Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 209
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Ik hoop echt op een schuldigverklaring. Wat Wilders doet is m.i. gewoon pure haatzaaierij.

Ik denk dat Wilders uitlatingen zijn gebaseerd op wat er gaande is. Dat hij overdrijft is mss ten dele te wijten aan het feit dat hij beveiliging nodig heeft om te kunnen doorademen in een land vol moslims met losse handjes. Dat zal niet zo goed zijn voor je nuancespieren.

Het gaat niet om een paar rotte appels, een significant deel van de NL moslims zou NL graag in mindere of meerdere mate willen onderwerpen aan de islam. Als Wilders het Christendom/Atheïsme/Wicca een gevaarlijk fascisme had genoemd was deze rechtszaak er niet eens geweest.

Ik vind het wel meevallen met de haatzaaierij. GW roept niet op tot geweld en zo. Hij vind de islam een abjecte religie en volgens mij mag dat. Voor hem trouwens hoopjes moslims die het een stuk bonter maken. Maar de islam heeft speciale bescherming of zo.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik denk dat Wilders uitlatingen zijn gebaseerd op wat er gaande is. Dat hij overdrijft is mss ten dele te wijten aan het feit dat hij beveiliging nodig heeft om te kunnen doorademen in een land vol moslims met losse handjes. Dat zal niet zo goed zijn voor je nuancespieren.

Het gaat niet om een paar rotte appels, een significant deel van de NL moslims zou NL graag in mindere of meerdere mate willen onderwerpen aan de islam. Als Wilders het Christendom/Atheïsme/Wicca een gevaarlijk fascisme had genoemd was deze rechtszaak er niet eens geweest.

Ik vind het wel meevallen met de haatzaaierij. GW roept niet op tot geweld en zo. Hij vind de islam een abjecte religie en volgens mij mag dat. Voor hem trouwens hoopjes moslims die het een stuk bonter maken. Maar de islam heeft speciale bescherming of zo.

ik neig ook deze kant op te denken. Ik vind sommige vergelijkingen van Wilders niet netjes en passend, maar juist door te overdrijven krijgt hij de discussie gaande..

Ik vraag me af wat men met dit proces denkt te bereiken. Ik denk dat het Wilders alleen maar meer steun op gaat leveren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

ik neig ook deze kant op te denken. Ik vind sommige vergelijkingen van Wilders niet netjes en passend, maar juist door te overdrijven krijgt hij de discussie gaande..

De taalstrategie van de PVV is inderdaad voor een groot gedeelte gebaseerd op het principe van framing, waarbij het er om gaat dat er bepaalde taaluitingen (overdrijvingen in dit geval) worden overgenomen door de media en de opponenten, waardoor je de manier waarop mensen denken en oordelen kunt beïnvloeden. Taalkundige Lakoff heeft deze strategie in Don't Think of an Elephant! mooi uitgelegd. Nederlandse politici snappen dat fenomeen nog erg slecht, met uitzondering van Wilders en Marijnissen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gewraakt, Gilrea, gewraakt. knipoog_dicht.gif

Kunnen we weer een uur wachten. Gaat lekker zo...

Over Wilders taalgebruik is trouwens ook een leuk en interessant boekje op de markt, genaamd De woorden van Wilders & hoe ze werken, geschreven door Jan Kuitenbrouwer. Daarin gaat hij de belangrijkste taalstrategieën van Wilders na en geeft hij ook een woordenlijst weer van woorden die Wilders graag gebruikt. Aanrader voor wie meer over zijn retoriek en de retoriek in het algemeen wil weten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Gewraakt, Gilrea, gewraakt.
knipoog_dicht.gif

Kunnen we weer een uur wachten. Gaat lekker zo...

Over Wilders taalgebruik is trouwens ook een leuk en interessant boekje op de markt, genaamd
De woorden van Wilders & hoe ze werken
, geschreven door Jan Kuitenbrouwer. Daarin gaat hij de belangrijkste taalstrategieën van Wilders na en geeft hij ook een woordenlijst weer van woorden die Wilders graag gebruikt. Aanrader voor wie meer over zijn retoriek en de retoriek in het algemeen wil weten.

Dat boekje is leuk voor leken, maar hij gaat op meerdere punten wel érg kort door de bocht. Kuitenbrouwer is dan ook geen wetenschapper, en dat merk je heel erg aan zijn methodiek.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik vind het trouwens best leuk om het live te volgen. Wat mij betreft komt er gewoon een kanaal waar je 24/7 rechtszaken op krijgt. En dan ook een stemfunctie dat je als kijker ook mee kunt stemmen of iemand schuldig of onschuldig is. Prachtig.
widegrin.gif

Stuur Geert UIT naar 0900-PROCES.


Samengevoegd:

Quote:

Rechtszaken kunnen inderdaad heel boeiend zijn. Heb zelf weleens voor een schoolopdracht een zitting van de politierechter bijgewoond (als publiek jongens, als publiek...), waarin kleinere (verkeers)overtredingen werden behandeld. En dat is erg leuk om eens te zien.

Zeker aangezien dat lekker wham bam gaat. Leuk vermaak. Andere zittingen kunnen soms toch wel verrekte saai zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid