Spring naar bijdragen

Ik geloof (niet) omdat...


Aanbevolen berichten

Quote:
Op woensdag 18 februari 2004 17:23:08 schreef Solleke het volgende:

*Geloven in God is makkelijk als het goed gaat, maar wacht tot het slecht gaat. Waar zal je zijn met je dierbare God als je leven verwoest is, als je niets meer hebt om voor te leven en als alle vragen die je over God hebt beantwoord worden met het simplistische : het was Zijn wil?*

Kijk ten eerste gecondoleert met je moeder. Ten tweede... Nou moet je niet gaan denken dat ik alleen maar praat en dat mij geen f*ck gebeurt ofzo. Ik stond ook niet te juichen toen mijn broer met 80 tegen een boom omhoog reed. Ook niet toen hij 3 dagen in coma lag. Ik geloof nu meer dan ooit. Waarom gaat et bij mij wel zo en bij jou niet? Heb ik niet iets "ergs" mee gemaakt? Ik vond juist troost bij God. Hij hielp mij ontzettend toen ik het moelijk had!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 649
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

  • 1 year later...

Ik geloof in God omdat ik het eindelijk doorheb.

En nee, ik heb geen verklaringen of bewijzen.

En ik kan alleen voor mezelf spreken als ik zeg dat zoeken soms helemaal geen zin heeft, omdat je juist dan niet ziet dat het er altijd al was.

Soms dichterbij dan je denkt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 21 april 2005 01:30:31 schreef Joozt het volgende:

geloven in God is op zich best makkelijk omdat veel mensen het er over eens zijn dat er "iets" is en dit God (al dan niet met hoofdletter) noemen. Niets op tegen, overigens..

Of het wel/niet makkelijk is om te geloven kun je hoguit voor jezelf bepalen. Daarbij vind ik dat irrelevant.

Quote:
Wat ik me afvraag: hoe zit het bij jou met Jezus, Essie?

Geen idee.

Ik geloof in God, en mocht Jezus heel toevalig één zijn met God, dan geloof ik dus automatisch ook in Jezus.

Ik weet voor mezelf wat echt is, maar hoe ik dat zou moeten omschrijven...? Geen idee...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 21 april 2005 16:45:19 schreef God15 het volgende:

belachelijk, tuurlijk bestaat God wel, wat is dit voor raar topic.

Alsof iemand zou kunnen denken dat Hij, de Schepper, niet bestaat.

Nu behoor ik zelf tot de mensen die hetzelfde als jou denken maar het schijnt dat de mensheid nog altijd een vrije denkwijze kan hebben om het hier niet mee eens te zijn...

Is dat zo "belachelijk"?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tenzij je daar redelijke argumenten voor hebt, zijn er genoeg mensen die het niet met je eens zijn.

Het niet-bestaan van God hoeft niet persé waarschijnlijk te zijn, zolang het maar mogelijk is.

Ik geloof omdat...

...ik voel dat er naar mijn gebed geluisterd wordt.

...mijn oom en mijn moeder genezen zijn van kanker.

...het nut geeft aan mijn leven.

...elk sneeuwvlokje uniek is.

...Rick meer is dan alleen een lichaam.

...

Zoveel redenen, zo weinig tijd.

Waarom zou ik niet geloven?

Vrede,

Rick

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 21 april 2005 18:00:41 schreef Rick het volgende:

Tenzij je daar redelijke argumenten voor hebt, zijn er genoeg mensen die het niet met je eens zijn.

Het niet-bestaan van God hoeft niet persé waarschijnlijk te zijn, zolang het maar
mogelijk
is.

Ik geloof omdat...

...ik voel dat er naar mijn gebed geluisterd wordt.

...mijn oom en mijn moeder genezen zijn van kanker.

...het nut geeft aan mijn leven.

...elk sneeuwvlokje uniek is.

...Rick meer is dan alleen een lichaam.

...

Zoveel redenen, zo weinig tijd.

Waarom zou ik niet geloven?

Vrede,

Rick

worshippy.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik geloof in God om dezelfde basis-regel die Superlener al eerder noteerde

Quote:
Ja, hoe is de wereld anders ontstaan. Iedereen moet toch in een god geloven, hoe deze dan ook heet? Het kan toch niet dat alles er vanzelf is gekomen

De wereld (voor zover nog niet aangetast door de mensheid) is te mooi om uit "toevalligheid" te zijn onstaan...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik geloof WELomdat er teveel dingen zijn gebeurt in mijn leven en ik teveel dingen heb meegemaakt om Zijn aanwezigheid/bestaan te ontkennen. (daarbij blijft het trouwens wel vaak heel moeilijk om overal een antwoord op te vinden)

Ik vraag mij ondertussen steeds meer af waarom mensen niet willen/kunnen geloven! Vooral de lezers van Credible hebben al zoveel verklaringen en wonderlijke getuigenissen kunnen lezen dat zij zich wel heel sterk mogen afvragen waar al die 'toevalligheden' vandaan komen als ze nog niet geloven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 18 februari 2004 17:23:08 schreef Solleke het volgende:

Ik had met plezier alles over en van God gelooft als ze 90 was geworden. Maar 40 met 3 kinderen waarvan eentje 6???? Het zou er nog maar aan ontbreken dat Hij het voor de lol deed. En als de gedachtengang van God zo gaat, dan kan ik Hem toch niet volgen...

*Geloven in God is makkelijk als het goed gaat, maar wacht tot het slecht gaat. Waar zal je zijn met je dierbare God als je leven verwoest is, als je niets meer hebt om voor te leven en als alle vragen die je over God hebt beantwoord worden met het simplistische : het was Zijn wil?*

bye.gif mijn vader is ook overleden toen ik nog redelijk jong was. Mijn geloof is er door gesterkt ipv afgezwakt. Vreemd?? Misschien, maar voor mij heeft het absoluut een versterking gehad in mijn geloofsbeleving.

Je stelt dus eigenlijk voorwaarden aan God.. Als je dit en dit en dit en dit allemaal 'even' regelt wil ik wel in je geloven. Als je dat en dat en dat niet doet zoals IK[/] dat graag zie geloof ik niet in je.

Sorry, dat komt op mij vrij egoistisch over verbaasd.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Je stelt dus eigenlijk voorwaarden aan God.. Als je dit en dit en dit en dit allemaal 'even' regelt wil ik wel in je geloven. Als je dat en dat en dat niet doet zoals
IK[/] dat graag zie geloof ik niet in je.

Dit is inderdaad wat veel mensen doen. Ook in dit topic, of eigenlijk op heel credible, komt deze stelling vaak terug.

Veel mensen zien God als een soort slaaf die moet doen wat JIJ wilt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid