Michiel 14 Geplaatst 27 november 2006 Rapport Share Geplaatst 27 november 2006 Een Katholiek die vraagt om een tekst die er niet in staat... Link naar bericht Deel via andere websites
diakio 0 Geplaatst 27 november 2006 Rapport Share Geplaatst 27 november 2006 Quote: Op maandag 27 november 2006 21:41:53 schreef Michiel het volgende: Een Katholiek die vraagt om een tekst die er niet in staat... Ach, onze Kerk is wat mystieker, zal ik maar zeggen Link naar bericht Deel via andere websites
Eli7 0 Geplaatst 27 november 2006 Rapport Share Geplaatst 27 november 2006 Quote: Op maandag 27 november 2006 21:35:33 schreef Harm-Jan het volgende: Je bar Mitswa doe je toch op je 12e? Dan was je 'religieus' volwassen toch? Jongens dertien, meisjes twaalf. Alleen voor meisjes heeft het weer net een andere naam die ik ff kwijt ben... Link naar bericht Deel via andere websites
Michiel 14 Geplaatst 27 november 2006 Rapport Share Geplaatst 27 november 2006 Nu weer duidelijk dat er geen tekst in de Bijbel staat over de aanleiding van deze discussie, is het weer een mooi moment om terug te gaan naar de zoekende mensen naar Bijbelteksten. Link naar bericht Deel via andere websites
diakio 0 Geplaatst 27 november 2006 Rapport Share Geplaatst 27 november 2006 Bat Mitswa? Link naar bericht Deel via andere websites
Holla 0 Geplaatst 27 november 2006 Rapport Share Geplaatst 27 november 2006 Quote: Op maandag 27 november 2006 21:03:30 schreef TimonK het volgende: [...] Ik heb het artikel niet gelezen. Maar ik denk het toch. Heb het namelijk ook van anderen gehoord, en ben het voor zover ik me kan herinneren niet tegengekomen toen ik zelf Leviticus ed door aan het ploegen was. O.o heb jij de literatuur helemaal niet goed gelezen! Hoe heb jij dan ooit je Persoonlijke Ontwikkeling-verslagen gemaakt.. @Diakio: nou, idd, ik vroeg me ook al af wat het dan precies zou betekenen. Ik meende me alleen te herinneren dat er iets over in de Bijbel stond, maar ik zal me wel vergist hebben dan @Aimée: dankje Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 29 november 2006 Rapport Share Geplaatst 29 november 2006 Kzoek n tekst die ongveeer zo ging: Kom tot mij allen die vermoeid en belast zijn.. En ik zal u rust geven.. We hebbe n x n rap geschreven waar we die tekst bij hebbe gebruikt, maar we wete nie meer waar ie stond.. Weet iemand dat toevallig? Link naar bericht Deel via andere websites
gabriël 1 Geplaatst 29 november 2006 Rapport Share Geplaatst 29 november 2006 Mattheus 11:28 Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 2 december 2006 Rapport Share Geplaatst 2 december 2006 Thanx, da was m idd.. We ware al zo lang aan t denken, en de concordantie wist t ook nie Link naar bericht Deel via andere websites
Dwarrel 43 Geplaatst 8 december 2006 Rapport Share Geplaatst 8 december 2006 ik zoek een kerst-tekst, maar niet zo'n standaard 1,(ander soort tekst, of andere vertaling...) iemand? Link naar bericht Deel via andere websites
Princess. 0 Geplaatst 8 december 2006 Rapport Share Geplaatst 8 december 2006 Zonder Jezus is je kerst mis Link naar bericht Deel via andere websites
Ol Moth 0 Geplaatst 8 december 2006 Rapport Share Geplaatst 8 december 2006 Ik dacht dat ze om niet standaard vroeg? Link naar bericht Deel via andere websites
Princess. 0 Geplaatst 8 december 2006 Rapport Share Geplaatst 8 december 2006 ow is dat zo standaard dan Link naar bericht Deel via andere websites
Dwarrel 43 Geplaatst 8 december 2006 Rapport Share Geplaatst 8 december 2006 ow, sorrie ik bedoelde dus een bijbeltekst, aan gezien dit het bijbelteksten-topic is Link naar bericht Deel via andere websites
Princess. 0 Geplaatst 8 december 2006 Rapport Share Geplaatst 8 december 2006 Jes 7:14 Daarom zal de Heer zelf u een teken geven: de jonge vrouw is zwanger, zij zal spoedig een zoon baren en hem Immanuël noemen. Maar weet niet of je dit bedoeld. Link naar bericht Deel via andere websites
Dwarrel 43 Geplaatst 8 december 2006 Rapport Share Geplaatst 8 december 2006 ja kan more more Link naar bericht Deel via andere websites
eentje 0 Geplaatst 8 december 2006 Rapport Share Geplaatst 8 december 2006 Micha 5,1       En gij, Betlehem Efrata, al zijt gij klein onder de geslachten van Juda, uit u zal Mij voortkomen die een heerser zal zijn over Israël en wiens oorsprong is van ouds, van de dagen der eeuwigheid. Link naar bericht Deel via andere websites
diakio 0 Geplaatst 8 december 2006 Rapport Share Geplaatst 8 december 2006 Quote: Op vrijdag 08 december 2006 23:06:48 schreef Dwarrel het volgende: ik zoek een kerst-tekst, maar niet zo'n standaard 1,(ander soort tekst, of andere vertaling...) iemand? Niet standaard, wel kerstig: de volken zullen beseffen dat ik, de HEER, Israël heilig doordat mijn heiligdom voor altijd in hun midden is (Ez 37;28) Link naar bericht Deel via andere websites
HenkG 0 Geplaatst 22 december 2006 Rapport Share Geplaatst 22 december 2006 In een gesprek over verdraagzaamheid naar elkaar toe kwam onlangs Romeinen 14 ook ter sprake. De brief aan de Romeinen stelt Gods heilsplan voor de wereld centraal. In de laatste hoofdstukken, waaronder hoofdstuk 14, wordt dit heilspaln vertaald naar praktische lessen voor het gemeenteleven. Daarin onder anderen vers 19: We moeten dus streven naar wat de vrede en de wederkerige stichting bevordert. Hierbij moest ik toch heel sterk aan Kerst denken: Jezus' komst op aarde betekent het begin van de werkelijke vrede op aarde, zoals ook de engelen zongen bij de herders; Kerst brengt mensen bij elkaar, hoe verschillend ook; we mogen door en in Jezus een zijn met elkaar; daarvoor is Hij mens geworden zoals wij. Link naar bericht Deel via andere websites
wwnijntje 0 Geplaatst 3 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 3 januari 2007 Ik zoek vier teksten: 1. De tekst waarin staat dat wij geen bewoners van de aarde, maar bijwoners zijn. 2. De tekst waarin Jezus zegt dat er na Hem geen enkele profeet meer zal komen. 3. De tekst waarin ?? zegt dat ze niemand moeten geloven die iets anders verkondigt dan hij net gedaan heeft, al is het een engel of als is hij het zelf. 4. Waar staat dat je alles tot eer van god moet doen. Alvast bedankt Link naar bericht Deel via andere websites
Yara 0 Geplaatst 3 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 3 januari 2007 1. Hier staan allerlei teksten die mogelijk kunnen zijn. Deze teksten hebben vooral betrekking tot het volk Israël dat in die tijd in Eqypte woonde. Er wordt vaak een vergelijking gemaakt tussen het volk Israël en de Gemeente van Jezus Christus, de kerk dus. Zo zouden deze teksten dus ook op ons kunnen slaan. 2. ??? Ik ga nog wel op zoek. 3. Ik denk dat je deze bedoelt. Galaten 1:8 Wanneer iemand u iets verkondigt dat in strijd is met wat ik u verkondigd heb, al was ik het zelf of een engel uit de hemel – vervloekt is hij! 4. Er staan ook wat verzen in de Psalmen, maar deze is het meest direct. 1 Kor 10:31 Dus of u nu eet of drinkt of iets anders doet, doe alles ter ere van God. Link naar bericht Deel via andere websites
dingo 166 Geplaatst 3 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 3 januari 2007 2.Waarschijnlijk Mat 11,13 Want al de profeten en de wet hebben geprofeteerd tot Johannes toe; Link naar bericht Deel via andere websites
Aimé 0 Geplaatst 3 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 3 januari 2007 Quote: Op woensdag 03 januari 2007 20:51:21 schreef wwnijntje het volgende: Ik zoek vier teksten: 1. De tekst waarin staat dat wij geen bewoners van de aarde, maar bijwoners zijn. 2. De tekst waarin Jezus zegt dat er na Hem geen enkele profeet meer zal komen. 3. De tekst waarin ?? zegt dat ze niemand moeten geloven die iets anders verkondigt dan hij net gedaan heeft, al is het een engel of als is hij het zelf. 4. Waar staat dat je alles tot eer van god moet doen. Alvast bedankt Hier enkele teksten zoals ook Eva ze neerschreef: 1) 2) 3)(Galaten 1:8) 8 Maar ook al zouden wij of een engel uit de hemel U iets als goed nieuws bekendmaken buiten hetgeen wij U als goed nieuws hebben bekendgemaakt, hij zij vervloekt. 4)(1 Korinthiërs 10:31) . . . Hetzij GIJ daarom eet of drinkt of iets anders doet, doet alle dingen tot Gods heerlijkheid. Link naar bericht Deel via andere websites
eentje 0 Geplaatst 3 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 3 januari 2007 Op punt 2 vind je waarscheinlijk geen tekst aangezien Paulus de gemeente oproept om de gave van profetie te gebruiken... Link naar bericht Deel via andere websites
dingo 166 Geplaatst 3 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 3 januari 2007 Met dat verschil dat Paulus daar de uitdrukking voor woordverkondiging gebruikt. En wat zou er nu nog geprofeteerd moeten worden anders dan dat er al geprofeteerd is? Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten