Spring naar bijdragen

"Ik zoek een bijbeltekst" algemeen


Aanbevolen berichten

Quote:

Hmm ik heb dacht ik ooit een keer een tekst gelezen dat hier ongeveer over gaat:

Je kan zelf wel alles vragen en bidden ervoor, maar als je het dan niet zelf probeerd heeft het weinig zin.

Aangezien je niet weet of iets direct in Gods wil ligt moet je het proberen en kom je er vanzelf achter of het Gods wil is..

Ik meende me te herinneren dat dit ergens in een van Paulus brieven stond, maar ik kan het nergens in het NT terugvinden.

Uiteraard stond het anders verwoord, dit hierboven is nog wat ik me er ongeveer over kan herinneren.

Luk 11:

9 Ik zeg jullie: vraag en jullie zal gegeven worden, zoek en je zult vinden, klop en er zal voor je worden opengedaan.

10 Want ieder die vraagt, krijgt; wie zoekt, vindt; en voor wie klopt, zal worden opengedaan.

11 Welke vader onder jullie zal zijn kind, als het om een vis vraagt, in plaats daarvan een slang geven?

12 Of een schorpioen, als het om een ei vraagt?

13 Als jullie dus, slecht als je bent, het goede weten te geven aan je kinderen, hoeveel te meer zal dan de hemelse Vader de heilige Geest geven aan degenen die Hem erom vragen

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...
  • Antwoorden 463
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Ik wil een goede vriendin voor de kerst een engelse bijbel cadeau doen (ze heeft ooit gezegd die nog eens te willen en ik liep tegen een goede aanbieding aan).

Maar nu wil ik daar graag nog een mooie tekst bij hebben. Nu heb ik zelf al mijn verzameling mooie teksten geraadpleegd, maar kon zo snel niets vinden.

Wie weet er nog een mooie tekst? Iets dat bij een speciale vriendschap past, of bij het cadeau doen van een bijbel. Het hoeft dus niet te gaan over kerst ofzo en ze is meer 'reli' dan ik, dus met 't geloof zit het ook wel goed.

Enne... het mag naast een bijbeltekst ook wel een mooi gedichtje zijn ofzo (maar dat mag dan eigenlijk weer niet hier in 't topic).

Link naar bericht
Deel via andere websites

idee:

Johannes1:1

In het begin was het Woord, het Woord was bij God en het Woord was God. 2 Het was in het begin bij God. 3 Alles is erdoor ontstaan en zonder dit is niets ontstaan van wat bestaat. (1:3-4) en zonder dit is niets ontstaan van wat bestaat. In het Woord was leven – Ook mogelijk is de vertaling: ‘en zonder dit was er niets. Wat bestaat, had leven in het Woord’.4 In het Woord was leven en het leven was het licht voor de mensen.

2 Sam 2,6

Moge de HEER u allen daarom goed behandelen en u trouw bewijzen. Ook ik wil u hierbij mijn vriendschap aanbieden.

Spr 27,9

De geur van balsem en wierook maakt gelukkig, maar zoeter voor het hart is ware vriendschap.

Kun je daar iets mee?

Shalom.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dank je wel alvast, vooral die tekst uit spreuken vind ik mooi.

Anderen nog ideetjes
engel.gif
?

Psalm 1: 1-2

1 Gelukkig de mens

die niet meegaat met wie kwaad doen,

die de weg van zondaars niet betreedt,

bij spotters niet aan tafel zit,

2 maar vreugde vindt in de wet van de HEER

en zich verdiept in zijn wet, dag en nacht.

3 Hij zal zijn als een boom,

geplant aan stromend water.

Op tijd draagt hij vrucht,

zijn bladeren verdorren niet.

Alles wat hij doet komt tot bloei.

Ik prefereer natuurlijk een vertaling waar God naam teruggeplaatst is:

(Psalm 1:1-3) 1 Gelukkig is de man die niet in de raad der goddelozen heeft gewandeld, En op de weg der zondaars niet heeft gestaan, En op de zetel der spotters niet heeft gezeten.  2 Maar zijn lust is in de wet van Jehovah, En in diens wet leest hij dag en nacht met gedempte stem.  3 En hij zal stellig worden als een boom, geplant aan waterstromen, Die zijn eigen vrucht geeft als het de juiste tijd ervoor is En waarvan het gebladerte niet verwelkt, En al wat hij doet, zal gelukken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...

nav een discussie die wij hadden: ik dacht dat er een tekst ergens in het NT stond (mogelijk zelfs een directe uitspraak van Jezus) waarin gesteld wordt dat de wetten van het OT niet meer gelden. Dat we ons daarom geen zorgen hoeven te maken over de spijswetten etc.

Wie weet welke tekst ik bedoel?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

nav een discussie die wij hadden: ik dacht dat er een tekst ergens in het NT stond (mogelijk zelfs een directe uitspraak van Jezus) waarin gesteld wordt dat de wetten van het OT niet meer gelden. Dat we ons daarom geen zorgen hoeven te maken over de spijswetten etc.

Wie weet welke tekst ik bedoel?

Matth 15:10-20 volgens mij. Maar dat gold dan alleen voor het eten met ongewassen handen volgens mij!

en handelingen 10:9-17 gaat ook over deze kwestie van onreine dieren ed.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...
Gast Anon_phpbb

mijn schoonouders zijn binnen kort 55 jaar getrouwd. en nu is het de bedoeling dat ik een stukje uit de bijbel lees. maar weet niet goed welke bijbeltekst ik er moet voor gebruiken. heeft er iemand een tip.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

nav een discussie die wij hadden: ik dacht dat er een tekst ergens in het NT stond (mogelijk zelfs een directe uitspraak van Jezus) waarin gesteld wordt dat de wetten van het OT niet meer gelden. Dat we ons daarom geen zorgen hoeven te maken over de spijswetten etc.

Wie weet welke tekst ik bedoel?

1 Korinthe 8 en 9? Paulus schrijft daar dat hij niet onder de Joodse wet staat (9:20)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...
  • 4 months later...

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid