Spring naar bijdragen

"Ik zoek een bijbeltekst" algemeen


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 463
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Dit is wel een leuk stukje:

De ballade van het ezeltje (naar: Mattheus 21:1-11)

Ik ben een ezel die wat staat te dromen,

een lastdier, zoals alle ezels zijn.

Aan zware vrachten kan ik niet ontkomen,

ik draag ze in de felle zonneschijn.

Ik wordt gedreven over smalle paden,

een zweepslag zegt mij links of rechts te gaan.

Mijn kleine lijf is altijd overladen,

en in mijn huid staan striemen van het slaan.

Ik ben de minste onder alle dieren,

ik ben een ezel, ik tel niet zo mee.

Behalve één keer toen men feest ging vieren,

toen liep ik vooraan in de optocht mee.

Ik droeg een Koning op mijn grauwe haren,

een Koning zonder scepter, zonder kroon.

Ik zie de palmen nog na al die jaren

en nu nog hoor ik: Leve Davids Zoon!

Ik ben een ezel die wat staat te dromen,

mijn oren houden stil de wacht. Misschien

Zal Hij vandaag of morgen toch weer komen

en ben ik de eerste die Hem dan zal zien.

(uit: Hanna Lam / Wim ter Burg, 'Alles wordt nieuw', liedboek / verzamelbundel)

bron

Link naar bericht
Deel via andere websites

10 In Juda’s handen zal de scepter blijven,

tussen zijn voeten de heersersstaf,

totdat hij komt die er recht op heeft,

die alle volken zullen dienen.

11 Aan een wijnstok bindt hij zijn ezel,

aan een wingerd het jong van zijn ezelin,

in wijn wast hij zijn gewaad,

in druivenbloed zijn bovenkleed.

12 Zijn ogen fonkelen door de wijn,

zijn tanden zijn wit van de melk.

(Genesis 49)

9 Juich, Sion,

Jeruzalem, schreeuw het uit van vreugde!

Je koning is in aantocht,

bekleed met gerechtigheid en zege.

Nederig komt hij aanrijden op een ezel,

op een hengstveulen, het jong van een ezelin.

10 Ik zal de strijdwagens uit Efraïm verjagen

en de paarden uit Jeruzalem;

de bogen worden gebroken.

Hij zal vrede stichten tussen de volken.

Zijn heerschappij strekt zich uit van zee tot zee,

van de Rivier tot de einden der aarde.

(Zacharia 9)

Ciao,

Levi

edit: tekstueel

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Hier nog een keer mn vraag dan maar, zal de volgende keer toch maar eerst even bij zoekopties kijkenknipoog_dicht.gif.

Weet iemand waar de volgende bijbeltekst ook alweer staat: 'Niet degene niet het eten opdient, maar degene die van het eten smult is het belangrijkste.'

Deze tekst had ik laatst gelezen, maar ik weet niet meer waar. Ik geloof dat Jezus het zei in de evangelien. Zelf heb ik het nergens meer kunnen vinden. Wie kan me verder helpen?

Alvast bedankt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Al zouden de bergen wijken en de heuvels wankelen, Mijn liefde zal nooit meer van jou wijken en Mijn vredesverbond is onwankelbaar - zegt de Heer, Die Zich over je ontfermt.

Jesaja 54:10

Trouwtekst van mijn geliefde neef smile.gif

misschien kun je ook zoiets doen als wat er in spreuken ergens staat: 2 is beter dan 1, wnat als de ene valt kan de ander hem weer overeind helpen... zoiets.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 06 april 2006 16:00:49 schreef Kerkganger het volgende:

Weet iemand nog een goede en leuke bijbeltekst om op een kaart te zetten voor een bruidspaar??

Ik weet wel een leuke liedtekst... Maar die is té schunnig...

Nou ja, vooruit:

Gezang 121: ''G*d roept ons broeders tot de daad'.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 06 april 2006 15:41:34 schreef flowergirlie het volgende:

Hier nog een keer mn vraag dan maar, zal de volgende keer toch maar eerst even bij zoekopties kijken
knipoog_dicht.gif
.

Weet iemand waar de volgende bijbeltekst ook alweer staat: 'Niet degene niet het eten opdient, maar degene die van het eten smult is het belangrijkste.'

Deze tekst had ik laatst gelezen, maar ik weet niet meer waar. Ik geloof dat Jezus het zei in de evangelien. Zelf heb ik het nergens meer kunnen vinden. Wie kan me verder helpen?

Alvast bedankt.

Bedoel je dit: Lucas 22 : 27

27 Want wie is belangrijker, degene die aanligt om te eten of degene die bedient? Is het niet degene die aanligt? Maar ik ben in jullie midden als iemand die dient.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dacht u misschien aan het woord Tartarus?

Dit woord komt slechts eenmaal in de geïnspireerde Schrift voor, in 2 Petrus 2:4. De apostel schrijft: 'God [heeft] zich er niet van . . . weerhouden de engelen die zondigden te straffen, maar [heeft] hen, door hen in Tartarus te werpen, aan afgronden van dikke duisternis . . . overgeleverd om voor het oordeel bewaard te worden.'

De uitdrukking 'hen in Tartarus te werpen' is een vertolking van het Griekse werkwoord tar·ta´ro·o, waarin dus het woord 'Tartarus' opgesloten ligt.

Het is geen rijk maar een met een gevangenis te vergelijken toestand van vernedering waarin God in Noachs tijd ongehoorzame engelen heeft geworpen.

Aimé

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zoek een bijbelstekst. Het staat in een van de boeken die ná de Evangelien komen. Het gaat erover dat christenen niet mogen schelden, er staat zoiets van 'laat als de smerige woorden/taal uit uw mond blijven'. Weet iemand waar het staat?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zoek 2 bijbelteksten:

1. Weet iemand waar het staat dat de bijbel geschreven is door mensen die geinspireerd zijn door God?

2. Verder zoek ik een tekst die gaat over een man die de tempel binnen gaat en dan gaat zitten bidden van 'dank u Heer dat ik niet zo ben als hen' Maar vervolgens blijkt dat zo'n gebed niet goed is.

Ik hoop dat iemand weet waar deze dingen staan. widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

1. 2 Timotheus 3: '16 Elke schrifttekst is door God geïnspireerd en kan gebruikt worden om onderricht te geven, om dwalingen en fouten te weerleggen, en om op te voeden tot een deugdzaam leven, 17 zodat een dienaar van God voor zijn taak berekend is en voor elk goed doel volledig is toegerust.'

2. Lucas 18: '10 ‘Twee mensen gingen naar de tempel om te bidden, de een was een Farizeeër en de ander een tollenaar. 11 De Farizeeër stond daar rechtop en bad bij zichzelf: “God, ik dank u dat ik niet ben als de andere mensen, die roofzuchtig of onrechtvaardig of overspelig zijn, en dat ik ook niet ben als die tollenaar. 12 Ik vast tweemaal per week en draag een tiende van al mijn inkomsten af.†13 De tollenaar echter bleef op een afstand staan en durfde niet eens zijn blik naar de hemel te richten. In plaats daarvan sloeg hij zich op de borst en zei: “God, wees mij zondaar genadig.†'

Vriendelijke groeten,

Levi

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 22 april 2006 20:44:10 schreef Hendrika het volgende:

Ik zoek 2 bijbelteksten:

1. Weet iemand waar het staat dat de bijbel geschreven is door mensen die geinspireerd zijn door God?

2. Verder zoek ik een tekst die gaat over een man die de tempel binnen gaat en dan gaat zitten bidden van 'dank u Heer dat ik niet zo ben als hen' Maar vervolgens blijkt dat zo'n gebed niet goed is.

Ik hoop dat iemand weet waar deze dingen staan.
widegrin.gif

Voor Hendrika

(2 Timotheüs 3:16-17) De gehele Schrift is door God geïnspireerd en nuttig om te onderwijzen, terecht te wijzen, dingen recht te zetten, streng te onderrichten in rechtvaardigheid, opdat de mens Gods volkomen bekwaam zij, volledig toegerust voor ieder goed werk.

(Lukas 18:10-11) 'Twee mensen gingen op naar de tempel om te bidden; de een was een Farizeeër en de ander een belastinginner. De Farizeeër stond en ging bij zichzelf als volgt bidden: 'O God, ik dank u dat ik niet zo ben als de rest van de mensen: afpersers, . . .

Met vriendelijke groeten Aimé

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 22 april 2006 19:07:23 schreef Leidenschaft het volgende:

Ik zoek een bijbelstekst. Het staat in een van de boeken die ná de Evangelien komen. Het gaat erover dat christenen niet mogen schelden, er staat zoiets van 'laat als de smerige woorden/taal uit uw mond blijven'. Weet iemand waar het staat?

Voor Leidenschaft,

(Efeziërs 4:29) Laat geen verdorven woord uit UW mond voortkomen, maar elk woord dat goed is tot opbouw waar het nodig is, opdat daardoor iets meegedeeld mag worden wat gunstig is voor de hoorders.

Met de vriendelijke groeten van Aimé

Link naar bericht
Deel via andere websites

Flowergirliem bedoel je met je vraag misschien het gedeelte uit Lukas 10 over Martha en Maria?

38 ¶ Terwijl zij op reis waren, kwam Hij in een zeker dorp. En een vrouw, Marta geheten, ontving Hem in haar huis.

39 En deze had een zuster, genaamd Maria, die, aan de voeten des Heren gezeten, naar zijn woord luisterde.

40 Marta echter werd in beslag genomen door het vele bedienen. En zij ging bij Hem staan en zeide: Here, trekt Gij het U niet aan, dat mijn zuster mij alleen laat dienen? Zeg haar dan, dat zij mij komt helpen.

41 Maar de Here antwoordde en zeide tot haar: Marta, Marta, gij maakt u bezorgd en druk over vele dingen,

42 maar weinige zijn nodig of slechts een; want Maria heeft het goede deel uitgekozen, dat van haar niet zal worden weggenomen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid