Spring naar bijdragen

Slechte eigenschappen van je lief


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 112
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Zelf heb ik eigenlijk ook een beetje dezelfde gevoelens erover als Cornelius van Wijck, ook zonder de bedoeling iemand hier te veroordelen. Al heb ik zelf dan bewust geen relatie. Dit soort dingen horen toch meer in de beslotenheid van de eigen relatie thuis, naar mijn gevoel. Het zijn toch dingetjes van jullie twee, waar jullie samen om kunnen lachen en wat als het ware "jullie geheim" vormt, hetgeen jullie relatie juist zo bijzonder maakt. Hetzelfde gevoel heb ik ook als op feestjes men elkaar zo quasi-grappig "plaagt," vooral als er teveel gedronken is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

[...]

Het is een vorm van efficiëntie om de d's en de t's op de juiste plaatsen te zetten, maar niet intelligentie want zelfs een simpele ziel als ik kan encyclopedie spellen met behulp van die zeer slimme spellingscontrole.

Kan je even quoten waar ik zei dat gebruik van d en t iets met intelligentie te maken heeft?

Quote:
Bovendien weet jij helemaal niet of haar vriend wel slim gevonden wil worden, misschien boeit het hem wel geen zier.

Kan je even quoten waar ik beweer dat haar vriend slim gevonden wil worden?

Quote:
Zolang het niet gemeen bedoelt is, mag je als man en vrouw elkaar toch wel een beetje plagen?

Kan je even quoten waar ik iets anders beweer?

Ik heb net iets te vaak meegemaakt dat jij me aanvalt op zaken die ik niet gezegd heb. Gaat dat nu weer beginnen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Zelf heb ik eigenlijk ook een beetje dezelfde gevoelens erover als Cornelius van Wijck, ook zonder de bedoeling iemand hier te veroordelen. Al heb ik zelf dan bewust geen relatie. Dit soort dingen horen toch meer in de beslotenheid van de eigen relatie thuis, naar mijn gevoel. Het zijn toch dingetjes van jullie twee, waar jullie samen om kunnen lachen en wat als het ware "jullie geheim" vormt, hetgeen jullie relatie juist zo bijzonder maakt. Hetzelfde gevoel heb ik ook als op feestjes men elkaar zo quasi-grappig "plaagt," vooral als er teveel gedronken is.

Hier zie ik toch wel enige spanning. Enerzijds niemand willen veroordelen, maar direct daarna wel zéér absolute uitspraken doen over dat dit soort dingen binnen de privésfeer thuis horen. Je verhuist binnen één en dezelfde regel van "het is slechts mijn eigen visie" naar "zo hoort het" (dus voor iedereen). Dat laatste houdt wel degelijk een veroordeling in van andermans gedrag. Dat is toch wel anders dan wat CvW zegt, want die zegt: prima dat jullie het zo doen, maar in mijn relatie zou dat onbestaanbaar zijn. Dan beperk je het tot jezelf en de manier waarop jij en je partner met elkaar omgaan en doe je verder geen uitspraken over hoe anderen zich "horen" te gedragen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

[...]

Het is een vorm van efficiëntie om de d's en de t's op de juiste plaatsen te zetten, maar niet intelligentie want zelfs een simpele ziel als ik kan encyclopedie spellen met behulp van die zeer slimme spellingscontrole.

Kan je even quoten waar ik zei dat gebruik van d en t iets met intelligentie te maken heeft?

Quote:
Bovendien weet jij helemaal niet of haar vriend wel slim gevonden wil worden, misschien boeit het hem wel geen zier.

Kan je even quoten waar ik beweer dat haar vriend slim gevonden wil worden?

Quote:
Zolang het niet gemeen bedoelt is, mag je als man en vrouw elkaar toch wel een beetje plagen?

Kan je even quoten waar ik iets anders beweer?

Ik heb net iets te vaak meegemaakt dat jij me aanvalt op zaken die ik niet gezegd heb. Gaat dat nu weer beginnen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Maar met welk doel? Waarom wil je in een koffiebar item, dus puur voor de leut, vertellen wat een sloddervos, taalonvaardige, minder intelligente, onromantische, etc., etc., persoon je partner is? Ik ken van relatief veel mensen die hier gereageerd hebben de partner en/of zal die binnen afzienbare tijd ontmoeten. Zo zullen meer mensen die dit lezen de betreffende partners kennen of wel eens (gaan) ontmoeten. Waarom is het lollig dat je zo iemand ontmoet, en dan dit soort informatie in je achterhoofd hebt?

Voel je je een voyeur ofzo? Dat kan ik me nl voorstellen. Wat de informatie betreft: mensen kunnen zich erin herkennen, het kan misschien helpen e.e.a. te relativeren dat je in je eigen relatie als een groot probleem ervaart. Als in: anderen hebben dat ook, of: blijkbaar staan dit soort probleempjes het hebben van een goede relatie niet in de weg. De maatschappij is nogal gericht op streven naar perfectie. Als je relatie niet meer perfect is of begint tegen te vallen, beëindig je hem, zo denken relatief veel mensen. In die context kan het zinvol zijn te zien hoe anderen omgaan met imperfectie. Dat soort gegevens spelen bij mij niet zo in mijn achterhoofd, als ik dan de persoon in kwestie ontmoet. Maar misschien heb ik al te vaak dit soort inside-info gehoord om er nog door gechoqueerd te zijn. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

[...]

Het is een vorm van efficiëntie om de d's en de t's op de juiste plaatsen te zetten, maar niet intelligentie want zelfs een simpele ziel als ik kan encyclopedie spellen met behulp van die zeer slimme spellingscontrole.

Kan je even quoten waar ik zei dat gebruik van d en t iets met intelligentie te maken heeft?

Quote:
Bovendien weet jij helemaal niet of haar vriend wel slim gevonden wil worden, misschien boeit het hem wel geen zier.

Kan je even quoten waar ik beweer dat haar vriend slim gevonden wil worden?

Quote:
Zolang het niet gemeen bedoelt is, mag je als man en vrouw elkaar toch wel een beetje plagen?

Kan je even quoten waar ik iets anders beweer?

Ik heb net iets te vaak meegemaakt dat jij me aanvalt op zaken die ik niet gezegd heb. Gaat dat nu weer beginnen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hier zie ik toch wel enige spanning. Enerzijds niemand willen veroordelen, maar direct daarna wel zéér absolute uitspraken doen over dat dit soort dingen binnen de privésfeer thuis horen. Je verhuist binnen één en dezelfde regel van "het is slechts mijn eigen visie" naar "zo hoort het" (dus voor iedereen). Dat laatste houdt wel degelijk een veroordeling in van andermans gedrag. Dat is toch wel anders dan wat CvW zegt, want die zegt: prima dat jullie het zo doen, maar in mijn relatie zou dat onbestaanbaar zijn. Dan beperk je het tot jezelf en de manier waarop jij en je partner met elkaar omgaan en doe je verder geen uitspraken over hoe anderen zich "horen" te gedragen.

Ik zeg ook "naar mijn gevoel." Dat kun je algemeen opvatten, maar ik bedoel dus dat het een eigen idee is, iets wat ik persoonlijk zo zou zien als ik een relatie zou hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]
voor mij
zou een opmerking over de onzekerheid van mijn partner al echt véél te ver gaan. Maar opmerkingen over hoe onromantisch, onintelligent of taalonvaardig je partner is bijvoorbeeld, zou
ik
echt onbestaanbaar vinden. Inderdaad, juist in een topic in de koffiebar. PP, ok, kan ik me voorstellen. Maar dit niet.

Maar nogmaals, ik zeg daarmee iets over mezelf, ik heb geen kritiek op mensen die daar anders in staan.

Het is een vorm van efficiëntie om de d's en de t's op de juiste plaatsen te zetten, maar niet intelligentie want zelfs een simpele ziel als ik kan encyclopedie spellen met behulp van die zeer slimme spellingscontrole. Bovendien weet jij helemaal niet of haar vriend wel slim gevonden wil worden, misschien boeit het hem wel geen zier. Zolang het niet gemeen bedoelt is, mag je als man en vrouw elkaar toch wel een beetje plagen? Het positieve is er zeker in te ontwaren want uiteindelijk blijft plagen natuurlijk kusjes vragen! knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

[...]

Het is een vorm van efficiëntie om de d's en de t's op de juiste plaatsen te zetten, maar niet intelligentie want zelfs een simpele ziel als ik kan encyclopedie spellen met behulp van die zeer slimme spellingscontrole.

Kan je even quoten waar ik zei dat gebruik van d en t iets met intelligentie te maken heeft?

Quote:
Bovendien weet jij helemaal niet of haar vriend wel slim gevonden wil worden, misschien boeit het hem wel geen zier.

Kan je even quoten waar ik beweer dat haar vriend slim gevonden wil worden?

Quote:
Zolang het niet gemeen bedoelt is, mag je als man en vrouw elkaar toch wel een beetje plagen?

Kan je even quoten waar ik iets anders beweer?

Ik heb net iets te vaak meegemaakt dat jij me aanvalt op zaken die ik niet gezegd heb. Gaat dat nu weer beginnen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Het is een vorm van efficiëntie om de d's en de t's op de juiste plaatsen te zetten, maar niet intelligentie want zelfs een simpele ziel als ik kan encyclopedie spellen met behulp van die zeer slimme spellingscontrole. Bovendien weet jij helemaal niet of haar vriend wel slim gevonden wil worden, misschien boeit het hem wel geen zier. Zolang het niet gemeen bedoelt is, mag je als man en vrouw elkaar toch wel een beetje plagen? Het positieve is er zeker in te ontwaren want uiteindelijk blijft plagen natuurlijk kusjes vragen!
knipoog_dicht.gif

Huh hamer.gif

Wat heeft dit nu te maken met het betoog van CvW.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het topic begon zo leuk...

Dat vindt blijkbaar niet iedereen en dat mag ook gezegd worden, zo lang dat niet veroordelend gebeurt.

Ik kan me eigenlijk wel wat voorstellen bij de kritiek van CvW en Robert. Gisteren vond ik het topic wel grappig, vond het ook wel leuk om Olorin een beetje te plagen met dingen waar we elkaar voortdurend mee plagen en die ook geen grote geheimen ofzo zijn (en evenmin grote ergernissen, ik vind het eigenlijk ergens net leuk dat Olorin van zo'n gruwelijk foute band houdt), maar ja, daar kan hij ook weerwoord op bieden. Bij serieuzere slechte eigenschappen en partners die niet de kans krijgen daar iets op te zeggen of het misschien zelfs maar te lezen, is het misschien toch niet zo fijn. Maar dat moet ieder voor zich beslissen, mensen die wel zulke posts willen maken mogen dat natuurlijk.

Eigenlijk lijkt een "goede eigenschappen van je partner"-topic me leuker, maar daar ga ik sowieso irritant veel in posten dus misschien toch maar niet doen. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vind het wel grappig om te lezen, maar omdat mijn lief hier niet komt wil ik liever geen dingetjes posten. 't Zou voor mij een beetje voelen als 'stiekem' ofzo. No offence to anderen hoor, ik lees gewoon mee, zo nieuwsgierig ben ik dan weer wel widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

[...]

Het is een vorm van efficiëntie om de d's en de t's op de juiste plaatsen te zetten, maar niet intelligentie want zelfs een simpele ziel als ik kan encyclopedie spellen met behulp van die zeer slimme spellingscontrole.

Kan je even quoten waar ik zei dat gebruik van d en t iets met intelligentie te maken heeft?

Quote:
Bovendien weet jij helemaal niet of haar vriend wel slim gevonden wil worden, misschien boeit het hem wel geen zier.

Kan je even quoten waar ik beweer dat haar vriend slim gevonden wil worden?

Quote:
Zolang het niet gemeen bedoelt is, mag je als man en vrouw elkaar toch wel een beetje plagen?

Kan je even quoten waar ik iets anders beweer?

Ik heb net iets te vaak meegemaakt dat jij me aanvalt op zaken die ik niet gezegd heb. Gaat dat nu weer beginnen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Vind het wel grappig om te lezen, maar omdat mijn lief hier niet komt wil ik liever geen dingetjes posten. 't Zou voor mij een beetje voelen als 'stiekem' ofzo.

Als ik iets over hem (die van mij dan) post, zeg ik het altijd. En als 'ie het niet oké vindt, haal ik het weg. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zie het punt niet zo. Het lijkt me niet een goed idee om de echte 'strijdpunten' of dingen waar je je wezenloos aan ergert op het internet te gooien, maar volgens mij zijn de meeste dingen die mensen gepost hebben van die zaken waar je je wel eens aan irriteert of wel eens wenst dat het anders was maar waar je verder eigenlijk geen punt van maakt.

Mijn post was in ieder geval niet zo serieus bedoeld, ik zou ook geen eigenschappen van mijn man posten die ik als echt vervelend ervaar of waar ik serieuze moeite mee heb smile.gif

En dosto: prima dat je je post hebt weg gehaald hoor, maar het was voor mij volkomen duidelijk dat het vooral grappig bedoeld was. Ik kan me niet voorstellen dat ik dat nog in mijn hoofd heb als ik haar ooit zou ontmoeten knipoog_dicht.gif (overigens herkende ik me ook wel aardig in je beschrijving puh2.gif)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Kan je even quoten waar ik zei dat gebruik van d en t iets met intelligentie te maken heeft?

[...]Kan je even quoten waar ik beweer dat haar vriend slim gevonden wil worden?

[...]Kan je even quoten waar ik iets anders beweer?

Ik heb net iets te vaak meegemaakt dat jij me aanvalt op zaken die ik niet gezegd heb. Gaat dat nu weer beginnen?

Ik dacht dat je dat bedoelde te zeggen en ik reageerde daar slechts op, je hoeft je niet aangevallen te voelen! smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn lief is nogal slecht in huishouden. Die snapt niet dat je dat af en toe even moet doen (stofzuigen, de was, vaatwasser aanzetten & uitruimen, zorgen dat er iets te eten in huis is) omdat het anders in de soep loopt. Ben ik een tijdje niet thuis, dan tref ik haar als ik wederom kom als een straatkindje in Rio de Janeiro aan tussen de vuinisbelten en kijkt zij mij vertwijfeld aan: "Liefste, wij moeten een schoonmaakster!"

Ik zeg dan: "Neen, duifje, je moet dat gewoon bijhouden, dat is al."

Echt buitengewoon irritant is dat, we hebben er ook al jaren periodiek slaande ruzie over. Overigens mag ik dat gewoon zeggen hier, ten eerste omdat ik het netjes gevraagd heb en ten tweede omdat zij ook de gruwelijkste dingen over mij vertelt aan vrienden & familie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik voorspel al dat dat een probleem wordt als Olorin en ik ooit samenwonen, we zijn allebei nogal sloddervossen en chaoten. Nuja, langs de andere kant, dan maken we er ook geen ruzie om en zijn we het er gewoon over eens dat we samen hopeloos zijn. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

ja, wij leggen ons er ook maar gewoon bij neer. En als er dan (met name familie-)bezoek komt, zien we beiden de noodzaak van een wat schoner en opgeruimder huis in, dus dan gaan we even flink aan de gang en zijn we weer klaar voor de komende tijd big-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind het ook leuk om van alles aan slechte eigenschappen (en dat zou ik natuurlijk luchtig brengen) over mijn partner te schrijven of wat hij van mij vind. En ik doe dat in gesprekken ook wel eens. Maar ik weet dat hij nooit zou willen dat ik dat hier zou schrijven. Ook niet zijn goede eigenschappen trouwens.

Ik ga er helemaal van uit dat degenen die het wel doen het goed bedoelen. Vaak gaan zulke eigenschappen in gesprekken ook heel goedig, gewoon leuk plagerig. Maar er zit gewoon een groot gevaar in. Dat als je je een keer niet lekker voelt in je relatie, dat je dan zulke gesprekken gaat misbruiken om je af te reageren op je partner. Altijd voelt dat dan voor die partner als verraad. Dus daarom is zo'n afspraak heel nuttig. Dan nog zal het wel eens voorkomen dat het wel gebeurt. Maar als je er niks over hebt afgesproken ligt het allemaal veel lastiger als het een keer mis gaat.

Niet dat dat hier lijkt te gebeuren, maar ik denk dat stellen die zo'n afspraak hebben gemaakt, zich dat hebben voorgesteld en daarom met wat verbazing naar deze openheid kijken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

ja, wij leggen ons er ook maar gewoon bij neer. En als er dan (met name familie-)bezoek komt, zien we beiden de noodzaak van een wat schoner en opgeruimder huis in, dus dan gaan we even flink aan de gang en zijn we weer klaar voor de komende tijd
big-smile.gif

Echt bijna schokkend hoe netjes het bij jullie was inderdaad toen ik langskwam. nosmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid