Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Quote:

O.k., ik maak inderdaad veelvuldig dankbaar gebruik van de internet-Bijbel
flower.gif

Ik wil gewoon een vloeipapieren boek in ouderwets NL... Moet er maar weer eentje op de kop tikken. Je kunt MC wel uit de grefo halen, maar de grefo uit MC is een stuk lastiger.

@AndreasJ: uitgerukte ogen laten zich vrij lastig genezen......

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 211
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]

Je zou het kunnen opvatten als een niet compleet gehoorzamen aan een gebod, je kan het opvatten als het werkende perspectief op materialisme, je kan het opvatten als spelen met vuur waarin het misschien beter is om je oog uit te rukken.

O.k. . Van mij hoeft dat ook niet zo hoor. Ik onderstreep ook dingen, maar dat doe ik met een blauwe pen die ik van thuis meeneem.

Quote:
Goud is goud, ik ben ook benieuwd wat mensen met het goud gedaan hebben.

Volgens mij wordt daar niets mee gedaan en is de waarde 0 en verdwijnt het in de stofzuiger. Maar dat zouden de betreffende mensen het best kunnen vertellen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

O.k. misschien heb je gelijk. (Misschien ook dat scheikundigen/natuurkundigen o.i.d. daar iets over weten.)

Maar zoals ik al schreef; volgens mij moet het eerder als bemoediging worden gezien en niet zozeer als geldelijk gewin. Wat dat betreft verbaasd het me dat er zo'n -naar mijn idee- ophef over is alsof de zilvervloot veroverd is, terwijl het daar volgens mij niet om draait.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

O.k., ik heb wel eens begrepen dat zelfs in varkensmest dure metalen zitten, maar dat het nog duurder is om die metalen te winnen, dan wat de opbrengst ervan zou zijn
smile.gif
Om die reden dacht ik dat het nauwelijks lonend zou zijn om een gram goud bij elkaar te vegen.

O, maar als jij slechts 5 gram goudstof van 24 k bij elkaar veegt, dan heb je alweer zo'n blauw euro papiertje bij elkaar geveegd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik wil gewoon een vloeipapieren boek in ouderwets NL... Moet er maar weer eentje op de kop tikken. Je kunt MC wel uit de grefo halen, maar de grefo uit MC is een stuk lastiger.

[...]

Ik wou het niet zeggen maar nu zeg je het zelf! smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Niet alleen goudstof, maar zelfs diamanten vallen kennelijk soms uit de hemel!

Wat een schitterend 'wonder'. Dat de Heer niet zomaar een diamant uit de hemel gooit, maar dan ook nog één die klein genoeg is dat je die als kerkleider zelf kan veroorloven te kopen!

Ow, ik zat me zelfs af te vragen of die goudstof niet tijdelijk was en na verloop van tijd als sneeuw voor de zon zou smelten, maar het blijft kennelijk als materiaal intact. Ik dacht eerder dat het als een soort visoen zou verschijnen en dat het een geestelijke staat zou zijn die na verloop van tijd weer zou veranderen, maar het lijkt dus blijvend te zijn.

@Olorin, jij bent ironisch, neem ik aan?

Quote:

[...]

O, maar als jij slechts 5 gram goudstof van 24 k bij elkaar veegt, dan heb je alweer zo'n blauw euro papiertje bij elkaar geveegd.

Nauwelijks de moeite waard dus.

Quote:

[...]

Dat was de factor "zuiverheid"
widegrin.gif

O.k. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ow, ik zat me zelfs af te vragen of die goudstof niet tijdelijk was en na verloop van tijd als sneeuw voor de zon zou smelten, maar het blijft kennelijk als materiaal intact. Ik dacht eerder dat het als een soort visoen zou verschijnen en dat het een geestelijke staat zou zijn die na verloop van tijd weer zou veranderen, maar het lijkt dus blijvend te zijn.

Dat zou eveneens ook beter bij dat verhaal van die optische illusie van me passen.

Quote:

@Olorin, jij bent ironisch, neem ik aan?

Ik ben daar zelfs cynisch.

Quote:

Nauwelijks de moeite waard dus.

'Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd' knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dat zou eveneens ook beter bij dat verhaal van die optische illusie van me passen.

Alleen geloof ik dan dat het er echt zou zijn en dat het er daarna echt niet meer zou zijn. Net zoals het manna dat er was en dat ook weer snel weg was.

Quote:
'Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd'
knipoog_dicht.gif

Daarom schreef ik ook 'nauwelijks'.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Volgens mij heeft goudstof geen commerciële waarde.

Je kent vast wel de verhalen over de GoldRush in Californie in 1848, en in Alaska (Klondike) eind 19de eeuw. Dit zijn slechts de meer bekende voorbeelden in een lange reeks van goldrushes. Ze kwamen ook voor in oa Zuid Afrika, Canada, Australie, Brazilie.

tienduizenden mannen (en soms hele gezinnen) vertrokken van huis en haard, alles achterlatend op zoek naar... goudSTOF (engels gold DUST)

STOF ja.

Vrijwel al het goud dat met eenvoudige techniek gevonden werd, is gewassen uit zand, zand dat door een rivier als sediment is afgezet. Fijne korreltjes. Stofjes. Een goudkorreltje zo groot als een zandkorrel is al heel wat. En heel heel af en toe, als iemand erg veel geluk had, dan vond ie eens een echt klompje goud, een 'nugget' Die zeldzame verhalen kregen natuurlijk wel veel aandacht.

Ook tegenwoordig in grote industriële goudmijnen is vrijwel al het gewonnen goud een soort stof, het zit in kleine deeltjes opgesloten in gouderts, dat gesteente moet vergruizeld en gewassen worden (of met chemicaliën behandeld) om het goud eruit te krijgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind het een raar idee dat God voor de sier (of als teken) diamanten en goudstof laat neerdalen uit de hemel. Ik geef toe, Gods wegen zijn ondoorgrondelijk, maar als ik de Bijbel opensla zie ik niet een God die bezig is met dat soort materialistische dingen. Wel een God die mensen soms geeft wat ze nodig hebben om te overleven en om hun roeping te vervullen, maar niet Iemand die diamantjes geeft aan mensen die al genoeg geld hebben.

Diamanten en goudstof vind ik verschrikkelijk menselijk overkomen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind het ook bijzondere getuigenissen hoor. Wel staat dit bijvoorbeeld in de Bijbel.

Mat 17,27

Maar opdat wij hun geen aanstoot geven, ga gij naar de zee, werp een vishaak uit en de eerste vis, die bovenkomt, grijp die. En wanneer gij zijn bek opendoet, zult gij een zilverstuk vinden. Neem dat en geeft het hun voor Mij en voor u.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik vind het ook bijzondere getuigenissen hoor. Wel staat dit bijvoorbeeld in de Bijbel.

Mat 17,27

Maar opdat wij hun geen aanstoot geven, ga gij naar de zee, werp een vishaak uit en de eerste vis, die bovenkomt, grijp die. En wanneer gij zijn bek opendoet, zult gij een zilverstuk vinden. Neem dat en geeft het hun voor Mij en voor u.

ja, zeker een wonderlijke en bijzondere gebeurtenis, maar wel eentje met een heel concreet doel (context!). Jezus moest belasting betalen. Wat is precies het doel van de goudstof?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ja, ik ken de context. Het doel van goudstof weet ik niet. Ik heb daar alleen een veronderstelling over gegeven.

je denkt dat het dient als bemoediging, toch?

Quote:
Zoals ik eerder schreef, zie ik dit in hetzelfde rijtje als getuigenissen van zalfolie en veertjes enz. .

ja, en van zalfolie en veertjes die uit de lucht komen vallen of zomaar verschijnen, kan ik ook niet snel een ander doel dan bemoediging verzinnen.

Maar voor wonderen ter bemoediging kan ik niet zo snel een bijbelse onderbouwing vinden. Het manna dat uit de hemel kwam vallen, had een nogal praktisch doel (je moet toch eten, en er was toen nog geen McDonalds in de Sinai). Jezus' wonderen wezen erop dat de messiaanse tijd was aangebroken, ze wezen op Wie Hij was. Idem voor de wonderen van Paulus en Petrus, die legitimeerden hen als apostelen, als afgezanten van Christus. Maar bemoedigingswonderen kan ik zo snel niet bedenken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat was zo wat ik als eerste dacht inderdaad. Ik kan er op dit moment ook geen voorbeeld bij bedenken. Ik dacht aan de wolk- en vuurkolom, maar die hadden ook een richtinggevende en beschermende functie. Ook dacht ik aan de wonderlijke tekens bij de roeping van Gideon, maar die waren vooral een bevestiging van zijn roeping, op verzoek van Gideon.

De gebeurtenissen in dit topic zijn er volgens mij vooral als souvereine daad van God, zonder dat gelovigen bidden of God a.u.b. goudstof wil laten vallen.

Zelf geloof ik wel -zoals ik in veel meer topics heb aangegeven- dat God in de laatste tijd vóór de terugkomst van Jezus Christus de kerk zeer rijkelijk wil zegenen, financieel en materieel (naast geestelijk), om nog een hele grote oogst aan zielen binnen te halen. Grote rijkdommen kunnen dan worden ingezet om nog miljoenen te bereiken via tv, internet, zending enz. . Ik geloof dus sowieso dat God de kerk en de leden financieel zeer sterk wil zegenen om deze missie te bekostigen. Dat is dus nog een reden die ik zou kunnen bedenken.

Bemoedigingen in de Bijbel zou ik verder ook niet zo kunnen bedenken, behalve natuurlijk dat elk teken, wonder en elke genezing een bemoediging is. Maar ik snap dat het verschil met veertjes en olie is, dat deze geen overig nut heeft en een genezing natuurlijk altijd nut heeft.

Oh ja, ik denk nu alleen aan de instelling van de regenboog, alleen heeft God daar ook een speciale boodschap mee aan de mens smile.gif

Ik dacht trouwens nog wel aan een praktisch probleem: als je in Nederland een diamant vindt, moet je het volgens mij bij de politie aangeven smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

En als je voldoende flink veel goud nedergedaald krijgt, dan moet je bij de bank aangeven waar het vandaan komt, wil je het kunnen inwisselen voor harde euro's. En ik vermoed dat je dan niet wegkomt met een: "Ja, kijk, we waren God aan het aanbidden en toen kwam het zó uit de hemel vallen." knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vermoed als het massaal gaat gebeuren er inflatie van de goudprijs zal komen. En aangezien de munt, voor at least een deel, aan het goudbezit gekoppeld zit, krijg je zo wel een probleem.

Das ook de reden waarom men zo streng met goud enzo is. Want er zit opzich voldoende in de grond, itt zilver. Maar niemand staat er op te wachten als dat allemaal op de markt komt, vandaar dat er een regulatie beleid is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat je een goed punt hebt. Tijdens Salomo's regering was er juist een zilverinflatie door teveel aanbod.

1 Kon. 10

21 Al het drinkgerei van koning Salomo was van goud, en al het gerei van het huis: Woud van de Libanon, was van gedegen goud; er was geen zilver bij; dat werd in de dagen van Salomo niet van waarde geacht. 22 Want de koning had een Tarsisvloot in zee met de vloot van Chiram; en eens in de drie jaar kwam de Tarsisvloot binnen, beladen met goud en zilver, ivoor, apen en pauwen. 23 Koning Salomo overtrof alle koningen der aarde in rijkdom en wijsheid. 24 De gehele aarde verlangde Salomo te zien om de wijsheid te horen, die God in zijn hart gelegd had. 25 Ieder van hen bracht zijn geschenk: zilveren en gouden voorwerpen, klederen, wapenen, specerijen, paarden en muildieren, jaar op jaar.

26 Voorts bracht Salomo wagens en ruiters bijeen, zodat hij veertienhonderd wagens had en twaalfduizend ruiters, en hij legde ze in de wagensteden en bij de koning te Jeruzalem.

27 En de koning maakte het zilver in Jeruzalem overvloedig als stenen, en de ceders als moerbeivijgen die in menigte in de Laagte groeien.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid