Aer 2 Geplaatst 20 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 20 januari 2016 Vegetarisch recept: Marokkaanse kikkererwtenstoof (3-4 personen) Wat heb je nodig? - Zak Oosterse wokgroente (400 gram) - 1 pak couscous (275 gram) - 3 el olijfolie - 1 of 2 tl ras el hanout (specerijenmengsel, kan je in de supermarkt in een blikje kopen. Ik doe zelf altijd 3 tl, omdat ik van pittig eten houd) - 1 blik tomatenblokjes (400 gram) - 1 blik kikkererwten (400 gram, zelf doe ik altijd 2 blikken) Hoe maak je het klaar? - Bereid de couscous volgens de aanwijzingen op de verpakking - Verhit de olijfolie in de koekenpan en bak de groenten 4 minuten. Voeg na het bakken de ras el hanout toe. - Voeg de tomatenblokjes en de (uitgelekte) kikkererwten toe en stoof het geheel nog 3 min. Breng op smaak met peper. - Verdeel de couscous over de borden. - Schep de kikkererwtenstoof erbij. Link naar bericht Deel via andere websites
henkjan37 0 Geplaatst 20 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 20 januari 2016 Ja, maar ik vind het vrij prijzig en voor dat geld eet ik net zo lekker winterpeen, bijna met je ogen dicht dezelfde smaak. Maar misschien trap ik nu op teentjes. barbaar Link naar bericht Deel via andere websites
henkjan37 0 Geplaatst 20 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 20 januari 2016 Ja hoor. Hoezo? Ik ben wel benieuwd of iemand hier nog lekkere recepten weet met zoete aardappel ? Gewoon lekker bakken! Link naar bericht Deel via andere websites
MysticNetherlands 298 Geplaatst 21 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2016 Vegetarisch recept:Marokkaanse kikkererwtenstoof (3-4 personen) Wat heb je nodig? - Zak Oosterse wokgroente (400 gram) - 1 pak couscous (275 gram) - 3 el olijfolie - 1 of 2 tl ras el hanout (specerijenmengsel, kan je in de supermarkt in een blikje kopen. Ik doe zelf altijd 3 tl, omdat ik van pittig eten houd) - 1 blik tomatenblokjes (400 gram) - 1 blik kikkererwten (400 gram, zelf doe ik altijd 2 blikken) Hoe maak je het klaar? - Bereid de couscous volgens de aanwijzingen op de verpakking - Verhit de olijfolie in de koekenpan en bak de groenten 4 minuten. Voeg na het bakken de ras el hanout toe. - Voeg de tomatenblokjes en de (uitgelekte) kikkererwten toe en stoof het geheel nog 3 min. Breng op smaak met peper. - Verdeel de couscous over de borden. - Schep de kikkererwtenstoof erbij. Klinkt prima te doen Link naar bericht Deel via andere websites
Kwispel 1 Geplaatst 21 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2016 Ja hoor. Hoezo? Ik ben wel benieuwd of iemand hier nog lekkere recepten weet met zoete aardappel ? Gewoon lekker bakken! Ik heb ze menigmaal geprobeerd , maar vindt onze winterwortelen een heel goede vervanging en veel goedkoper. Link naar bericht Deel via andere websites
C-F-K 0 Geplaatst 21 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2016 Ik ben wel benieuwd of iemand hier nog lekkere recepten weet met zoete aardappel ? Gewoon lekker bakken! Ik heb ze menigmaal geprobeerd , maar vindt onze winterwortelen een heel goede vervanging en veel goedkoper. Eens een keer zo'n diepvries zak met blokjes van gekocht omdat deze in de aanbieding was. In de actifry gegooid maar we vonden het alle 2 niets... Natuurlijk zijn verse beter, maar zelfs dan is het niet voor ons weggelegd ben ik bang. Het lijkt op een soort aardappel gekruist met een pompoen. Link naar bericht Deel via andere websites
Kwispel 1 Geplaatst 21 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2016 Niet echt geschikt voor de actifry ,wat wilde je ermee bereiken dan? Link naar bericht Deel via andere websites
C-F-K 0 Geplaatst 21 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2016 Niet echt geschikt voor de actifry ,wat wilde je ermee bereiken dan? Een maaltijd? Stond op de verpakking dat het ervoor geschikt was. En het was gewoon niet onze smaak, de blokjes waren wel gewoon gaar Link naar bericht Deel via andere websites
henkjan37 0 Geplaatst 21 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2016 Niet echt geschikt voor de actifry ,wat wilde je ermee bereiken dan? Een maaltijd? Stond op de verpakking dat het ervoor geschikt was. En het was gewoon niet onze smaak, de blokjes waren wel gewoon gaar Gewoon vers...en lekker bakken of er een puree van maken. Ze zijn iets duurder dan gewone aardappels, maar ook veel gezonder! En je kan er ook meer mee;) Soep, frietjes, chipjes, of met groente samen:) Link naar bericht Deel via andere websites
Aer 2 Geplaatst 21 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2016 Vegetarisch recept:Marokkaanse kikkererwtenstoof (3-4 personen) Wat heb je nodig? - Zak Oosterse wokgroente (400 gram) - 1 pak couscous (275 gram) - 3 el olijfolie - 1 of 2 tl ras el hanout (specerijenmengsel, kan je in de supermarkt in een blikje kopen. Ik doe zelf altijd 3 tl, omdat ik van pittig eten houd) - 1 blik tomatenblokjes (400 gram) - 1 blik kikkererwten (400 gram, zelf doe ik altijd 2 blikken) Hoe maak je het klaar? - Bereid de couscous volgens de aanwijzingen op de verpakking - Verhit de olijfolie in de koekenpan en bak de groenten 4 minuten. Voeg na het bakken de ras el hanout toe. - Voeg de tomatenblokjes en de (uitgelekte) kikkererwten toe en stoof het geheel nog 3 min. Breng op smaak met peper. - Verdeel de couscous over de borden. - Schep de kikkererwtenstoof erbij. Klinkt prima te doen Is erg lekker en vult goed + gezond . Link naar bericht Deel via andere websites
Aer 2 Geplaatst 19 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 19 februari 2016 Heeft er nog iemand een lekker recept ? Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 19 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 19 februari 2016 Wat zoek je? Smaak/land/scherp/zoek/etc/ Link naar bericht Deel via andere websites
Aer 2 Geplaatst 23 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2016 Wat zoek je? Smaak/land/scherp/zoek/etc/ Een makkelijk te maken recept met een Italiaans tintje ! Link naar bericht Deel via andere websites
C-F-K 0 Geplaatst 23 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2016 Een eeuwige studenten klasieker: Pasta Pesto? Pasta/Penne koken, pesto erdoorheen en klaar... Je kan het opvrolijken met wat cherrie tomaatjes, geroosterde pijnboompitjes, sla of wat je ook maar hebt liggen. Voor de wel-vleeseters kan je er wat zalm bij gooien! Link naar bericht Deel via andere websites
MysticNetherlands 298 Geplaatst 23 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2016 Link naar bericht Deel via andere websites
MysticNetherlands 298 Geplaatst 23 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2016 Link naar bericht Deel via andere websites
tucker 28 Geplaatst 24 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2016 Ohh en met olijven, een beetje roomkaas, .... Jummie! Link naar bericht Deel via andere websites
Kwispel 1 Geplaatst 29 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 29 februari 2016 Aardbeienkwarktaart gemaakt met een bodem van kandijkoeken. Beetje gegokt met de gelatine en zowaar een keurig opgesteven taart. Verder lekker gewoon spinazie met nieuwe aardappeltjes gegeten en varkenshaasje. Lekker hollands maar o zo lekker! O ja sla erbij met sinaasappeldressing. Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 5 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 5 maart 2016 Een eeuwige studenten klasieker: Pasta Pesto? Pasta/Penne koken, pesto erdoorheen en klaar... Je kan het opvrolijken met wat cherrie tomaatjes, geroosterde pijnboompitjes, sla of wat je ook maar hebt liggen. Voor de wel-vleeseters kan je er wat zalm bij gooien! En voor de niet-vlees eters en anderen: Gooi er feta kaas in! En naast de cherrie tomaatjes smaakt komkommer ook erg goed in dat gerecht. Link naar bericht Deel via andere websites
Aer 2 Geplaatst 20 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 20 maart 2016 Een eeuwige studenten klasieker: Pasta Pesto? Pasta/Penne koken, pesto erdoorheen en klaar... Je kan het opvrolijken met wat cherrie tomaatjes, geroosterde pijnboompitjes, sla of wat je ook maar hebt liggen. Voor de wel-vleeseters kan je er wat zalm bij gooien! En voor de niet-vlees eters en anderen: Gooi er feta kaas in! En naast de cherrie tomaatjes smaakt komkommer ook erg goed in dat gerecht. Feta kaas altijd goed, maar de (goedkopere) witte kaas is ook altijd fijn . Link naar bericht Deel via andere websites
Kwispel 1 Geplaatst 21 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 21 maart 2016 O heerlijk, pasta met pesto alleen al, is heerlijk en maak eens pesto van spinazie of van peterselie en dan in een potje kun je het lang bewaren. Vandaag rode kool op oma's wijze met een gehaktbal op mijn wijze en voor mijn man, tuinbonen met veel bonenkruid en rijst en aardappelen en intussen een cake gebakken voor mijn moeder van 90 jaar en ik heb zelfgemaakte yoghurt waar ik van alles mee doe. Link naar bericht Deel via andere websites
Dwarrel 43 Geplaatst 9 mei 2016 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2016 Rood is de liturgische kleur voor Pinksteren. Deze kleur wordt gebruikt voor alle dagen waarop de Geest centraal staat. Rood is de kleur van het bloed, de liefde, het hart, het vuur. Het vuur speelt op Pinksteren een grote rol: Er verschenen aan hen een soort vlammen, die zich als vuurtongen verspreidden en zich op ieder van hen neerzetten, en allen werden vervuld van de heilige Geest (Handelingen 2,3). Rode vruchten verwijzen naar ‘vruchtdragen’ in een geest van liefde. Pinkstertulband met aardbeien 1,3 dl melk 225 g suiker 250 g bloem, gezeefd 3 theelepels bakpoeder 2 eiwitten snuf zout 1 theelepel vanillesuiker 15 grote aardbeien 225 g poedersuiker 2 eetlepels boter of margarine Verwarm de oven voor op 180 graden. Verhit de melk tot hij bijna kookt en laat hem dan afkoelen. Zeef suiker, bloem en bakpoeder drie maal en voeg het mengsel geleidelijk al kloppend aan de afgekoelde melk toe. Klop de eiwitten ca. 2 minuten met wat zout en vanillesuiker tot de eiwitten niet meer verschuiven als je de kom schuin houdt. Schep het door het bloemmengsel. Schenk het geheel in een niet ingevette tulbandvorm en bak die ca. 45 min in de oven tot hij goudbruin is en stevig aanvult. Laat hem omgekeerd afkoelen. Prak 8 aardbeien met een vork en voeg wat suiker naar smaak toe. Roer boter of margarine in een kom romig met de poedersuiker en voeg de geprakte aardbeien en sap toe tot er een smeerbaar mengsel is. Glazuur hiermee de tulband. Leg er 7 aardbeien boven op als herinnering aan de gaven van de Geest. Door Br. Victor uit Beproefde recepten uit de kloosterkeuken http://www.sameneerlijketen.nl/pinkster ... aardbeien/ Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten