Spring naar bijdragen

Ik geloof (niet) omdat...


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 649
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op zondag 23 juli 2006 20:27:02 schreef Ciedric het volgende:

Ik wordt dus geweigerd??? Mooi is dat, discriminatie dacht dat God van iedereen hielt.

Mooie drogredenering, echter niet waar.

Als je er zelf voor kiest om niet met God te leven, waarom zou je dan na je dood bij Hem willen zijn?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:
Op zondag 23 juli 2006 22:15:38 schreef Mortal het volgende:

[...]

Ehm sorry? Vloek word wel weg gehaald maar ann's post kan gewoon blijven staan?

Een k*t is geen vloek, maar juist een zegen voor de mensheid engel.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op zondag 23 juli 2006 22:53:11 schreef Mortal het volgende:

scheldwoorden worden normaal ook weggehaald maar nu niet schijnt
nosmile.gif

Jawel hoor. Wij hebben echter ook onze vrije dag en zijn dan soms wat later smile.gif

(* JoostG kucht bij het zien van zijn sig)

BOT graag...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 23 juli 2006 20:36:27 schreef Ann het volgende:

zwart
puh2.gif
wat *vervelend* voor je
puh2.gif

Admod note:
Ann, ook jij hoeft niet met schuttingtaal te smijten.

woopsie floepsie, had het niet eens gezien....irl zeg ik zoiets nooit maar ik zie het op msn zo vaak dat ik het perongeluk overneem

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik geloof WEL omdat:

Ik heb God waarlijk in mijn leven heb ervaren. En al meerdere malen.

Als God er niet was geweest ik ook niet meer.

Even een (korte) omschrijving van wat er gebeurt is.

9 jaar geleden ging het met mij HELEMAAL niet goed.

Ik was depresief.Werd (voor mijn gevoel)overal gepest waar ik ook maar een voet op straat zetten. En kon er (thuis) niet over praten.

Toen ik op een gegeven moment mee ging met een zomer kamp. Ontmoeten ik daar een groep. En in die groep speelden ook een jongen(Lennert). Toen we s'avonds op avond wandeling gingen ging die groep ook mee.

En opeens kwam die jongen naar MIJ toe.

En vroeg me hoe het ging.

En werkelijk er was serieus nog nooit iemand die mij dat gevraagd had.

En die jongen die mij net voor het eerst had gezien en niet eens m,n naam wist kwam het aan mij vragen.

Ik heb toen een hele tijd met hem gepraat.

En heb al mijn gevoelens aan hem kunnen vertellen.

En aan het eind van dat gesprek zij juist hij tegen mij "Doe jezelf a.u.b niks aan"

Het meest vrapante was dat ik s'morgens voor ik die jongen ontmoeten had besloten om s'avonds als iedereen op bed lag weg te lopen en zelfmoord te plegen.(ik had zelfs al gekeken waar de trein in de buurt stopten)

Met deze ervaring heb ik God voor mijn gevoel in real life ontmoet.

want ik vind het toch wel te toevallig dat iemand die jou niet kent precies tegen jou zegt wat je nodig hebt en jou vraagt A.U.B geen zelfmoord te plegen terwijl je je juist had voorgenomen dat te doen.

God heeft toen die jongen op mijn pad gestuurd.

En het andere mooie was ook nog.

Dat ik voor die tijd op school altijd gepest werd.door iedereen.En toen ik na dat zomerkamp terug op school kwam was het pesten helemaal over.

Er waren zelfs mensen die mij voor die tijd pesten die toen mijn vrienden wouden woorden.

Daarom geloof ik WEL in God.

Link naar bericht
Deel via andere websites

En dat is nou ook het mooie. God werkt ook door vreemden heen. Ik zie dit echt als dat God tegen Lennert had gezegd van kijk dat meisje eens. Ga naar haar toe en vraag haar hoe het gaat. Ik heb dit ook een paar keer gehad. En ik ken ook mensen die gingen naar anderen toe die ze niet kenden. En dan horen ze dat ze zich net afvroegen waarom niemand vroeg hoe het met hem ging. Ook dit is een voorbeeld van hoe God kan werken. Althans zo zie ik, en met mij meerdere mensen, dat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 24 juli 2006 23:37:58 schreef Ciedric het volgende:

Tja dat je er thuis niet over kan praten begrijp ik maar met een vreemde?

Zal ik het er eerder met vrienden erover hebben.

Tja als ik die had gehad had ik dat ook gedaan maar

dan moet je die dus wel hebben

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 06:33:25 schreef jeffrey_1989 het volgende:

En dat is nou ook het mooie. God werkt ook door vreemden heen. Ik zie dit echt als dat God tegen Lennert had gezegd van kijk dat meisje eens. Ga naar haar toe en vraag haar hoe het gaat. Ik heb dit ook een paar keer gehad. En ik ken ook mensen die gingen naar anderen toe die ze niet kenden. En dan horen ze dat ze zich net afvroegen waarom niemand vroeg hoe het met hem ging. Ook dit is een voorbeeld van hoe God kan werken. Althans zo zie ik, en met mij meerdere mensen, dat.

Zo heb ik het idd ook ervaren.

Van of dat God tegen die jongen heeft gezegd dat ie naar mij toest gaan en met mij moest gaan praten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik geloof in de God van de bijbel omdat ik bewijs heb dat Hij bestaat!

typisch een opmerking van Natan, om op zo'n manier overal keihard tegenin te gaan.

ik weet niet zeker of iemand anders deze dingen al gezegd heeft, maar dan nog een keer.

eerst maar eens een aards bewijs:

6 april 2004

'De kans dat God bestaat is 67 procent'

Londen - De wiskundige waarschijnlijkheid dat God bestaat, is 67 procent. Dat heeft de Britse natuurkundige Stephen Unwin uitgerekend. In zijn berekeningen nam hij factoren op als het bestaan van kwaad en lijden, de vrijw wil, de aangeboren goedheid van de mens en allerlei filosofische argumenten voor of tegen het bestaan van God.

dit artikel is niet geheel onbetwist, maar toch.

en dan nu het bewijs dat een christen zou moeten geven:

(laten we vooropstellen dat God het geloof moet schenken dat overtuigen door mij mooit lukt)

eerst is er hebr 11:1

Het geloof nu is de zekerheid der dingen, die men hoopt, en het bewijs der dingen, die men niet ziet.

ten tweede is er dat Jezus het beeld is van God. geen mens kan ooit God zien, maar

"wie Mij heeft gezien, heeft de Vader gezien" (joh 14:9)

dus we kunnen niet meer zeggen dat we Hem niet zien. en als je de bijbel leest, leer je Jezus kennen, dus kun je ook tegenwoordig God nog zien.

we zullen de indirecte bewijzen voor het bestaan van God niet achterwege laten:

De natuur: ik studeer biologie en wordt om de oren geslagen met de evolutie theorie, maar elke keer als ik daar meer van hoor, sta ik verbaasd van het grote geloof dat die mensen hebben. het is volgens mij makkelijker om te geloven dat God bestaat.

Gevoel: er zijn allerlei stofjes is het lichaam die een bepaald gevoel als gevolg hebben. maar wat is dan smaak? waarom vindt de een dit mooi en de ander dat? en wat liefde is, zal men nooit ontdekken. tenminste, als ze niet aannemen dat liefde van God komt.

het Kwade: weten jullie dat het kwaad een bewijs is voor God? "als God bestaat, waarom is er dan zoveel kwaad in de wereld?"

hier zou ik tegenover willen stellen: hoe zou je kwaad definiëren als er geen Goed is? mensen kijken maar 1 kant op, want "als God niet bestaat, waar komt dan al dat goede vandaan?"

Toeval, ook erg leuk. ik las in de bijbel:

hou je niet bezig met strijdvragen. (2 tim 2:23)

volgende dag: meneer de professor gaat het over de evolutie hebben en draagt bewijzen aan, waarvan ik (als leek zelfs) de onwaarheden van weet. maar door die tekst wist ik dat er toch alleen maar ruzie van komt en verhitte gesprekken.

een paar weken later was ik 5 minuten te laat op college. VIJF minuten en ik mocht niet meer meedoen, ik moest de volgende dag (een vrije dag) terugkomen. door die 5 minuutjes heb ik op alle plaatsen waar ik kwam om weer thuis te komen in totaal aan acht mensen het evangelie mogen vertellen en misschien heb ik wel mensen aan het denken gezet. bedenk dat ik die plaatsen en tijden dus niet gepland had.

je zou het natuurlijk toeval kunnen noemen...

wat dachten jullie van de relatie die ik heb met God.

"God bestaat niet!"

toe nou, ik heb net nog met Hem gesproken! en je denkt toch niet dat ik elke zondag zo vroeg mijn bd uitkom voor iemand die niet bestaat?

(oud, maar wel goed)

Zoeken, dat is het laatste wat ik aan wil halen. ieder mens komt vroeg of laat bij de vraag of God bestaat. ik vind dat op zich al een argument dat er in ieder geval een bovenmenselijke macht bestaat. en in combinatie met bovenstaande punten, weet ik zeker dat dat de God van Abraham, Isaak en Jacob is. de God van Israël, de Vader van Jezus Christus

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid