Spring naar bijdragen

"Ik zoek een bijbeltekst" algemeen


Aanbevolen berichten

Oh ja, ik zoek er nog 2:

1. Het verhaal van de man die op een ezelin reed en toen de ezelin verder weigerde te lopen omdat ze een engel op de weg zag staan. Welke is dat?

2. Ik geloof dat het uit de bijbel komt, een man reisde door de woestijn en liet daar een broodkruimeltje vallen. Maar aangezien hij wist dat het dagelijkse brood niet verloren mag gaan, stak hij zijn wandelstok in de grond waar hij gestopt was en ging hij het kruimeltje in de woestijn zoeken. Die vond hij allicht niet, maar toen hij terug was bij zijn wandelstok, was die helemaal verguld. Welk verhaal is dat?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 463
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Gast Anon_phpbb

ik zoek ook een bijbeltekst.. ik weet de tekst wel uit me hoofd maar ik weet niet waar het staat in de bijbel.. kan iemand me helpen?

Indien wij onze zonde belijden

Hij is getrouw en rechtvaardigd

om onze zonde te vergeven

en ons te reinigen van alle ongerechtigheid

dat was um... ik weet alleen de tekst niet..

als iemand me hier mee kan helpen,,, hartelijk bedankt alvast

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:
Op zondag 04 september 2005 15:26:21 schreef Kate het volgende:

1 Johannes 1

9 Indien wij onze zonden belijden, Hij is getrouw en rechtvaardig, om ons de zonden te vergeven en ons te reinigen van alle ongerechtigheid.

dankjebig-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Alohaaa allemaal!

Ja, ik zoek een bijbeltekst! Ik heb em op dit moment ff nodig, maar ook als ik hem strax niet meer nodig heb, wil ik toch graag weten waar ie staat (kan er niet tegen dat ik em niet kan vinden).

Ik kan me herinneren dat Jezus (of God) in de tekst iets zegt over partnerkeuze. We mogen iedereen kiezen, maar ik geloof dat Hij zei: Laat het iemand zijn die Mij kent (of van Mij houdt, iets in die trend in ieder geval).

Weet iemand dit toevallig?

Alvast bedankt!

Liefs

Tessa

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 05 september 2005 15:15:31 schreef Loppesj het volgende:

Alohaaa allemaal!

Ja, ik zoek een bijbeltekst! Ik heb em op dit moment ff nodig, maar ook als ik hem strax niet meer nodig heb, wil ik toch graag weten waar ie staat (kan er niet tegen dat ik em niet kan vinden).

Ik kan me herinneren dat Jezus (of God) in de tekst iets zegt over partnerkeuze. We mogen iedereen kiezen, maar ik geloof dat Hij zei: Laat het iemand zijn die Mij kent (of van Mij houdt, iets in die trend in ieder geval).

Weet iemand dit toevallig?

Alvast bedankt!

Liefs

Tessa

Is het 1Kor.7:39 ?

Aimé

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
2. Ik geloof dat het uit de bijbel komt, een man reisde door de woestijn en liet daar een broodkruimeltje vallen. Maar aangezien hij wist dat het dagelijkse brood niet verloren mag gaan, stak hij zijn wandelstok in de grond waar hij gestopt was en ging hij het kruimeltje in de woestijn zoeken. Die vond hij allicht niet, maar toen hij terug was bij zijn wandelstok, was die helemaal verguld. Welk verhaal is dat?

Quote:

Op zondag 04 september 2005 00:11:32 schreef RobertF het volgende:

2. Staat mijns inziens niet in de bijbel.

Joehoe, mag ik nog een second opinion van iemand of niet?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 05 september 2005 15:15:31 schreef Loppesj het volgende:

Alohaaa allemaal!

Ja, ik zoek een bijbeltekst! Ik heb em op dit moment ff nodig, maar ook als ik hem strax niet meer nodig heb, wil ik toch graag weten waar ie staat (kan er niet tegen dat ik em niet kan vinden).

Ik kan me herinneren dat Jezus (of God) in de tekst iets zegt over partnerkeuze. We mogen iedereen kiezen, maar ik geloof dat Hij zei: Laat het iemand zijn die Mij kent (of van Mij houdt, iets in die trend in ieder geval).

Weet iemand dit toevallig?

Alvast bedankt!

Liefs

Tessa

Het was 1 Kor 7:39 dus niet.. kijk eens naar 2 Kor 6:14 Loop niet in een en hetzelfde span met ongelovigen. Wat is de verwantschap tussen gerechtigheid en wetteloosheid? Misschien bedoel je die?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...

Ik zoek een bijbeltekst. Ik heb het uit een film. Ik betwijfel of het echt uit de bijbel komt, maar ik wil wel proberen. Een meisje zei een tekst uit haar hoofd op, dat ging over hoe de man en de vrouw seks hebben, en het werk van de man werd daarbij vergeleken met ploegen. Hij zal ploegen enzo, en uiteindelijk zal hij zich bezweet op haar boezem storten.

Komt dit uit de bijbel? En zo ja, waar kan ik het vinden?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 27 november 2005 00:48:56 schreef anastasia het volgende:

Uw vrouwen zijn een akker voor u - komt daarom tot uw akker, zoals het u behaagt en doet goed voor uzelf en vreest Allah en weet, dat gij Hem zult ontmoeten en geef goede tijdingen aan de gelovigen

De tekst waarin vrouewen met een akker worden vergeleken komt dus uit de Koran.

Oei! Nu wordt er voor mij 't een en 'tander duidelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Hallo allemaal,

Ik had even een vraagje, in het nieuwe testament staat ergens iets over:

Dat je niet op God's berg, of in Gods huis mag wonen omdat je als mens te veel in onwaarheid leeft ofzo. Maar dat je door jezus gered ben en dat je zonden zijn vergeven, en dat dat nu dus wel mag.

Kan iemand mij helpen om deze bijbeltekst te zoeken want ik kan het echt niet meer terugvinden

Alvast bedankt,

Jelle

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid