Spring naar bijdragen

Wat geloof jij over Jezus?


Geloof jij dat Jezus God is?  

40 leden hebben gestemd

  1. 1. Geloof jij dat Jezus God is?

    • Ja
      47
    • Nee, ben Christen
      8
    • Nee, heb ander geloof
      10
    • Ik twijfel
      0
    • geen idee
      1


Aanbevolen berichten

Quote:

Dus alle mensen zijn "Geschapen" behalve Jezus, die is geboren. is dit wat het Christendom leert?

Uiteindelijk zijn alle mensen toch geboren en de mens is geschapen door de Heer.

De mensen zijn geboren en Jezus is geboren, de mensen zijn dus geschapen en Jezus is dan toch ook geschapen.

Waarom wordt er verschil gemaakt en in welk opzicht, waarom is Jezus niet geschapen. Zeker krijg ik nu het antwoord omdat Jezus God is en die kan niet geschapen zijn, maar dan is mijn vraag maar een God kan wel geboren worden?

Een schepper schept inderdaad niet Zichzelf. Eindelijk heb je dat door. En dat geboren worden in letterlijke zin duid alleen op Jezus menswording. Maar in fil 2:7-9 staat wel dat voordat Jezus mens werd God was. Net zoals de Vader God is.

Jezus heeft dus altijd bestaan net als God de Vader is Jezus een eeuwig wezen.

Daarom staat er in joh 1:1

In den beginne was het Woord en het Woord was God... en niet

Het Woord werd God zoals jij het lijkt op te vatten!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 209
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
maar dan is mijn vraag maar een God kan wel geboren worden?

een leuke bijkomstigheid van almachtig zijn, is dat je kunt doen WAT je wilt en HOE je het wilt, dus als de Almachtige geboren wilde worden, deed Hij dat gewoon, zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen?

blijkbaar is de god van de islam niet almachtig, hij kan immers geen zoon hebben, ook kan hij niet geboren worden, toch best wat beperkingen voor een "almachtige".

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dus God is geboren? Verbaast me niet als het antwoord Ja is, want volgens jullie gaat God zelfs naar de wc, eet die drinkt die, slaapt die, zoals Jezus allemaal deed en die jullie als God zien.

Quote:

[...]

Een schepper schept inderdaad niet Zichzelf. Eindelijk heb je dat door. En dat geboren worden in letterlijke zin duid alleen op Jezus menswording. Maar in fil 2:7-9 staat wel dat voordat Jezus mens
werd
God was. Net zoals de Vader God is.

Jezus heeft dus altijd bestaan net als God de Vader is Jezus een eeuwig wezen.

Daarom staat er in joh 1:1

In den beginne was het Woord en het Woord
was
God... en niet

Het Woord
werd
God zoals jij het lijkt op te vatten!

[knip] Offtopic.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Barbara, jij schrijft zelf al dat mensen niet meer van Hem kunnen begrijpen dan dat Hij wil. En jouw begrip houdt er bij op dat je niet kunt vatten dat het voor God mogelijk is om individueel bij een mens te zijn (Abraham had zo zijn ontmoetingen) en toch alomtegenwoordig bl;ijft. Jouw mogelijkheid om te begrijpen dat niks voor God onmogelijk is en jouw rotsvast geloof in wat jouw geloof je leert, maakt dat je niet kunt vatten dat God fysiek op aarde kan zijn en toch nog steeds ondeelbaar is en nog steeds ook alomtegenwoordig.

Voor jou zijn er dingen die God niet nodig heeft en jouw conclusie is dan dat hij dat ook niet zal doen. God heeft het niet nodig om met ons te converseren of door ons vereerd te worden, maar hij roept ons toch op om dat te doen. God hoeft niet te slapen, maar wie zegt dat hij het niet toch doet en tegelijkertijd ook nog wakker en alomtegenwoordig is.

Je beperkt God nog al, is mijn indruk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Admod note: Offtopic draad verwijderd. Het topic gaat namelijk over:



Quote:

Mijn vraag is nu, degene die NIET geloven dat Jezus God is maar zichzelf wel Christen noemen, onder welke groep/groepering vallen die, buiten de Jehovah getuigen om dan.


Zijn er hier ook mensen die zichzelf Christenen noemen maar niet geloven dat Jezus, God is, zoja, ik vraag me af wat die dan precies geloven. Hoe ze Jezus zien en ik heb ook een vraag aan hen. Namelijk het volgende;

Link naar bericht
Deel via andere websites

Admod note: Ik verwijder de posts toch weer omdat zoals in mijn vorige melding al stond het off-topic is. Wil je verder er over praten, dan verwijs ik door naar een ander (al dan niet nieuw) topic. Dit topic gaat over mensen die zich christen noemen en niet geloven dat Jezus God is. Kortom, dan is het volstrekt off-topic als een moslim een gesprek voert met users die het wel geloven over de verheven positie van God met al dan niet koran citaten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

En we waren er volgens mij al redelijk over uit dat dat een vrij onmogelijke vraag is. Alsof je een moslim zoekt die niet gelooft dat de Koran van God is. Dacht ik tenminste hoor.

Er bestaan randgroepen die zich christen noemen en niet geloven dat Jezus God is. Dus opzich is het niet een gekke vraag. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...

Een keertje had iemand een lijst geplaatst in een topic misschien dit topic maar dat weet ik niet meer van alle stromingen die NIET geloven dat Jezus God is en niet geloven in de triniteit. Maar die reactie is waarschijnlijk verwijderd ik kan het in in iedergeval niet meer terug vinden. Waren er heel veel, zeker een lijst van 40 groepen. Ik doel dan op mensen die zichzelf wel christen noemen.

Ik ben opzoek naar zo'n lijst met die groeperingen als je weet wat ik bedoel of als je misschien zelf al die groepen weet plaats het dan hier aub. alvast bedankt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
In elk geval zijn de Jehovah getuigen de meest irritante die er zijn met dat aan de deur komen. Volgende keer ga ik maar even wat botter doen, hopelijk komen ze dan niet meer terug...
Waarm hen onheus bejegenen?

Bijbelcitaat {SIMPLETEXT}:4 Laat de Heer uw vreugde blijven; ik zeg u nogmaals: wees altijd verheugd. 5 Laat iedereen u kennen als vriendelijke mensen. De Heer is nabij. 6 Wees over niets bezorgd, maar vraag God wat u nodig hebt en dank hem in al uw gebeden. 7 Dan zal de vrede van God, die alle verstand te boven gaat, uw hart en gedachten in Christus Jezus bewaren.
Link naar bericht
Deel via andere websites

Tja, ze zijn gisteren nu al voor de derde keer teruggekomen, dus vriendelijk zijn heeft tot nu toe nog niet gewerkt. De volgende keer verzoek ik ze vriendelijk doch dringend om niet meer terug te komen en ga ik dus vooral duidelijk zijn. Dat kan soms nog wel eens als bot overkomen. Eigenlijk hoop ik gewoon dat ze niet terug komen want believe me, ik heb er ook geen zin in om te vertellen dat ik gewoon geen trek in hen heb, maar als je niet duidelijk bent dan blijven ze terugkomen.

Gister heb ik overigens wel meerdere malen gezegd dat ik bij een kerk zit en dat ik daar goed zit en dat ik in die kerk antwoorden van God krijg. Ik hoop dat dat voldoende is geweest.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jehovah's met een vriendelijke glimlach en God's zegen de deur uit werken?

Verder kwam ik er laatst pas achter dat Jehovah's niet geloven in Jezus als God zelf. Ben benieuwd wat ik zou zeggen als ze ooit eens bij mij aanbelden.

Dus Chealder, stuur ze maar naar mij toe.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ze geloven niet in de triniteit, daarom noemde ik ze ook hier ;)

Ze hebben me ook een boekje gegeven *vist het uit de prullenbak* getiteld 'Wat leert de bijbel echt?' Toen ze weg waren heb ik dus gelijk gebladerd naar het deel over Jezus, want ik weet dat ze niet in de triniteit geloven. Bijbelteksten die ze aanhalen zijn;

Joh 1:1-18, Joh 17:3, Joh 20:31, Matt 24:36, psalm 90:2, hand 7:55 en kolossenzen 1:15. (Staat overigens bij dat ze bij dit boek de Statenvertaling aanhouden.)

Over Matt 24:36 zeggen ze bijvoorbeeld;

'Jezus zegt dat de Vader meer weet dan de Zoon. Maar als Jezus een deel van God de Almachtige was, zou hij hetzelfde weten als zijn Vader. De Zoon en de Vader kunnen dus niet gelijk zijn. Maar sommigen zeggen: 'Jezus had twee naturen, en hier spreekt hij als mens.' Maar zelfs al zou dat zo zijn, hoe zit het dan met de heilige geest? Als die samen met de Vader deel uitmaakt van dezelfde God, waarom zegt Jezus dan niet dat de geest weet wat de Vader weet?'

Ik vind het nogal slap dat ze hier de Heilige Geest bij betrekken. Hoe kun je zoiets nou zeggen terwijl er in die tekst totaal niet over de Geest wordt gesproken? Hoe kun je dan conclusies trekken?

En over Joh 1:1-18 zeggen ze onder andere;

'Johannes zegt ook dat het Woord bij God was. Maar hoe kan iemand bij een persoon zijn en tegelijkertijd die persoon zijn?'

Als ze nou eens écht Joh 1:1 hadden gelezen, dan hadden ze kunnen lezen dat er staat; 'INDEN beginne was het Woort, ende het Woort was by Godt, ende het Woort was Godt.' (Statenvertaling 1637)

Overigens las ik vandaag een stukje uit Filippenzen 2:6 dat Jezus de gestalte van God had, maar dat Hij Zijn gelijkheid aan God niet vasthield. Wat ik daaruit kan concluderen is óf dat Jezus altijd God was en is, óf dat Jezus alleen tijdens Zijn leven op aarde God niet was. En dat laatste lijkt me nogal onwaarschijnlijk. Ik kan ook niet ineens mezelf niet zijn en dan weer wel. En of God dat nou wel kan of niet, het lijkt me niet dat Hij dat wel zou doen.

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Vanmiddag na mijn toets was ik even een christelijke boekhandel binnen gelopen en toen stond daar ook weer een boek over Jehovah getuigen en hoe gesloten die organisatie is en dat je daar eigenlijk gebrainwashed wordt en hoe ze over de eindtijd en het paradijs denken enzo.

Maar goed, inmiddels is mijn post wel weer lang genoeg.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je kunt je, zo had ik eens begrepen, bij de Getuigen op een lijst laten zetten dat je geen bezoek meer wenst. Ze blijven dan in elk geval een jaar weg (want je kunt natuurlijk verhuisd zijn in dat jaar).

Duidelijk zijn is verder natuurlijk prima als ze blijven aanhouden, maar het is beter om daarbij toch wel beleefd, geduldig en vriendelijk te blijven. Die paar tellen aan de deur zijn de onrust in je geest niet waard, denk ik dan. Besef je dat het ook maar gewoon mensen zijn en dat ze nu eenmaal hun uren vol moeten maken en rapporteren bij het Wachttoren Genootschap.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hebben ze zo'n lijst? Dat wist ik niet, dan zal ik in het vervolg wel vragen of ze ons adres daar op kunnen zetten.

De volgende keer vertel ik ze wel dat ik geen behoefte heb aan verdere gesprekken en verzoek ik ze niet meer terug te komen. Dat kan vriendelijk, en dan ben ik ook duidelijk en dan hoop ik dat dat ook zo op hen overkomt. Want ik ben ook nog steeds liever vriendelijk tegen mensen dan onvriendelijk ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 months later...

Hallo,

Jezus heeft altijd gezegd dat hij de zoon van God is en niet God zelf. Hij zei zelfs "Hoor oIsraël Jaweh onze God is 1 Jaweh".

Als je zegt een christen te zijn en de woorden van de heer Jezus niet geloofd of verloochend, hoe kan zo iemand dan de goedkeuring krijgen van God en Christus.

Lees aub Joh.3:36 "Hij die geloof oefent in de Zoon, heeft eeuwig leven; hij die de Zoon ongehoorzaam is, zal het leven niet zien, maar de gramschap Gods blijft op hem"(2 PERSONEN).

Lees ook Matt.7:21 Niet een ieder die tot mij zegt: ’Heer, Heer’, zal het koninkrijk der hemelen binnengaan, maar hij die de wil doet van mijn Vader, die in de hemelen is (2 PERSONEN).

Ik aanbid geen schisofrene God die soms denkt dat die de schepper is, dan weer Jezus of ZIjn werksame kracht De Heilige Geest.

groeten,

Ed

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hallo,

Jezus heeft altijd gezegd dat hij de zoon van God is en niet God zelf. Hij zei zelfs "Hoor oIsraël Jaweh onze God is 1 Jaweh".

Als je zegt een christen te zijn en de woorden van de heer Jezus niet geloofd of verloochend, hoe kan zo iemand dan de goedkeuring krijgen van God en Christus.

Lees aub Joh.3:36 "Hij die geloof oefent in de Zoon, heeft eeuwig leven; hij die de Zoon ongehoorzaam is, zal het leven niet zien, maar de gramschap Gods blijft op hem"(2 PERSONEN).

Lees ook Matt.7:21 Niet een ieder die tot mij zegt: ’Heer, Heer’, zal het koninkrijk der hemelen binnengaan, maar hij die de wil doet van mijn Vader, die in de hemelen is (2 PERSONEN).

Ik aanbid geen schisofrene God die soms denkt dat die de schepper is, dan weer Jezus of ZIjn werksame kracht De Heilige Geest.

groeten,

Ed

Wat aanbid je dan wel, want je bent in je post al tegenstrijdig.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hallo,

Jezus heeft altijd gezegd dat hij de zoon van God is en niet God zelf.

Als je iemands Zoon bent deel je ook dezelfde natuur als degene die je Vader is. Dus Gods Zoon bezit dezelfde goddelijke natuur als Zijn Vader.

De schriftgeleerden en priesters en hogepriesters hadden dit namelijk wel begrepen en wisten dat Jezus Zichzelf met de term: Zoon van God, Zichzelf gelijk stelde aan God de Vader. Jezus zei in principe door Zichzelf Gods Zoon te noemen dat Hij dezelfde goddelijke natuur als Zijn Vader bezit. Jammer dat leden van het WTG die diepere betekenis niet zien en slechts een woordelijke betekenis geven aan het begrip: "Zoon". De diepere betekenis ontgaat hen volledig. Toch is het vrij duidelijk wat Jezus hiermee bedoelde en is dat ook de reden dat ze Hem kruisigden(volgens jullie aan de paal, maar dat is een andere discussie!). Men beschuldigde Jezus niet voor niks van Godslastering.

En zelfs God de vader noemt Jezus: God! Lees hebr 1 vers 8 maar eens! Zou het Wachttorengenootschap het beter weten dan God zelf???

Hij zei zelfs "Hoor oIsraël Jaweh onze God is 1 Jaweh". .

En wie zegt dat deze enige God niet uit 3 te onderscheiden personen kan bestaan die samen die Enige God vormen?

Als je zegt een christen te zijn en de woorden van de heer Jezus niet geloofd of verloochend, hoe kan zo iemand dan de goedkeuring krijgen van God en Christus.

Lees aub Joh.3:36 "Hij die geloof oefent in de Zoon, heeft eeuwig leven; hij die de Zoon ongehoorzaam is, zal het leven niet zien, maar de gramschap Gods blijft op hem"(2 PERSONEN).

Wat wil je hiermee zeggen. Een dergelijke bijbeltekst kan ik ook gebruiken voor diegene die de drie-eenheid loochenen, alleen schiet je daar weinig mee op en win je het hiermee niet op basis van argumenten!

Lees ook Matt.7:21 Niet een ieder die tot mij zegt: ’Heer, Heer’, zal het koninkrijk der hemelen binnengaan, maar hij die de wil doet van mijn Vader, die in de hemelen is (2 PERSONEN).

Wat bedoel je met die 2 personen? Geloof je wel in een 2-eenheid, dat is al iets tenminste ;)

Ik aanbid geen schisofrene God die soms denkt dat die de schepper is, dan weer Jezus of ZIjn werksame kracht De Heilige Geest.

groeten,

Ed

Tsja alleen schizofreen omdat je het concept van de drie-eenheid niet snapt blijkt duidelijk uit deze posting. Wie zegt dat God de ene keer Jezus is en de andere keer De Heilige Geest(ook een persoon en geen kracht) is? Tsja als je alleen de karikaturale weergave van het wachttorengenootschap kent die men weergeeft over de drie-eenheidsleer dan snap ik dat je God schizofreen noemt. Helaas klopt deze weergave niet en steekt de drie-eenheid wat anders in elkaar, maar wellicht zou je dan ook eens wat andere lectuur moeten lezen dan alleen de wachttorenboekjes. Dan kom je denk ik meer te weten over wat de drie-eenheids leer echt inhoudt en wordt je niet alleen maar geindoctrineerd met karikaturale weergaven van de drie-eenheidsleer zoals het wachttorengenootschap steeds doet.

Maar er is hoop! Ik heb een collega van mij de ook jehova's getuigen isn en ik heb al haar karikaturale ideeën over de christelijke drie-eenheidsleer zoals dat geleerd wordt door het WTG bijgesteld, hoorde ze tenminste een keer een ander geluid dan dat van het WTG. Ik heb haar verteld hoe het echt inelkaar steekt, en ondanks dat ze mijn overtuiging niet deelt vond ze het wel prettig dat ik haar dat had uitgelegd. Door het WTG worden vaak alleen maar misvattingen over de drie-eenheidsleer rondgestrooid, dat merk ik ook uit deze reactie van eclammers die denkt dat de drie-eenheidsleer inhoud dat God steeds een ander masker opzet(die van de Heilige Geest of God de Zoon) terwijl het 3 te onderscheiden personen zijn. Tsja wellicht dat een tijdje op credible eclammers in ieder geval oplevert dat hij erachter komt dat de wijze waarop het WTG de drie-eenheidsleer weergeeft ver afstaat van de wijze waarop dat binnen de christelijke geloofsleer uitgelegd wordt!

Wel eng natuurlijk om het WTG(vermeende spreekbuis van God) op deze misser te wijzen, dat snap ik best ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid