Spring naar bijdragen

"Ik zoek een bijbeltekst" algemeen


Aanbevolen berichten

Quote:
Op donderdag 06 april 2006 15:41:34 schreef flowergirlie het volgende:

Hier nog een keer mn vraag dan maar, zal de volgende keer toch maar eerst even bij zoekopties kijken
knipoog_dicht.gif
.

Weet iemand waar de volgende bijbeltekst ook alweer staat: 'Niet degene niet het eten opdient, maar degene die van het eten smult is het belangrijkste.'

Deze tekst had ik laatst gelezen, maar ik weet niet meer waar. Ik geloof dat Jezus het zei in de evangelien. Zelf heb ik het nergens meer kunnen vinden. Wie kan me verder helpen?

Alvast bedankt.

Misschien Lukas 17:8 uit Het Boek:

Nee, hij maakt eerst het eten voor zijn heer klaar en bedient hem. Pas dan kan hij zelf eten

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 463
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ik ben naar aanleiding van een discussie met vrienden op zoek naar een bijbeltekst. Het ging erover dat de vrouw haar man moest gehoorzamen, maar ik zoek nu de tekst waarin staat dat dat niet hoeft als de man zich niet aan Gods wetten houdt of zijn vrouw iets opdraagt te doen wat tegen die wetten is. K weet niet of t ergens staat, maar ik dacht t een keer gelezen te hebben...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 25 april 2006 15:58:17 schreef snuffie het volgende:

Ik ben naar aanleiding van een discussie met vrienden op zoek naar een bijbeltekst. Het ging erover dat de vrouw haar man moest gehoorzamen, maar ik zoek nu de tekst waarin staat dat dat niet hoeft als de man zich niet aan Gods wetten houdt of zijn vrouw iets opdraagt te doen wat tegen die wetten is. K weet niet of t ergens staat, maar ik dacht t een keer gelezen te hebben...

Is het de volgende:

'Weest aan uw man onderworpen, zoals het betaamt in de Heer' (Kolossenzen 3:18).

Door te zeggen 'zoals het betaamt in de Heer', geeft deze schriftplaats te kennen dat onderworpenheid aan een echtgenoot niet los dient te staan van onderworpenheid aan de Heer. Er moet evenwicht zijn.

Met vriendelijke groeten Aimé

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Enkele weken geleden werd er een tekst voorgelezen in de kerk, en een zin is me heel erg bij gebleven. ik kan 'm niet precies verwoorden, maar het was ongeveer zoiets:

vertel je problemen niet aan de mens, maar schuil bij God/ breng het bij God.

Ik ben opzoek naar waar deze tekst in de bijbel staat. Wie kan het mij vertellen?

Alvast bedankt !

Gods zegen, Christa

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
Gast Anon_phpbb

hoi allemaal,

ik ben dringend opzoek naar een bijbeltekst. Mijn opa is vanacht overleden en ik zoek een bepaalde tekst om voor te lezen.

Ik ben zelf pas sinds kort met de bijbel bezig, maar de tekst die ik zoek heb ik gehoort toen ik jonger was. Mijn opa en oma lazen na het eten altijd uit de bijbel ik was aan het logeren toen ik deze tekst hoorde. Ik was toen (10) en erg onder de indruk, ik heb deze tekst toen overgeschreven op een blaadje en mee naar huis genomen. Bij de verhuizing is het kwijt geraakt maar ik wil het zo graag voorlezen..

Het enige wat ik er nog van weet is dat het thema van de tekst was dat alles naar de bron terug keert. Het was iets met water en rivieren.

Zelf heb ik al gezocht maar kon niet echt iets vinden. Sirach 40 komt het meest in de buurt maar is het niet.

Ik hoop echt dat jullie kunnen helpen, bij voorbaad dank voor de moeite

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 16:11:26 schreef pasqual het volgende:

hoi allemaal,

ik ben dringend opzoek naar een bijbeltekst. Mijn opa is vanacht overleden en ik zoek een bepaalde tekst om voor te lezen.

Ik ben zelf pas sinds kort met de bijbel bezig, maar de tekst die ik zoek heb ik gehoort toen ik jonger was. Mijn opa en oma lazen na het eten altijd uit de bijbel ik was aan het logeren toen ik deze tekst hoorde. Ik was toen (10) en erg onder de indruk, ik heb deze tekst toen overgeschreven op een blaadje en mee naar huis genomen. Bij de verhuizing is het kwijt geraakt maar ik wil het zo graag voorlezen..

Het enige wat ik er nog van weet is dat het thema van de tekst was dat alles naar de bron terug keert. Het was iets met water en rivieren.

Zelf heb ik al gezocht maar kon niet echt iets vinden. Sirach 40 komt het meest in de buurt maar is het niet.

Ik hoop echt dat jullie kunnen helpen, bij voorbaad dank voor de moeite

(Jesaja 55:10-11) . . . Want net zoals de stromende regen, alsook de sneeuw, van de hemel neerdaalt en naar die plaats niet terugkeert, tenzij hij de aarde werkelijk drenkt en haar doet voortbrengen en uitspruiten, en er werkelijk zaad aan de zaaier en brood aan de eter wordt gegeven, zo zal mijn woord dat uit mijn mond uitgaat, blijken te zijn. Het zal niet zonder resultaten tot mij terugkeren, maar het zal stellig datgene doen waarin ik behagen heb geschept, en het zal stellig succes hebben in dat waarvoor ik het heb gezonden.

Aimé

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Ik zoek ook een bijbeltekst. Er stond in dat als 2 mensen een andere mening ergens over hebben maar dat wel met volle overtuiging geloven, dat ze dan allebei goed bezig zijn. Ik vond dit een erg mooie tekst, maar ken het nergens meer vinden cry.gif Stond volgens mij in marcus of mattheus. Iets met een M geloof ik.

Sorry, dit is vast een moeilijke. maar hoop dat iemand weet welke tekst ik bedoel

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Ik zoek ook een bijbeltekst. Er stond in dat als 2 mensen een andere mening ergens over hebben maar dat wel met volle overtuiging geloven, dat ze dan allebei goed bezig zijn. Ik vond dit een erg mooie tekst, maar ken het nergens meer vinden
cry.gif
Stond volgens mij in marcus of mattheus. Iets met een M geloof ik.

Sorry, dit is vast een moeilijke. maar hoop dat iemand weet welke tekst ik bedoel

Sjaloom Rise and Shine,

Heel Romeinen 14 gaat over verschillende visies op kleinere zaken in de kerk, en dat deze kleinere verschillen mogelijk moeten zijn. Wellicht dat daar jouw tekst te vinden is?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 03 augustus 2006 22:21:47 schreef Rise and Shine het volgende:

Ik zoek ook een bijbeltekst. Er stond in dat als 2 mensen een andere mening ergens over hebben maar dat wel met volle overtuiging geloven, dat ze dan allebei goed bezig zijn. Ik vond dit een erg mooie tekst, maar ken het nergens meer vinden
cry.gif
Stond volgens mij in marcus of mattheus. Iets met een M geloof ik.

Sorry, dit is vast een moeilijke. maar hoop dat iemand weet welke tekst ik bedoel

Romeinen 14

5 De een beschouwt bepaalde dagen als een feestdag, voor de ander zijn alle dagen gelijk. Laat iedereen zijn eigen overtuiging volgen. 6 Wie een feestdag viert, doet dat om de Heer te eren; wie alles eet, doet dat om de Heer te eren, en hij dankt God voor zijn voedsel. Wie iets niet wil eten, laat het staan om de Heer te eren, en ook hij dankt God. 7 Niemand van ons leeft voor zichzelf, en niemand van ons sterft voor zichzelf. 8 Zolang wij leven, leven we voor de Heer; en wanneer wij sterven, sterven we voor de Heer. Dus of we nu leven of sterven, we zijn altijd van de Heer.

en de rest van Romeinen 14 ook idd knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Quote:
Op vrijdag 04 augustus 2006 12:59:37 schreef Rise and Shine het volgende:

[...]

Nope, stond echt in de bijbel.

Haal je niet twee dingen door elkaar? In Genesis 4 gaat het over de nakomelingen van Kaïn, dit in vers 21 Zijn broer heette Jubal; hij werd de stamvader van allen die op de lier of de fluit spelen.

en in Openbaringen 12 staat dit 7 En er kwam oorlog in de hemel; Michaël en zijn engelen hadden oorlog te voeren tegen de draak; ook de draak en zijn engelen voerden oorlog, 8 maar hij kon geen standhouden, en hun plaats werd in de hemel niet meer gevonden. 9 En de grote draak werd (op de aarde) geworpen, de oude slang, die genaamd wordt duivel en de satan, die de gehele wereld verleidt; hij werd op de aarde geworpen en zijn engelen met hem.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...

Quote:
Op vrijdag 15 september 2006 16:21:23 schreef Prayer07 het volgende:

dat je in jezus een overwinnaar bent

Dat is nergens *letterlijk* te vinden. knipoog_dicht.gif

Joh. 16

33 Dit heb Ik tot u gesproken, opdat gij in Mij vrede hebt. In de wereld lijdt gij verdrukking, maar houdt goede moed, Ik heb de wereld overwonnen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 15 september 2006 18:11:53 schreef wateengedoe2 het volgende:

[...]

, bedoel je misschien?

(1 Johannes 5:5) . . . Wie is het die de wereld overwint dan hij die gelooft dat Jezus de Zoon van God is?

Let wel goed op!

Degene die gleooft dat Jezus de Zoon van God is,dus niet degene die gelooft dat Jezus God is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid