Spring naar bijdragen

"Ik zoek een bijbeltekst" algemeen


Aanbevolen berichten

Quote:

Ik zoek een tekst waarin wordt verwezen naar het feit dat Jezus geen duidelijk begin of eind heeft. (waarbij uitdrukkelijk naar Jezus zelf wordt verwezen en niet naar de Vader, God Zelf of de Heilige Geest)

Over de vader van Jezus wordt gezegd:

(Psalm 90:2) Voordat de bergen zelfs maar geboren werden, Of gij voorts de aarde en het productieve land als met barensweeën hadt voortgebracht, Ja, van onbepaalde tijd tot onbepaalde tijd zijt gij God.

Maar over Jezus wordt gezegd:

(Johannes 3:16) Want God heeft de wereld zozeer liefgehad dat hij zijn eniggeboren Zoon heeft gegeven, opdat een ieder die geloof oefent in hem, niet vernietigd zou worden, maar eeuwig leven zou hebben.?

Jezus wordt hier eniggeboren zoon genoemd ,dus heeft hij wel een begin .

(Openbaring 3:14) En schrijf aan de engel van de gemeente in Laodicea: Deze dingen zegt de Amen, de getrouwe en waarachtige getuige, het begin van de schepping door God

Duidelijker kan het niet:Jezus Christus was de eerste schepping door God.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 463
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Ik zoek een tekst uit de evangeliën waarin staat dat God ons eerst heeft gekozen, en wij daarna pas Hem.

Ik bedoel niet deze:

Joh 6,44 Niemand kan tot Mij komen, tenzij de Vader, die Mij gezonden heeft, hem trekke, en Ik zal hem opwekken ten jongsten dage.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Ik zoek een tekst.

Het gaat over een verhaal van volgens mij Joodse soldaten die sneuvelen op het slagveld. Als de (volgens mij 2) doden weggedragen worden ontdekken ze dat deze dode soldaten beeldjes bij zich hadden, wat laten we zeggen niet erg gewaardeerd wordt. Velvolgens gaan mensen bidden om deze (twee) soldaten toch een goed hiernamaals te laten krijgen.

Ik hoop dat iemand de tekst kan vinden, ikzelf namelijk niet. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

2 Makk. 12:40-46 40 Bij ieder van de gesneuvelden vonden ze onder zijn kleren afgodsbeeldjes uit Jamnia. Omdat het bezit daarvan voor Joden bij de wet verboden is, begreep iedereen dat dit er de oorzaak van was dat ze waren gevallen. 41 Allen prezen daarom de Heer, de rechtvaardige rechter die aan het licht brengt wat verborgen is, 42 en hieven een smeekgebed aan waarin ze vroegen of deze zonde volledig mocht worden uitgewist. De edele Judas waarschuwde het volk om, nu men met eigen ogen had gezien wat de gesneuvelden zich met hun vergrijp op de hals gehaald hadden, zich niet ook aan zonden schuldig te maken. 43 Hij hield een inzameling onder al zijn mannen en stuurde de opbrengst, ongeveer tweeduizend zilveren drachmen, naar Jeruzalem om een zoenoffer te laten brengen. Deze goede en nobele daad verrichtte hij met het oog op de opstanding; 44 als hij niet verwacht had dat de gesneuvelden uit de dood zouden opstaan, zou het immers zinloos en dwaas zijn geweest om voor hen te bidden. 45 In het besef dat voor wie als vroom mens sterft een prachtige beloning in het verschiet ligt – inderdaad een heilige en godvruchtige gedachte –, bracht hij ten behoeve van de doden dit zoenoffer, opdat ze van hun zonde zouden worden vrijgesproken.

Smiecht clown.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...
  • 1 month later...

Quote:

1 Kor. 10: 13.

. . . Geen verzoeking is over U gekomen behalve die welke mensen gemeen is. Maar God is getrouw, en hij zal niet toelaten dat GIJ wordt verzocht boven hetgeen GIJ kunt dragen, maar met de verzoeking zal hij ook voor de uitweg zorgen, opdat GIJ ze kunt doorstaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

In de kerk waar ik vroeger ging zei de domine altijd als groet iets met "de God die vasthoudt wat zijn hand begon" of "die niet loslaat wat zijn hand begon".

Ik heb even op biblija gezocht maar kan dit zo niet terugvinden. Op zich vind ik het wel bijbels, maar ik vraag me af of het ook zo in de Bijbel terug te vinden is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Paulus moet bij de woorden uit de tekst die Anne en Marliesje geven (is namelijk dezelfde knipoog_dicht.gif) wel gedacht hebben aan de woorden van David waar je naar zoekt. Daarnaast schieten me bij het horen van deze woorden de woorden van mijn belijdenistekst te binnen die eenzelfde strekking hebben:

1 Thess 5

15 Past op, dat niemand kwaad met kwaad vergeldt; maar streeft allen het goede na jegens elkander en jegens allen.

16 ¶ Weest altijd blijde.

17 Bidt zonder ophouden;

18 brengt dankzegging voor alles; want dit is voor u Gods wil in Christus Jesus.

19 Blust den Geest niet uit,

20 versmaadt de profetieën niet;

21 maar onderzoekt alles, en behoudt het goede.

22 Onthoudt u van kwaad onder iedere vorm.

23 ¶ Dan moge de God van de vrede zelf u heiligen heel en al; uw geest, uw ziel en uw lichaam blijve ongerept bewaard en onberispelijk tot de komst van Jesus Christus onzen Heer.

24 Hij die roept, is ook getrouw; Hij zal het ook ten uitvoer brengen.

Maar uiteindelijk is de zegengroet te vinden in Psalm 138

1 ¶ Een psalm van David. Ik zal U loven met mijn gehele hart; in de tegenwoordigheid der goden zal ik U psalmzingen.

2 Ik zal mij nederbuigen naar het paleis Uwer heiligheid, en ik zal Uw Naam loven, om Uw goedertierenheid en om Uw waarheid; want Gij hebt vanwege Uw gansen Naam Uw woord groot gemaakt.

3 Ten dage, als ik riep, zo hebt Gij mij verhoord; Gij hebt mij versterkt met kracht in mijn ziel.

4 Alle koningen der aarde zullen U, o HEERE! loven, wanneer zij gehoord zullen hebben de redenen Uws monds.

5 En zij zullen zingen van de wegen des HEEREN, want de heerlijkheid des HEEREN is groot.

6 ¶ Want de HEERE is hoog, nochtans ziet Hij den nederige aan, en den verhevene kent Hij van verre.

7 Als ik wandel in het midden der benauwdheid, maakt Gij mij levend; Uw hand strekt Gij uit tegen den toorn mijner vijanden, en Uw rechterhand behoudt mij.

8 De HEERE zal het voor mij voleinden; Uw goedertierenheid, HEERE! is in eeuwigheid; en laat niet varen de werken Uwer handen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zoek al een tijdje naar de oorsprong van de tekst 'Want naast mij gaat Gij'

Biblija kon er niets mee, op google kreeg ik 1 hit (deze), waardoor ik het zinnetje wat langer kan maken, tot 'Moest ik gaan door het dal van de schaduw des doods kwaad zou ik niet vrezen want naast mij gaat Gij. De Heilige Geest hebben jullie altijd bij je, maar Mij niet'

De tekst 'Want naast mij gaat Gij' stond op het bidprentje van m'n opa, en ik dacht me te herinneren dat het óf uit een psalm of een gebed kwam. Maar ik kan het niet vinden.

Anyone? smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

4 Zelfs al ga ik door een dal van diepe duisternis,

ik vrees geen kwaad,

want Gij zijt bij mij;

Psalm 23.

15 Wanneer gij Mij liefhebt, zult gij mijn geboden bewaren. 16 En Ik zal de Vader bidden en Hij zal u een andere Trooster geven om tot in eeuwigheid bij u te zijn, 17 de Geest der waarheid, die de wereld niet kan ontvangen, want zij ziet Hem niet en kent Hem niet; maar gij kent Hem, want Hij blijft bij u en zal in u zijn.

18 Ik zal u niet als wezen achterlaten. Ik kom tot u. 19 Nog een korte tijd en de wereld ziet Mij niet meer, maar gij ziet Mij, want Ik leef en gij zult leven. 20 Te dien dage zult gij weten, dat Ik in mijn Vader ben en gij in Mij en Ik in u.

Johannes 14.

Het lijkt mij een beetje een combinatie tussen deze twee bijbelverzen (uit NBG). Wellicht is jouw regel toch meer iets van een gedicht.

Link naar bericht
Deel via andere websites

een google-search leerde mij dat het Psalm 23: 4 is (google) maar ik kan zo snel niet vinden uit welke vertaling deze exacte tekst komt. Misschien de Willibrord? En anders op Biblija alle versies aanklikken en vergelijken???

Grappig trouwens.. kwam bij google ook je eigen vraag tegen die je al eerder hebt gesteld: vraag.

Succes verder!

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid