Spring naar bijdragen

Het grote vogeltjestopic


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 117
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Slangen zijn alleen leuk om naar te kijken. Ik vind huisdieren toch vooral leuk omdat je er een band mee kunt opbouwen. Zoals bijvoorbeeld met een poes of met een hond. Een slang zie ik niet zo snel opgewonden en fanatiek lispelend als een springveer rondstuiteren in zijn bakje omdat jij ein-de-lijk thuis bent.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb niet echt wat bijzonders met vogels, maar zo van tijd tot tijd vind ik het wel fijn om te kijken naar het gefladder in het park waar mijn kamer op uitkijkt. Ik zie hier af en toe vogels die er uitzien alsof ze helemaal niet in Nederland thuishoren, felgroene kwetterende dingetjes die er verdacht tropisch uitzien, ik heb geen idee wat voor beesten het zijn maar ik vind ze leuk. Ik ben ook gek op zeemeeuwen, waarschijnlijk gewoon omdat ik voor het eerst in mijn leven in de buurt van de zee woon en het dus best nieuw voor me is, die beesten overal.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Heeft iemand hier nog een gedachte over eigenlijk?

[...]

Leuk te lezen trouwens dat er hier minimaal één vogelaar rondloopt. Achter Ol Moth had ik dat dan eigenlijk weer niet gezocht.

Ik ben met een groep van 20 jongeren weggeweest en dat waren zeker geen zwartgallige gedeprimeerde figuren. Naderhand ben ik ook nog op een reunieweekend geweest en daar heb ik de helft van de bond ontmoet en dat valt heel erg mee. Er zitten wel wat sociaal minder onderlegde mensen tussen maar het is zeker geen meerderheid. Maar een club van depressief aangelegde personen zeker niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Euhm, ja, kan wel dat het die beestjes zijn. Het zijn er verschillende dus het lijkt me sterk dat het gewoon een ontsnapt exemplaar is, dan zouden er wel veel tegelijk ontsnapt moeten zijn. Misschien is het wel een doodgewone inheemse soort hoor, maar ze zien er zo heerlijk tropisch uit en daar word ik vrolijk van in dit koude grijze landje.

Ik herinner me trouwens nog een leuke anekdote. Ik was een jaar of 17 toen ik met een goede vriendin op een feestje was. Zij was niet zo goed met zeg maar serieuze, volwassen relaties, ze had nogal de eigenschap op random momenten met haar tong in de mond van een of andere gozer verdwaald te raken om zich vervolgens af te vragen hoe ze nu weer van zo'n jongen af moest komen zonder dat het te vervelend werd. Op dat feestje was ze ook al gauw innig verstrengeld met een best aardig lijkende knul waarmee ze op het einde van de avond telefoonnummers uitwisselde. De volgende dag belde die jongen haar op, kennelijk overtuigd van het feit dat ze, na die avond geklef, een stelletje waren, iets waar mijn vriendin niet zo zeker van was maar hij leek wel aardig dus gaf ze hem het voordeel van de twijfel en spraken ze af om die avond samen een hapje te gaan eten. 's Avonds laat belde ze me op en het eerste wat ze zei was "Iria, help, die gast z'n hobby is vogels kijken, wat moet ik doen?" De relatie heeft niet lang meer standgehouden.

Waarmee ik maar wil zeggen dat vogels kijken kennelijk niet meteen geassocieerd wordt met jong, hip en sexy. Ofzo.

Link naar bericht
Deel via andere websites
smile.gif Leuk. Ik hoop dat ze het een beetje redden met dit koude weer. Ik moet maar eens van die vetbollen op het balkon hangen. Ik vind het altijd superleuk als er bij het wakker worden (mijn bed staat vlak naast de schuifdeur naar het balkon) een vogel zomaar vlak bij mij zit, nu gebeurt dat maar heel af en toe per ongeluk, maar wat meer vogelvriendjes aantrekken lijkt me wel leuk. En die beesten moeten ook gewoon wat te eten hebben.
Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik had nooit zoveel met vogels, maar nu ik in Australia woon juist des te meer! Ik kijk m'n ogen uit met al die exotische exemplaren hier. Ze hebben de prachtigste kleuren en vaak fluiten ze grappige melodietjes (al is het soms net een geval van hoe mooier de vogel, hoe lelijker ie krijst...).

Mijn favorieten:

Rainbow-Lorikeet.jpg

Rainbow lorikeet ('t stikt ervan waar wij wonen, en ze maken me toch een herrie!)

galah.jpg

Galah

sulphur crested cockatoo3.jpg

Sulphur crested cockatoo

En geen idee of deze jongen in Australie voorkomt, maar het is mijn nieuwe achternaam widegrin.gif:

goldfinchDM2503_468x460.jpg

Dus ik ben nu ook zelf een beetje een vogel... hihi knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

link en link

JNM, Nederland en JNM Belgie Gefuseerde club in Nederland ooit ontstaan vanuit een fusie van de CJN (Christelijke Jeugdbond voor Natuurstudie) en de KJN ( Katholieke Jeugdbond voor Natuurstudie)die als ACJN (Algemeen Christelijke Jeugdbond voor Natuurstudie en -beleving)later fuseerde/samen ging werken met de Belgen.

De CJN was mijn club, mijn eerste Algemene Ledenvergadering was toen ik als 16 jarige penningmeester van mijn afdeling naar het fusie KerstKongres ging en er met de protestanten en katholieken een hevig naamsdiscussie was smile.gif

Het leuke van die club is dat het grootste deel fanatiek vogelaars zijn, maar dat minstens zo gedreven plantenkenners, insectenfreaks, waterbeestjes liefhebbers,strandleven bestudeerders mileu bewusten en lekkere vrije natuurbelevers rondlopen.

Van 12-25 kun je lid zijn en daarna helaas ben je "ouwe sok" Alles wordt door en voor elkaar georganiseerd. En wat ik altijd zo ontzettend fijn vond, was dat iedereen daar zijn plek had. De jongen die, zodra hij een boom zag, daar in innige omhelzing met een loepje in zijn hand, latijnse namen van korstmossen prevelend, stond te genieten tot de jongen die nog geen roodborst van een koolmees kon onderscheiden, maar die altijd met een schetsboek de meest fraaie tekeningen produceerde van dieren of landschappen of, die jongen ( mijn broer) die een slaapkamer had waar menig natuurhistorisch museum zijn vingers kon bij aflikken en die jongen die voor zijn 17e al een determinatie tabel had geschreven over zweefvliegen, die op alle universiteiten werd gebruikt. Of je nu verlegen bent, ontzettend sociaal, nerd, iedereen wordt daar zo opgenomen. (eerlijkheid gebied me te zeggen dat de club wat minder geschikt is voor vrouwelijke modepopjes die denken dat ze de Weerribben wel in kunnen met grote wagenwielen van oorbellen en hoge hakjes puh2.gif)

Maar om on-topic te blijven

Waterspreeuw_00275795th.jpg heb ik van de week nog in Zwitserland gezien. En gefotografeerd, maar die eigen foto's staan nog op de camera.

Link naar bericht
Deel via andere websites

depressiviteit en vogelliefde gaat bij mijn vader wel samen maar bij mijn moeder juist niet.. dat zegt dus niet heel veel puh2.gif

Ik vind vogels wel leuk, het maakt je tuin zo gezellig en het levert veel bekijkwaardigs op. Wij hebben een balkon op 11 hoog, en in theorie zouden daar wel leuke vogeltjes kunnen komen (ik zag laatst een koolmeesje) maar ik durf geen voer neer te hangen uit angst dat er duiven op af komen. En die duiven proberen we met alle macht van het balkon af te houden, wat een ***beesten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Lang verhaal.

Ja dat is een goede omschrijving van de JNM. Maar goed dat je geen promotie hield voor de NJN, hoewel er wel over een fusie wordt gesproken. Zolang het persoonlijke karakter van de JNM maar behouden blijft. knipoog_dicht.gif

Ik ben er jaren geleden als fanatiek evangelisch jongetje meegeweest omdat ik mijn hele basisschool periode en tot de helft van de middelbare school helemaal weg was van vogels. Ik vond het een leuk kamp met ook gezellige mensen maar die oudere jongens met enge bandshirts van duivelse bands vond ik toch wel eng(dat lag meer aan mijn wereldvreemdheid dan aan hun "slechtheid"). Van de zomer heb ik me weer ingeschreven en ben ik weer op kamp gegaan en dat was echt een heerlijke en gezellige tijd. Prachtige natuur en vogels gezien met hele leuke mensen.

Ik hoorde dat de waterspreeuw ook in nederland is gezien dit jaar. Mooie vogel inderdaad.


Samengevoegd:

Ik zou graag nog eens een ijsvogel zien. Hoop van de winter ze te vinden. Vind het een heel mooi beestje met een mooie stoicijnse houding waarin hij regelmatig zit.

Iemand ze weleens gezien?(Buiten avifauna natuurlijk.)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vergeet ik gewoon om m'n favoriete twee vogels te plaatsen! Ze zijn nog familie van elkaar ook: de ijsvogel en de kookaburra (allebei kingfishers geloof ik). In Nederland woonde ik vlakbij de Biesbosch waar je ze kunt spotten. Hoewel ik nooit een ijsvogel gezien heb, helaas helaas, vind ik ze wel prachtig.

De kookaburra heeft een hele grappige roep, net of ie hard lacht, en het lijkt ook wel wat op een aapje. De eerste nacht dat ik hier was werd ik jetlagged en al wakker om 4u 's ochtends en toen dacht ik eerst dat er een stel apen in de boom zat... waren het dus kookaburra's smile.gif Ze zijn ook erg brutaal! Blijkbaar heeft de pastor van onze kerk een keer een kookaburrasnavel door z'n wang gekregen, omdat die cheeky vogel een worstenbroodje uit z'n hand wilde stelen. Iets te veel naar rechts gemikt blijkbaar... En toen wij op de veranda van ons vakantiehuisje ontbeten zaten er vier kookaburra's op de reling, op nog geen halve meter afstand, heel jaloers naar mijn ontbijtje te kijken.

Hoewel ik dus nooit een ijsvogel heb gezien, hebben de kookaburra's dat meer dan goedgemaakt widegrin.gif

portret-ijsvogel.jpg

IJsvogel

kookaburra.jpg

Kookaburra

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Ha, ik luisterde net het nummer "I like birds" van de fantastische band Eels, ik moest aan dit topic denken!

I can't look at the rocket launch

The trophy wives of the astronauts

And i won't listen to their words

'cause i like

Birds

I don't care for walking downtown

Crazy auto-car gonna mow me down

Look at all the people like cows in a herd

Well, i like

Birds

If you're small and on a search

I've got a feeder for you to perch on

I can't stand in line at the store

The mean little people are such a bore

But it's alright if you act like a turd

'cause i like

Birds

If you're small and on a search

I've got a feeder for you to perch on

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zeker tof, ik heb het een tijdje als ringtone gehad.

Laatst liep ik in Delft op de Voldersgracht. Kwam een kwartetje statige zwanen voorbij, en die hadden honger, zo bleek toen ik even naar ze stond te kijken. Gingen ze met die lange nekken op de kade hangen en hun snavel wagenwijd opensperren. Beetje bedelen. Gelukkig had ik oud brood bij me; stop ik vaak in mijn tas als het niet lekker is, voor als ik op het station noodlijdende duiven tegenkom ofzo. Dat ging er wel in! Zwanen zijn echt bizarre vogels eigenlijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Voor wie geïnteresseerd is: dit weekend is het weer tuinvogeltelling. Dat houdt in dat je op een afgesproken tijd een half uur naar buiten gaat kijken om te zien wat voor vogels er in je tuin zitten, en hoeveel van elke soort. Omdat er heel veel mensen meedoen krijg je zo een dwarsdoorsnede van hoe het gesteld is met de tuinvogels in Nederland. Zie ook deze site: link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vogelteldag ftwsmile.gif. Overigens hier nog een leuk vogelverhaal. Toen mijn ouders nog in een flat woonden en ik nog lang niet in zicht was, zat er eens een kraai op het balkon, vertelde m'n vader. Vervolgens ging de bel en er stond en man aan de deur die vroeg of hij zijn kraai van het balkon mocht halen. M'n pa had uiteraard geen flauw idee of ie al dan niet in de maling werd genomen en stemde maar in. Slot van het liedje was dat de man het balkon op ging, de kraai op z'n schouder ging zitten, hij mijn vader vriendelijk bedankte en weer verder ging. LOL.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik hou van eenden, ik voer ze bijna elke dag brood voor ik naar school ga. Later wil ik een tamme eend, maar dan wel een wilde eend. Vogels over het algemeen vind ik wel leuk, vooral omdat ik het zo bijzonder vind dat ze kunnen vliegen, lijkt me heerlijk!

En vroeger vond ik gieren helemaal geweldig.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid