Spring naar bijdragen

Ik geloof (niet) omdat...


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 649
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

maar rick.. als goed bestaat waarom laat hij/het/nou ja dat... haha dan niet aan mij zien dat hij er voor me is en me kent enzo.. ik sta echt overal voot open hoor kan het niet gewoon zijn dat op ieder potje een dekseltje past in de zin van dat er voor iedereen een perfecte wijze van geloven bestaat? iedereen gebuikt de bijbbel tog ook anders? ik vind het nogal gek dat jullie ervaren dat god er voor je is en dattie je helpt enzo dat jullie dat zo ervaren.. echt zovan.. hey ricky boy hier god ik heb je probleem even overdacht en ik denk dit en dit... zo?? hoe moet ik dat zien??

Link naar bericht
Deel via andere websites

en hoe zit het dan met adam en eva? er is tog bewezen dat wij mensen uit evolutie ontstaan zijn.. ( denk aan aap.. holemens.. en wij even heel simpel ) dat ontkracht dan alweer vanalles.. ik moet dan tog echt in de wetenschap geloven.. zo veel verhlen uit de bijbel kunnen bij mij er gewoon niet in!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 30 juni 2005 17:57:06 schreef maya86 het volgende:

maar rick.. als goed bestaat waarom laat hij/het/nou ja dat... haha dan niet aan mij zien dat hij er voor me is en me kent enzo.. ik sta echt overal voot open hoor kan het niet gewoon zijn dat op ieder potje een dekseltje past in de zin van dat er voor iedereen een perfecte wijze van geloven bestaat? iedereen gebuikt de bijbbel tog ook anders? ik vind het nogal gek dat jullie ervaren dat god er voor je is en dattie je helpt enzo dat jullie dat zo ervaren.. echt zovan.. hey ricky boy hier god ik heb je probleem even overdacht en ik denk dit en dit... zo?? hoe moet ik dat zien??

Hier wil ik wel even op reageren.

De relatie tussen God en mensen is verstoord. Contact met God is wel mogelijk, maar alleen onder bepaalde voorwaarden. Belangrijkste daarvan is dat je de hersteller van die relatie accepteerd als zijnde "In charge now".

Anders kan god niet echt doordringen. Hij wil wel, maar heeft te maken met die vrije keuze die die ingevoerd heeft

En op je vraag hoe God tegen je praat? Nou ik merk dat-ie bij mij mijn taal spreekt. (Mengelmoesje engels en nederlands met veel ff en brb's en smilies, vet en lauw enzo) Geen donderende stem ofzo maar wel vanbinnen een stem.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...

Quote:
Op zondag 03 juli 2005 02:33:42 schreef anne_natuurlijk het volgende:

[...]

Hier wil ik wel even op reageren.

De relatie tussen God en mensen is verstoord. Contact met God is wel mogelijk, maar alleen onder bepaalde voorwaarden. Belangrijkste daarvan is dat je de hersteller van die relatie accepteerd als zijnde "In charge now".

Anders kan god niet echt doordringen. Hij wil wel, maar heeft te maken met die vrije keuze die die ingevoerd heeft

En op je vraag hoe God tegen je praat? Nou ik merk dat-ie bij mij mijn taal spreekt. (Mengelmoesje engels en nederlands met veel ff en brb's en smilies, vet en lauw enzo) Geen donderende stem ofzo maar wel vanbinnen een stem.

Ik blijf er bij dat geloof in je hersenen zit. Je ouders voeden je gelovig op, je behoudt deze ideeën uit de tijd van de opvoeding en deze neem je je hele leven mee (God bestaat niet, aflevering 1 voor diegenen die het aandurven puh2.gif. En je kunt ook lucide dromen, dat wil zeggen: bewust zijn van het feit dat je droomt. Dan kun je ook met alles en iedereen communiceren. Maar dat "alles" zit al wel in je hersenen. Dus dan kan ik mezelf ook voorhouden dat ik met God praat.

Maar ik vind verder dat jij (anne) daar geheel vrij in mag zijn. Als dit jou beter maakt, waarom zou het dan niet goed zijn? Het enge van geloof vind ik alleen wel, dat er altijd iets bij zit van "meningen opleggen aan anderen". Daar houd ik niet van, en ik ben mijn ouders dan ook dankbaar de ze me ongelovig hebben opgevoed. Ik ben namelijk van mening dat ik nu veel vrijer mijn weg volg. Filosofie (vooral de oosterse) interesseert me enorm en daar ben ik me ook in aan het verdiepen, ook in Nietzsche trouwens, maar dat doet in dit geval verder niet ter zake.

Ik ga niet geloven in een God, nu niet en nooit niet, puur en alleen omdat ik geloof in de kracht van jezelf!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 27 juli 2005 13:40:45 schreef pnco het volgende:

[...]

Ik ga niet geloven in een God, nu niet en nooit niet, puur en alleen omdat ik geloof in de kracht van jezelf!

Ik geloof ook in de kracht van mezelf, maar ook dat die kracht goddelijk geinspireerd is.

Maar het is uiteindelijk ook maar welke definitie je hanteert!

Groeten,

Thomas

Heb ik dat geschreven??????

Ik moet nog veel leren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik geloof niet (in het christendom) omdat:

-er genoeg relegies over de wereld zijn die met dezelfde vasthoudendheid erop wijzen dat het de juiste is.

-ik vind dat het heilige boek van het christendom ver van goddelijk is (een van mn redenen: je kan het verkeerd interperteren en lijkt mij makkelijk dan zeggen dat god achter een misschien wel verkeerde beslissing van jou stond)

ohjah btw gegroet iedereen hiero big-smile.gif.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben nog sterk aan het twijfelen tussen niets en het christendom. Het niets bevalt me wel, doen waar je zin in hebt en niet op zondag naar de kerk. Gewoon lekker m'n normale leven leiden.

Aan de andere kant, ik moet er wel rekenschap voor afleggen en ik geloof wel dat God bestaat. Alleen de stappen die ik dan moet ondernemen vallen me best zwaar en ik ben bang dat ik ook regelmatig zal terugvallen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat doen we allemaal wel captainC. En naar de kerk gaan om het naar de kerk gaan heeft ook niet zoveel zin. Ik kan alleen maar aanraden: Neem de moeite om in de Bijbel te lezen en te onderzoeken wat God tegen jou wil zeggen. Wat Hij voor jou in petto heeft.

Het is soms niet makkelijk, maar het leven met God is echt te gek!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 07 augustus 2005 18:43:45 schreef CaptainCaveman het volgende:

Ik ben nog sterk aan het twijfelen tussen niets en het christendom. Het niets bevalt me wel, doen waar je zin in hebt en niet op zondag naar de kerk. Gewoon lekker m'n normale leven leiden.

Aan de andere kant, ik moet er wel rekenschap voor afleggen en ik geloof wel dat God bestaat. Alleen de stappen die ik dan moet ondernemen vallen me best zwaar en ik ben bang dat ik ook regelmatig zal terugvallen.

Heey,

Wat valt je dan zwaar? Waar ben je bang voor? Wanneer je Jezus als je Verlosser aanneemt, heb je zekerheid over je eeuwigheid!!! Hoe of je leven ook verlopen is of momenteel verloopt. Geloof in Hem, en GENADE is je deel!!!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...

Quote:
Op zondag 07 augustus 2005 18:43:45 schreef CaptainCaveman het volgende:

Ik ben nog sterk aan het twijfelen tussen niets en het christendom. Het niets bevalt me wel, doen waar je zin in hebt en niet op zondag naar de kerk. Gewoon lekker m'n normale leven leiden.

Aan de andere kant, ik moet er wel rekenschap voor afleggen en ik geloof wel dat God bestaat. Alleen de stappen die ik dan moet ondernemen vallen me best zwaar en ik ben bang dat ik ook regelmatig zal terugvallen.

Wat Jezus voor ons op het kruis heeft moeten doen dat was pas moeilijk, en daarom word het ons ook erg gemakkelijk gemaakt om in hem te geloven en later naar de hemel bij God te mogen zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik geloof omdat ik in een hele moeilijke periode Jezus/God ervaren heb.

Ik had soms paniekaanvallen, en wist geen uitweg meer. Op dat soort momenten kon ik alleen tot rust komen door te bidden en te lezen in de bijbel.

Dit is voor mij het ultime bewijs, een groter teken dat God bestaat kan ik me nauwelijks voorstellen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Niet beledigend bedoeld, maar

het gaat om gelóven, niet om het wéten dat ie van je houdt toch?

Of heeft ie dat weleens tegen je gezegd?

Ik geloof niet, omdat...

ik net als frummelke (sorry als ik je naam fout schrijf) ook mijn problemen zelf heb moeten oplossen, met hulp van familie en vrienden. Daarom geloof ik in familie en vrienden. Zij helpen me en dat heb ik gemerkt. Van God heb ik nog niks gemerkt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid