Spring naar bijdragen

Het woord van de dag


Aanbevolen berichten

Nuclear beef.

Zat een documentaire over Noord-Korea te kijken, en er rijden allemaal vrachtauto's langs vol soldaten en munitie. Dus ze vragen hun gids wat erin zit, en hij zegt "beef". Dus zij zeggen dat "beef" ook ruzie kan betekenen. Zo van, Noord-Korea heeft beef met Amerika. En dan zegt ie dat het nucleaire beef is. Vond het wel leuk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 142
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Woord van de dag: veelgevendheid

Toelichting: 'Het instrumentarium dat de leraar hiervoor idealiter gebruikt, is voor een groot gedeelte gelijk aan dat van een goed leider in het algemeen. Enthousiasme, inzicht in sociale structuren, zelfinzicht, veeleisendheid waardoor prestaties worden gestimuleerd, maar ook zeker veelgévendheid. Daarnaast is een goed ontwikkeld analytisch vermogen van groot belang, en bovenal overzicht; ook in moeilijke of chaotische tijden. Evenals de leraar, zal ook de leider niet menen alle antwoorden paraat te moeten hebben, en hij of zij moet absoluut niet in de waan verkeren de wijsheid in pacht te hebben. Dat leidt uiteindelijk niet tot vooruitgang, maar tot stilstand, en in het ergste geval tot degeneratie.'

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het woord van de dag is epibreren.

Ik kende het niet maar een vriend tweette dat hij ermee bezig was en ik geloof dat ik er helemaal blij van word :)

Ik zou trouwens niet blij worden van een vader die het tijdens het eten over een 'frikanlul' ging hebben. :|

Wat een geweldig woord, en wat een geweldig verhaal daarbij!

Link naar bericht
Deel via andere websites

De herkomst van 'epibreren' is trouwens nogal omstreden. Ik las er laatst een column over, maar ik ben vergeten waar.

Woord van de dag: pascalisatie.

Toelichting: 'Bij pascalisatie worden verpakte voedingsmiddelen zoals vlees, vis, groente en fruit onder zeer hoge druk gezet, zodat bacteriën en schimmels geen kans krijgen. Het voedingsmiddel blijft geheel in tact, omdat de druk op het voedingsmiddel overal even hoog is. Deze manier van conserveren is volstrekt natuurlijk en behouden voedingsmiddelen hun oorspronkelijke voedingswaarde en vitamines.' Bron: http://www.pascalisatie.nl

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid