supernatural zit een zure oude vent die anderen idjet noemt als ze iets stoms doen. Link naar bericht Deel via andere websites
Hinata 0 Geplaatst 27 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 27 maart 2011 'Subwoofer' Ik had er nog nooit van gehoord. Maar nu dus wel, met dank aan LV. Ik weet nog steeds niet precies wat het is, maar het schijnt dat je er muziek mee kan afspelen. Link naar bericht Deel via andere websites
Credible 0 Geplaatst 27 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 27 maart 2011 'Zondagmiddagdutje' Mooi woord dat snel ingeburgerd moet worden. Link naar bericht Deel via andere websites
Ursa 1 Geplaatst 27 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 27 maart 2011 'Zondagmiddagdutje' Mooi woord, zou ingeburgerd moeten worden Link naar bericht Deel via andere websites
AFromFlevo 0 Geplaatst 28 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2011 'Wiskunde' Nooit wat van gesnapt op de middelbare school, mag nu een hele middag voordrachten van het hoogste niveau uit die hoek aanhoren. Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 28 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2011 Aikido Volgens sommigen dé oplossing voor elk probleem. Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 28 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2011 Multi-disciplinair team.. Link naar bericht Deel via andere websites
Morphogenesis 4 Geplaatst 28 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2011 Schnitzel Link naar bericht Deel via andere websites
Ebbeloe 0 Geplaatst 28 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2011 Politieke vraagstukken.. Gewoon omdat ik der zo veel van hou *ahum* Link naar bericht Deel via andere websites
HelenaV 0 Geplaatst 28 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2011 Zielsroerselen. Spreekt voor zich. Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 28 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2011 Zielsroerselen. Spreekt voor zich.Ik ken het als zieleroerselen.. Link naar bericht Deel via andere websites
HelenaV 0 Geplaatst 28 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2011 Zielsroerselen. Spreekt voor zich.Ik ken het als zieleroerselen.. Volgens mij bestaan er meerdere versies van. Het kan ook op -s eindigen, onder andere. Link naar bericht Deel via andere websites
Archillion 0 Geplaatst 28 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2011 "Caffeine"; wat ik nodig had. Helaas lust ik geen koffie en de suiker was op, dus geen thee. Link naar bericht Deel via andere websites
Fee 0 Geplaatst 28 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2011 Knolhobbelen. Omdat mijn vader paardrijden vroeger spottend zo noemde, en nu mee gaat. Há, hij vindt het zelfs leuk. Link naar bericht Deel via andere websites
dingo 166 Geplaatst 28 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2011 Probabilistisch Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 28 maart 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 maart 2011 Zielsroerselen. Spreekt voor zich.Ik ken het als zieleroerselen.. Ik ken het als 'zielenroerselen', en ik heb gelijk. Woord van de dag: pretest Want: : Een soort test-voor-het-daadwerkelijke-experiment. En dat Ãs me een gedoe. Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 28 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2011 Autodouche. Mijn dinsdagmiddag-oppaskindje noemt de carwash zo. Ze is compleet hysterisch over het concept carwash, haar favoriete bezigheden zijn youtubefilmpjes van de autodouche kijken (vooral als er een meneer in de autodouche gaat, stoute meneer!), de autodouche tekenen, en de autodouche maken uit blokken zodat de speelgoedauto's erdoor kunnen. Ik verheug me er alweer op. Link naar bericht Deel via andere websites
Chealder 1 Geplaatst 28 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2011 Vriendschap. Prachtig woord. Ik kwam net met de trein van Utrecht, stond ik op Gouda op de sprinter te wachten, spreekt een oude vriendin van de middelbare ineens aan! Dat was echt gaaf, heb haar al een hele poos niet meer gezien. We gaan weer eens afspreken, ook met een andere vriendin van ons erbij, mijn dag is weer goed! Thank You Lord. Hij verhoort en beantwoord mijn gebeden. Link naar bericht Deel via andere websites
Annatar 0 Geplaatst 28 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2011 Tondeldoos. Link naar bericht Deel via andere websites
Fee 0 Geplaatst 29 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 29 maart 2011 Aanmatiging. Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 29 maart 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 29 maart 2011 Wandel. Aanleiding: ik ga zo Leiden - Katwijk - Noordwijk - Leiden wandelen. Kijken hoe dat bevalt. Mooi woord ook wel. wandelen ww. ‘rustig lopen’ Mnl. wandelen ‘zich veranderen’ in sic wandilot [dise] brunne. die was clar alsame die sunne. ende [wirt] [d]an uil droue ‘dan verandert deze bron (zich), die helder als de zon was en dan zeer troebel wordt’ [1201-25; VMNW], ‘zich veranderen; heen en weer gaan, ronddwalen’ [1240; Bern.], want ic ben een die uele plege Beide achter stade ende achter wege Te wandelne. ende vele weet ‘want ik ben iemand die veel door stad en land zwerft en (daardoor) veel weet’ [1265-70; VMNW], dat si ginc wandelen daer tuschen di moere jn den kelder ‘dat ze daar in de kelder tussen de muren heen en weer ging lopen’ [1276-1300; VMNW], also langhe als .i. man wandelen mach ene mile ‘zo lang als (de tijd waarin) een man een mijl kan afleggen’ [1287; VMNW]. Tondeldoos. <3 http://en.wikipedia.org/wiki/The_Tinderbox Link naar bericht Deel via andere websites
Morphogenesis 4 Geplaatst 29 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 29 maart 2011 Bekwaamheid Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 29 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 29 maart 2011 Wandel.Aanleiding: ik ga zo Leiden - Katwijk - Noordwijk - Leiden wandelen. Kijken hoe dat bevalt. Mooi woord ook wel. Als je de volgende keer een seintje geeft kan er in Katwijk wat fris of warms klaarstaan Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten