Spring naar bijdragen

Het woord van de dag


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 142
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Tippex. Ik was dat spul en het woord ervoor allang vergeten sinds ik niet meer op school zit. Maar nu komt het opeens in mijn hoofd bovendrijven. Ik wist eerst niet eens of ik het woord goed had. Maar gelukkig hebben we de Wikipedia 8-)

Maar ja, tippex is toch dom en maakt de boel in de praktijk nog lelijker dan het al was, vind ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Havendagen.

Allemaal leuk en aardig hoor, die havenfeesten, maar we worden hier helemaal gek van de helikopter die elke 15 minuten over komt vliegen. Betaal even €75 tot €100 voor een ritje. Krijgen wij dan ook een deel van de opbrengst voor het verstoren van onze rust?

Gelukkig zijn de kraampjes die er staan wel gezellig. En totaal niet lastig. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
"Wijsje"

Want ik word altijd wakker met een wijsje in mijn hoofd.

Jij hebt te veel naar kinderen voor kinderen geluisterd :+

Protest

'koe'

Als in: melk/koffiemelk. 'Geef mij de koe even' Dat was ff geleden :)

-edit- Onbewust heb ik sinds het lezen van Arhies post 'wakker met een wijsje' in mijn hoofd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...
Oemoemenoe Omdat ik het een leuk woord vind dat precies slaat op hoe ik me nu voel... Oemoemenoe

tis toch net zoiets al tikvee??

Ja maar natuurlijk. Als je Weetikvee bedoelt dan toch?

Woord van de dag; Buitenbaarmoederlijkmalariagezwel.

* Heeft de dag weer eens doorgebracht bij haar beste vriendin die ze al een maand niet meer gezien heeft. En dan komen er ineens hele vreemde woorden uit je mond (H)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb
Oemoemenoe Omdat ik het een leuk woord vind dat precies slaat op hoe ik me nu voel... Oemoemenoe

tis toch net zoiets al tikvee??

Ja maar natuurlijk. Als je Weetikvee bedoelt dan toch?

ja en das etzelfde als ticket

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik hou gewoon heel erg van de typisch Zeeuwse woorden..

Net zoals we hier alt zeggen; Ik ben op de Wulpenbek geboren.. Maar we zeggen ook; Ik ga in Terneuzen winkelen.

Vanwaar het op of in? Is volgens mij geen vaste regel in gesteld of wel?

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid