Spring naar bijdragen

Het grote vogeltjestopic


Aanbevolen berichten

was vanochtend onderweg om ergens te gaan preken, lekker rustig langs de weg. Kwam ik langs een boom met daarin twee Nijlganzen op het nest- die broeden nl in een boom! Bijzonder om die twee grote watervogels daar zo hoog in de boom te zien!

Ja, het is best een koddig gezicht vind ik altijd. Wel bijzonder, zo heel veel broedende nijlganzen kom je niet tegen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 117
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Tijdens het eten voor de TV was er een harde knal te horen en we zagen dat er een duif tegen het raam aan was gevlogen.

Bij nadere inspectie werd duidelijk dat deze uit de lucht is geslagen en tegen onze ruit aan door een sperwer.

Die vervolgens ermee ging zitten op ene halve meter afstand van de ruit en toen ik naderde om foto's te maken zijn vleugels eromheen sloeg om zijn prooi te beschermen.

Prachtig gezicht was dat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Ajamul: hier kunnen weldegelijk foto's geplaatst worden hoor, ik weet niet hoe je erbij komt dat dat niet kan?

Wij hadden op school ook een keer een duif die tegen het raam in de aula aanvloog. Ook echt keihard. En al die meiden renden naar buiten en kwamen geshockeerd en half huilend binnen want hij had blijkbaar zijn nekje gebroken, en toen lag hij nog even te stuiptrekken voor hij echt doodging. Toen wist ik precies welke mensen nog nooit iets erg hadden meegemaakt, als je gaat huilen om een willekeurige duif die zijn nek breekt door tegen het raam aan te vliegen xD

Link naar bericht
Deel via andere websites
aha, ik wist niet dat er foto's bijgevoegd konden worden; ben een beetje nieuw hier. Hier de complete duif op het raam. Hij zal wel hoofdpijn gehad hebben.......

Ziet er uit als een of ander gevaarlijk vliegend ondood/spook wezen uit een of ander fantasy verhaal. :#

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vandaag is het lekker zacht weer en voor het eerst lig ik weer buiten in mijn hangmat. Genieten. Dan vliegt er een kauw vlak boven mijn hoofd langs. Hij passeert een hommel die hem in tegenovergestelde richting voorbij vliegt. De kauw draait zich om, vliegt terug en plukt de hommel van achteren uit de lucht. Vlak boven mijn hoofd. Jammer voor de hommel, maar prachtig om te zien.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Toen wist ik precies welke mensen nog nooit iets erg hadden meegemaakt, als je gaat huilen om een willekeurige duif die zijn nek breekt door tegen het raam aan te vliegen xD

Ik zou ook huilen hoor, sommige mensen zijn gewoon van die rare overgevoelige wezentjes. ;)

Super om te zien, die afdruk! Maar hoe komt dat eigenlijk, dat zo'n beest zo'n duidelijke afdruk nalaat? Zijn vogels zo vies ofzo? *heeft het gevoel dat ze een heel domme vraag stelt* :$

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vogels hebben een waterafstotend vetlaagje op hun veren, net als wij talg op onze huid hebben. Dat spul zorgt ervoor dat de veren in goede conditie blijven en vogels niet zo kleddernat worden als ze gaan zwemmen :) Daar komt die afdruk van :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid