Spring naar bijdragen

Ik geloof (niet) omdat...


Aanbevolen berichten

Quote:
Op vrijdag 09 mei 2003 14:24 schreef Floris het volgende:

Tjah jongens,

Ik geloof, maar ik vind het wel moeilijk. Het zit niet altijd mee en soms heb je gesprekken en
dat zit je wel 'in het voordeel van God' te praten
, maar dan weet je vervolgens niet waarom je eigenlijk echt in hem gelooft

Floris

Kan je dat toelichten? Ik snap het niet helemaal. Kan aan mij liggen hoor knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 649
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op vrijdag 09 mei 2003 14:24 schreef Floris het volgende:

Tjah jongens,

Ik geloof, maar ik vind het wel moeilijk. Het zit niet altijd mee en soms heb je gesprekken en dat zit je wel 'in het voordeel van God' te praten, maar dan weet je vervolgens niet waarom je eigenlijk echt in hem gelooft

Floris

Geloven is ook moeilijk smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 12 mei 2003 20:53 schreef someone het volgende:

ik geloof nie omdat...

ik het niet mer weet met God Hij luisterd nie geeft nooit een blijk van bestaan en zorgt alleen voor ellende.

someone

Jah... zo zie jij het, zeker als je in bepaalde situaties zit. En ik wil je niet aanvallen, echt niet, maar je kan verbitterd raken of God zoeken. Daar zit echt een verschil hoor. En God geeft heel veel liefde, maarja, Hij heeft ons ook de mogelijkheid om keuzes te geven. En je kan dus, ook op geloofsgebied, uit heleboel dingen kiezen (God zoeken of nie). Misschien kunnen we je helpen en kan je je verhaal eens kwijt op Credible.nl.

Succes!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 13 mei 2003 17:41 schreef someone het volgende:

ik heb m al gezocht maar hij antwoord nie ik heb t echt gebrobeert en ik probeer het nog steeds maar dr gebeuren alleen maar meer ergere dingen

Hoe lang zoek je naar 1 cent?

Hoe lang zoek je naar 1 euro?

Hoe lang zoek je naar 5 euro?

Hoe lang zoek je naar 50 euro?

En hoe lang zoek je naar 1 miljoen euro?

Stel dat je 1 van onderstaande bedragen verliest, hoe lang zoek je dan? Naar 1 cent niet, naar 1 miljoen wel.

Het hangt ervan af hoe waardevol iets voor je is. Is Hij waardevol voor je? Mij wel...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 14 mei 2003 10:54 schreef Glenn het volgende:

[...]Hoe lang zoek je naar 1 cent?

Hoe lang zoek je naar 1 euro?

Hoe lang zoek je naar 5 euro?

Hoe lang zoek je naar 50 euro?

En hoe lang zoek je naar 1 miljoen euro?

Stel dat je 1 van onderstaande bedragen verliest, hoe lang zoek je dan? Naar 1 cent niet, naar 1 miljoen wel.

Het hangt ervan af hoe waardevol iets voor je is. Is Hij waardevol voor je? Mij wel...

Mooi voorbeeld smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

someone,

ik zou willen zeggen: je hébt Hem al gevonden...

someone: Huh?

Ja hoor, alleen kijk je er langs. Je bent toch hier bij ons? Wat jij wilt (volgens mij) is God/Jezus leren kennen. God gebruikt allerlei middelen om hem te leren kennen. Ook onder ander dit forum. Klink misschien weird, en dat ís het misschien ook wel, maar daarom niet minder waar. God gebruikt mensen om andere mensen van Hem te laten horen. Dus: je oren gebruiken....

Heb je vragen? Stel ze gerust....

Later,

Jona

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 14 mei 2003 14:25 schreef Jona het volgende:

someone,

ik zou willen zeggen: je hébt Hem al gevonden...

someone: Huh?

Ja hoor, alleen kijk je er langs. Je bent toch hier bij ons? Wat jij wilt (volgens mij) is God/Jezus leren kennen. God gebruikt allerlei middelen om hem te leren kennen. Ook onder ander dit forum. Klink misschien weird, en dat ís het misschien ook wel, maar daarom niet minder waar. God gebruikt mensen om andere mensen van Hem te laten horen. Dus: je oren gebruiken....

Heb je vragen? Stel ze gerust....

Later,

Jona

Wat ik tegen Doeke zei: God is soms weird! (Op de positieve manier!)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 14 mei 2003 19:34 schreef someone het volgende:

ik zoek m ook door na dit soort site te gaan maar ik wordt dr depri van

Hoezo wordt je depri dan? Je denkt dat je misschien niet goed genoeg gelooft?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Mijn ouders zij cristenen.

Ik wist dat God echt was, ik had Zijn aanwezigheid bij mijn ouders gezien en bij de vele christenen die ik via mijn ouders kende.

Maar ik geloofde niet omdat ik wilde zondigen.

Ik bedoel als ik verantwoording schuldig was aan God, dan moest ik ophouden met de slechte dingen die ik deed.

Dus gewwon geloven dat Hij er niet was en dan hopen dat Hij me met rust zou laten.

Nou ja, mijn moeder bad en ze bad veel.

En op een dag zomaar stuurde God een profeet en een apostel op mijn pad.

En dan kun je niet ontkennen meer.

Hoe kun je zeggen "Er is geen God" als een vrouw, die een voet korter dan de andere had, wordt genezen in een keer. Die ene voet groeide zichtbaar in een paar seconden.

Hoe kun je nog ontkennen dat er een God is als een profeet, die je nooit eerder had gezien, en die driemaal je naam moest vragen omdat ze het vergat, je diepste geheimen kent? zonden zo walgelijk dat ik ze zelf ontkende, maar ze waren er en deze profeet noemde ze op, en ze had gelijk.

Ze had ook twee profetien voor de toekomst, hoe mijn leven zou zijn zonder God (over mijn tokomstige echtgenoot en over mijn gezondheid), maar ze zei ook hoe het zou zijn met God.

(Ook de apostel had een visoen over mijn toekomst, maar dat gaf hij mij nadat het was afgelopen)

Toen ik het huis betrad waar deze profeet was, begonnen de demonen in mij al te beven, ze wisten dat de Heer daar was.

En voordat we begonnen zij de apostel tegen mij "Are you scared", maar hij had het tegen de demonen.

Natuurlijk veel gehuil aan mijn zijde, het is pijnlijk om met al je zonden in God's aanwezigheid te zijn.

En warempel nadat we hadden gebeden en nadat ik had beleden werd ik bevrijd van de demonen en van een verslaving.

Ik was en ben waarlijk vrij.

Ja veel mensen zullen zeggen dat ik lieg, of dat ik niet begrijp en dat er een natuurlijke verklaring is voor wat ik meemaakte.Ik was ook zo, ik hoorde vaak die wonderbaarlijke verhalen, maar ik schreef ze af als leugens of misinterpretaties van natuurlijke dingen.

Niet omdat het waarschijnlijk zo was, maar omdat als ik ze zou geloven, ik ook God moest geloven en dan was ik Hem verantwoording schuldig.

Dus daarom geloofde ik niet en daarom geloof ik nu wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Frommeke..

God wil weten of jou gebeden echt zijn,..vraag het steeds weer opnieuw..opnieuw..opnieuw..Hij gaat je wel helpen!! Je moet vertrouwen hebben in Zijn oplossing,..misschien is die oplossing wel iets heel anders dan dat jij in gedachten had..Maar alles wat Hij doet..Het zal ik jou voordeel werken,..Geef het maar aan Hem,..Jezus wil je helpen,..maar meen je het oprecht, of probeer je het geloof omdat je geen andere uitweg meer weet?..Er kunnen soms dagen,maanden,jaren overheen gaan totdat Jij gaat inzien wat God heeft gedaan met jou situatie,..Hij is aan het werk..Maar laat Hem ook Zijn gang gaan,..Kun je dat?..Kun je dat vertrouwen hebben? Ben je bereid om te kiezen voor Jezus?

Link naar bericht
Deel via andere websites

let op dat je je taalgebruik in je posts hetzelfde houdt, niet eens van het taalgebruik van een 5 jarige naar dat van iemand van 12+ veranderen. Verder slaat je taalgebruik nergens op.

Maar ik vind dat je wel een mooi voorbeeld geeft van kinderlijk geloof. worshippy.gif Je weet kennelijk hoe het zou moeten zijn

meinona.jpg ziet er ook niet erg 19-jarig uit...

Link naar bericht
Deel via andere websites

mic wat ben jij vervelend zeg. mijn vader zegt dat jij vast geen christen ben want anders zou je nooit zo naar doen tegen andere christenen. en christine doet ook vervelend maar ze heeft wel een mooie naam vind mijn vader want het lijkt op Christus. ik ben helemaal niet 5 maar ik ben 19 en die foto is al wat ouder want toen was ik 17. zo werkt een foto. je kan een foto maken van jezelf en als je dan ouder bent zie je op de foto er nog net zo oud uit als toen je de foto maakte maar zelf ben je dan al weer wat ouder geworden snap je? misschien snap je niet wat een foto is omdat er nooit foto's van jou gemaakt worden omdat je zo lelijk bent, zegt mijn vader. mijn ouders vinden het ook heel erg voor jouw ouders. nu ga ik weer fijn de bijbel lezen. dat is fijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op soulsista had je wat meer gepost. En daar heb je een foutje gemaakt. Je wekt overal de indruk hele zware ouders te hebben, maar dan zeg je dat ze je de pil lieten slikken. En daar is men in de wat zwaardere kringen nou net principieel op tegen...

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid