Spring naar bijdragen

Ik geloof (niet) omdat...


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 649
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op donderdag 06 maart 2003 19:39 schreef frommelke het volgende:

Ik geloof niet omdat...

... voor mij nog nooit een reden is gebleken om wel te geloven. Omdat ik hele zware problemen zelf ook heb moeten oplossen in het verleden.

En juist met zware problemen kan je bij God komen! Hij wil je daarbij helpen en doet het ook, hoe onzichtbaar het soms ook lijkt te zijn.

Maar 't kan erg moeilijk zijn, I know...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 06 maart 2003 19:50 schreef frommelke het volgende:

[...]

kan dat ook zonder het hardop te zeggen...

in gedachten wel zeg maar..

Tuurlijk, ik bid ook bijna nooit hardop. Das wel grappig, ik heb het eens gedaan dat ik 's avonds ergens met de fiets van terug kwam. Ik heb toen de hele tijd gebeden, tsja, das cool vinnik! Dan merk ik God gewoon echt dicht bij me.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 06 maart 2003 19:52 schreef Glenn het volgende:

[...]

Tuurlijk, ik bid ook bijna nooit hardop. Das wel grappig, ik heb het eens gedaan dat ik 's avonds ergens met de fiets van terug kwam. Ik heb toen de hele tijd gebeden, tsja, das cool vinnik! Dan merk ik God gewoon echt dicht bij me.

maar ik heb het dus gevraagd....... geen gehoor verbaasd.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 06 maart 2003 19:57 schreef frommelke het volgende:

[...]

hoe lang moet ik dan blijven luisteren

kheb het na 3 weken opgegeven..

Jah, dat kan ik ook niet zeggen. Kijk, God zal doen voor je wat goed voor je is. En je merkt het bijna nooit meteen.

Ik ken mensen die houden bij wijze van proef een gebed schriftje bij. Als ze voor iets bidden schrijven ze dat op. En als hun gebed verhoort is vinken ze het af. Ze 'schrokken' ervan dat zoveel gebeden verhoort waren! Terwijl ze dat voorheen nooit door hadden. Snap je het een beetje wat ik bedoel?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 06 maart 2003 19:59 schreef Glenn het volgende:

[...]

Jah, dat kan ik ook niet zeggen. Kijk, God zal doen voor je wat goed voor je is. En je merkt het bijna nooit meteen.

Ik ken mensen die houden bij wijze van proef een gebed schriftje bij. Als ze voor iets bidden schrijven ze dat op. En als hun gebed verhoort is vinken ze het af. Ze 'schrokken' ervan dat zoveel gebeden verhoort waren! Terwijl ze dat voorheen nooit door hadden. Snap je het een beetje wat ik bedoel?

ja smile.gif

maarja ik heb het opgegeven en nu kan het allemaal al niet meer uitkomen eigenlijk..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 06 maart 2003 20:01 schreef frommelke het volgende:

[...]

ja
smile.gif

maarja ik heb het opgegeven en nu kan het allemaal al niet meer uitkomen eigenlijk..

Zeg nooit nooit knipoog_dicht.gif If there are any questions, Credible.nl is open for you smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ook al keer jij je eenmaal af van de Heer, verlies je de hoop en het geloof, God staat altijd met Zijn armen wijd open om als je terugkeert een feestmaal te beginnen!

Quote:
Jezus zei: `Iemand had twee zonen. De jongste zei tegen zijn vader: "Vader, geef mij mijn deel van de erfenis." En hij verdeelde zijn vermogen onder hen. Niet lang daarna vertrok de jongste zoon met al zijn bezit naar een ver land, waar hij het verkwistte in een losbandig leven. Toen hij alles opgemaakt had, kwam er een zware hongersnood over dat land en ook hij begon gebrek te lijden. Hij zwierf rond tot hij in dienst trad bij een van de inwoners van dat land; die stuurde hem het veld in om varkens te hoeden. Graag had hij zijn honger gestild met het voer dat de varkens aten, maar niemand gaf hem wat. Toen kwam hij tot zichzelf en zei: "Zoveel dagloners van mijn vader hebben brood in overvloed, en ik verga hier van de honger! Ik ga terug naar mijn vader. Ik zal hem zeggen: Vader, ik heb gezondigd tegen de hemel en tegen u; ik ben het niet meer waard om uw zoon te heten, behandel me als een van uw dagloners." En hij ging terug naar zijn vader. Toen hij nog ver van huis was, zag zijn vader hem al en werd ontroerd; snel liep hij op hem toe, viel hem om de hals en kuste hem. "Vader," zei de zoon tegen hem, "ik heb gezondigd tegen de hemel en tegen u; ik ben het niet meer waard om uw zoon te heten." Maar de vader zei tegen zijn slaven: "Haal vlug de mooiste kleren en trek ze hem aan, doe een ring aan zijn vinger en schoenen aan zijn voeten. Haal het gemeste kalf en slacht het; laten we eten en feestvieren, want mijn zoon hier was dood en is weer levend geworden, hij was verloren en is teruggevonden." En het feest begon.

Luc. 15, 11-24

Als je terugkeert tot God zul je merken dat Hij altijd van je is blijven houden en dat Hij blij is dat je weer terug bent.

Waarom ik geloof? Omdat ik het gemerkt dat de Kracht van God groot is en dat Zijn Liefde mij blij maakt - alhoewel het ook voor mij soms lastig is om te geloven, om standvastig te zijn in mijn geloof en steeds weer in God en wat Hij kan te gelofen en te hopen...maar steeds weet ik dat ik terug kan keren tot Hem en dat Hij me met open armen ontvangt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Quote:
Op zondag 13 april 2003 15:20 schreef Tarannee het volgende:

de god en godin, ik heb een ander geloof dan jullie (ik hoop niet dat dat uitmaakt?). maar ik vind het wel heel interesant hoe jullie geloven en tegen alles aankijken. jullie hebben echt vreselijk veel vertrouwen in God, dat vind ik mooi
big-smile.gif

Voor dit forum maakt het op zekere hoogte niet uit nee knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid